Valt allemaal erg mee. Er is niemand aangevallen, er zijn wel vlaggen afgepakt. En de media heeft het wel opgeblazen/uitvergroot/geframedquote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is daar driehonderd man aangehouden. Joden worden aangevallen, hun vlaggen besmeurd. Welkom in de jaren 30 van de vorige eeuw. De verantwoordelijk burgemeester? Die spreekt van ‘enkele incidenten’. Dat vind ik nou radicalisering. Kan gewoon niet. En dat is niet het eerste incident met deze burgemeester.We hebben de opening van het holocaustmuseum gehad, BLM dus, XR.
Het gaat telkens mis.
Weet je waarom dat is? Omdat ik dit land zienderogen zie afglijden.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en met je "andere gehate clubjes" ook. En jarenlang (geen idee of nu nog) met voetbalrellen/hooligans ook. Alleen wordt daar géén jaren '30 (of '40-'45) parallel bij getrokken. En het "nooit meer" gold voor álle minderheden.
En ga me niet van antisemitisme betichten aub. Je kent me beter. Daarnaast heb ik recent verteld waarom ik me niet inhoudelijk in dit soort pro/anti discussies wil mengen.
Maar ik vind je persoonlijk het laatste half jaar erg zwart-wit en absoluut. Ook (of juist) voor een jurist. Dat vind ik dus jammer. Al is het je volste recht uiteraard.
Tja ik moet concluderen dat de openbare orde in Amsterdam al jaren een janboel is als het er echt op aan komt. En daar is toch echt maar een persoon verantwoordelijk voor.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Juist van iemand die zoveel weet van rechtsstaat had ik dit niet verwacht. Zeer jammer.
Werden Joden aangevallen? Ik zag mensen met Israelische vlaggen, geen idee welk geloof ze hebben. Maar dat je radicaal bent als je met een Israelische vlag gaat rondlopen terwijl dat land onschuldigen per 1000den over de kling jaagt is inderdaad duidelijk. Dan nog hadden ze met rust gelaten moeten worden door de pro-Palestina demonstranten. Maar dat komt uiteraard niet op het conto van Halsema.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is daar driehonderd man aangehouden. Joden worden aangevallen, hun vlaggen besmeurd. Welkom in de jaren 30 van de vorige eeuw. De verantwoordelijk burgemeester? Die spreekt van ‘enkele incidenten’. Dat vind ik nou radicalisering. Kan gewoon niet. En dat is niet het eerste incident met deze burgemeester.We hebben de opening van het holocaustmuseum gehad, BLM dus, XR.
Het gaat telkens mis.
Het waren niet de mensen met Israëlische vlaggen die agressief werden.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Werden Joden aangevallen? Ik zag mensen met Israelische vlaggen, geen idee welk geloof ze hebben. Maar dat je radicaal bent als je met een Israelische vlag gaat rondlopen terwijl dat land onschuldigen per 1000den over de kling jaagt is inderdaad duidelijk. Dan nog hadden ze met rust gelaten moeten worden door de pro-Palestina demonstranten. Maar dat komt uiteraard niet op het conto van Halsema.
Ze had beter die bijeenkomst op de Dam kunnen verbieden met jouw logica.
Het Parool denkt daar toch anders over:quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:36 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Valt allemaal erg mee. Er is niemand aangevallen, er zijn wel vlaggen afgepakt. En de media heeft het wel opgeblazen/uitvergroot/geframed
Effe alle politiek en de PVV buitengelaten. We hebben wel een groot probleem in Nederland als het gaat om het medialandschap. Met Talpa, De Telegraaf, Powned, WNL, Ongehoord Nederland maar ook aan de andere kant met Nieuwsuur, VPRO (Kaag docu) en DPG Media zoals Omtzigt jaren geleden in een van zijn redes aangaf.
We hebben een soort Fox News/CNN on steroids die de kijker zoveel mogelijk proberen te beinvloeden met knip en plakwerk (Powned), geen factchecking (Nieuwsuur) en geen hoor en wederhoor.
Een van de redenen dat NSC niet de grootste werd maar de PVV kwam mede door deze aanval
Waar gevochten wordt hebben meestal twee schuld. Maar zijn mensen met Israelische vlaggen joden dan? Is toch niet meer dan een aanname.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het waren niet de mensen met Israëlische vlaggen die agressief werden.
Die zorg deel ik met je. Maar dan ten aanzien van álle minderheden.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je waarom dat is? Omdat ik dit land zienderogen zie afglijden.
Ooit was dit een land van leven en laten leven. Tegenwoordig staan we mekaar eerder naar het leven. Gun mekaar toch wat. Ik zie geen politici meer die een poging doen om iedereen er bij te betrekken. Geert wil half Nederland uitzetten, Jetten kan alleen maar hautain doen. Ga zo maar door. Het politieke compromis is verdwenen.
Maar tegelijkertijd zie ik ook de grenzen vervagen. Staatsnoodrecht, serieus minister Faber? Wat Bontenbal zo mooi democratisch ethos noemde, het is weg. Het is snoeiharde machtspolitiek geworden. Dat is al ingezet onder Rutte en wordt nu in rap tempo erger.
Ik maak mij over die combinatie grote zorgen. We dreigen af te glijden naar een land van ‘wij tegen zij’, waar “de elite” respectievelijke “de paupers” dwarszitten belangrijker is dan het collectieve belang. Dit incident past daar op heel veel manier in. Daarom maak ik me er kwaad over. Allereerst omdat er kennelijk een significante groep mensen is die denkt dat het een goed idee is om Joden te gaan aanvallen, intimideren en besmeuren. Hoe haal je het in je hoofd? Daar is in de opvoeding, op school en in de wijken dus al iets helemaal misgegaan. Vervolgens heb je een burgemeester die vooraf uiterst slap optreedt en achteraf dat gaat bagataliseren. Waar ben je dan mee bezig. Driehonderd aanhoudingen! Komaan zeg.
Dat is in het algemeen gewoon ontzettend onzinnig gelul. En dat weet je zelf ook wel..quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waar gevochten wordt hebben meestal twee schuld. Maar zijn mensen met Israelische vlaggen joden dan? Is toch niet meer dan een aanname.
Het gaat al veel fundamenteler mis. Demonstratierecht is blokkaderecht noch intimidatierecht.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die zorg deel ik met je. Maar dan ten aanzien van álle minderheden.
Je reactie daarop echter niet. Wat mij betreft heeft Halsema in essentie gelijk. Dat iedereen moet kunnen demonstreren. En dat daarbij zeker NIET alles geoorloofd is.
En verder deel ik (denk ik) jouw mening dat het bij de boeren én XR ook nooit zover had moeten komen als het gedaan heeft. Dat had (qua locatie én gebruikte middelen) ook gewoon de kop in gedrukt had moeten worden. Maar niet qua demonstratierecht an sich.
Het is -HELAAS- een algemene trend nu. Als je geen AZC in je buurt wil (of welke andere reden voor een NIMBY dan ook) is vandalisme tegenwoordig ook al de "geëigende oplossing"quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat al veel fundamenteler mis. Demonstratierecht is blokkaderecht noch intimidatierecht.
Alles goed en wel, maar mensen aanvallen, intimideren en hun spullen vernielen is geen demonstratie. En dat het daar op uit zou draaien rondom die Palestinademonstraties zag zelfs mijn goudvis nog aankomen. En die is al tien jaar dood.
Vind jij. En ik hoef je crushes niet zo nodig te wetenquote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:50 schreef -XOR- het volgende:
Ingrid Coenradie heeft trouwens een on-PVViaanse charme.
Sinds boer Harms weken lang verkeersinfarcten mocht veroorzaken zonder significante consequenties zijn we van God los op dit vlak. Nu kun je nog zeggen dat dat vanwege het mobiele karakter er van lastig aan te pakken was, maar ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat er ook onwil bij zat. XR maakte het erger.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is -HELAAS- een algemene trend nu. Als je geen AZC in je buurt wil (of welke andere reden voor een NIMBY dan ook) is vandalisme tegenwoordig ook al de "geëigende oplossing"![]()
![]()
Ja ik geef ook aan dat pro-Palestina demonstranten niet moeten agiteren. Maar dat geldt natuurlijk ook voor de herdenkers van 7 oktober. Laat die Israelische vlaggen lekker thuis. Het ging toch om de slachtoffers niet hun nationaliteit. Zon terreurregime supporten vind ik zeer radicaal. Dat past ook helemaal niet in het humanistische Nederland zo voorbijgaan aan mensenrechtenschendingen door een land. Dan mag je natuurlijk nog demonstreren wat mij betreft. Maar doe dan niet alsof de provocatie maar van 1 kant komt. Hetzelfde geldt trouwens voor dat holocaustmuseum. Als ze de uitnodiging voor de Israelische president gewoon in hadden getrokken was er lang niet zon stomme situatie ontstaan. Kritiek op de Israelische regering moet gewoon kunnen dat heeft niets met geloof temaken in ieder geval van mijn kant. Ik zie toch ook genoeg joden eenzelfde kritiek uiten. Neem een Jon Stewart die is echt niet mals hoor als het om Netanyahu gaat.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is in het algemeen gewoon ontzettend onzinnig gelul. En dat weet je zelf ook wel..
Tig voorbeelden te bedenken waarbij daadwerkelijk maar 1 partij de schuldige is (denk bijv. aan pestkoppen).
Kom op zeg..
Exact.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sinds boer Harms weken lang verkeersinfarcten mocht veroorzaken zonder significante consequenties zijn we van God los op dit vlak.Nu kun je nog zeggen dat dat vanwege het mobiele karakter er van lastig aan te pakken was, maar ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat er ook onwil bij zat. XR maakte het erger.
Maar dit is wat mij betreft wel het absolute dieptepunt.
Dus als ik het goed begrijp: als Wilders per decreet gaat regeren, dan is het wachten op een burger die hem voor de rechter sleept en anders kan hij (na het negeren van MvW) gewoon zijn gang gaan zonder dat iemand hem kan stoppen?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:22 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Er is geen bezwaar en beroep mogelijk tegen zo'n algemeen verbindende voorschriften, maar je kan als burger wel een civiele procedure starten op grond van onrechtmatige daad. Zie bijvoorbeeld Willem Engel en de avondklok als recent voorbeeld.
Als er toch een groep is die heeft aangetoond niet zo’n probleem te hebben met terreur dan is het wel Hamas zeg. Is iedereen met een Palestijnse vlag dan ook een halve terrorist? Wat een gelul. Ze staan daar met een vlag van een land, een land dat slachtoffer is geworden van de grootste terreuraanslag in de westerse wereld sinds 9/11. Ze staan daar niet met een bord van misdadiger Nethanyahu.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja ik geef ook aan dat pro-Palestina demonstranten niet moeten agiteren. Maar dat geldt natuurlijk ook voor de herdenkers van 7 oktober. Laat die Israelische vlaggen lekker thuis. Het ging toch om de slachtoffers niet hun nationaliteit. Zon terreurregime supporten vind ik zeer radicaal. Dat past ook helemaal niet in het humanistische Nederland zo voorbijgaan aan mensenrechtenschendingen door een land. Dan mag je natuurlijk nog demonstreren wat mij betreft. Maar doe dan niet alsof de provocatie maar van 1 kant komt. Hetzelfde geldt trouwens voor dat holocaustmuseum. Als ze de uitnodiging voor de Israelische president gewoon in hadden getrokken was er lang niet zon stomme situatie ontstaan. Kritiek op de Israelische regering moet gewoon kunnen dat heeft niets met geloof temaken in ieder geval van mijn kant. Ik zie toch ook genoeg joden eenzelfde kritiek uiten. Neem een Jon Stewart die is echt niet mals hoor als het om Netanyahu gaat.
Powned als Foxnews on steroids beschrijven mist wel ieder doel.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:36 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Valt allemaal erg mee. Er is niemand aangevallen, er zijn wel vlaggen afgepakt. En de media heeft het wel opgeblazen/uitvergroot/geframed
Effe alle politiek en de PVV buitengelaten. We hebben wel een groot probleem in Nederland als het gaat om het medialandschap. Met Talpa, De Telegraaf, Powned, WNL, Ongehoord Nederland maar ook aan de andere kant met Nieuwsuur, VPRO (Kaag docu) en DPG Media zoals Omtzigt jaren geleden in een van zijn redes aangaf.
We hebben een soort Fox News/CNN on steroids die de kijker zoveel mogelijk proberen te beinvloeden met knip en plakwerk (Powned), geen factchecking (Nieuwsuur) en geen hoor en wederhoor.
Een van de redenen dat NSC niet de grootste werd maar de PVV kwam mede door deze aanval
Mwah, ik vind het vooral opvallend dat ze conventioneel mediageniek is, en in tegenstelling tot zo'n beetje alle andere PVV'ers wel de indruk wekt prettig in de omgang te zijn en wel voor rede vatbaar. Bovendien komt ze fatsoenlijk uit haar woorden.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vind jij. En ik hoef je crushes niet zo nodig te weten
Zijn er tijdens BLM driehonderd man aangehouden?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach ga toch weg. Er is driehonderd man aangehouden. Als dat ooit bij een voetbalwedstrijd gebeurt ligt de hele competitie maanden stil, nog terecht ook overigens. Wat er in Amsterdam gebeurde was gewoon schandalig.
Ik ben groot voorstander van het demonstratierecht. Maar een demonstratie is een bijeenkomst gericht op het collectief uiten van gedachten of gevoelens. Zodra blokkeren of intimideren het doel wordt gaat het karakter van een demonstratie verloren. Daarom heb ik een hekel aan boeren, FDF, XR en ook dat Palestinavolk.
Je kunt veel zeggen, maar de pro-Israël demonstratie was de enige die binnen de kaders bleef. En dat zeg ik, terwijl ik toch in NWS regelmatig verslonden wordt omdat ik de wanpraktijken van de regering Nethanyahu aan de orde stel.
Nogmaals: ik ga NIET inhoudelijk discussiëren over dit onderwerp.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja ik geef ook aan dat pro-Palestina demonstranten niet moeten agiteren. Maar dat geldt natuurlijk ook voor de herdenkers van 7 oktober. Laat die Israelische vlaggen lekker thuis. Het ging toch om de slachtoffers niet hun nationaliteit. Zon terreurregime supporten vind ik zeer radicaal. Dat past ook helemaal niet in het humanistische Nederland zo voorbijgaan aan mensenrechtenschendingen door een land. Dan mag je natuurlijk nog demonstreren wat mij betreft. Maar doe dan niet alsof de provocatie maar van 1 kant komt. Hetzelfde geldt trouwens voor dat holocaustmuseum. Als ze de uitnodiging voor de Israelische president gewoon in hadden getrokken was er lang niet zon stomme situatie ontstaan. Kritiek op de Israelische regering moet gewoon kunnen dat heeft niets met geloof temaken in ieder geval van mijn kant. Ik zie toch ook genoeg joden eenzelfde kritiek uiten. Neem een Jon Stewart die is echt niet mals hoor als het om Netanyahu gaat.
Een willekeurige burger kan dat niet. Maar een stichting oid wel. Maar reken op enig pragmatisme ook bij rechters als dit gaat gebeuren. Dat zijn namelijk stuk voor stuk goede juristen, die pakken hun verantwoordelijkheid wel als het er op aan komt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp: als Wilders per decreet gaat regeren, dan is het wachten op een burger die hem voor de rechter sleept en anders kan hij (na het negeren van MvW) gewoon zijn gang gaan zonder dat iemand hem kan stoppen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |