Je kan ook in een sloppenwijk in brazilië wonen met een golfplatendak, en op het menu staan alleen rijst met bonen. Zo kan je ook overleven. Miljoenen mensen leven zo. Maar leuk is anders natuurlijk.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:39 schreef halfway het volgende:
[..]
En daar gaat het fout, een gewone drinker bestaat niet.
Je hebt helemaal geen alcohol nodig.
Typisch antwoordt van een ontkennende alcoholist.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Je kan ook in een sloppenwijk in brazilië wonen met een golfplatendak, en op het menu staan alleen rijst met bonen. Zo kan je ook overleven. Miljoenen mensen leven zo. Maar leuk is anders natuurlijk.
Daar gaat het niet om, een valse tegenstellingquote:Op zondag 6 oktober 2024 20:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als ik daar puf voor had zou ik dat wel doen hoor
Het staat toch in de topictitel dat ik dit niet ontken?quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:43 schreef halfway het volgende:
[..]
Typisch antwoordt van een ontkennende alcoholist.
Maar dat vind ik dus heel saai. Soms lukt het een dagje of twee maar dan krijg ik al heel gauw de neiging om b.v. in plaats van alcohol wiet te gaan halen. Dat is helaas echt heel erg duur.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, een valse tegenstelling
Je kan prima niet drinken zonder direct te gaan sporten
Sporten een optie, kan helpen beetje gezonde levensstijl te hebben. Als ik sport eet ik gezonder merk ik, op de bank hangen en je pakt sneller biertje etcquote:Op zondag 6 oktober 2024 20:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Dit jaar heb ik b.v. wel 'dry january' gedaan voor 3 weken, maar toen rookte ik meer wiet.
Laatste week ging ik een midweekje weg en toen heb ik weer gedronken.
Ik roei nou ook wel hoor sinds kort, niet echt heel serieus. Wedstrijden worden hem niet voor mij.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:50 schreef damsco het volgende:
[..]
Sporten een optie, kan helpen beetje gezonde levensstijl te hebben. Als ik sport eet ik gezonder merk ik, op de bank hangen en je pakt sneller biertje etc
Een goed Braziliaans bord rijst met (Braziliaanse) bonen (waar doorgaans ook een lekker stuk vlees bij zit en een lekkere farofa met het een en ander overheen gaat) is uitstekend te pruimenquote:Op zondag 6 oktober 2024 20:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Je kan ook in een sloppenwijk in brazilië wonen met een golfplatendak, en op het menu staan alleen rijst met bonen. Zo kan je ook overleven. Miljoenen mensen leven zo. Maar leuk is anders natuurlijk.
quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Geen idee niet op gelet ik was aan het gamen
Het is nog veel erger, je hebt een game en wiet verslaving. Maar nog erger geen goede invulling van je vrije tijd.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:22 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Meestal drink ik natuurlijk pas s avonds, omdat ik natuurlijk gewoon werk. Ik verdien modaal.
Maar nou is het weekend.
Soms drink ik een dag niet maar dat is redelijk lastig. Als ik wiet heb hoef ik geen alcohol, maar helaas is wiet veel en veel te duur. En ik krijg er zin van in sigaretten en ik wilde nou juist stoppen met roken.
Ik ben vroeger heel erg vaak in Brazilië geweest hoor ik weet hetquote:Op zondag 6 oktober 2024 21:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een goed Braziliaans bord rijst met (Braziliaanse) bonen (waar doorgaans ook een lekker stuk vlees bij zit en een lekkere farofa met het een en ander overheen gaat) is uitstekend te pruimen
Vroeger deed ik vrijwilligerswerk op vrijdagmiddag, helaas heb ik hier door omstandigheden mee moeten stoppen. Ik had er graag mee verder gegaan maar helaas ging dat niet. (ik werk 36 u dus mijn weekend begint vrijdagmiddag)quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Het is nog veel erger, je hebt een game en wiet verslaving. Maar nog erger geen goede invulling van je vrije tijd.
Deze vul je met de meest lage vorm van ontspanning, dat zijn gamen , wiet, seksverslaving, alcohol en drugs.
Het risico dat je verder afzakt is enorm aanwezig.
Kijk was je alcohollist maar de moppentapper aan de bar dan was het veel makkelijker.
Maar dit wordt een hele uitdaging. Hoe ga je zonder alcohol, wiet, gamen, TV, hangen, luieren, je weekend doorbrengen terwijl je je wel vermaakt?
Het is niet best. Je zit ook best in een slachtofferrol. Het gaat nu heel snel vanaf je 30ste.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Vroeger deed ik vrijwilligerswerk op vrijdagmiddag, helaas heb ik hier door omstandigheden mee moeten stoppen. Ik had er graag mee verder gegaan maar helaas ging dat niet. (ik werk 36 u dus mijn weekend begint vrijdagmiddag)
Ik roei nou wel , dus dat is iets. Ik probeer toch wel wekelijks een rondje te fietsen. Veel meer dagbesteding heb ik niet buiten werk om helaas.
Qua sociale contacten is mijn leven vrij klein, ik ken helaas niemand hier op het dorp. Af en toe spreek ik af met wat vrienden die verder weg wonen, dan gaan we ook meestal drinken.
Familie heb ik niet in de buurt.
Een partner zoeken ben ik sinds dit jaar mee gestopt, ik ben al boven de dertig en heb nooit een relatie gehad dus het heeft geen zin meer om nog te zoeken.
Ik heb nou wel lieve poezen gelukkig die zijn mijn alles
Ik zat eerder in een veel slechtere situatie hoor, nou heb ik gewoon een sociale huurwoning. Ik heb een modaal inkomen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is niet best. Je zit ook best in een slachtofferrol. Het gaat nu heel snel vanaf je 30ste.
Je moet nu eigenlijk jezelf eerst ontzettend kut voelen, je huidige bestaan ten koste van alles willen aanpassen en dat ook doen, als je uit dat dal kruipt
Anders wordt het helemaal niks allemaal.
Je moet er niet gek van opkijken, dat als het CBR weet krijgt van je alcoholafhankelijkheid, en je eerst langs allerlei instanties stuurt voor een (duur) psychiatrisch onderzoek.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:32 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Voor alcohol ga ik geen hulp zoeken, want stel je krijgt ooit een autoongeluk (zelfs als dit niet wordt veroorzaakt door alcohol) dan keert de verzekeraar niet uit als er in je medisch dossier staat dat je alcoholafhankelijk bent. Nou heb ik nu nog geen rijbewijs maar ik heb binnenkort rijexamen. Uiteraard rijd ik niet onder invloed van alcohol.
Ik rijd niet met alcohol op, soweiso ben ik nog bezig met mijn rijbewijs.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:43 schreef mcmlxiv het volgende:
Je moet het helemaal zelf weten, jouw leven. 1 ding, GA NOOIT MET OOK MAAR 1 GLAS OP AUTORIJDEN! Das het enige waar je echt heel streng voor jezelf moet zijn.
Voor jouwzelf hoop ik dat je over niet al te lange tijd gaat inzien dat de kans op jaren aan best doffe ellende na dit psychisch teren op alcohol aardig groot is. Hart, lever, Korsakoff, kanker, enzovoort.
Sterkte, ook al vind je wellicht dat je dat niet nodig hebt.
Daarom ben ik dus terughoudend met hulp zoeken voor alcohol.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Je moet er niet gek van opkijken, dat als het CBR weet krijgt van je alcoholafhankelijkheid, en je eerst langs allerlei instanties stuurt voor een (duur) psychiatrisch onderzoek.
Verder: kap met drinken.
Yep net als met roken 60 jaar geleden.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:49 schreef SemperLibertas het volgende:
Misschien moeten we in Nederland eens anders naar alcohol leren kijken. Nu staat alcohol op een voetstuk, hoort het 'erbij' en tot overmaat van ramp is het gewoon in de supermarkt verkrijgbaar mét korting ook nog eens. Het beeld dat wordt opgeroepen is: "drink alcohol, dat ís gezellig, dan doe je mee."
Alcohol prohibition in de jaren 20 in de VS werkte ook nietquote:Op zondag 6 oktober 2024 21:49 schreef SemperLibertas het volgende:
Misschien moeten we in Nederland eens anders naar alcohol leren kijken. Nu staat alcohol op een voetstuk, hoort het 'erbij' en tot overmaat van ramp is het gewoon in de supermarkt verkrijgbaar mét korting ook nog eens. Het beeld dat wordt opgeroepen is: "drink alcohol, dat ís gezellig, dan doe je mee."
Dat beeld is aan het kantelen. Bij bedrijfsuitjes (van ons bedrijf dan), is alcoholgebruik "not done". Deze zomer organiseerde ik een teamuitje. Vroeg vooraf aan de restaurants of er alcoholvrije wijn/bier geschonken kon worden. Niet? Dan niet. Iedereen dronk alcoholvrij die avond.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:49 schreef SemperLibertas het volgende:
Roken ben ik grotendeels mee gestopt, het is te duur en ik moet er continu van hoesten.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:54 schreef halfway het volgende:
[..]
Yep net als met roken 60 jaar geleden.
Ga eens wat aan je verslavings/alcoholprobleem doen. Ben je ook sexverslaafd?quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik rijd niet met alcohol op, soweiso ben ik nog bezig met mijn rijbewijs.
Korsakof is naar, maar er zijn ook mensen die geen alcoholist zijn die dementie krijgen.
Kanker en hart- en vaatziekten kan ook iedereen krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |