abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215196131
Hallo allemaal

Ik ben een zogeheten 'functioneel alcoholist'.

Dat betekent dat ik meer drink dan de door de GGD maximaal gesuggereerde hoeveelheid alcohol per week.

Maar dat ik niet continu flessen jonge jenever zit te klappen en alleen nog maar vla kan binnenhouden en niet kan werken.

Zo heb ik vandaag alweer anderhalve fles wijn op maar dan wel uitgesmeerd over een langere periode.

Uiteraard besef ik me dat dit niet goed voor je is. Maar vroeger rookte ik veel sigaretten en da's ook niet bepaald goed voor je, ik ben nou grotendeels gestopt met roken dus wat dat betreft valt het ook wel weer mee.

Ja ik ga eerder dood dan iemand die om 5 u s ochtends naar de sportschool gaat en alleen droge kip met broccoli vreet. Maar ik kan wel gewoon werken en verdien een modaal inkomen en woon in een sociaal inkomen.

Wie heeft er hier nog meer ervaring met 'functioneel alcoholisme' of een lichte vorm van alcoholisme?
  Spellchecker zondag 6 oktober 2024 @ 20:15:33 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215196213
Je hebt vandaag om 20.00 uur anderhalve fles wijn op, maar uitgesmeerd over een langere periode.
Hoe laat ben je daaraan begonnen?
pi_215196249
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:15 schreef maily het volgende:
Je hebt vandaag om 20.00 uur anderhalve fles wijn op, maar uitgesmeerd over een langere periode.
Hoe laat ben je daaraan begonnen?
Geen idee niet op gelet ik was aan het gamen
pi_215196262
Meestal drink ik natuurlijk pas s avonds, omdat ik natuurlijk gewoon werk. Ik verdien modaal.

Maar nou is het weekend.

Soms drink ik een dag niet maar dat is redelijk lastig. Als ik wiet heb hoef ik geen alcohol, maar helaas is wiet veel en veel te duur. En ik krijg er zin van in sigaretten en ik wilde nou juist stoppen met roken.
  Moderator zondag 6 oktober 2024 @ 20:22:17 #5
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_215196263
Je bent gewoon een standaarddrinker. Niks mis mee
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:23:01 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215196272
Dat is wel heel veel, en het dan bagatelliseren door er een ander extreem dieet van droge kip en brocolli tegenover te zetten maakt het niet minder.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215196279
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:22 schreef Plompzakker het volgende:
Zo kan je een lichte/functionele alcoholist ook noemen ja. Dat is de ouderwetse term.

Natuurlijk snap ik dat ik geen 90 ga worden op deze manier. Maar waarom zou dat moeten? Ik heb geen partner, geen kinderen. Mijn poezen worden hooguit 18 jaar oud en zijn nu 2 jaar oud dus die overleef ik nog wel zo.
pi_215196286
quote:
16s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:23 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat is wel heel veel, en het dan bagatelliseren door er een ander extreem dieet van droge kip en brocolli tegenover te zetten maakt het niet minder.
Ik drink natuurlijk niet dagelijks een fles wijn maar het is weekend
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:26:57 #9
459912 FlippingCoin
pi_215196312
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je maakt dit topic, dus toch zit het je niet lekker. Is het nu de verslaving die er de voetnoot bijplaatst dat het wel meevalt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_215196326
quote:
16s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Je maakt dit topic, dus toch zit het je niet lekker. Is het nu de verslaving die er de voetnoot bijplaatst dat het wel meevalt?
En wat als het niet meevalt?
pi_215196327
Maar ergens wringt de schoen, dunkt mij, waarom zou je er een topic over maken als het geen probleem of zorg van je is?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:29:57 #12
459912 FlippingCoin
pi_215196330
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dan is het aan jou om er wat aan te doen, mijn leven wordt er niet kut van.
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:30:21 #13
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215196336
Je bent een gewone drinker. Niks om je zorgen om te maken, trek gerust nog een flesje open.
pi_215196339
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Maar ergens wringt de schoen, dunkt mij, waarom zou je er een topic over maken als het geen probleem of zorg van je is?
Meer om te kijken of er nog meer mensen zijn die zo drinekn

quote:
Wie heeft er hier nog meer ervaring met 'functioneel alcoholisme' of een lichte vorm van alcoholisme?
pi_215196341
Alcohol gebruik kan je niet in 1 keer afkappen en kans bestaat dat je steeds meer gaat drinken. Krijg je geen psychologische hulp?
pi_215196346
quote:
16s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dan is het aan jou om er wat aan te doen, mijn leven wordt er niet kut van.
Mwah ik denk eerder andersom: mijn leven is niet zo heel erg geweldig dus dan maar wat drinken
pi_215196349
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dan moet je hulp zoeken.
Sowieso als je afhankelijk bent van alcohol. