abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:29:26 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215218519
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:20 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Zo te lezen zit je in het Marxistische kamp: Israël is een "witte" westerse kolonie die is gebouwd op andermans grond; de oorspronkelijke bewoners voeren een meer dan terechte vrijheidsstrijd tegen een geweldige bezetter.

Hetzelfde verhaal als Cuba, Colombia, Bolivia... overal waar types als Che Guevara opstonden.

Een begrijpelijk narratief met een behoorlijke lading morele superioriteit. Weg met ons! :(
Tjah, als het het over 'oorspronkelijke' bewoners van het gebied wat we nu kennen als Israel hebt, kom je volgens mij ergens uit bij Judea.
Maar hey, dat ze natuurlijk niet handelen.

Cuba, Colombia en Bolivia... volgens mij waren dat ook niet de Guevara's van deze wereld. Volgens mij waren dat de Maya's, Inca's of andere stammen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 9 oktober 2024 @ 14:31:02 #277
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215218529
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:38 schreef Zoddie het volgende:
Zou toch graag eens met name die mensen in de pro-pally demonstraties in een bioscoop willen zetten waar ze geforceerd alle filmpjes zien die toen gemaakt zijn op 7 Oktober.

Maar ben alleen bang dat ze gaan juichen bij alle beelden van festivalgangers die afgeslacht worden.
Zo ziek zijn ze inderdaad. Kijk maar hoe die half dode dame op de pickup werd bevierd.

Zieke barbaarse geesten. Totaal incompatible met onze cultuur.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215218990
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 10:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ah ja, dat ervaar ik zelf niet als tegengas maar als intolerantie en agressie. Maar goed, ik vind links-progressieve thema’s als gelijke rechten voor vrouwen en homo’s verschrikkelijk belangrijk. En op het thema Israël zie ik het al helemaal niet als “tegengas”, maar eerder als een onafgebroken stroom haat en als onbereidwilligheid om in de ander een mens te zien met soortgelijke noden en wensen als jijzelf.
Rechten voor homo's en vrouwen etc zijn ook belangrijk. Gelukkig hebben we daar de VN voor zullen we maar zeggen.

M.b.t. Israël post ik niet om tegenstanders op wie ik reageer te overtuigen, maar omdat het pro-Israël-standpunt onder de aandacht moet blijven. Genoeg mensen die meelezen die niet zo extreem zijn en die zijn misschien nog te overtuigen om niet mee te gaan met de hysterische pro-pallie-brigade
pi_215220099
Was dit echt op de NS stations?

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215220753
Het is toch allemaal wat he. Wat een emoties om een woestijnconflictje.
pi_215220866
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 10:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
ahhhh .. je wilt niet weten hoe de geschiedenis is gegaan, wat leidde tot de nieuwe moordpartijen nu door het kolonialisme
Welk riedeltje zou er in het artikel staan, denk je ?
Psssstt kijk eens verder dan "minstens een eeuw". Maak er "zeker al eeuwen van".. Oh maar wacht dat klopt het verhaaltje niet meer...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_215220909
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tegengas is op JOOP niet eens mogelijk.
Uiteraard niet, want gestoeld op fascistisch gedachtengoed.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 20:11:46 #283
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215221556
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tegengas is op JOOP niet eens mogelijk. Misschien verklaart dat een en ander.
Tegengas kan het pro-Palestina-kamp sowieso niet tegen.

quote:
Een oudere vrouw zint het niet dat de actievoerders uitgerekend op die beladen dag protesteren. Zij wil haar eigen visie delen met de pro-Palestijnse demonstranten.

Dat wordt niet op prijs gesteld en een van de actievoerders doet haar beklag bij een politieman die een oogje in het zeil houdt. De diender vertelt de klaagster dat de dame in kwestie het recht heeft op haar eigen mening en het haar vrijstaat om iedereen aan te spreken. De pro-Palestijnse betoogster houdt voet bij stuk en zegt dat ze het als erg onprettig ervaart. De agent gaat het gesprek aan met de oudere dame en die verlaat kort daarna het station.

