abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8578941
Ik heb echt een enorm gat in m'n hand en daarnaast echt een zwak voor nieuwe dingetjes, zo erg dat ik nu gewoon probeer het winkelcentra te vermijden omdat ik bang ben dat ik anders weer al m'n centjes over de balk ga gooien!!

Ik noem:

- mobiele telefoons
- mp3 spelers
- evisu broeken, replay truien/shirts, gsus broeken en shirts noem maar op..
- dvd's
- cd's
- spelcomputers (en games waar ik vervolgens bijna nooit mee speel )
- cadeautjes voor andere mensen
- fast food

Echt te veel om op te noemen, dat soort dingen. Ik moet soms gewoon iets kopen, ook al heb ik niks nodig!! Het is niet zo dat ik erdoor in de problemen raak ofzow, maar toch schrik ik soms echt een beetje van m'n bankafschriften.

Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben?? Of mensen met nuttige tips

woensdag 19 februari 2003 @ 11:52:11 #2
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_8578969
jij bent een goudmijn voor het kapitalisme
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_8578986
Ja ik heb er ook last van. Vervelende is wanneer je eenmaal gewend bent aan een bepaald budget, je erna gaat leven. Zal bij mij nooit echt veel geld overblijven. 7 vette en 7 magere jaren, ben benieuwd hoe het dan gaat
The barrel now being heavier, it started down once more. It landed right across me as I lay there on the floor. It broke three ribs and my left arm, and I can only say, "I hope you'll understand why I am not at work today."
pi_8579015
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:52 schreef reem het volgende:
jij bent een goudmijn voor het kapitalisme
eigenlijk wel he, als er maar genoeg mensen rondlopen met mijn 'probleem' dan komt het wel goed met die economie
pi_8579024
ik heb er gelukkig geen last van, al helemaal niet wat betreft kleding, ik heb meer een zwak voor gadgets
onder
  woensdag 19 februari 2003 @ 11:54:36 #6
32241 Dennis75
www.mangamitri.nl
pi_8579045
Jaaaaaaa heb ik ook!!!

Ik woon sinds een week op me zelf, en nou kan ik dat niet meer doen!!!, ik hoop dat t gaat!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Dennis75 op 19-02-2003 11:55]

In the beginning there was Jack, and Jack had a groove, and from this groove came the groove of all grooves, and while one day viciously trowing down on his box, Jack rolled down and declared, LET THERE BE HOUSE, and House Music was born!!!
pi_8579050
Gewoon een boodschappenlijstje maken, een vast bedrag meenemen en je pinpas altijd thuis laten. Als je er voor zorgt dat je geen geld bij je hebt, dan is het al een stuk makkelijker. Heeft bij mij ook gewerkt Gat in m'n hand is nu nog maar een speldenprikje
How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?
pi_8579075
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:52 schreef oppie het volgende:
Ja ik heb er ook last van. Vervelende is wanneer je eenmaal gewend bent aan een bepaald budget, je erna gaat leven. Zal bij mij nooit echt veel geld overblijven. 7 vette en 7 magere jaren, ben benieuwd hoe het dan gaat
Ga oefenen voor de cpl dan
pi_8579105
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:52 schreef oppie het volgende:
idd, het gebeurd mij ook bijna nooit dat ik nog geld over heb aan het eind van de maand
  woensdag 19 februari 2003 @ 11:57:58 #10
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_8579134
same hier eigenlijk toch wel moet ik bekennen, alles gaat op aan plaatjes vinyl
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_8579168
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:50 schreef krasje het volgende:
Ik heb echt een enorm gat in m'n hand en daarnaast echt een zwak voor nieuwe dingetjes, zo erg dat ik nu gewoon probeer het winkelcentra te vermijden omdat ik bang ben dat ik anders weer al m'n centjes over de balk ga gooien!!

Ik noem:

- mobiele telefoons
- mp3 spelers
- evisu broeken, replay truien/shirts, gsus broeken en shirts noem maar op..
- dvd's
- cd's
- spelcomputers (en games waar ik vervolgens bijna nooit mee speel )
- cadeautjes voor andere mensen
- fast food

Echt te veel om op te noemen, dat soort dingen. Ik moet soms gewoon iets kopen, ook al heb ik niks nodig!! Het is niet zo dat ik erdoor in de problemen raak ofzow, maar toch schrik ik soms echt een beetje van m'n bankafschriften.

Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben?? Of mensen met nuttige tips

Same here... ik geef ook meer uit dan nodig, soms ook meer dan verstandig en een enkele keer meer dan ik eigenlijk kan

Help!?!

"Don't drive faster than your angel can fly..."
pi_8579178
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:54 schreef CrusiX het volgende:
Gewoon een boodschappenlijstje maken, een vast bedrag meenemen en je pinpas altijd thuis laten. Als je er voor zorgt dat je geen geld bij je hebt, dan is het al een stuk makkelijker. Heeft bij mij ook gewerkt Gat in m'n hand is nu nog maar een speldenprikje
Ik neem aan dat jij dan ook al op jezelf woont? Dan is het natuurlijk gewoon noodzakelijk dat je op de kosten let
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:06:50 #13
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_8579375
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:50 schreef krasje het volgende:
Of mensen met nuttige tips
1. ik heb een computerbedrijf; kan ik je nog wat aansmeren?
2. als je nog die spulletjes in nieuwstaat hebt, ben ik misschien genegen wat over te nemen tegen leuk prijsje
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:07:18 #14
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_8579384
alleen voor hebbedingetjes en stappen (maar op het moment gaat de mijn money flow naar studie e.d.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:28:38 #15
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_8579871
oplossing;
kijk wat je per week nodig hebt voor essentiele dingen (eten, drinken wasmiddel, tandpasta etc.)
daar neem je geld voor op per week, + 1x per maand een extra voor de niet-noodzakelijke uitgaven. van de rest blijf je af (of je moet echt iets nodig hebben, dus niet een broek terwijl je er een dozijn hebt hangen)

ik heb er zelf geen last van btw. ik denk over de meeste aankopen 3x na, en geld opnemen doe ik zo min mogelijk. aan het begin van de week leg ik mij een bedrag op waarmee ik het die week moet doen. dit werkt uitstekend

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_8581202
Ik herken het.

Als ik (doelloos) de stad in ga kom ik altijd wel iets onzinnigs tegen wat ik wil kopen. Gewoon een leuk hebbeding, een cd of weer een geurtje... het maakt niet uit. En kan ik zoiets niet vinden dan gaan we toch gewoon naar kleding kijken?

De winkels mijden is voor mij ook de beste oplossing. Maar ik moet zeggen dat ik het wel bijna heb afgeleerd nu ik niet echt meer geld over heb. Het wordt nu vooral nuttig en weloverwogen besteed.

Please, find my happy place!
  woensdag 19 februari 2003 @ 13:37:10 #17
43276 Scighera
pi_8581675
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 13:22 schreef Essiepessie het volgende:
Ik herken het.

Als ik (doelloos) de stad in ga kom ik altijd wel iets onzinnigs tegen wat ik wil kopen. Gewoon een leuk hebbeding, een cd of weer een geurtje... het maakt niet uit. En kan ik zoiets niet vinden dan gaan we toch gewoon naar kleding kijken?

De winkels mijden is voor mij ook de beste oplossing. Maar ik moet zeggen dat ik het wel bijna heb afgeleerd nu ik niet echt meer geld over heb. Het wordt nu vooral nuttig en weloverwogen besteed.

, een kwestie van discipline

Ik moet nu een buffer opbouwen omdat ik volgend jaar op mezelf ga wonen in Duitsland, ook een extra reden om zuinig te zijn

woensdag 19 februari 2003 @ 13:48:33 #18
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_8581975
Ik ken het probleem.
Ik koop ook maar raak.
Maar ik koop vaak van alles in 1 keer.

BV
elke maand minimaal 10 dvd,s.
5 cd,s
Kleding koop ik 1X in de 2 maanden.
Ook voor een mega bedrag. Vaak ruim 700 euro
En dat soort gekke dingen doe ik altijd.
Maar als ik geen geld mee heb. Dan geef ik het ook niet uit.
Ik ga gewoon niet de stad in. Dat is het beste!

