Wilders is de machtigste politicus van het land.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:56 schreef karr-1 het volgende:
Hou toch op zeg, volgens mij zijn we de nu de hele dag bezig met afstand nemen van elkaars uitspraken, eindeloos doorzaniken over oude Twitter berichten etc. Hebben we geen nuttigere dingen te doen in dit land?
De waan van de dag. En waardeloos dit, alles maar voor de korte termijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:56 schreef karr-1 het volgende:
Hou toch op zeg, volgens mij zijn we de nu de hele dag bezig met afstand nemen van elkaars uitspraken, eindeloos doorzaniken over oude Twitter berichten etc. Hebben we geen nuttigere dingen te doen in dit land?
Dat zal allemaal best, maar moeten we daar de hele dag afstand van nemen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wilders is de machtigste politicus van het land.
Overigens zijn veel tweets van hem nog veel griezeliger en gevaarlijker.
De leider van de grootste partij van het land die op social Media raged dat de burgemeester van onze hoofdstad samen met het tuig mag opdonderen uit Nederland.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:56 schreef karr-1 het volgende:
Zeg ik dat?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De leider van de grootste partij van het land die op social Media raged dat de burgemeester van onze hoofdstad samen met het tuig mag opdonderen uit Nederland.
En dat wordt gebagatelliseerd
Echt..
In haatzaaien is hij dan wel weer vrij competent…quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:55 schreef Harvest89 het volgende:
Dat hij gewoon zelf oprot en dat hele onbekwame clubje van hem mee neemt.
Incompetente idioot. Enige wat hij doet is haat zaaien.
Ja, echt bizar dat een burgemeester verwacht dat de regering afstand neemt van een coalitiepartij die stelt dat haar collega-burgemeester het land uit gezet moet worden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:24 schreef timmmmm het volgende:
Het is jammer dat Dijksma het als burgemeester die zogenaamd boven de partijen moet staan dit soort uitspraken over partijpolitiek doet.
De enige reden namelijk dat het kabinet afstand moet nemen van de uitspraken van Wilders is omdat de PVV in het kabinet zit. Het is helemaal niet aan een burgemeester om op zo'n manier te pogen een partij of coalitie in de problemen te brengen. Ze kan hooguit iets vinden van de uitspraken van Wilders.
En daar gaat het inderdaad mis.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Volgens mij is er niets mis met de wens dat quislings zoals Halsema die heulen met middeleeuws en terroristisch gedachtegoed die haaks staan op het westen (en zoals zovaak is aangetoond een direct gevaar is) het land uit moeten.
Nederland is voor een deel moreel failliet joh. Heeft helaas geen zin bij zulke gasten om te reageren met enig moraal of nuance.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, echt bizar dat een burgemeester verwacht dat de regering afstand neemt van een coalitiepartij die stelt dat haar collega-burgemeester het land uit gezet moet worden.
Je zou maar van je baas (min BZK) of diens baas (Schoof) verwachten dat hij iets doet aan onrechtmatige uitspraken binnen de organisatie.
Jarenlang geluisterd naar demagoog Wilders, en nu echt geloven dat Halsema het kwaad is. Je zal maar zo'n complete randdebiel zijn. Triest.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nederland is voor een deel moreel failliet joh. Heeft helaas geen zin bij zulke gasten om te reageren met enig moraal of nuance.
Jep. En in die wereld leven we nu dus, dat er zulke mensen rondlopen. Dat is de harde realiteit.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Jarenlang geluisterd naar demagoog Wilders, en nu echt geloven dat Halsema het kwaad is. Je zal maar zo'n complete randdebiel zijn. Triest.
Omgekeerd gebeurt het ook. Esther Voet die hele knokploegen verzamelt voor de Joodse zaak. Maar dat lees je veel minder op al die rechtse websites.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:06 schreef quo_ het volgende:
Geert heeft hier weer eens een keer groot gelijk. Kijk zelf maar op:
https://www.nieuwnieuws.n(...)n-in-den-haag/160693
https://www.skoften.net/s(...)tijnse-demonstranten
En er is meer te vinden als je even zoekt op : israelische vlag pro palestina.
Het "advies" richting Halsema is wel weer minder handig. Overigens zou ik niet graag een euro neertellen voor elke amsterdammer die hetzelfde vindt
Wat zou je mening zijn als iemand met een Russische vlag liep bij een pro Oekraine demonstratie?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:06 schreef quo_ het volgende:
Geert heeft hier weer eens een keer groot gelijk. Kijk zelf maar op:
https://www.nieuwnieuws.n(...)n-in-den-haag/160693
https://www.skoften.net/s(...)tijnse-demonstranten
En er is meer te vinden als je even zoekt op : israelische vlag pro palestina.
Het "advies" richting Halsema is wel weer minder handig. Overigens zou ik niet graag een euro neertellen voor elke amsterdammer die hetzelfde vindt
Fatsoenlijke mensen doen dat... Jij niet ?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best, maar moeten we daar de hele dag afstand van nemen?
Helemaal vergeten dat Dijksma ook de voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:33 schreef Bluesdude het volgende:
Burgemeesters steunen Halsema, die door Wilders het land uit wordt gewenst
Dat maakt deze opmerking echt nog vele malen belachelijker dan hij al was.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:24 schreef timmmmm het volgende:
Het is jammer dat Dijksma het als burgemeester die zogenaamd boven de partijen moet staan dit soort uitspraken over partijpolitiek doet.
De enige reden namelijk dat het kabinet afstand moet nemen van de uitspraken van Wilders is omdat de PVV in het kabinet zit. Het is helemaal niet aan een burgemeester om op zo'n manier te pogen een partij of coalitie in de problemen te brengen. Ze kan hooguit iets vinden van de uitspraken van Wilders.
Doe even een paar linkjes naar videos van joodse knokploegen die mensen met een palestijnse vlag inelkaar slaan of opjagen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omgekeerd gebeurt het ook. Esther Voet die hele knokploegen verzamelt voor de Joodse zaak. Maar dat lees je veel minder op al die rechtse websites.
Hier een artikel uit onverdachte hoek.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:13 schreef quo_ het volgende:
[..]
Doe even een paar linkjes naar videos van joodse knokploegen die mensen met een palestijnse vlag inelkaar slaan of opjagen.
Wat een enorme lulkoek. Nergens blijkt uit dat ze de excessen goed vindt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:46 schreef KoningWouter het volgende:
Halsema is een afschuwelijke vrouw. Zeer politiek gekleurd en partijdig in haar beslissingen als burgemeester.
Wilders heeft, al dan niet overdreven, gelijk met kritiek op haar. Ze is zowat de belichaming van antifa.
Kansloos lijkt mij. Hij zegt niks anders dan dat ze mee "mag". Dus geen enkele vorm van dwang.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 12:14 schreef Pegos het volgende:
Misschien is het het beste om aangifte te doen. Een jurist kan wel beoordelen of dat in dit geval kans maakt.
Oh ja? Waarom neemt ze dan niet de beslissing om te handhaven op dingen zoals gezichtsbedekking tijdens demonstraties na de rampzalige verlopen, zogenaamde, demonstraties op de UvA waarbij er voor tienduizenden euro's aan schade is aangericht door lieden die voorheen waarschijnlijk nog nooit een collegebank van dichtbij hebben gezien?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een enorme lulkoek. Nergens blijkt uit dat ze de excessen goed vindt.
Amsterdam heeft een lange geschiedenis van rumoer.
Wees blij dat er geen doden en gewonden zijn gevallen (oh wacht, dat boeit jou toch niet). Dat is in het verleden anders geweest.
P.S. uit de Amsterdamse Burgermonitor blijkt dat de inwoners blij zijn met de burgemeester.
Ja laten we die persoon even oppiepen om feedback te geven.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:55 schreef Hexagon het volgende:
Overigens ben ik wel eens benieuwd wie over de PR gaat bij die pro Palestijnse demonstranten. Die is namelijk vrij dramatisch.
Het is natuurlijk de Telegraaf maar ze beweren in een artikel: "Amsterdammers klaar met Halsema: 'Heb je niets aan'"quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:59 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het land uit, gaat misschien wat ver. Maar verder heeft Wilders natuurlijk gewoon gelijk. Halsema moet heel snel van haar functie ontheven worden. Wat een teringzooi maakt zij ervan. Totaal ongeschikt.
Nou dan ben ik benieuwd wanneer Geert een motie gaan indienen om de minister van Biza een verwijderingsprocedure tegen Femke te laten beginnen. De landelijke politiek kan immers de controle overnemen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:59 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het land uit, gaat misschien wat ver. Maar verder heeft Wilders natuurlijk gewoon gelijk. Halsema moet heel snel van haar functie ontheven worden. Wat een teringzooi maakt zij ervan. Totaal ongeschikt.
Of je het nou wel of niet met de kritiek op haar eens bent. Als beëdigde politicus, notabene een coalitieleider, zeg je gewoon simpelweg niet dat een ander beëdigde bestuurder het land uit gezet moet worden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:46 schreef KoningWouter het volgende:
Halsema is een afschuwelijke vrouw. Zeer politiek gekleurd en partijdig in haar beslissingen als burgemeester.
Wilders heeft, al dan niet overdreven, gelijk met kritiek op haar. Ze is zowat de belichaming van antifa.
Daar ben ik het wel mee eens. Ook ik vind het veel te overdreven.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Of je het nou wel of niet met de kritiek op haar eens bent. Als beëdigde politicus, notabene een coalitieleider, zeg je gewoon simpelweg niet dat een ander beëdigde bestuurder het land uit gezet moet worden.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:54 schreef quo_ het volgende:
[..]
Kansloos lijkt mij. Hij zegt niks anders dan dat ze mee "mag". Dus geen enkele vorm van dwang.
Maar toch eerst even benadrukken wat een verschrikkelijke vrouw het is. Geen burgemeester. Klein nuance verschilletje.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:22 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Ook ik vind het veel te overdreven.
Een redelijk en rationeel mens niet nee.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:25 schreef -XOR- het volgende:
Ah, fascist Geert heeft weer een twittermening. Doen we niets mee.
Slecht verhaal en slechte vergelijking. Jouw voorbeeld bevat een impliciete doodsverwensing die niet te weg te rederen valt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Halsema: "En de beveiliging van Wilders mag wel een weekendje vrij nemen".
Alleen al de insinuatie achter die opmerking, wat niet eens een directe 'van mij mag Wilders wel dood' opmerking is, zou genoeg zijn voor de gehele regering en letterlijk elke politieke leider rechts van D66 om over elkaar heen te buitelen om hun walging uit te spreken. Fuck, zelfs Frans zou genoodzaakt zijn om er een 'PvdGLA keurt doodsverwensingen van politici altijd en zeer streng af' bericht uit te gooien.
Halsema: "Wat?! Ik gebruikte het woord 'mogen', en niet 'moeten'."
Ow ok, nee dán is het goed hoor.
Ok, dan zonder voorbeeld.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:28 schreef quo_ het volgende:
[..]
Slecht verhaal en slechte vergelijking. Jouw voorbeeld bevat een impliciete doodsverwensing die niet te weg te rederen valt.
Ja mag ik dat vinden? Ik vind het inderdaad een verschrikkelijk mens; vooral als burgemeester.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar toch eerst even benadrukken wat een verschrikkelijke vrouw het is. Geen burgemeester. Klein nuance verschilletje.
En hoevaak ze wel niet (terechte) sympathie moet tonen met joodse slachtoffers en toch nog voor antifa sympathisant wordt uitgemaakt. Heel bijzonder allemaal
De demonisering is begonnen aan de linkerzijde en heeft uiteindelijk geleid tot de dood van Pim Fortuyn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Een redelijk en rationeel mens niet nee.
Maar je ziet in dit topic alweer dat die jarenlange, door Geert aangevoerde, demonisering toch effect heeft.
Even onder de veronderstelling dat je hier gelijk in hebt. We hebben dus gezien waar zulke demonisering toe kan leiden; de dood van een politicus. Iets wat je, neem ik aan, een schande vindt? Dus zou je tegen de demonisering van politici moeten zijn?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
De demonisering is begonnen aan de linkerzijde en heeft uiteindelijk geleid tot de dood van Pim Fortuyn.
Er waait al 40 jaar een rechtse wind. Bij ontevredenheid rennen mensen naar extreem-rechts.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:31 schreef Confetti het volgende:
Standaard links gehuil. Ik zou de rechtse wind die nu waait gebruiken om het linkse gedachtegoed verder te marginaliseren. Ze verdienen niet beter.
En elke keer dat ze wel nuance en onpartijdigheid laat zien is het voor de bühne zeker? Tsjaquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:30 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja mag ik dat vinden? Ik vind het inderdaad een verschrikkelijk mens; vooral als burgemeester.
En het dubbeltje valt wel vaak de zelfde (linkse) kant op in haar beslissingen. Dus ja ik vind haar partijdig en zeker geen burgervader/moeder van alle Amsterdammers.
Daarnaast vind ik sowieso Amsterdam een karikatuur op een stad en daar heeft Femme Halsema een groot aandeel in de afgelopen jaren.
Gelukkig woon ik daar dan ook niet.
Je hoeft niks te veronderstellen, ik heb gelijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Even onder de veronderstelling dat je hier gelijk in hebt. We hebben dus gezien waar zulke demonisering toe kan leiden; de dood van een politicus. Iets wat je, neem ik aan, een schande vindt? Dus zou je tegen de demonisering van politici moeten zijn?
Of zit je dik 20 jaar na dato nog steeds vast in die 'zij deden het dus nu mogen wij het ook!' mindset? Als een klein kind?
Gezichtsbedekking is natuurlijk logisch. Om je te wapenen en beschermen tegen werkgevers en autoriteiten. Autoriteiten op de hand van Israel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:58 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Oh ja? Waarom neemt ze dan niet de beslissing om te handhaven op dingen zoals gezichtsbedekking tijdens demonstraties na de rampzalige verlopen, zogenaamde, demonstraties op de UvA waarbij er voor tienduizenden euro's aan schade is aangericht door lieden die voorheen waarschijnlijk nog nooit een collegebank van dichtbij hebben gezien?
Dat gebeurt dan ook zeldenquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En elke keer dat ze wel nuance en onpartijdigheid laat zien is het voor de bühne zeker? Tsja
Fortuyn zat met leugens in de onderbuik te roeren en was een minderwaardig mens. Zetbaasje van de vastgoed maffia. Dat is het eerste waar Leefbaar mee aan de slag ging.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je hoeft niks te veronderstellen, ik heb gelijk.
Kijk de beelden van Ad Melkert nog maar eens na en erger nog de op beeld vast gelegde verwensingen van Marcel van Dam met zijn "u bent een minderwaardig mens".
De demonisering die jij Wilders toe dicht valt daarbij in het niet.
Nee hoor. Zie haar regelmatig voor de camera's zich uitspreken tegen antisemitisme.quote:
Kijk dit is nou de linkse verbinding en het elkaar vasthouden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Fortuyn zat met leugens in de onderbuik te roeren en was een minderwaardig mens. Zetbaasje van de vastgoed maffia. Dat is het eerste waar Leefbaar mee aan de slag ging.
Dat is volslagen onlogisch. Je gezicht hoef je alleen maar te bedekken als je van plan bent acties te ondernemen die onwetmatig zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gezichtsbedekking is natuurlijk logisch. Om je te wapenen en beschermen tegen werkgevers en autoriteiten. Autoriteiten op de hand van Israel.
De knokploegen van de andere kant bedekken hun gezicht ook.
Ok. We hebben dus gezien waar zulke demonisering toe kan leiden; de dood van een politicus. Iets wat je, neem ik aan, een schande vindt? Dus zou je tegen de demonisering van politici moeten zijn?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je hoeft niks te veronderstellen, ik heb gelijk.
Kijk de beelden van Ad Melkert nog maar eens na en erger nog de op beeld vast gelegde verwensingen van Marcel van Dam met zijn "u bent een minderwaardig mens".
De demonisering die jij Wilders toe dicht valt daarbij in het niet.
Haar daden spreken voor zich.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:39 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee hoor. Zie haar regelmatig voor de camera's zich uitspreken tegen antisemitisme.
