Lezen is lastig he. Ik zeg dat letterlijk.....quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:40 schreef Ama het volgende:
[..]
Buslijn 73 mogen ze al een hele tijd niet meer mee. Daar staan ze ook niet eens.
Dat maakt het echter heel wat anders.....quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Prima noemen we ze veilige landers. Nog steeds te veel aanwezig.
Dat ze sneller uitgezet mogen worden ben ik het mee eens. Ze hebben hier toch niks te verliezen. Waarom zou je dan niet de Jumbo leeg jatten of een woning.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat maakt het echter heel wat anders.....
Veilige landers zijn het probleem, die moeten uitgezet worden en dat moet sneller gaan.
Asielzoekers horen we als fatsoenlijk land gewoon op te vangen. Asielzoekers zijn ook niet degenen die voor de problemen zorgen.
Ah de verkiezingsuitslag sloeg nergens opquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De verkiezingsuitslag sloeg helemaal nergens op.
Net als het huidige kabinet dat toch zo omvalt.
Binnenkort gaan we wel zien dat racisme het antwoord niet is.
Nederland is er klaar mee? Het grappige is dat 99% van de PVV stemmers helemaal geen contact heeft met buitenlanders en er dus niets van weet. Van die figuren zoals jij die alles roepen en ondertussen ver in het Westen rondhangen.
Correct, als bijna niemand stemt en alleen een paar mensen die puur uit haat en emotie stemmen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ah de verkiezingsuitslag sloeg nergens opNatuurlijk, de Nederlander heeft niet gesproken als de uitslag je niet bevalt.
Omdat de PVV nooit groot wordt in gemeenten waar het probleem juist groot is.quote:En verder kom je maar even met een bron over je bewering dat 99% van de PVV stemmers geen ervaring heeft met acties door het schorem dat wij hier binnen krijgen.
Ah, de PVV wil het oplossen? Met onmogelijke onwettische stappen die niemand wil.quote:Trouwens de peilingen laten zien dat de PVV juist gestegen is. Dus men is helemaal niet klaar met de PVV. En weet je hoe dat kan? Dat komt omdat de overige partijen geen enkele intentie hebben het migratievraagstuk op te lossen. Daarom stemt men PVV.
Overlast door veilige landers inderdaad.quote:Verder heb je geen idee waar ik woon. Ik woon vlak bij een AZC. En ik vind het schandalig dat deze mensen bijstand krijgen maar ook onderdak, zorg en tandarts, muziekles en weet ik wat nog meer door de overheid betaald. Maar wel geld genoeg hebben om keihard dure sigaretten te roken of op een fatbike rond te fietsen. Naast de merkkleding en iphone met airpods die ze praktisch allemaal hebben.
Ik misgun een ander echt niet iets maar dit gaat alle perken te buiten. Naast de overlast en noodzakelijke politieinzet die bijna dagelijks noodzakelijk is.
Ga je nu echt goed praten dat ze stelen uit winkels en bij mensen thuis?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:55 schreef bianconeri het volgende:
Overlast door veilige landers inderdaad.
En die mensen kunnen er ook niets aan doen dat ze uit oorlogs gebieden komen, daar kiezen ze zelf ook niet voor. En zo lang ze in een AZC zitten kunnen en mogen ze niet eens werken. Dus tja.... Ze moeten wat he...
Overigens krijgen asielzoekers helemaal geen bijstandsuitkering, dat is echt een fabeltje.
Ze krijgen een wekelijkse vergoeding voor eten en drinken.
Ze hebben in ieder geval genoeg om merkkleding, een iphone, sigaretten en een fatbike te kopen. Dat vind ik schandalig en zuig ik niet uit mijn duim voor als je dat van plan was te stellen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:55 schreef bianconeri het volgende:
Overigens krijgen asielzoekers helemaal geen bijstandsuitkering, dat is echt een fabeltje.
Ze krijgen een wekelijkse vergoeding voor eten en drinken.
Ik dacht, dat de rest van Nederland helemaal niet meer mee mag helpen? En je kunt dus de echte asielzoekers scheiden van de gelukszoekers, puur door naar hun gedrag te kijken? De vriendelijke en brave mensen krijgen een verblijfsvergunning, de rest moet uitgezet worden?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Lezen is blijkbaar lastig, want ik geef aan dat er overlast is en waar het probleem zit.
Het probleem zit hem in het slecht opvangen van mensen. Door de rest van NL.