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_8582137
Ik heb mezelf zinds kort op een zakgeld rekening gezet.
neem gewoon 30 euro per week dat ik kan uitgeven aan shag cannabis en andere zaken. en dan doe ik ook nog 1 game per maand voor me console en van de rest blijf ik gewoon af. is wel makkelijker zo.
Ik ben niet bruce maar willis, beginnen als het stil is. Met ille spuugdingen die ik wind om 10 vingers. En of t nou Juli November of April is, wat ik wil is wat ik doe, check goed wat de deal is! .....Opgezwolle!!!....
  woensdag 19 februari 2003 @ 14:03:18 #20
43276 Scighera
pi_8582311
quote:
[b]
elke maand minimaal 10 dvd,s.
5 cd,s
Dat kost idd handen voor geld, DVDs zijn echt prijzig, en zo vaak kijk je ze toch niet meer
pi_8582535
Wow, dit klinkt ook helemaal niet bekend ofzo. .

Het 'vervelende' is dat wij op zich een vrij goedkope levensstijl hebben, en toch aardig verdienen. Zo roken we niet, drinken we amper, gaan bijna nooit ooit en rijden we een supergoedkoop autootje. Zeker aan mijn kant (full-time baan) blijft er wel eens "wat" over dan.

Wat ik gedaan heb: we hebben een gezamenlijke betaalrekening, daar gaat elke maand automatisch een vast bedrag naartoe voor de rekeningen. Daarnaast maak ik een fors bedrag (denk: paar honderd euro) per maand over naar een spaarrekening. Dan hou ik nog een euro of 200 a 300 apart voor boodschapjes, benzine en andere vaste persoonlijke lasten zoals lidmaatchappen. Wat er dan nog overblijft, is gewoon voor mij. En daar heb ik, omdat het op mijn spaarrekening aardig oploopt, geen problemen mee om uit te geven aan leuke dingen. Daarnaast heb ik het CD's kopen en DVD's kopen aardig afgeleerd, dat scheelt ook.

Maar als ik me echt zou laten gaan, zou het hier vol staan met consoles, digicams, mp3-players, etc, etc. .

pi_8582550
Kleding koop ik ook niet veel, en als ik het koop is het 'alles in 1 keer'. Scheelt ook.
  woensdag 19 februari 2003 @ 14:14:44 #23
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_8582632
Hmmmm ik wou dat ik dat kon... ik heb dus het tegenovergestelde...

Ik voel me schuldig wanneer ik iets voor mezelf koop 'voor de lol' ...

Dingen die ik nodig heb, of dingen voor anderen kopen is
geen probleem...
Maar het lijkt me wel eens leuk om gewoon geld uit te geven, dat geld heb ik wel,
kan het alleen niet aan mezelf uitgeven.

Is niet leuk als je HEEL graag een CD wil, 5 keer de winkel in, en uit loopt, en besluit hem niet te kopen

Hmmm misschien moet ik hier een topic voor openen...

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_8582725
Ha, dat heeft mijn vriendin dus ook. Nouja, niet extreem ofzo, maar die zal niet snel (lees: nooit) zoiets voor d'r zelf kopen. Wij zijn best tegenovergesteld wat dat betreft!
pi_8582984
En af en toe de oude zooi verkopen in V&A he! .

Heb ik pas ook gedaan, heeft me echt veel opgeleverd. Kon ik mooi weer een iPod van halen. .

woensdag 19 februari 2003 @ 14:39:55 #26
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_8583312
ik spaar dvd,s dus dat is de reden voor het
kopen van 10 dvd,s per maand.

Ik was wel vergeten om er bij te zetten dat ik er ook nog naast spaar.
Met een groot bedrag per maand! Het probleem is alleen dat ik niet kijk naar de prijs. Maar dat als ik het geld heb. Het gewoon koop. Een trui van 150 euro of mee. En ik heb het geld. Dan koop ik het

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_8583979
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:28 schreef Scighera het volgende:

ik heb er zelf geen last van btw. ik denk over de meeste aankopen 3x na, en geld opnemen doe ik zo min mogelijk. aan het begin van de week leg ik mij een bedrag op waarmee ik het die week moet doen. dit werkt uitstekend

Ja daarom reageer je ook zo, dit is net hetzelfde als een alcoholist langs een kroeg laten lopen en zeggen je kijkt ernaar maar je mag niet naar binnen. Sorry maar het is echt nutteloos, iemand die een probleem heeft kun je niet afschepen met dan doe je het zo en zo want anders had diegene het allang gedaan. Het is juist een probleem dat ze dit dus niet kan.

Nou ja ik begrijp het in ieder geval wel, ik denk dat het merendeel een gat in de hand heeft en dat komt gewoon puur omdat de commercie er helemaal op gebouwd is, er word zoveel aangeboden dat mensen gewoon niet meer kunnen kiezen en alles maar willen hebben.

Gelukkig heeft de topic opener er nog geen schulden meegemaakt zoals blijkt uit het verhaal. Ik denk dat er velen zijn die dit niet kunnen zeggen.

woensdag 19 februari 2003 @ 15:25:42 #28
43276 Scighera
pi_8584415
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 15:06 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Ja daarom reageer je ook zo, dit is net hetzelfde als een alcoholist langs een kroeg laten lopen en zeggen je kijkt ernaar maar je mag niet naar binnen. Sorry maar het is echt nutteloos, iemand die een probleem heeft kun je niet afschepen met dan doe je het zo en zo want anders had diegene het allang gedaan. Het is juist een probleem dat ze dit dus niet kan.

Nou ja ik begrijp het in ieder geval wel, ik denk dat het merendeel een gat in de hand heeft en dat komt gewoon puur omdat de commercie er helemaal op gebouwd is, er word zoveel aangeboden dat mensen gewoon niet meer kunnen kiezen en alles maar willen hebben.

Gelukkig heeft de topic opener er nog geen schulden meegemaakt zoals blijkt uit het verhaal. Ik denk dat er velen zijn die dit niet kunnen zeggen.

je quote maar de helft van mijn bericht:

andere helft:

quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:28 schreef Scighera het volgende:
oplossing;
kijk wat je per week nodig hebt voor essentiele dingen (eten, drinken wasmiddel, tandpasta etc.)
daar neem je geld voor op per week, + 1x per maand een extra voor de niet-noodzakelijke uitgaven. van de rest blijf je af (of je moet echt iets nodig hebben, dus niet een broek terwijl je er een dozijn hebt hangen)
Hoe moet ik dan reageren, ik geef een tip hoe je het aan kan pakken. Daar heeft ie denk ik meer aan dan de mededeling "ik heb het ook" of iets dergelijks.
pi_8584539
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 15:25 schreef Scighera het volgende:

Hoe moet ik dan reageren, ik geef een tip hoe je het aan kan pakken. Daar heeft ie denk ik meer aan dan de mededeling "ik heb het ook" of iets dergelijks.

Ja sorry ik bracht het misschien ook wat te negatief maar uit eigen ervaring gemerkt dat dit niet werkt. Mijn moeder was ook zo, maar ik heb dus zelf altijd al het probleem gehad dat zelfs al heb ik mijn pasjes niet bij mij dat ik alsnog naar huis ga en het ga halen om de spulletjes toch nog aan te schaffen. Misschien is de topic opener niet zo gek, maar ik dus helaas wel.

Alhoewel ik nu mijn hubby heb gedegradeerd tot diegene die over het geld gaat, gaat het nu tegenwoordig wel goed.

pi_8585154
Aan de andere kant moet je je ook niet overdreven schuldig gaan voelen als je regelmatig iets leuks voor jezelf koopt. De 1 is nou eenmaal een spaarder, de ander geeft het wat makkelijker uit. Het is pas vervelend als je erdoor in de problemen en bijv. geen rekeningen meer kunt betalen, en van lening naar credit-card skipt en hopt.

Ik heb geen leningen, 1 credit-card die ik elke maand afbetaal en that's it.

Gadgets zijn okay! .

pi_8585265
Ik ken het min of meer

Ik koop niet lukraak maar als ik mijn zinnen ergens opgezet heb MOET het er komen.

Ik kwam per toeval aan een Toshiba Libretto(minilaptop) en daar moest:

Een geheugenuitbreiding
Een grotere harddisk
eigenlijk een snellere Libretto
een GPRS kaart
een duosimkaart

bij

En dat is er dus ook allemaal gekomen, kost echt BAKKEN met geld!

Maar wel leuk!

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_8593213
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 15:58 schreef HeatWave het volgende:
Ik ken het min of meer

Ik koop niet lukraak maar als ik mijn zinnen ergens opgezet heb MOET het er komen.

[...]

Maar wel leuk!

Dit ken ik ja. Als ik iets wil hebben, komt het er vaak ook wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')