Bron
pi_215221623
Roderick Veelo in De Telegraaf. Hij heeft gelijk. Joden mogen geen slachtoffer zijn van de antisemieten.

quote:
Column Roderick Veelo
Femke Halsema's aanpak van Jodenhaat is gedoemd te mislukken

DoorRODERICK VEELO
3 uur geledenin COLUMNS
Poeh..nou, laat ik daar een paar dingen over zeggen.; De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema nam wat extra tijd voor haar antwoord op een vraag van Buitenhof-presentator Pieter Jan Hagens. Hij had Halsema zojuist de uitspraak voorgelegd van VVD-leider Dilan Yesilgöz, dat de anti-Israëldemonstraties en sit-ins op NS-stations op 7 oktober antisemitisch zijn. Halsema leek onaangenaam verrast. Ze had net beweerd dat er het afgelopen jaar juist zo vreedzaam is gedemonstreerd in de hoofdstad. Halsema nam een aanloop en ging in de aanval.

De burgemeester ging niet in op de bewering dat demonstreren tegen Israël, op de dag dat Joden in de hele wereld de slachtoffers herdenken van de pogrom van Hamas een jaar geleden, antisemitisch is of kan zijn. Zij betrok het op zichzelf en vond dat VVD-fractievoorzitter Yesilgöz met deze bewering lokale bestuurders met de rug tegen de muur zette. Yesilgö die Halsema voormalig minister van Justitie noemde om haar bezwaar extra gewicht te geven, criminaliseerde de demonstranten vooraf. Halsema zei: Het zijn mensen die van hun demonstratierecht gebruikmaken en dat kunnen we niet verbieden.
Dat was ook wat Yesilgöz had gezegd, met het verschil dat die wel durfde te benoemen wat de demonstranten motiveerde om juist op 7 oktober tegen Israël te demonstreren.
Klassiek instrument
Het is een klassiek instrument van antisemieten, om het leed dat Joden treft te negeren of op z'n minst te bagatelliseren. We zien dat bij neonazi's en andere rechtsextremisten die de Holocaust ontkennen of het aantal slachtoffers graag naar beneden bijstellen. Onder het mom: het is allemaal niet zo erg geweest. De ware antisemiet beweert: Joden zijn zelf schuldig en kunnen dus geen slachtoffers zijn.
Daarom ontkennen zij de Holocaust, daarom moest de opening van het Holocaustmuseum worden verstoord en daarom moest er juist op 7 oktober worden gedemonstreerd tegen Israël. De beestachtige afslachting door Hamas in de Israëlische dorpen en onder de jongeren op het Nova-muziekfestival moest worden overschreeuwd omdat Joden geen slachtoffers mogen zijn.
Natuurlijk zijn de organisatoren en de deelnemers aan deze anti-Israëldemonstraties antisemitisch. Dat is gebleken. Provocaties, intimidaties, geweld op stations tegen mensen met een Israëlisch vlaggetje en rode verf op een grote vlag op de Dam. Uit respect voor de Israëlische slachtoffers en zij die hen wilden herdenken, hadden de demonstranten tegen Israël ook 8 oktober kunnen kiezen, om te betogen tegen de Israëlische vergelding en het leed dat die in Gaza heeft veroorzaakt. Maar belangrijker was het verstoren van een waardige herdenking.