Rest van NL laat het Noorden weer eens stikken.
En het probleem zit hem in veilige landers. De gelukszoekers. Niet in asielzoekers.
Westerwolde; de gemeente waar Ter Apel onderdeel van is;quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Correct, als bijna niemand stemt en alleen een paar mensen die puur uit haat en emotie stemmen.
[..]
Omdat de PVV nooit groot wordt in gemeenten waar het probleem juist groot is.
Pekela hier in de regio is bv zo'n gemeente, allemaal anti-buitenlanders en pro-PVV. Maar buitenlanders kennen ze daar niet eens.
Hoestie proestie, ik ken het begrip wettisch in een heel andere context dan jij waarschijnlijk hebt bedoeld.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:55 schreef bianconeri het volgende:
Ah, de PVV wil het oplossen? Met onmogelijke onwettische stappen die niemand wil.
quote:Het woord "wettisch" heeft betrekking op een strikt of legalistisch vasthouden aan regels en wetten, vaak zonder ruimte voor flexibiliteit of begrip van de onderliggende intentie. Het wordt vaak gebruikt in religieuze of morele contexten om een houding te beschrijven waarin iemand zich zeer nauwgezet aan voorschriften houdt, soms zelfs op een manier die rigide of star overkomt. Iemand die "wettisch" is, volgt de letter van de wet, maar misschien niet de geest ervan.
In religieuze zin wordt het begrip "wettisch" vaak gebruikt om aan te duiden dat iemand zich blindelings houdt aan religieuze regels zonder aandacht voor de achterliggende waarden, zoals liefde of genade.
Waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:06 schreef Ama het volgende:
[..]
Ga je nu echt goed praten dat ze stelen uit winkels en bij mensen thuis?
Degenen in een AZC krijgen een paar honderd euro per maand.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:20 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval genoeg om merkkleding, een iphone, sigaretten en een fatbike te kopen. Dat vind ik schandalig en zuig ik niet uit mijn duim voor als je dat van plan was te stellen.
Ze hoeven niet veel geld te hebben. Minima moeten ook naar de voedselbank en kledingbank. Waarom hebben asielzoekers het niet even goed als deze mensen? Zo creëer je ook wel een aanzuigende werking. Materialisme is niet iets wat een werkelijke asielzoeker zou moeten nastreven. Veiligheid wel.
Nee, ik zeg niet dat elke veilige lander voor problemen zorgt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik dacht, dat de rest van Nederland helemaal niet meer mee mag helpen? En je kunt dus de echte asielzoekers scheiden van de gelukszoekers, puur door naar hun gedrag te kijken? De vriendelijke en brave mensen krijgen een verblijfsvergunning, de rest moet uitgezet worden?
Nee hoor, staat gwn wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 20:16 schreef quo_ het volgende:
[..]
Hoestie proestie, ik ken het begrip wettisch in een heel andere context dan jij waarschijnlijk hebt bedoeld.
En jij weet dat, omdat je daar werkt en het ziet gebeuren? Of heb je dat van horen zeggen? Het kan natuurlijk ook, dat je dat gewoon denkt. Eerst bewijzen, anders geloven alleen je mede PVV stemmers het.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 23:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, ik zeg niet dat elke veilige lander voor problemen zorgt.
Maar bv in een Ter Apel zijn het eig altijd de veilige landers die voor problemen zorgen. Niet de echte asielzoekers.
Mogen de 'lieve' veilige landers dan blijven? Nee, die moeten ook weg.
Die veilige landers in Ter Apel hebben niets, krijgen niets en hebben hier niets om voor te leven. Dat is die rot groep die voor problemen daar zorgt.
Precies.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 23:02 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee hoor, staat gwn wat ik bedoel.
PVV doet dingen, althans wil, die volledig tegen de wet in gaan.
Zoals ik hier al zei woon ik in de buurt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 23:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En jij weet dat, omdat je daar werkt en het ziet gebeuren? Of heb je dat van horen zeggen? Het kan natuurlijk ook, dat je dat gewoon denkt. Eerst bewijzen, anders geloven alleen je mede PVV stemmers het.
Nee, jij bepaalt van te voren wie toegelaten moet worden en wie uitgezet moet worden. Als je ze mag, dan mogen ze blijven en anders moeten ze oprotten. Heel wetenschappelijk allemaal en uiteraard de enige goede manier om eerlijke asielzoekers te scheiden van gelukszoekers. We zouden jou minister moeten maken, dan ging het van een leien dakje!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 23:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zoals ik hier al zei woon ik in de buurt.
Ik rij met enige regelmaat langs het AZC in Ter Apel, morgenochtend ook weer.
Ik ken genoeg mensen in Ter Apel. Zit daar vaak genoeg aan de keukentafel met mensen. Heb meerdere collega's die in Ter Apel wonen. Ik heb vrienden die daar gewerkt hebben. Dus ja ik weet wel een beetje hoe de situatie daar is.
Mede PVV-stemmers? Huh?
Ik neem het hier juist op voor de asielzoekers en jij noemt mij een PVV-er?
Veel mogelijkheden voor jonge mensen, dus. Zo kom je mooi van al die oude zeikerds af.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 23:15 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik vind de klachten van mensen in Ter Apel wel terecht qua woningwaarde, want wie zou er nou ooit nog een huis daar willen kopen? Lekker lullig, je kan je huis niet eens kwijt om uit die ellende weg te kunnen :/
Mwa, als jongere zou ik ook geen huis willen kopen in Ter Apel als ik ook ergens anders in Groningen, Friesland of Drenthe wat kan vinden. Wat heb je aan een huis in een verschrikkelijke woonomgeving als je voor dezelfde prijs of iets meer/kleiner huis in een normale omgeving kan wonen?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 00:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Veel mogelijkheden voor jonge mensen, dus. Zo kom je mooi van al die oude zeikerds af.
99% van de Nederlanders woont in een illegaal en kennelijk verborgen hutje op de hei?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 17:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De verkiezingsuitslag sloeg helemaal nergens op.
Net als het huidige kabinet dat toch zo omvalt.
Binnenkort gaan we wel zien dat racisme het antwoord niet is.
Nederland is er klaar mee? Het grappige is dat 99% van de PVV stemmers helemaal geen contact heeft met buitenlanders en er dus niets van weet. Van die figuren zoals jij die alles roepen en ondertussen ver in het Westen rondhangen.
Werkt ook niet, want juist onder de echte vluchtelingen heerst een hoop problematiek. Deze mensen zitten, soms met behoorlijke trauma's, echt vast in een land waar ze niet willen zijn. Ze kunnen niet op vakantie, kunnen niet slapen, niet aarden, hun kinderen niet opvoeden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik dacht, dat de rest van Nederland helemaal niet meer mee mag helpen? En je kunt dus de echte asielzoekers scheiden van de gelukszoekers, puur door naar hun gedrag te kijken? De vriendelijke en brave mensen krijgen een verblijfsvergunning, de rest moet uitgezet worden?
...
Het was ook sarcastisch bedoeld.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Werkt ook niet, want juist onder de echte vluchtelingen heerst een hoop problematiek. Deze mensen zitten, soms met behoorlijke trauma's, echt vast in een land waar ze niet willen zijn. Ze kunnen niet op vakantie, kunnen niet slapen, niet aarden, hun kinderen niet opvoeden.
Een hoop "goudzoekers" proberen er juist alles van te maken, zijn een stuk socialer, ondernemender, leren de taal daardoor sneller.
Dus de knip kun je op die manier niet maken.
Huhhhhh?????quote:Op woensdag 9 oktober 2024 00:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, jij bepaalt van te voren wie toegelaten moet worden en wie uitgezet moet worden. Als je ze mag, dan mogen ze blijven en anders moeten ze oprotten. Heel wetenschappelijk allemaal en uiteraard de enige goede manier om eerlijke asielzoekers te scheiden van gelukszoekers. We zouden jou minister moeten maken, dan ging het van een leien dakje!
Alhoewel ik me afvraag waar je de gelukszoekers gaat dumpen die je niet terug kunt sturen. In de Noordzee?
En toch zijn het de gelukszoekers, de veilige landers, die voor problemen zorgen. Niet de echte asielzoekers.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 18:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Werkt ook niet, want juist onder de echte vluchtelingen heerst een hoop problematiek. Deze mensen zitten, soms met behoorlijke trauma's, echt vast in een land waar ze niet willen zijn. Ze kunnen niet op vakantie, kunnen niet slapen, niet aarden, hun kinderen niet opvoeden.
Een hoop "goudzoekers" proberen er juist alles van te maken, zijn een stuk socialer, ondernemender, leren de taal daardoor sneller.
Dus de knip kun je op die manier niet maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |