abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215208885
De Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma heeft het op sociale media opgenomen voor haar collega Femke Halsema na een post van Geert Wilders. Ze roept het kabinet op afstand te nemen van de uitspraak van Wilders, die maandag op X bij een foto van een pro-Palestijnse demonstratie zei dat "dat tuig" het land uit moet. "En Halsema mag mee", aldus de PVV-leider.

Ik vind het volstrekt onverantwoord dat Geert Wilders dit statement maakt ten koste van onze collega Femke Halsema en ten koste van ons als ambtsdragers die naar eer en geweten hun werk doen binnen de grenzen van de rechtsstaat", schrijft Dijksma. "Dit is ondermijnend voor het gezag van burgemeesters en buiten elke proportie."

Het was maandag precies een jaar geleden dat Hamas een grote terreuraanval uitvoerde op Israël. Dat werd onder meer herdacht op de Dam in Amsterdam. In de buurt was onder voorwaarden ook een pro-Palestijnse tegendemonstratie toegestaan.

Volgens Dijksma moeten alle partijen in het parlement "pal staan voor de rechtstaat en onze grondwettelijke vrijheden". Ze zegt dat burgemeesters elke dag daarin balans zoeken en dat de wet leidend is in het faciliteren van demonstraties. "Zelfs als dit tot veel emoties leidt."

Halsema zei maandag in reactie op de pro-Palestijnse demonstratie dat tegendemonstraties onder het grondrecht vallen om te demonstreren, binnen zicht- en gehoorafstand van het doel van hun betoging. "Of je het daarmee eens bent of niet: het zijn de regels die we in dit land met elkaar hebben afgesproken. Zo lang het vreedzaam gebeurt." Dat gebeurde uiteindelijk niet, waarop de ME heeft ingegrepen, zo gaf ze aan.

De groep pro-Palestijnse demonstranten verplaatste zich op een gegeven moment richting het station. Veel van hen zijn uiteindelijk aangehouden.

-----------------------------------------------------
Dijksma heeft natuurlijk 100% gelijk.
Het is weer eens Wilders die veel te ver gaat. ,
Volgens mij heeft hij als 2e kamerlid de eed op de grondwet afgelegd.
Wat te doen met 2e Kamerleden die in strijd met de grondwet handelen?
Kun je hen voor de rechter dagen?
Ik vraag me in gemoede af of Wilders wel een echte Nederlander is.
pi_215208924
Als Wilders niet tevreden zijn over Nederland, mag hij naar Hongarije emigreren.
Hem zullen we missen als een kiespijn.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:56:57 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_215208933
Hou toch op zeg, volgens mij zijn we de nu de hele dag bezig met afstand nemen van elkaars uitspraken, eindeloos doorzaniken over oude Twitter berichten etc. Hebben we geen nuttigere dingen te doen in dit land?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_215208994
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 10:56 schreef karr-1 het volgende:
Hou toch op zeg, volgens mij zijn we de nu de hele dag bezig met afstand nemen van elkaars uitspraken, eindeloos doorzaniken over oude Twitter berichten etc. Hebben we geen nuttigere dingen te doen in dit land?
Wilders is de machtigste politicus van het land.

Overigens zijn veel tweets van hem nog veel griezeliger en gevaarlijker.

Zijn internationale vrienden, van AfD tot Orban, zijn overigens allemaal antisemieten. Orban maakt Joden het leven zuur in Hongarije en maakt Holocaust onderwijs onmogelijk. Dat is zijn grootste vriend.

Wilders geniet van een etnostaat en etnische conflicten. Hij zei al in 2004: rassenrellen zouden niet verkeerd zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215209026
quote:
De waan van de dag. En waardeloos dit, alles maar voor de korte termijn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_215209062
Het kabinet zal geen afstand nemen van het geleuter van Wilders. De bevoegde ministers in de ministerraad willen niet een conflict met een coalitiepartner /partijdictator .. Dat is weer een irritatie in de coalitie, nog meer dichter bij een kabinetscrisis.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:21:50 #7
152789 karr-1
pi_215209090
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 11:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wilders is de machtigste politicus van het land.

Overigens zijn veel tweets van hem nog veel griezeliger en gevaarlijker.
Dat zal allemaal best, maar moeten we daar de hele dag afstand van nemen?
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:24:06 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_215209101
quote:
De leider van de grootste partij van het land die op social Media raged dat de burgemeester van onze hoofdstad samen met het tuig mag opdonderen uit Nederland.

En dat wordt gebagatelliseerd :')

Echt..
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:26:35 #9
152789 karr-1
pi_215209116
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 11:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]
De leider van de grootste partij van het land die op social Media raged dat de burgemeester van onze hoofdstad samen met het tuig mag opdonderen uit Nederland.

En dat wordt gebagatelliseerd :')

Echt..
Zeg ik dat?
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:47:23 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215209214
Als we dan toch stomme bestuurders het land uit gaan zetten dan neem Faber aub ook mee.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:55:36 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215209241
Dat hij gewoon zelf oprot en dat hele onbekwame clubje van hem mee neemt.
Incompetente idioot. Enige wat hij doet is haat zaaien.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215209356
Misschien is het het beste om aangifte te doen. Een jurist kan wel beoordelen of dat in dit geval kans maakt.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:24:25 #13
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215209435
Het is jammer dat Dijksma het als burgemeester die zogenaamd boven de partijen moet staan dit soort uitspraken over partijpolitiek doet.

De enige reden namelijk dat het kabinet afstand moet nemen van de uitspraken van Wilders is omdat de PVV in het kabinet zit. Het is helemaal niet aan een burgemeester om op zo'n manier te pogen een partij of coalitie in de problemen te brengen. Ze kan hooguit iets vinden van de uitspraken van Wilders.
Laffe huichelaar
pi_215209438
En maar stemmen op die stinkzwam
Sicker than your average.
pi_215209557
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 11:55 schreef Harvest89 het volgende:
Dat hij gewoon zelf oprot en dat hele onbekwame clubje van hem mee neemt.
Incompetente idioot. Enige wat hij doet is haat zaaien.
In haatzaaien is hij dan wel weer vrij competent…
pi_215209613
Schoof heeft inmiddels Halsema gesteund: https://www.ad.nl/politie(...)chten-op-x~a0986e81/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215209736
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 12:24 schreef timmmmm het volgende:
Het is jammer dat Dijksma het als burgemeester die zogenaamd boven de partijen moet staan dit soort uitspraken over partijpolitiek doet.

De enige reden namelijk dat het kabinet afstand moet nemen van de uitspraken van Wilders is omdat de PVV in het kabinet zit. Het is helemaal niet aan een burgemeester om op zo'n manier te pogen een partij of coalitie in de problemen te brengen. Ze kan hooguit iets vinden van de uitspraken van Wilders.
Ja, echt bizar dat een burgemeester verwacht dat de regering afstand neemt van een coalitiepartij die stelt dat haar collega-burgemeester het land uit gezet moet worden.

Je zou maar van je baas (min BZK) of diens baas (Schoof) verwachten dat hij iets doet aan onrechtmatige uitspraken binnen de organisatie.

:')

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 08-10-2024 13:10:03 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_215209757
Volgens mij is er niets mis met de wens dat quislings zoals Halsema die heulen met middeleeuws en terroristisch gedachtegoed die haaks staan op het westen (en zoals zovaak is aangetoond een direct gevaar is) het land uit moeten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_215209764
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Volgens mij is er niets mis met de wens dat quislings zoals Halsema die heulen met middeleeuws en terroristisch gedachtegoed die haaks staan op het westen (en zoals zovaak is aangetoond een direct gevaar is) het land uit moeten.
En daar gaat het inderdaad mis.
pi_215209799
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, echt bizar dat een burgemeester verwacht dat de regering afstand neemt van een coalitiepartij die stelt dat haar collega-burgemeester het land uit gezet moet worden.

Je zou maar van je baas (min BZK) of diens baas (Schoof) verwachten dat hij iets doet aan onrechtmatige uitspraken binnen de organisatie.

Nederland is voor een deel moreel failliet joh. Heeft helaas geen zin bij zulke gasten om te reageren met enig moraal of nuance.
pi_215209869
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:12 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Nederland is voor een deel moreel failliet joh. Heeft helaas geen zin bij zulke gasten om te reageren met enig moraal of nuance.
Jarenlang geluisterd naar demagoog Wilders, en nu echt geloven dat Halsema het kwaad is. Je zal maar zo'n complete randdebiel zijn. Triest.
pi_215209945
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Jarenlang geluisterd naar demagoog Wilders, en nu echt geloven dat Halsema het kwaad is. Je zal maar zo'n complete randdebiel zijn. Triest.
Jep. En in die wereld leven we nu dus, dat er zulke mensen rondlopen. Dat is de harde realiteit. :N
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:31:08 #23
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215209998
Tot nu toe houdt Wilders zich aan de textbook Trump

Het enige wat mist is om een media kanaal nepnieuws te noemen

Was Wilders niet de man met de Milders act die alle problemen zou oplossen?
pi_215210784
Geert heeft hier weer eens een keer groot gelijk. Kijk zelf maar op:

https://www.nieuwnieuws.n(...)n-in-den-haag/160693

https://www.skoften.net/s(...)tijnse-demonstranten

En er is meer te vinden als je even zoekt op : israelische vlag pro palestina.

Het "advies" richting Halsema is wel weer minder handig. Overigens zou ik niet graag een euro neertellen voor elke amsterdammer die hetzelfde vindt :)
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:09:08 #25
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215210793
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 15:06 schreef quo_ het volgende:

Het "advies" richting Halsema is wel weer minder handig. Overigens zou ik niet graag een euro neertellen voor elke amsterdammer die hetzelfde vindt :)
Omgekeerd gebeurt het ook. Esther Voet die hele knokploegen verzamelt voor de Joodse zaak. Maar dat lees je veel minder op al die rechtse websites.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:12:39 #26
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215210818
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 15:06 schreef quo_ het volgende:

Wat zou je mening zijn als iemand met een Russische vlag liep bij een pro Oekraine demonstratie?
pi_215210935
Burgemeesters steunen Halsema, die door Wilders het land uit wordt gewenst
pi_215211019
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 11:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Dat zal allemaal best, maar moeten we daar de hele dag afstand van nemen?
Fatsoenlijke mensen doen dat... Jij niet ?
pi_215211254
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 15:33 schreef Bluesdude het volgende:
Burgemeesters steunen Halsema, die door Wilders het land uit wordt gewenst
Helemaal vergeten dat Dijksma ook de voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten is.

quote:

Dat maakt deze opmerking echt nog vele malen belachelijker dan hij al was.

Dan is Dijksma dus echt bij uitstek dé perfecte persoon om te zeggen "Wat de fuck flikt deze coalitieleider hier nou weer?" richting de regering.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:13:19 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215211327
Maargoed, Schoof neemt afstand en van Geert horen we verder nooit meer wat hierover. Tot zijn volgende trollpost.
pi_215211328
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 15:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Omgekeerd gebeurt het ook. Esther Voet die hele knokploegen verzamelt voor de Joodse zaak. Maar dat lees je veel minder op al die rechtse websites.
Doe even een paar linkjes naar videos van joodse knokploegen die mensen met een palestijnse vlag inelkaar slaan of opjagen.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_215211527
De politiek in dit land ontbeert sowieso klasse, zoveel is wel duidelijk. Dat zie ik ook niet snel weer terugkomen. :')
pi_215211625
Halsema is een afschuwelijke vrouw. Zeer politiek gekleurd en partijdig in haar beslissingen als burgemeester.

Wilders heeft, al dan niet overdreven, gelijk met kritiek op haar. Ze is zowat de belichaming van antifa.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:48:49 #34
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215211633
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 16:13 schreef quo_ het volgende:

[..]
Doe even een paar linkjes naar videos van joodse knokploegen die mensen met een palestijnse vlag inelkaar slaan of opjagen.
Hier een artikel uit onverdachte hoek.

https://www.ewmagazine.nl(...)meer-veilig-1413474/

Geschreven door Jean Marie Le Pen fanboy Geerten Waling. Die ook Trump en Douglas Murray wel tof vindt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:50:49 #35
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215211646
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 16:46 schreef KoningWouter het volgende:
Halsema is een afschuwelijke vrouw. Zeer politiek gekleurd en partijdig in haar beslissingen als burgemeester.

Wilders heeft, al dan niet overdreven, gelijk met kritiek op haar. Ze is zowat de belichaming van antifa.
Wat een enorme lulkoek. Nergens blijkt uit dat ze de excessen goed vindt.

Amsterdam heeft een lange geschiedenis van rumoer.

Wees blij dat er geen doden en gewonden zijn gevallen (oh wacht, dat boeit jou toch niet). Dat is in het verleden anders geweest.

P.S. uit de Amsterdamse Burgermonitor blijkt dat de inwoners blij zijn met de burgemeester.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215211674
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 12:14 schreef Pegos het volgende:
Misschien is het het beste om aangifte te doen. Een jurist kan wel beoordelen of dat in dit geval kans maakt.
Kansloos lijkt mij. Hij zegt niks anders dan dat ze mee "mag". Dus geen enkele vorm van dwang.

Normaal gesproken is Wilders uitgesproken goed in zijn strategie maar de zin van deze uitspraak ontgaat me volledig.
De enige die er garen bij spint is Halsema zelf. Ze is oerstom bezig geweest en heeft misschien doelbewust de boel gesaboteerd maar in plaats dat daar op ingezoomd wordt vormt de tweet van Geert de perfecte bliksemafleider.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 08-10-2024 17:00:08 ]
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:55:55 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215211682
Overigens ben ik wel eens benieuwd wie over de PR gaat bij die pro Palestijnse demonstranten. Die is namelijk vrij dramatisch.
pi_215211702
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 16:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat een enorme lulkoek. Nergens blijkt uit dat ze de excessen goed vindt.

Amsterdam heeft een lange geschiedenis van rumoer.

Wees blij dat er geen doden en gewonden zijn gevallen (oh wacht, dat boeit jou toch niet). Dat is in het verleden anders geweest.

P.S. uit de Amsterdamse Burgermonitor blijkt dat de inwoners blij zijn met de burgemeester.
Oh ja? Waarom neemt ze dan niet de beslissing om te handhaven op dingen zoals gezichtsbedekking tijdens demonstraties na de rampzalige verlopen, zogenaamde, demonstraties op de UvA waarbij er voor tienduizenden euro's aan schade is aangericht door lieden die voorheen waarschijnlijk nog nooit een collegebank van dichtbij hebben gezien?
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:59:57 #39
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_215211716
Het land uit, gaat misschien wat ver. Maar verder heeft Wilders natuurlijk gewoon gelijk. Halsema moet heel snel van haar functie ontheven worden. Wat een teringzooi maakt zij ervan. Totaal ongeschikt.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_215211727
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 16:55 schreef Hexagon het volgende:
Overigens ben ik wel eens benieuwd wie over de PR gaat bij die pro Palestijnse demonstranten. Die is namelijk vrij dramatisch.
Ja laten we die persoon even oppiepen om feedback te geven.
pi_215211749
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 16:59 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het land uit, gaat misschien wat ver. Maar verder heeft Wilders natuurlijk gewoon gelijk. Halsema moet heel snel van haar functie ontheven worden. Wat een teringzooi maakt zij ervan. Totaal ongeschikt.
Het is natuurlijk de Telegraaf maar ze beweren in een artikel: "Amsterdammers klaar met Halsema: 'Heb je niets aan'"
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:08:26 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215211813
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 16:59 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Nou dan ben ik benieuwd wanneer Geert een motie gaan indienen om de minister van Biza een verwijderingsprocedure tegen Femke te laten beginnen. De landelijke politiek kan immers de controle overnemen.

Zolang hij dat niet doet is het gewoon slap gelul.
pi_215211897
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 16:46 schreef KoningWouter het volgende:

Of je het nou wel of niet met de kritiek op haar eens bent. Als beëdigde politicus, notabene een coalitieleider, zeg je gewoon simpelweg niet dat een ander beëdigde bestuurder het land uit gezet moet worden.
pi_215211932
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Of je het nou wel of niet met de kritiek op haar eens bent. Als beëdigde politicus, notabene een coalitieleider, zeg je gewoon simpelweg niet dat een ander beëdigde bestuurder het land uit gezet moet worden.
Daar ben ik het wel mee eens. Ook ik vind het veel te overdreven.
pi_215211963
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 16:54 schreef quo_ het volgende:

[..]
Kansloos lijkt mij. Hij zegt niks anders dan dat ze mee "mag". Dus geen enkele vorm van dwang.

Halsema: "En de beveiliging van Wilders mag wel een weekendje vrij nemen".

Alleen al de insinuatie achter die opmerking, wat niet eens een directe 'van mij mag Wilders wel dood' opmerking is, zou genoeg zijn voor de gehele regering en letterlijk elke politieke leider rechts van D66 om over elkaar heen te buitelen om hun walging uit te spreken. Fuck, zelfs Frans zou genoodzaakt zijn om er een 'PvdGLA keurt doodsverwensingen van politici altijd en zeer streng af' bericht uit te gooien.

Halsema: "Wat?! Ik gebruikte het woord 'mogen', en niet 'moeten'."

Ow ok, nee dán is het goed hoor.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:25:28 #46
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215211966
Ah, fascist Geert heeft weer een twittermening. Doen we niets mee.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:25:35 #47
319979 Fok-it
All is well
pi_215211969
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:22 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Ook ik vind het veel te overdreven.
Maar toch eerst even benadrukken wat een verschrikkelijke vrouw het is. Geen burgemeester. Klein nuance verschilletje. :)

En hoevaak ze wel niet (terechte) sympathie moet tonen met joodse slachtoffers en toch nog voor antifa sympathisant wordt uitgemaakt. Heel bijzonder allemaal
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215211994
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:25 schreef -XOR- het volgende:
Ah, fascist Geert heeft weer een twittermening. Doen we niets mee.
Een redelijk en rationeel mens niet nee.

Maar je ziet in dit topic alweer dat die jarenlange, door Geert aangevoerde, demonisering toch effect heeft.
pi_215212000
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Halsema: "En de beveiliging van Wilders mag wel een weekendje vrij nemen".

Alleen al de insinuatie achter die opmerking, wat niet eens een directe 'van mij mag Wilders wel dood' opmerking is, zou genoeg zijn voor de gehele regering en letterlijk elke politieke leider rechts van D66 om over elkaar heen te buitelen om hun walging uit te spreken. Fuck, zelfs Frans zou genoodzaakt zijn om er een 'PvdGLA keurt doodsverwensingen van politici altijd en zeer streng af' bericht uit te gooien.

Halsema: "Wat?! Ik gebruikte het woord 'mogen', en niet 'moeten'."

Ow ok, nee dán is het goed hoor.
Slecht verhaal en slechte vergelijking. Jouw voorbeeld bevat een impliciete doodsverwensing die niet te weg te rederen valt.
pi_215212019
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:28 schreef quo_ het volgende:

[..]
Slecht verhaal en slechte vergelijking. Jouw voorbeeld bevat een impliciete doodsverwensing die niet te weg te rederen valt.
Ok, dan zonder voorbeeld.

Je verschuilen achter het gebruik van het woord mogen ipv moeten, is laf en triest. Sta voor wat je zegt, of zeg het niet.
pi_215212024
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:25 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar toch eerst even benadrukken wat een verschrikkelijke vrouw het is. Geen burgemeester. Klein nuance verschilletje. :)

En hoevaak ze wel niet (terechte) sympathie moet tonen met joodse slachtoffers en toch nog voor antifa sympathisant wordt uitgemaakt. Heel bijzonder allemaal
Ja mag ik dat vinden? Ik vind het inderdaad een verschrikkelijk mens; vooral als burgemeester.

En het dubbeltje valt wel vaak de zelfde (linkse) kant op in haar beslissingen. Dus ja ik vind haar partijdig en zeker geen burgervader/moeder van alle Amsterdammers.

Daarnaast vind ik sowieso Amsterdam een karikatuur op een stad en daar heeft Femme Halsema een groot aandeel in de afgelopen jaren.

Gelukkig woon ik daar dan ook niet.
pi_215212025
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Een redelijk en rationeel mens niet nee.

Maar je ziet in dit topic alweer dat die jarenlange, door Geert aangevoerde, demonisering toch effect heeft.
De demonisering is begonnen aan de linkerzijde en heeft uiteindelijk geleid tot de dood van Pim Fortuyn.
pi_215212032
Standaard links gehuil. Ik zou de rechtse wind die nu waait gebruiken om het linkse gedachtegoed verder te marginaliseren. Ze verdienen niet beter.
pi_215212049
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:30 schreef quo_ het volgende:

[..]
De demonisering is begonnen aan de linkerzijde en heeft uiteindelijk geleid tot de dood van Pim Fortuyn.
Even onder de veronderstelling dat je hier gelijk in hebt. We hebben dus gezien waar zulke demonisering toe kan leiden; de dood van een politicus. Iets wat je, neem ik aan, een schande vindt? Dus zou je tegen de demonisering van politici moeten zijn?

Of zit je dik 20 jaar na dato nog steeds vast in die 'zij deden het dus nu mogen wij het ook!' mindset? Als een klein kind?
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:34:57 #55
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215212063
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:31 schreef Confetti het volgende:
Standaard links gehuil. Ik zou de rechtse wind die nu waait gebruiken om het linkse gedachtegoed verder te marginaliseren. Ze verdienen niet beter.
Er waait al 40 jaar een rechtse wind. Bij ontevredenheid rennen mensen naar extreem-rechts.

Wat jij wil is een dictatuur. Geen tegenspraak en opkomen voor mensen zonder stem. Cancelcultuur. Opgelegde eenzijdigheid en Amerikaanse toestanden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:37:51 #56
319979 Fok-it
All is well
pi_215212087
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:30 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja mag ik dat vinden? Ik vind het inderdaad een verschrikkelijk mens; vooral als burgemeester.

En het dubbeltje valt wel vaak de zelfde (linkse) kant op in haar beslissingen. Dus ja ik vind haar partijdig en zeker geen burgervader/moeder van alle Amsterdammers.

Daarnaast vind ik sowieso Amsterdam een karikatuur op een stad en daar heeft Femme Halsema een groot aandeel in de afgelopen jaren.

Gelukkig woon ik daar dan ook niet.
En elke keer dat ze wel nuance en onpartijdigheid laat zien is het voor de bühne zeker? Tsja
pi_215212088
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Even onder de veronderstelling dat je hier gelijk in hebt. We hebben dus gezien waar zulke demonisering toe kan leiden; de dood van een politicus. Iets wat je, neem ik aan, een schande vindt? Dus zou je tegen de demonisering van politici moeten zijn?

Of zit je dik 20 jaar na dato nog steeds vast in die 'zij deden het dus nu mogen wij het ook!' mindset? Als een klein kind?
Je hoeft niks te veronderstellen, ik heb gelijk.
Kijk de beelden van Ad Melkert nog maar eens na en erger nog de op beeld vast gelegde verwensingen van Marcel van Dam met zijn "u bent een minderwaardig mens".

De demonisering die jij Wilders toe dicht valt daarbij in het niet.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:38:08 #58
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215212094
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 16:58 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Oh ja? Waarom neemt ze dan niet de beslissing om te handhaven op dingen zoals gezichtsbedekking tijdens demonstraties na de rampzalige verlopen, zogenaamde, demonstraties op de UvA waarbij er voor tienduizenden euro's aan schade is aangericht door lieden die voorheen waarschijnlijk nog nooit een collegebank van dichtbij hebben gezien?
Gezichtsbedekking is natuurlijk logisch. Om je te wapenen en beschermen tegen werkgevers en autoriteiten. Autoriteiten op de hand van Israel.

De knokploegen van de andere kant bedekken hun gezicht ook.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215212100
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En elke keer dat ze wel nuance en onpartijdigheid laat zien is het voor de bühne zeker? Tsja
Dat gebeurt dan ook zelden
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:38:57 #60
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215212103
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:37 schreef quo_ het volgende:

[..]
Kijk de beelden van Ad Melkert nog maar eens na en erger nog de op beeld vast gelegde verwensingen van Marcel van Dam met zijn "u bent een minderwaardig mens".

Fortuyn zat met leugens in de onderbuik te roeren en was een minderwaardig mens. Zetbaasje van de vastgoed maffia. Dat is het eerste waar Leefbaar mee aan de slag ging.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:39:19 #61
319979 Fok-it
All is well
pi_215212108
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:38 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat gebeurt dan ook zelden
Nee hoor. Zie haar regelmatig voor de camera's zich uitspreken tegen antisemitisme.
pi_215212119
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Fortuyn zat met leugens in de onderbuik te roeren en was een minderwaardig mens. Zetbaasje van de vastgoed maffia. Dat is het eerste waar Leefbaar mee aan de slag ging.
Kijk dit is nou de linkse verbinding en het elkaar vasthouden.
Daar gaan we echt mee vooruit komen.
pi_215212125
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Gezichtsbedekking is natuurlijk logisch. Om je te wapenen en beschermen tegen werkgevers en autoriteiten. Autoriteiten op de hand van Israel.

De knokploegen van de andere kant bedekken hun gezicht ook.
Dat is volslagen onlogisch. Je gezicht hoef je alleen maar te bedekken als je van plan bent acties te ondernemen die onwetmatig zijn.

En welke knokploegen van de andere kant heb je het over?
pi_215212132
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:37 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ok. We hebben dus gezien waar zulke demonisering toe kan leiden; de dood van een politicus. Iets wat je, neem ik aan, een schande vindt? Dus zou je tegen de demonisering van politici moeten zijn?

pi_215212133
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nee hoor. Zie haar regelmatig voor de camera's zich uitspreken tegen antisemitisme.
Haar daden spreken voor zich.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:46:52 #66
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215212187
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 16:08 schreef probeer het volgende:

[..]
Helemaal vergeten dat Dijksma ook de voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten is.
[..]
Dat maakt deze opmerking echt nog vele malen belachelijker dan hij al was.

Dan is Dijksma dus echt bij uitstek dé perfecte persoon om te zeggen "Wat de fuck flikt deze coalitieleider hier nou weer?" richting de regering.
Waarom zou het kabinet iets over uitspraken van welke fractieleider dan ook moeten vinden?
Laffe huichelaar
pi_215212192
Ik denk juist dat Halsema gedemoniseerd wordt

Je weet het maar nooit met al die extreem rechtse gestoorde wilders aanhangers
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_215212243
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Waarom zou het kabinet iets over uitspraken van welke fractieleider dan ook moeten vinden?
quote:
[..] omdat de PVV in het kabinet zit.
pi_215212299
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 16:55 schreef Hexagon het volgende:
Dat maakt niet zoveel uit omdat de meeste media aan hun kant staan.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:01:39 #70
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215212302
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:47 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik denk juist dat Halsema gedemoniseerd wordt

Je weet het maar nooit met al die extreem rechtse gestoorde wilders aanhangers
Het gaat Wilders helemaal niet om vrede en antisemitisme. Kijk alleen maar naar zijn internationale vrienden. Stuk voor stuk Jodenhaters.

Het gaat hem alleen maar om zakkenvullen en uitbuiting. Verdeel en heers. Net als Trump.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:01:47 #71
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215212303
Het kabinet hoeft hier niets van te vinden. Dat BBB, NSC en VVD met Wilders in zee zijn gegaan zegt wel heel erg veel over die partijen en hun achterbannen.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:04:34 #72
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215212320
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:40 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat is volslagen onlogisch. Je gezicht hoef je alleen maar te bedekken als je van plan bent acties te ondernemen die onwetmatig zijn.
Geloof je zelf deze naïviteit? Met het huidige radicale onderdrukkers kabinet is alles mogelijk. De BVD en AIVD kent een lange geschiedenis.

Je kunt zo maar zonder proces en zonder misdragingen op een politielijst worden gezet. Dat is niet fijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215212332
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Geloof je zelf deze naïviteit? Met het huidige radicale onderdrukkers kabinet is alles mogelijk. De BVD en AIVD kent een lange geschiedenis.

Je kunt zo maar zonder proces en zonder misdragingen op een politielijst worden gezet. Dat is niet fijn.
Ja joh! Een radicaal onderdrukkers kabinet. :')

Wellicht moet je geen wandaden plegen als je niet op een politielijst gezet wilt worden.
pi_215212395
Tijd voor gekozen burgemeesters.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:21:54 #75
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215212425
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:06 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja joh! Een radicaal onderdrukkers kabinet. :')

Wellicht moet je geen wandaden plegen als je niet op een politielijst gezet wilt worden.
Ach ja. Voor lieden als jou is aanwezigheid al een wandaad.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:22:36 #76
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215212431
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:51 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]

Vind ik het alsnog heel raar en niet zuiver dat het kabinet opgeroepen worst tot actie tegen gekozen volksvertegenwoordigers. Het is niet aan het kabinet parlementsleden tot de orde te roepen. Dit soort politieke acties vind ik ook absoluut niet gepast voor burgemeesters.
Laffe huichelaar
pi_215212472
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Vind ik het alsnog heel raar en niet zuiver dat het kabinet opgeroepen worst tot actie tegen gekozen volksvertegenwoordigers. Het is niet aan het kabinet parlementsleden tot de orde te roepen. Dit soort politieke acties vind ik ook absoluut niet gepast voor burgemeesters.
De burgemeester heeft ook gewoon een politieke functie.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:25:44 #78
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215212473
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nou ja, als ik bij een Pegida demonstratie ben tegen de komst van een asielzoekerscentrum en ik zie daar allemaal spandoeken met hakenkruizen ed, zou ik me al snel omdraaien en weglopen en als je dan vrolijk mee blijft doen begeef je je al snel in een moreel donkergrijs gebied. Hetzelfde geldt voor zogenaamde propalestinabijeenkomsten waar men ineens volop jodenhaat etaleert en oproept tot vernietiging van staten
Laffe huichelaar
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:33:18 #79
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215212546
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik was helemaal vergeten dat het inderdaad bij de taakomschrijving van burgemeesters hoort om activistisch partijpolitiek te bedrijven en lekker te stoken in een coalitie door zeer ondemocratische voorstellen te doen die het kabinet ter verantwoording roept voor de uitspraken van volksvertegenwoordigers
Laffe huichelaar
pi_215212565
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Oke man :')
pi_215212574
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik was helemaal vergeten dat het inderdaad bij de taakomschrijving van burgemeesters hoort om activistisch partijpolitiek te bedrijven en lekker te stoken in een coalitie door zeer ondemocratische voorstellen te doen die het kabinet ter verantwoording roept voor de uitspraken van volksvertegenwoordigers
Dat kan natuurlijk gebeuren.
pi_215212575
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dan mag een politicus ook gewoon kritiek daar op hebben. Toch?
pi_215212601
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan mag een politicus ook gewoon kritiek daar op hebben. Toch?
Zeker.
pi_215212607
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zeker.
Niets mis met de tweet dus. En door!
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:42:59 #85
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215212655
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niets mis met de tweet dus. En door!
Nou ja ik hoorde net zelfs op de radio al op het nieuws dat Wilders vindt dat Halsema moet worden uitgezet dus over een paar dagen heeft ie opgeroepen haar uit te roeien denk ik, als de overdrijvingen blijven stapelen
Laffe huichelaar
pi_215212664
nee, vrijheid van meningsuiting. Dijksma haar mening, Geert zijn mening. Punt. Next.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_215212747
quote:

[..]
Dijksma (nogmaals, de voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten) had zich tot Bosma moeten richten?
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:06:56 #88
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215212922
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Dijksma (nogmaals, de voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten) had zich tot Bosma moeten richten?
Dijksma had zich tot Wilders moeten richten.
Laffe huichelaar
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:22:02 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215213043
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:01 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Dat maakt niet zoveel uit omdat de meeste media aan hun kant staan.
Nou nee, want dan zou de media er niet zoveel aandacht aan besteden.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:56:41 #90
152789 karr-1
pi_215213393
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 15:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Fatsoenlijke mensen doen dat... Jij niet ?
Ik heb wel wat beters te doen dan de hele dag afstand nemen van dingen die iemand roept.
pi_215213659
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:56 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Ik heb wel wat beters te doen dan de hele dag afstand nemen van dingen die iemand roept.
Hoezo de hele dag ?
Geleuter van Wilders hoor je, of lees je, en dan denk je ... rot op. En je vervolgt je dagelijkse bezigheden. Simpel toch ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 08-10-2024 20:34:32 ]
pi_215213702
quote:

[..]
quote:

[..]
:) :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dijksma had zich tot Wilders moeten richten.
Glashelder allemaal en naar mijn idee volstrekt juist als het gaat over de staatsrechtelijke context van deze fophef.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:40:05 #93
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215213795
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 20:27 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
:) :)
[..]
Glashelder allemaal en naar mijn idee volstrekt juist als het gaat over de staatsrechtelijke context van deze fophef.
Burgemeesters zijn net mensen en die mogen van een uitspraak van Wilders vinden wat ze willen en dat aan de grootste klok die ze kunnen vinden hangen.

Ik snap het helemaal als mensen die post wat ver vinden gaan. Het 'en Halsema mag mee' is op wmb zo extreem schokkend maar ik kan me voorstellen dat mensen dat zien als een wat sterkere verwensing dan dat ik het opvat en dat is niet kies van een volksvertegenwoordiger naar een burgemeester.

Maar om een gekozen volksvertegenwoordiger door de besturende klasse de mond te willen snoeren, gaat natuurlijk veel en veel te ver. Als je het niet met iemand eens bent, zeg je dat en bestrijd je wat hij zegt. Dan doe je niet dit
Laffe huichelaar
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:50:58 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215213883
Eigenlijk moet Halsema nu gewoon Geert gaan beledigen. Eens zien wat die dan wil doen.
pi_215213911
twitter

Zei Wilders hier dat anti-islamitische tuig moet het land uit?
Verbeter Nederland en begin bij je zelf, Geert. Rot op
oh......... ik verstond die etnischehaatverspreider verkeerd ?
pi_215214107
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 20:54 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Zei Wilders hier dat anti-islamitische tuig moet het land uit?

Antisemitische tuig. Met zijn harde kritiek op Halsema heeft hij gewoon gelijk.
pi_215214150
quote:

[..]
Bron?
Knokploeg klinkt wat negatief maar de Joodse gemeenschap mag zichzelf wat mij betreft wel verdedigen tegen het antisemitische tuig. Van de overheid hoeven zij niet veel te verwachten.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:19:06 #98
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215214160
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nou ja, als ik bij een Pegida demonstratie ben tegen de komst van een asielzoekerscentrum en ik zie daar allemaal spandoeken met hakenkruizen ed, zou ik me al snel omdraaien en weglopen en als je dan vrolijk mee blijft doen begeef je je al snel in een moreel donkergrijs gebied. Hetzelfde geldt voor zogenaamde propalestinabijeenkomsten waar men ineens volop jodenhaat etaleert en oproept tot vernietiging van staten
Jodenhaat en oproepen tot het vernietigen van Israel is nooit gebeurd.

Maar goed zelfs Nieuwsuur kon meegaan met de framing afgelopen weekend en het valt nog mee dat het bij deze teksten van Wilders in die tweet bleef.

Over teksten gesproken. Er werd gesproken dat er op 7 oktober 2023 vrouwen verkracht werden afgelopen weekend door diverse politici. Dat vind ik nog stuitender.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:48:40 #99
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215214387
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 21:19 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Jodenhaat en oproepen tot het vernietigen van Israel is nooit gebeurd.

Maar goed zelfs Nieuwsuur kon meegaan met de framing afgelopen weekend en het valt nog mee dat het bij deze teksten van Wilders in die tweet bleef.

Over teksten gesproken. Er werd gesproken dat er op 7 oktober 2023 vrouwen verkracht werden afgelopen weekend door diverse politici. Dat vind ik nog stuitender.
natuurlijk is er nooit antisemitisme geweest bij die demostraties. Wilders is ook nog nooit discriminerend geweest en JP le pen vond joden lievertjes
Laffe huichelaar
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:07:11 #100
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215214500
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 21:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]
natuurlijk is er nooit antisemitisme geweest bij die demostraties. Wilders is ook nog nooit discriminerend geweest en JP le pen vond joden lievertjes
Tjahhh dan is de discussie snel klaar. Jij stelt iets, ik betwist het en vervolgens kom je met een retorische stelling.
pi_215215353
quote:

[..]
Je als burgemeester uitspreken tegen een fascistische oproep van een fascistisch parlementslid tot deportatie van een Nederlanderse burgemeester is activistische partijpolitiek? Bijzondere gedachtengang hou je er op na.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_215215355
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:30 schreef quo_ het volgende:

[..]
Oh ja je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Nou laten we dan maar lekker doorgaan met oproepen tot deportaties enzo.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 02:49:23 #103
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215215383
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 02:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Je als burgemeester uitspreken tegen een fascistische oproep van een fascistisch parlementslid tot deportatie van een Nederlanderse burgemeester is activistische partijpolitiek? Bijzondere gedachtengang hou je er op na.
Niet goed gelezen, probeer het nog een keer
Laffe huichelaar
  woensdag 9 oktober 2024 @ 04:26:22 #104
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_215215453
quote:
Esther Voet die hele knokploegen
Ze zal wel moeten als je een burgemeester hebt die ten koste van alles het demonstratierecht beschermt van jodenhatende aanhangers van islamitische terreurgroepen.

Fijne dag nog.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bassie48 op 09-10-2024 05:09:21 ]
Science matters
  woensdag 9 oktober 2024 @ 08:42:49 #105
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215215930
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 04:26 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ze zal wel moeten als je een burgemeester hebt die ten koste van alles het demonstratierecht beschermt van jodenhatende aanhangers van islamitische terreurgroepen.

Fijne dag nog.
Zoals altijd kijkt het Openbaar Ministerie mee of er strafbare uitingen worden gedaan.

De vorige keren was dat steeds niet het geval, in weerwil van wat politici en De Telegraaf hiervan maken. Die wel meer bij elkaar verzinnen zoals dat agenten geen Joodse objecten meer zouden willen bewaken.

Er wordt een vuil spel gespeeld. Dat jij Joodse knokploegen (die zelf Hamas flyers onder de Palestina demonstranten verspreiden!) goed praat is diep triest. Jij wil net als Wilders gewoon rassenrellen hè?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215216247
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 02:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Niet goed gelezen, probeer het nog een keer
misschien moet je je posts dan wat duidelijker formuleren
pi_215216311
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 20:50 schreef Hexagon het volgende:
Eigenlijk moet Halsema nu gewoon Geert gaan beledigen. Eens zien wat die dan wil doen.
Halsema heeft toch zoiets gezegd als: "Wilders wil alleen demonstraties toestaan waar hij het mee eens is".

Dat is eigenlijk de perfecte reactie omdat het op een hele rustige en duidelijk manier laat zien wat Wilders eigenlijk echt is; een pure en in Nederland haast onovertroffen fascist die als hij de kans zou krijgen de meest vreselijke vrijheidsbeperkende maatregelen zou nemen voor mensen waar hij het niet mee eens is.

We mogen hopen dat de democratische "checks and balances" in Nederland sterker zijn dan in landen als Rusland en Hongarije om dergelijke idioten te stoppen. Vooralsnog ziet het er daar wel naar uit. Wat dat betreft is het heel goed dat er burgemeesters zijn die het direct voor Halsema hebben opgenomen. Jammer van de slappe, ontwijkende en bureaucratische houding van onze "premier voor alle Nederlanders".

[ Bericht 5% gewijzigd door Nielsch op 09-10-2024 09:48:06 ]
  woensdag 9 oktober 2024 @ 09:48:23 #108
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215216353
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]
misschien moet je je posts dan wat duidelijker formuleren
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 20:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Burgemeesters zijn net mensen en die mogen van een uitspraak van Wilders vinden wat ze willen en dat aan de grootste klok die ze kunnen vinden hangen.

Ik snap het helemaal als mensen die post wat ver vinden gaan.
Als je hieruit opmaakt dat ik vind dat burgemeesters zich niet tegen dit soort uitingen mogen uitspreken omdat je dan spreekt van activistisch partijpolitiek, ligt dat niet bepaald aan hoe duidelijk ik het formuleer. Je concludeert namelijk het tegenovergestelde van wat ik post, dus dan ligt het aan het bedenkelijke niveau van de ontvanger.

De oplettende lezer begrijpt dat het probleem ligt bij een burgemeester die het kabinet tot actie maant tegen een gekozen volksvertegenwoordiger, vermoedelijk in de hoop dat dit problemen oplevert in de coalitie.
Laffe huichelaar
pi_215216367
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]
[..]
Als je hieruit opmaakt dat ik vind dat burgemeesters zich niet tegen dit soort uitingen mogen uitspreken omdat je dan spreekt van activistisch partijpolitiek, ligt dat niet bepaald aan hoe duidelijk ik het formuleer. Je concludeert namelijk het tegenovergestelde van wat ik post, dus dan ligt het aan het bedenkelijke niveau van de ontvanger.

De oplettende lezer begrijpt dat het probleem ligt bij een burgemeester die het kabinet tot actie maant tegen een gekozen volksvertegenwoordiger, vermoedelijk in de hoop dat dit problemen oplevert in de coalitie.
weet niet man, misschien haalde ik het wel uit onderstaande post van jou:

quote:

[..]
maar goed, als daarin niet staat dat Dijksma activistische partijpolitiek bedrijft, mea culpa.
pi_215216402
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 17:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Na dik 20 jaar? Dat demoniseren van rechtse politici is aan de orde van de dag. Kijk naar hoe Timmermans en Klaver over Wilders praten en Groot Wassink over Faber.

Ik ben het er helemaal mee eens dat het netter mag in de politiek. Maar voor je over de ander gaat miepen, kijk eens naar je eigen gedrag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 09:56:55 #111
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215216404
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]
weet niet man, misschien haalde ik het wel uit onderstaande post van jou:
[..]
maar goed, als daarin niet staat dat Dijksma activistische partijpolitiek bedrijft, mea culpa.
Daarin staat inderdaad dat dijksma activistische partijpolitiek bedrijft. Heel goed gelezen. Dat bestrijd ik ook niet. De opmerkelijke conclusie die je trekt dat dat volgens mij zou komen omdat ze zich uitspreekt tegen Wilders bestrijd ik. Ik zeg namelijk vrij duidelijk, in meerdere posts in dit topic, dat het probleem ligt bij het aansporen van het kabinet om daartegen in actie te komen.

Ik begrijp echt niet hoe het zo lastig is om te begrijpen maar ik hoop dat het nu zelfs voor mensen van een zeker niveau duidelijk is
Laffe huichelaar
pi_215216425
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Na dik 20 jaar? Dat demoniseren van rechtse politici is aan de orde van de dag. Kijk naar hoe Timmermans en Klaver over Wilders praten en Groot Wassink over Faber.

Ik ben het er helemaal mee eens dat het netter mag in de politiek. Maar voor je over de ander gaat miepen, kijk eens naar je eigen gedrag.
Wat voor demonische dingen zeggen ze dan wel niet over Wilders?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 10:00:47 #113
236264 crew  capricia
pi_215216430
quote:
5s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 10:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat voor demonische dingen zeggen ze dan wel niet over Wilders?
En wie zei er ook al weer #Heks. :+
Definitely not CIA
  woensdag 9 oktober 2024 @ 10:39:17 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215216683
https://nos.nl/artikel/25(...)dopvang-asielzoekers

Waarom is hier niet veel meer ophef over? Dit is tegenwoordig normaal?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215216753
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)dopvang-asielzoekers

Waarom is hier niet veel meer ophef over? Dit is tegenwoordig normaal?
Dit topic gaat over Halsema en Wilders. Kun je niet ergens anders de boel proberen op te ruien?
pi_215217058
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Daarin staat inderdaad dat dijksma activistische partijpolitiek bedrijft. Heel goed gelezen. Dat bestrijd ik ook niet. De opmerkelijke conclusie die je trekt dat dat volgens mij zou komen omdat ze zich uitspreekt tegen Wilders bestrijd ik. Ik zeg namelijk vrij duidelijk, in meerdere posts in dit topic, dat het probleem ligt bij het aansporen van het kabinet om daartegen in actie te komen.

En waarom zou daarin precies een probleem liggen? Burgemeesters worden aangesteld door de minister van BZK (en de Koning), die uiteraard onderdeel uitmaakt van het kabinet. Als een door de minister aangestelde burgemeester vervolgens door een prominent kamerlid wordt bedreigd en deportatie wordt voorgehouden vanwege haar functioneren, dan lijkt me de minister van BZK juist de aangewezen partij om daarop te reageren.

Dat heeft verder helemaal niet met partijpolitiek te maken, die kronkel leeft alleen in jouw hoofd.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 11:55:15 #117
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215217267
Hoop dat Wilders het op de spits drijft: Of het hoofd van Halsema, of de noodwet.
pi_215217926
quote:

[..]

Gebruik dát dan als argument; "er worden nú net zo goed rechtse politici gedemoniseerd", en niet "er werd 20 jaar geleden een rechtse politicus gedemoniseerd, wat wellicht meespeelde in zijn moord".

Al vind ik een 'hunnie doen het ook' sowieso nogal zwak, of het nou iets van 20 jaar terug of vandaag de dag is, maar goed ..

En dan blijft nog steeds staan ..

quote:
We hebben dus gezien waar zulke demonisering toe kan leiden; de dood van een politicus. Iets wat je, neem ik aan, een schande vindt? Dus zou je tegen de demonisering van politici moeten zijn?
Een "Ja maar ze deden het bij Pim ook en daardoor is hij nu dood" kent dus ook gewoon als antwoord "Precies! Je geeft een geweldige reden waarom we niet moeten demoniseren". Ipv dat die verwijzing naar Pim een rechtvaardiging is waarom demonisering nu ook OK zou zijn.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:21:45 #119
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215218465
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:13 schreef probeer het volgende:

[..]
Gebruik dát dan als argument; "er worden nú net zo goed rechtse politici gedemoniseerd", en niet "er werd 20 jaar geleden een rechtse politicus gedemoniseerd, wat wellicht meespeelde in zijn moord".

Al vind ik een 'hunnie doen het ook' sowieso nogal zwak, of het nou iets van 20 jaar terug of vandaag de dag is, maar goed ..

En dan blijft nog steeds staan ..
[..]
Een "Ja maar ze deden het bij Pim ook en daardoor is hij nu dood" kent dus ook gewoon als antwoord "Precies! Je geeft een geweldige reden waarom we niet moeten demoniseren". Ipv dat die verwijzing naar Pim een rechtvaardiging is waarom demonisering nu ook OK zou zijn.
Maar zo rolt libertarisch rechts. Daar is libertarisme een vijgenblad voor ongelimiteerd egoïsme ('altruism is evil'), moordzucht en recht van de sterkste. De meest beroemde denkers zoals Rothbard hebben zelf geschreven over het tactisch in zetten van racisme voor hun doelen.

Fortuyn was zélf een grote demoniseerder, dat wordt graag vergeten. Ministers van D66 werden met terroristen en Bin Laden vergeleken. Hij ging er zélf met gestrekt been in. Hele groepen weg zetten met angstbeelden is pas demoniseren.

Terwijl Tom de Graaf enkel zei: pas op, Anne Frank kan terugkeren. Ad Melkert had groot gelijk met dat het nu nog Fortuyn is maar je twintig jaar later Le Pen ziet verschijnen.

Wilders hetzelfde liedje: Aboutaleb mocht geen burgemeester worden want het was een moslim.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:26:30 #120
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_215218501
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 08:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zoals altijd kijkt het Openbaar Ministerie mee of er strafbare uitingen worden gedaan.

De vorige keren was dat steeds niet het geval, in weerwil van wat politici en De Telegraaf hiervan maken. Die wel meer bij elkaar verzinnen zoals dat agenten geen Joodse objecten meer zouden willen bewaken.

Er wordt een vuil spel gespeeld. Dat jij Joodse knokploegen (die zelf Hamas flyers onder de Palestina demonstranten verspreiden!) goed praat is diep triest. Jij wil net als Wilders gewoon rassenrellen hè?
Er weer worden er onware woorden in de mond gelegd.