Waarom zou het kabinet iets over uitspraken van welke fractieleider dan ook moeten vinden?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Helemaal vergeten dat Dijksma ook de voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten is.
[..]
Dat maakt deze opmerking echt nog vele malen belachelijker dan hij al was.
Dan is Dijksma dus echt bij uitstek dé perfecte persoon om te zeggen "Wat de fuck flikt deze coalitieleider hier nou weer?" richting de regering.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom zou het kabinet iets over uitspraken van welke fractieleider dan ook moeten vinden?
quote:
Dat maakt niet zoveel uit omdat de meeste media aan hun kant staan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 16:55 schreef Hexagon het volgende:
Overigens ben ik wel eens benieuwd wie over de PR gaat bij die pro Palestijnse demonstranten. Die is namelijk vrij dramatisch.
Het gaat Wilders helemaal niet om vrede en antisemitisme. Kijk alleen maar naar zijn internationale vrienden. Stuk voor stuk Jodenhaters.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:47 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik denk juist dat Halsema gedemoniseerd wordt
Je weet het maar nooit met al die extreem rechtse gestoorde wilders aanhangers
Geloof je zelf deze naïviteit? Met het huidige radicale onderdrukkers kabinet is alles mogelijk. De BVD en AIVD kent een lange geschiedenis.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:40 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat is volslagen onlogisch. Je gezicht hoef je alleen maar te bedekken als je van plan bent acties te ondernemen die onwetmatig zijn.
Ja joh! Een radicaal onderdrukkers kabinet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geloof je zelf deze naïviteit? Met het huidige radicale onderdrukkers kabinet is alles mogelijk. De BVD en AIVD kent een lange geschiedenis.
Je kunt zo maar zonder proces en zonder misdragingen op een politielijst worden gezet. Dat is niet fijn.
Ach ja. Voor lieden als jou is aanwezigheid al een wandaad.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:06 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja joh! Een radicaal onderdrukkers kabinet.
Wellicht moet je geen wandaden plegen als je niet op een politielijst gezet wilt worden.
Vind ik het alsnog heel raar en niet zuiver dat het kabinet opgeroepen worst tot actie tegen gekozen volksvertegenwoordigers. Het is niet aan het kabinet parlementsleden tot de orde te roepen. Dit soort politieke acties vind ik ook absoluut niet gepast voor burgemeesters.quote:
De burgemeester heeft ook gewoon een politieke functie.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vind ik het alsnog heel raar en niet zuiver dat het kabinet opgeroepen worst tot actie tegen gekozen volksvertegenwoordigers. Het is niet aan het kabinet parlementsleden tot de orde te roepen. Dit soort politieke acties vind ik ook absoluut niet gepast voor burgemeesters.
Nou ja, als ik bij een Pegida demonstratie ben tegen de komst van een asielzoekerscentrum en ik zie daar allemaal spandoeken met hakenkruizen ed, zou ik me al snel omdraaien en weglopen en als je dan vrolijk mee blijft doen begeef je je al snel in een moreel donkergrijs gebied. Hetzelfde geldt voor zogenaamde propalestinabijeenkomsten waar men ineens volop jodenhaat etaleert en oproept tot vernietiging van statenquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ach ja. Voor lieden als jou is aanwezigheid al een wandaad.
Ik was helemaal vergeten dat het inderdaad bij de taakomschrijving van burgemeesters hoort om activistisch partijpolitiek te bedrijven en lekker te stoken in een coalitie door zeer ondemocratische voorstellen te doen die het kabinet ter verantwoording roept voor de uitspraken van volksvertegenwoordigersquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De burgemeester heeft ook gewoon een politieke functie.
Oke manquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ach ja. Voor lieden als jou is aanwezigheid al een wandaad.
Dat kan natuurlijk gebeuren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik was helemaal vergeten dat het inderdaad bij de taakomschrijving van burgemeesters hoort om activistisch partijpolitiek te bedrijven en lekker te stoken in een coalitie door zeer ondemocratische voorstellen te doen die het kabinet ter verantwoording roept voor de uitspraken van volksvertegenwoordigers
Dan mag een politicus ook gewoon kritiek daar op hebben. Toch?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De burgemeester heeft ook gewoon een politieke functie.