De-escalatie
Halsema had bij Buitenhof kunnen zeggen:Ik deel de zorgen van mevrouw Yesilgöz en wij dulden geen Jodenhaat in de straten van Amsterdam. Maar Halsema koerst sinds 7 oktober vorig jaar op de-escalatie. Dat houdt in: zo lang mogelijk iedereen te vriend houden. In de praktijk betekent dat terughoudendheid met het inzetten van de ME wanneer studenten en andere activisten de binnenstad openbreken of vernielingen aanrichten op de Universiteit van Amsterdam. Het betekende ook dat het bestuur van die universiteit onderhandelde met anonieme gemaskerde relschoppers over hun eisen.
En de-escaleren is ook antisemitisme altijd samen benoemen met islamofobie. Dat deed burgemeester Halsema de afgelopen dagen opnieuw meerdere keren. Zij doet voorkomen alsof antisemitisme onderdeel is van een brede intolerante stroming in de samenleving gevoed door het huidige kabinet, waarin ook moslims het te verduren krijgen. Daarbij gooit Halsema alle onverdraagzaamheid op een hoop, waardoor niet wordt toegekomen aan de ernst en de omvang van de Jodenhaat in haar stad.
Wegkijken
Halsema weet namelijk dat ook onder grote groepen moslims sterke anti-Israël- en anti-Joodse sentimenten leven, vooral na 7 oktober. Jodenhaat serieus nemen leidt dus óók naar deze groepen. Maar Halsema wil daar koste wat kost bij wegblijven. Daarom is haar manier van de-escaleren een vorm van wegkijken en wordt de huidige aanpak van de explosieve groei van antisemitisme nooit effectief.
Het was jammer dat Hagens daar niet op doorvroeg. Had Yesilgöz niet een punt? Waren de leuzen voor de vernietiging van Israël al verdwenen? Was er een paar dagen eerder niet openlijk gerouwd om de dood van Hezbollah-baas en massamoordenaar Hassan Nasrallah? Lopen de bedreigingen aan Joden in haar stad inmiddels niet de spuigaten uit?
In plaats daarvan ging de presentator voor een fittie tussen de burgemeester en de VVD-leider. En kreeg die. Ik zag het niet, maar Hagens constateerde dat Halsema boos was op Yesilgöz. Emoties krijgen op televisie altijd voorrang, zelfs bij Buitenhof.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 20:20:39 #285
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215221664
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Tegengas kan het pro-Palestina-kamp sowieso niet tegen.
[..]

Priceless. :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 20:43:26 #286
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215221852
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:17 schreef Pleun2011 het volgende:
Roderick Veelo in De Telegraaf. Hij heeft gelijk. Joden mogen geen slachtoffer zijn van de antisemieten.
[..]

>De Telegraaf

Was overigens net zo fout in de tweede wereldoorlog
  woensdag 9 oktober 2024 @ 20:44:55 #287
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215221871
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 18:51 schreef theunderdog het volgende:
Het is toch allemaal wat he. Wat een emoties om een woestijnconflictje.
De emoties vallen wel mee, de media, politiek en lobby's zoals het CIDI blazen het op

Afgelopen weekend met een Israelier een biertje gedronken en naar een feest geweest, de oorlog kwam niet eens ter sprake.
pi_215221876
Kritiek op huidige beleid Israël is geen antisemitisme.
pi_215222564
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:45 schreef potjecreme het volgende:
Kritiek op huidige beleid Israël is geen antisemitisme.
Leuzen schreeuwen zoals from the river wel. Of tientallen andere zaken die tegenwoordig standaard zijn bij die demonstraties ook.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 9 oktober 2024 @ 22:19:09 #290
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215222615
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Leuzen schreeuwen zoals from the river wel. Of tientallen andere zaken die tegenwoordig standaard zijn bij die demonstraties ook.
En mensen aanvallen, uitschelden, dingen afnemen met geweld, bespugen, intimideren. Allemaal echt iets anders dan "kritiek op Israël"
pi_215222735
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]

Heel goed stuk, rake analyse.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:46:23 #292
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_215223038
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Afgelopen weekend met een Israelier een biertje gedronken en naar een feest geweest, de oorlog kwam niet eens ter sprake.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215223615
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Inmiddels heeft het een andere betekenis. De Telegraaf en Hugo Boss waren fout in WW2. Toch accepteren we deze merken. We zien ze niet meer als fout. Zaken veranderen nu eenmaal.
pi_215223764
Misschien al besproken maar het is gek dat een herdenking van 7 oktober is beschouwd als 'demonstratie'. Dan was er dus ook geen 'tegendemonstratie' van pro-pallie-gekkies maar een gewone demonstratie. Die had eenvoudig op een andere locatie gepland kunnen worden. Ik geloof niet in de goede intenties van Halsema. Zij zou zogenaamd iedereen te vriend willen houden, maar is vooral bezig met het pleasen van haar eigen achterban. Dat kan zij ook maken in dat linkse poepgat. Als je aan een vmbo-scholier wil uitleggen wat het woord 'huichelaar' betekent dan kan je vertellen over Halsema.

Halsema ontslaan is een wat zinloos non-issue. Maar ik zou het bijvoorbeeld wel toejuichen als er een demonstratie wordt georganiseerd tegen antisemitisme.
pi_215223842
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215223854
quote:
11s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 08:59 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Het wordt ook tijd om het over de inhoud te hebben.

Halsema heeft grote fouten gemaakt. Hoe (en door wie) kan ze daarvoor bestraft worden?

Dat afleiden, afleiden, afleiden, daar hebben we met z'n allen nou tegen gestemd afgelopen verkiezingen.
Intolerant voor intolerantie
pi_215223858
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 07:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Inmiddels heeft het een andere betekenis. De Telegraaf en Hugo Boss waren fout in WW2. Toch accepteren we deze merken. We zien ze niet meer als fout. Zaken veranderen nu eenmaal.
Nee, het heeft niet een andere betekenis en bovendien zitten we nog middenin die oorlog.
Intolerant voor intolerantie
pi_215223862
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 09:02 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Het wordt ook tijd om het over de inhoud te hebben.

Halsema heeft grote fouten gemaakt. Hoe (en door wie) kan ze daarvoor bestraft worden?

Dat afleiden, afleiden, afleiden, daar hebben we met z'n allen nou tegen gestemd afgelopen verkiezingen.
Maar ze willen en gaan het niet over de Jodenhaat hebben, links steekt liever hun kop in het zand, de daders passen niet in het door links zo gewenste daderprofiel dus zwijgen ze het maar dood. Er moeten eerst doden vallen ben ik bang, hopelijk dat we dan niet vergeten wie de verantwoordelijken waren, gelukkig vergeet het internet nooit.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215223905
twitter

Ze moesten eens onderzoek doen naar de geestesziekte die dit soort ziekelijke hypocrisie veroorzaakt bij linksmensen, hoewel we er ook gewoon vanuit kunnen gaan dat dit volk leugenachtig kwaadaardig tuig is wat de samenleving al jaren verdeeld.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_215223963
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 09:12 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

Ze moesten eens onderzoek doen naar de geestesziekte die dit soort ziekelijke hypocrisie veroorzaakt bij linksmensen, hoewel we er ook gewoon vanuit kunnen gaan dat dit volk leugenachtig kwaadaardig tuig is wat de samenleving al jaren verdeeld.
Dit zie je steeds weer gebeuren. Ik gaf eerder al het voorbeeld van de weigerambtenaren: toen stond D66 voorop om wetgeving te introduceren om dienstweigering onmogelijk te maken en andere partijen volgden maar wat graag. Nu met de agenten die weigeren joodse objecten te beveiligen hoor je ze niet.

Ik herinner me nog een debat tussen Halsema en Theo van Gogh bij Buitenhof over de vrijheid van meningsuiting. Die vrijheid was verschrikkelijk belangrijk voor Halsema, zei ze. Indertijd vond ik dat best sympathiek aan GroenLinks. Tijdens dat debat werd duidelijk dat ze natuurlijk vond dat er wel grenzen aan zaten. Theo van Gogh wist daar doorheen te prikken.

- Edit - Ik heb zelfs het desbetreffende topic gevonden. :D POL / Absolute vrijheid van meningsuiting

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 10-10-2024 09:32:38 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')