Een overheid heeft de grondwettelijke taak haar burgers te beschermen, Halsema brengt joodse burgers willens en wetens in gevaar. Dat is onvergevelijk en schandalig. Ze voert haar taak niet uit, ze is onbekwaam. Ze dient op te stappen en wel direct.

Links dient zich diep te schamen voor haar opvattingen in dit conflict.

Fijne dag verder
Science matters
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:35:17 #121
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215218561
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:26 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Er weer worden er onware woorden in de mond gelegd.

Een overheid heeft de grondwettelijke taak haar burgers te beschermen, Halsema brengt joodse burgers willens en wetens in gevaar. Dat is onvergevelijk en schandalig. Ze voert haar taak niet uit, ze is onbekwaam. Ze dient op te stappen en wel direct.

Links dient zich diep te schamen voor haar opvattingen in dit conflict.

Fijne dag verder
Hoe brengt ze joodse burgers in gevaar?

En hoe voert ze haar taak niet uit? Door een tegendemonstratie niet te verbieden terwijl de wet het verbieden verbiedt?
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:36:29 #122
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215218571
quote:

[..]

Wat hebben Timmermans en Klaver over Wilders gezegd? Dat heb ik gemist.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 16:25:35 #123
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215219298
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:36 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Wat hebben Timmermans en Klaver over Wilders gezegd? Dat heb ik gemist.
Niets raars
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 9 oktober 2024 @ 16:30:57 #124
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215219337
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 16:25 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Niets raars
Dan is het raar wat @Claudia_x beweert
  woensdag 9 oktober 2024 @ 16:31:58 #125
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215219342
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 16:30 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dan is het raar wat @:claudia_x beweert
Zij ziet het vast anders dan ik, dat kan ook natuurlijk.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 9 oktober 2024 @ 17:06:33 #126
3542 Gia
User under construction
pi_215219730
quote:
Waar bemoeit Dijksma zich mee. Ze heeft niks te zeggen over het Kabinet.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 17:08:42 #127
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215219746
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Waar bemoeit Wilders zich mee :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 9 oktober 2024 @ 17:14:51 #128
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215219804
Heb je je dat weleens afgevraagd?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 17:18:30 #129
236264 crew  capricia
pi_215219851
quote:

[..]
Wat vind je van Wilders zijn functioneren qua kabinet?
Definitely not CIA
pi_215220028
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 14:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Maar zo rolt libertarisch rechts. Daar is libertarisme een vijgenblad voor ongelimiteerd egoïsme ('altruism is evil'), moordzucht en recht van de sterkste. De meest beroemde denkers zoals Rothbard hebben zelf geschreven over het tactisch in zetten van racisme voor hun doelen.

Fortuyn was zélf een grote demoniseerder, dat wordt graag vergeten. Ministers van D66 werden met terroristen en Bin Laden vergeleken. Hij ging er zélf met gestrekt been in. Hele groepen weg zetten met angstbeelden is pas demoniseren.

Terwijl Tom de Graaf enkel zei: pas op, Anne Frank kan terugkeren. Ad Melkert had groot gelijk met dat het nu nog Fortuyn is maar je twintig jaar later Le Pen ziet verschijnen.

Wilders hetzelfde liedje: Aboutaleb mocht geen burgemeester worden want het was een moslim.
Verzoek van PVV-pop aan minBZK om Halsema te ontslaan. Dag er op meteen een verzoek van de PvdGLA aan minBZK om Rog en Dijkhoff te ontslaan. Behandel ze alle 3 maar in hetzelfde debat / ministerraad.

Edit:

quote:
https://nieuws.nl/politie(...)slaan-verre-van-zich

Uitermark werpt PVV-verzoek Halsema te ontslaan verre van zich
09 okt , 14:40

DEN HAAG (ANP) - "Nee", luidt het korte antwoord van minister Judith Uitermark van Binnenlandse Zaken op het verzoek van PVV-Kamerlid Marco Deen om de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema te ontslaan. Direct na het debat over de begroting van haar ministerie wilde Uitermark de pers te woord staan om op Deen te reageren. "Er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar ontslag nu voor te dragen bij de koning."
"Ik ben daar ook echt behoorlijk verbaasd over", zegt Uitermark over Deens verzoek. "Onze burgemeesters verdienen steun. Die moeten echt elke dag in moeilijke omstandigheden lokaal afwegingen maken. Zoals burgemeester Halsema nu ook heeft gedaan." Dat doet Halsema goed, vindt Uitermark. "Dus ik werp dit verre van mij."
Fijn dat ze het snapt.

[ Bericht 29% gewijzigd door probeer op 09-10-2024 17:51:28 ]
  woensdag 9 oktober 2024 @ 18:28:44 #131
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215220549
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Verzoek van PVV-pop aan minBZK om Halsema te ontslaan. Dag er op meteen een verzoek van de PvdGLA aan minBZK om Rog en Dijkhoff te ontslaan. Behandel ze alle 3 maar in hetzelfde debat / ministerraad.

Edit:
[..]
Fijn dat ze het snapt.
PVV-pop :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 9 oktober 2024 @ 19:32:13 #132
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215221105
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 17:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Edit:
[..]
Fijn dat ze het snapt.
Halsema zegt dat er dit jaar 2400 demonstraties waren in Amsterdam en van 98% nooit iemand wat hoort.

Sneeuwt helemaal onder.

Nieuws wordt opgeklopt om een agenda doorheen te drukken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215221838
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 18:28 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Gezien de mate van partijdemocratie binnen de PVV zal het geen wilde gok zijn dat er vanuit de PVV-fractie echt he-le-maal niets gebeurt zonder Geerts nadrukkelijke instemming. De beslissingsbevoegdheid van Geerts partijgenoten is (relatief aan andere partijen) denk ik nogal beperkt. Geen idee hoe die fractie dat dan doet; of ze lootjes trekken wie zijn gekke sprongen vandaag uit mag voeren, of ze een turflijst bijhouden, of dat ze allemaal elke ochtend met de broek op de enkels staan te wachten bij wie Geert zijn hand in de reet steekt om als letterlijke spreekpop te dienen.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 21:17:32 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215222163
quote:

[..]
Ah iemand is kritisch op het kabinet

Meteen de mond snoeren!!!
pi_215222680
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 18:28 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dit is het verbinden nieuwe stijl.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 00:34:21 #136
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215223168
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:17 schreef Nober het volgende:
Tijd voor gekozen burgemeesters.
Dit zou inderdaad een hoop problematiek oplossen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_215223194
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 19:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Halsema zegt dat er dit jaar 2400 demonstraties waren in Amsterdam en van 98% nooit iemand wat hoort.

Sneeuwt helemaal onder.

Nieuws wordt opgeklopt om een agenda doorheen te drukken.
Die 2400 demo’s verlopen rustig omdat daar geen tellend tuig tussen staat.

Halsema had het volste recht om op 7 oktober de pro-pali demo tegen te houden. Dat heeft ze nagelaten met de gevolgen van dien. Je zou zeggen dat, gezien het recente verleden met pro-palis je als burgemeester toch wel twee keer nadenkt.

Of zou daar ook een agenda achter zitten?
pi_215223937
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:30 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dit is het verbinden nieuwe stijl.
Net als het oproepen om het uitzetten van een Nederlandse burger dat is?
pi_215224343
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 01:10 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Die 2400 demo’s verlopen rustig omdat daar geen tellend tuig tussen staat.

Halsema had het volste recht om op 7 oktober de pro-pali demo tegen te houden.
Of zou daar ook een agenda achter zitten?
Welke agenda ?
Vrijheid van meningsuiting -->> vrijheid van demonstreren>
Bij voorbaat uitingen van jodenhaat vermoeden en dus al dit soort demonstraties verbieden is een flinke aantasting van die vrijheid.
De demonstratie was aangekondigd als protest tegen Israelische terreur, mn de moordpartijen in de Gaza-strook
prima motivering
pi_215224428
quote:
17s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 09:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Net als het oproepen om het uitzetten van een Nederlandse burger dat is?
Ik wed dat het overgrote deel van het pro pallie tuig geen nederlands paspoort heeft
pi_215224436
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:31 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik wed dat het overgrote deel van het pro pallie tuig geen nederlands paspoort heeft
En ik maar denken dat het over Halsema, die wel een Nederlands paspoort heeft, ging.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 10:33:54 #142
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215224443
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:31 schreef quo_ het volgende:

[..]
Stoer man
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215224473
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:33 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Stoer man
Dhimmi
  donderdag 10 oktober 2024 @ 10:50:48 #144
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215224526
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En ik maar denken dat het over Halsema, die wel een Nederlands paspoort heeft, ging.
Weer wat geleerd |:)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215225776
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Welke agenda ?
Vrijheid van meningsuiting -->> vrijheid van demonstreren>
Bij voorbaat uitingen van jodenhaat vermoeden en dus al dit soort demonstraties verbieden is een flinke aantasting van die vrijheid.
De demonstratie was aangekondigd als protest tegen Israelische terreur, mn de moordpartijen in de Gaza-strook
prima motivering
Er zijn 364 dagen per jaar dat ze kunnen demonstreren tegen het Israëlische terreur wat plaats zou vinden. Vóór 7-10-2023 had ik nog niet van die demonstraties gehoord.
Juist op 7-10-2023 gaan demonstreren nabij een herdenking. Ga mij niet wijsmaken dat het enige doel was die herdenking op een vreemdzame manier te verstoren. We hebben de afgelopen maanden niets anders dan anti-semitische leuzen vanuit dat kamp gehoord waarbij vernielingen en bezettingen van openbare gelegenheden niet werden geschuwd.

Daarbij worden 7-10-2023 door het pro-pali-kamp verheerlijkt middels verschrikkelijke pamfletten. Ik kan me een tegenreactie vanuit dat kamp echt wel voorstellen. Maar het verheerlijken van terroristische acties tegen Israëlische burgers die een feest aan het vieren zijn, dat kan toch echt niet dat we dat in Nederland toestaan of zelfs toejuichen. Schijnbaar heeft Halsema daar 0,0 problemen mee. Eerder kon ze namelijk wél een pegida-demo verbieden. In mijn ogen was deze pro-pali-demo in diezelfde lijn en ik snap echt niet hoe je dat kunt ontkennen.
pi_215225803
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 13:56 schreef Vliegbaard het volgende:
We hebben de afgelopen maanden niets anders dan anti-semitische leuzen vanuit dat kamp gehoord
Dit is een overdrijving en leugen. Hier let het OM ook scherp op. Of er strafbare uitingen worden gedaan.

Ik mis ook enige reflectie over hoe rechts twintig jaar lang de ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting heeft zitten verdedigen. Alles moest maar gezegd kunnen worden.

De geschiedenis rijmt.

twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215226215
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 13:56 schreef Vliegbaard het volgende:
Daarbij worden 7-10-2023 door het pro-pali-kamp verheerlijkt middels verschrikkelijke pamfletten. Ik kan me een tegenreactie vanuit dat kamp echt wel voorstellen.
Zeker , kun je voorbeelden vinden, maar de meeste demonstranten doen dat niet
Op FOK! in dit soort topics plaatsen sommige users mij in het pro-pali-kamp wat Hamas steunt.
Ik ben wel voor een vrije democratische staat Palestina, naast een fatsoenlijk Israel, ik ben tegen de Israelische misdadigheid, maar ik ben niet voor terreur van Hamas of verwante groepen.

quote:
Schijnbaar heeft Halsema daar 0,0 problemen mee.
Ik denk dat ze zeker niet eens is met die pro-hamasuitingen, maar je kunt niet een demonstratie die gericht is tegen de Israelische terroristen verbieden omdat enkelen tussen de velen verkeerde sympathieën hebben.
Dan kun je ook de 7 okt herdenking op de Dam verbieden omdat enkele herdenkers aanhanger kunnen zijn van de Israelische terroristen in de Gaza
Gelukkig kan dat niet volgens de Nederlandse wetten: op vage vermoedens van mogelijk demonstranten met terreursympathieën hun demonstratie verbieden.... dat is een aanranding van de vrije meningsuiting.

Terzijde hiervan... men moet eens peilen hoe die herdenkers op de Dam denken over de massamoorden in Gaza?
Hoeveel % vind het prima optreden van Israel ? Hoeveel hebben twijfels? Hoeveel zijn er tegen, maar herdenken wel familie en kennissen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bluesdude op 10-10-2024 14:57:33 ]
pi_215226250
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 14:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit is een overdrijving en leugen. Hier let het OM ook scherp op. Of er strafbare uitingen worden gedaan.

Ik mis ook enige reflectie over hoe rechts twintig jaar lang de ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting heeft zitten verdedigen. Alles moest maar gezegd kunnen worden.

De geschiedenis rijmt.

[ x ]
Over welke reflectie heb jij het in godsnaam? Onder aanvoering van linkse deugmensen zijn we verworden tot een land waarin alles gezegd mocht worden onder het mom van vrijheid van meningsuiting tot een land waarin je wordt verketterd als je mening/uiting niet aansluit bij wat een paar deugneuzen vinden.

Ik mag een mening hebben over homo's maar als die niet aansluit bij het linkse gedachtengoed dan ben ik een homofoob of homohater. Ik mag een mening hebben over allochtonen zolang het maar positief is want anders ven ik een racist.

Maar daarnaast vind ik het verspreiden van pamfletten waarop de terroristische aanslag van 7 oktober wordt verheerlijkt toch een uiting van antisemitisme. Over dat laatste zou je nog kunnen discussieren maar als agenten deze opruiers enkel op een bus zetten en 1 kkm verderop weer loslaten, waar moet het OM dan scherp op zijn?
pi_215226267
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 14:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zeker , kun je voorbeelden vinden, maar de meeste demonstranten doen dat niet
[..]
Ik denk dat ze zeker niet eens is met die pro-hamasuitingen, maar je kunt niet een demonstratie die gericht is tegen de Israelische terroristen verbieden omdat enkelen tussen de velen verkeerde sympathieën hebben.
Dan kun je ook de 7 okt herdenking op de Dam verbieden omdat enkele herdenkers aanhanger kunnen zijn van de Israelische terroristen in de Gaza
Het was een herdenkingsbijeenkomst voor de slachtoffers van 7 oktober, geen demonstratie.
quote:
Gelukkig kan dat niet volgens de Nederlandse wetten: op vage vermoedens van mogelijk demonstranten met terreursympathieën hun demonstratie verbieden.... dat is een aanranding van de vrije meningsuiting.

Terzijde hiervan... men moet eens peilen hoe die herdenkers op de Dam denken over de massamoorden in Gaza?
Hoeveel % vind het prima optreden van Israel ? Hoeveel hebben twijfels? Hoeveel zijn er tegen, maar herdenken wel familie en kennissen.
Ik ben best benieuwd naar die uitslag. Maar ik vermoed een uitslag die 180 graden haaks staat op jouw vermoeden.
pi_215226288
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 14:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Over welke reflectie heb jij het in godsnaam? Onder aanvoering van linkse deugmensen zijn we verworden tot een land waarin alles gezegd mocht worden onder het mom van vrijheid van meningsuiting tot een land waarin je wordt verketterd als je mening/uiting niet aansluit bij wat een paar deugneuzen vinden.
Overdrijf toch niet zo en je verkettert zelf met de woorden deug- en nog wat.
Er is altijd een rechtse politieke meerderheid geweest in Nederland, dus rechts is primair verantwoordelijk voor handhaving en zo nodig afbakening daarvan.
Geef bestuurlijk rechts de schuld...
pi_215226304
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 14:57 schreef Vliegbaard het volgende:

Ik ben best benieuwd naar die uitslag. Maar ik vermoed een uitslag die 180 graden haaks staat op jouw vermoeden.
Wat is mijn vermoeden, denk je ?
Ik denk dat bij die herdenkers er zeker terreuraanhangers bij waren, maar ik weet niet hoeveel. Daarom stel ik ook zo'n peiling voor.
Als de uitslag 5% is, dan is mijn vermoeden reeds bevestigd. Niks 180 graden dan.. Als het 50% is, dan moet dat publiekelijk worden gemaakt. Want.... triest... en het kan een indicatie zijn om de terreursympathien van de hele Nederlandse bevolking te peilen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')