Zeker.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan mag een politicus ook gewoon kritiek daar op hebben. Toch?
Nou ja ik hoorde net zelfs op de radio al op het nieuws dat Wilders vindt dat Halsema moet worden uitgezet dus over een paar dagen heeft ie opgeroepen haar uit te roeien denk ik, als de overdrijvingen blijven stapelenquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niets mis met de tweet dus. En door!
Dijksma (nogmaals, de voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten) had zich tot Bosma moeten richten?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vind ik het alsnog heel raar en niet zuiver dat het kabinet opgeroepen worst tot actie tegen gekozen volksvertegenwoordigers. Het is niet aan het kabinet parlementsleden tot de orde te roepen. Dit soort politieke acties vind ik ook absoluut niet gepast voor burgemeesters.
Dijksma had zich tot Wilders moeten richten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Dijksma (nogmaals, de voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten) had zich tot Bosma moeten richten?
Nou nee, want dan zou de media er niet zoveel aandacht aan besteden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:01 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Dat maakt niet zoveel uit omdat de meeste media aan hun kant staan.
Ik heb wel wat beters te doen dan de hele dag afstand nemen van dingen die iemand roept.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Fatsoenlijke mensen doen dat... Jij niet ?
Hoezo de hele dag ?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb wel wat beters te doen dan de hele dag afstand nemen van dingen die iemand roept.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik was helemaal vergeten dat het inderdaad bij de taakomschrijving van burgemeesters hoort om activistisch partijpolitiek te bedrijven en lekker te stoken in een coalitie door zeer ondemocratische voorstellen te doen die het kabinet ter verantwoording roept voor de uitspraken van volksvertegenwoordigers
Glashelder allemaal en naar mijn idee volstrekt juist als het gaat over de staatsrechtelijke context van deze fophef.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dijksma had zich tot Wilders moeten richten.
Burgemeesters zijn net mensen en die mogen van een uitspraak van Wilders vinden wat ze willen en dat aan de grootste klok die ze kunnen vinden hangen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:27 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
Glashelder allemaal en naar mijn idee volstrekt juist als het gaat over de staatsrechtelijke context van deze fophef.
Antisemitische tuig. Met zijn harde kritiek op Halsema heeft hij gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:54 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Zei Wilders hier dat anti-islamitische tuig moet het land uit?
Bron?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 15:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omgekeerd gebeurt het ook. Esther Voet die hele knokploegen verzamelt voor de Joodse zaak. Maar dat lees je veel minder op al die rechtse websites.
Jodenhaat en oproepen tot het vernietigen van Israel is nooit gebeurd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, als ik bij een Pegida demonstratie ben tegen de komst van een asielzoekerscentrum en ik zie daar allemaal spandoeken met hakenkruizen ed, zou ik me al snel omdraaien en weglopen en als je dan vrolijk mee blijft doen begeef je je al snel in een moreel donkergrijs gebied. Hetzelfde geldt voor zogenaamde propalestinabijeenkomsten waar men ineens volop jodenhaat etaleert en oproept tot vernietiging van staten
natuurlijk is er nooit antisemitisme geweest bij die demostraties. Wilders is ook nog nooit discriminerend geweest en JP le pen vond joden lievertjesquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Jodenhaat en oproepen tot het vernietigen van Israel is nooit gebeurd.
Maar goed zelfs Nieuwsuur kon meegaan met de framing afgelopen weekend en het valt nog mee dat het bij deze teksten van Wilders in die tweet bleef.
Over teksten gesproken. Er werd gesproken dat er op 7 oktober 2023 vrouwen verkracht werden afgelopen weekend door diverse politici. Dat vind ik nog stuitender.
Tjahhh dan is de discussie snel klaar. Jij stelt iets, ik betwist het en vervolgens kom je met een retorische stelling.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 21:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
natuurlijk is er nooit antisemitisme geweest bij die demostraties. Wilders is ook nog nooit discriminerend geweest en JP le pen vond joden lievertjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |