abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215209257
Graag zou ik een beeldscherm met usb-c met power delivery willen kopen, zodat ik geen adapter meer hoef te gebruiken thuis (met als bijkomend voordeel dat ik die in de tas kan laten en dus niet vergeten). Het probleem is alleen dat mijn laptop met de meeste usb-c adapters/beeldschermen de melding geeft dat er te weinig vermogen beschikbaar is, en dan niet oplaadt. Op de website van HP is niet helemaal duidelijk wat de power requirements zijn voor mijn laptop, omdat dat afhankelijk is van de verbouwde videokaart. De meegeleverde adapter is in ieder geval 200W.

Mijn vraag is nu, hoe kom ik er precies achter hoeveel usb-c power mijn HP fury G8 met RTX A3000 videokaart?
En weet iemand een website waar je displays op usb-c vermogen kan selecteren?

Tot nu toe heb ik display ninja gevonden, met daarop een paar beeldschermen die 140W kunnen leveren.
Maar die zijn nogal duur
of nogal groot
of nog niet te koop
of zijn volgens de eigen website niet meer te koop?

Als iemand een tip heeft, dan hoor ik het graag!
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_215209270
op tweakers.net kun je pd selecteren in de price watch
pi_215209373
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 12:04 schreef dexamfetamine het volgende:
op tweakers.net kun je pd selecteren in de price watch
Dankjewel. Tweakers had ik nog niet eens aan gedacht.

Daar vind ik nog een lenovo beeldscherm dat 140W kan leveren. Kennelijk is er niet meer dan 140W?
pi_215574696
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 12:16 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dankjewel. Tweakers had ik nog niet eens aan gedacht.

Daar vind ik nog een lenovo beeldscherm dat 140W kan leveren. Kennelijk is er niet meer dan 140W?
140w is al best veel, maar ik vrees dat het lastig gaat zijn om op dit moment een scherm te vinden met meer stroom over USB. USB 4 spec kan max kan tot 240watt aan maar fabrikanten maken dit soort schermen nog niet omdat er nog weinig vraag naar is.
pi_215574813
Wat voor enorme monster laptop heb je dat je meer dan 120W nodig hebt. 90W is waarschijnlijk meer dan zat.
pi_215576222
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 23:22 schreef Farenji het volgende:
Wat voor enorme monster laptop heb je dat je meer dan 120W nodig hebt. 90W is waarschijnlijk meer dan zat.
Groot qua afmetingen is hij niet echt, maar het is een HP Fury workstation met een extra grafische kaart voor CAD werk. Volgens Notebookcheck verbruikt de RTX A3000 alleen al tussen de 60 en 115 Watt, en daar komt de rest van de laptop dan nog bovenop.

Waarschijnlijk heb je theoretisch gelijk en zou 90 Watt voldoende kunnen zijn in de zuinige modus waarin hij enkel de onboard videokaart gebruikt, maar als ik een usb-c lader met 110 Watt aansluit, dan geeft hij de foutmelding dat hij niet kan laden omdat de adapter te weinig power kan leveren. De motivatie van HP om niet langzaam te laten laden weet ik niet, maar bij te weinig vermogen doet hij dus helemaal niks. Misschien om de aangesloten adapter te beschermen, dat hij niet te veel stroom daar uit trekt en die kapot maakt?

[ Bericht 0% gewijzigd door knoopie op 14-11-2024 09:38:37 ]
pi_215576306
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 22:53 schreef dexamfetamine het volgende:

[..]
140w is al best veel, maar ik vrees dat het lastig gaat zijn om op dit moment een scherm te vinden met meer stroom over USB. USB 4 spec kan max kan tot 240watt aan maar fabrikanten maken dit soort schermen nog niet omdat er nog weinig vraag naar is.
Ik denk inderdaad dat er te weinig markt voor is.

Dan blijf ik wel een docking station gebruiken. Graag had ik wat minder kabels op mijn bureau gehad, maar het is mij niet de bijna E1500 waard die zo een monitor meer kost dan een vergelijkbare monitor zonder 140W power delivery. Met een HP docking station kan ik ook nog eens sneller opladen, omdat die 230W kunnen leveren. En die kosten maar E200.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')