Ja, er waren ook een heleboel kwade boeren, daar was hier ook een topic over.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik weet dat de paden ineens blank stonden eind vorig jaar en dat heeft ruim drie kwart jaar blank gestaan toen bleek dus wat ik net al vertelde.
Ja, al die heuvels en bossen ook, die in de polders het uitzicht sterk belemmeren. En dan gaan ze ook nog overal sloten graven!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:29 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik weet het, schat.
Ik heb een tijdlang gewoond in de ooypolder en daar moest ik elke winter met een roeiboot naar Nijmegen. Maar voordat ik bij het bootje was, moest ik eerst zeker 5 kilometer sjouwen door deze polder. Een echte doolhof.
Mijn toenmalige partner heeft nog eens een sukkel gered die dacht dat het wel kon, dat paadje volgen.
De lul zat muurvast in de modder.
Nederland is eigenlijk een groot moeras. Met hier en daar wat hooggelegen natuurgebieden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, al die heuvels en bossen ook, die in de polders het uitzicht sterk belemmeren. En dan gaan ze ook nog overal sloten graven!
Boeiende stelling. Waar gaan we die mensen concreet vandaan halen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:37 schreef Hiddendoe het volgende:
Wij hebben geen artsen, loodgieters enz. nodig uit den vreemde.
Dat kunnen we zelf heel goed.
Dus anders gezegd, minder neuken, nou ja, in ieder geval minder kinderen maken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:35 schreef KareldeStoute het volgende:
Nou ja, op zich is de verdeling van de schaarse ruimte op het elektriciteitsnet wel een serieus dingetje aan het worden. De keuze tussen schoon water en tiktok is wat flauw maar ergens gaat de keuze tussen een fabriek van het gas afhalen en nieuwe woningen bouwen wel concreet spelen…
Zelf opleiden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Boeiende stelling. Waar gaan we die mensen concreet vandaan halen?
Hoe veel commissies zouden er nu een plan aan het bedenken zijn om het hele elektriciteitsnet te privatiseren? Daar kan natuurlijk een belachelijke hoeveelheid geld aan verdiend worden en het is natuurlijk heel neoliberaal. De zelfredzame burger moet zelf maar voor de stroom zorgen die hij/zij nodig heeft. Dan is er genoeg capaciteit voor de bedrijven die er wat meer voor willen betalen. En dan hoeven ze ook niet van belastinggeld alle parkeerplaatsen te voorzien van een oplader.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:35 schreef KareldeStoute het volgende:
Nou ja, op zich is de verdeling van de schaarse ruimte op het elektriciteitsnet wel een serieus dingetje aan het worden. De keuze tussen schoon water en tiktok is wat flauw maar ergens gaat de keuze tussen een fabriek van het gas afhalen en nieuwe woningen bouwen wel concreet spelen…
En wat betaal jij dan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoe veel commissies zouden er nu een plan aan het bedenken zijn om het hele elektriciteitsnet te privatiseren? Daar kan natuurlijk een belachelijke hoeveelheid geld aan verdiend worden en het is natuurlijk heel neoliberaal. De zelfredzame burger moet zelf maar voor de stroom zorgen die hij/zij nodig heeft. Dan is er genoeg capaciteit voor de bedrijven die er wat meer voor willen betalen. En dan hoeven ze ook niet van belastinggeld alle parkeerplaatsen te voorzien van een oplader.
Tiktok trekt niet zo veel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:50 schreef bonanza8 het volgende:
Het waterschap maakt zich zorgen over het stroomverbruik van datacenters omdat er niet genoeg stroom overblijft om het water te zuiveren en over de hoeveelheid drinkwater voor de mensen want er zijn grote problemen op dat gebied
Misschien moeten de waterschappen zich eens zorgen gaan maken over de miljarden liters (leidingwater)drinkwater dat er naar de datacenters gaat om die servers te koelen en dat die dat afvalwater weer in de rivieren pompen.
Flikker hier op dan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:28 schreef Socios het volgende:
“TikTok” en alle andere ‘sociale media’ sowieso verbieden.
Vitens:quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:36 schreef Nober het volgende:
Ik baalde van overgelopen paden door het dichtgooien van beken het afgelopen jaar door waterschappen.
[ afbeelding ]
quote:We heBBen Te WeiNig WatER!!
Dat hangt er van af. Welk jaargetijde is het, hoeveel zonnepanelen heb je en hoe stook je. Houtkachels worden dan weer populair, waardoor de houtprijs weer gaat stijgen en zo. Maar de consumentenprijs voor elektriciteit zal gemiddeld wel een heel stuk hoger worden, natuurlijk.quote:
Goed plan maar tegen 2030 hebben we een tekort van pakweg een miljoen arbeidskrachten. Dat ga je daar helaas echt niet mee oplossen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zelf opleiden.
Zoontje van arts die liever loodgieter wil worden. Laat die jongen (of meisje)
Dochter van loodgieter, die voorbestemd is om te trouwen, laat dat grietje doorleren.
We zien nu het nadeel van het onderscheid tussen man en vrouw.
Vrouwen kunnen net zo goed loodgieten, timmeren, stukadoren, schilderen, ontwerpen enz.
Dat speelt vast ook wat mee. Maar we zien ook dat huishoudens snel kleiner worden en dat bedrijven willen verduurzamen. Het is dus best complex…quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dus anders gezegd, minder neuken, nou ja, in ieder geval minder kinderen maken.
Elk kind is er een. En elke nieuwe bewoner van planeet aarde wil schoon water, goed voedsel, voldoende parkeerruimte voor zijn auto of fiets.
Welk volk kunnen we het beste uitroeien om meer plaats te krijgen op deze planeet?
Goedkope arbeidskrachten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Goed plan maar tegen 2030 hebben we een tekort van pakweg een miljoen arbeidskrachten. Dat ga je daar helaas echt niet mee oplossen.
Vooruitgang is datacentra in de polder bouwen zodat arabieren poezenfilmpjes kunnen kijken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tiktok trekt niet zo veel.
Het zijn de microsofts en googles van deze wereld die een complete stad als Utrecht opslurpt aan stroom en daarna nog eens een tyfushoeveelheid aan schoon water nodig heeft. En weet je wat? Onze data staat er niet eens, Microsoft in Middenmeer/Medemblik heeft data staan voor het Midden Oosten.
Ga daar inderdaad over janken.
Een Zweeds bedrijf wekt stroom op voor een bedrijf uit de VS die hier energie nodig heeft voor dingen te ondersteunen in het Midden Oosten.
What the fuck doet dat hier?
O ja? En dat weet jij nu al?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Goed plan maar tegen 2030 hebben we een tekort van pakweg een miljoen arbeidskrachten. Dat ga je daar helaas echt niet mee oplossen.
Neuh, aan alle soorten. Juist ook van mensen die met hun handen kunnen werken. Een hovenier gaat of zelfstandige verpleegkundige hier straks heel goed verdienen.quote:
Maar als de boeren boos worden, hoe kom jij dan aan je wekelijkse portie fruit en groenten?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
TL;DR: We hebben een stikstofcrisis omdat er te veel voedingsstoffen in de schrale natuurgebieden terecht komt. Lang geleden waren dat eerst grote bossen, totdat we de bomen omhakten. En daarna waren het groene moerassen, totdat we de turf gingen gebruiken als brandstof. Sindsdien is de natuur schrale heide en die proberen we in stand te houden. Wat best wel lastig is, want in een rivierdelta komt veel slib en water terecht. Maar daar hebben we dijken voor, dus dat spoelen we de zee in.
En als we de natuur gewoon zijn gang laat gaan, stromen de polders onder en worden op het overgebleven land de boeren boos.
Als alternatief kunnen we de natuur wat meer zijn gang laten gaan zonder te eisen dat het schrale heide blijft. Maar dan worden de boeren ook boos.
Nou ja, de boeren worden toch boos, wat we ook doen. Dus dan liever boze boeren, een rijkere natuur en meer ruimte voor woningbouw.
En je hebt de kernoorlog van Israel of Rusland daar niet mee ingecalculeerd?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ja, demografie is wel een dingetje…
Een theoretische kernoorlog heb ik inderdaad niet meegerekend. Maar dat lijkt me ook niet zo relevant.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En je hebt de kernoorlog van Israel of Rusland daar niet mee ingecalculeerd?
Welke groenten en fruitsoorten groeien het beste in een klimaat van kernkutzooi?
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een theoretische kernoorlog heb ik inderdaad niet meegerekend. Maar dat lijkt me ook niet zo relevant.
Ja, vrije MBO beroepen zoals loodgieter doen het al uitstekend. Je kunt goed verdienen als je het via je eigen bedrijfje doet. Maar het salaris voor een werknemer zal niet snel boven modaal uitkomen. Want er leeft sterk het idee dat we met de Chinezen moeten kunnen concurreren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Neuh, aan alle soorten. Juist ook van mensen die met hun handen kunnen werken. Een hovenier gaat of zelfstandige verpleegkundige hier straks heel goed verdienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |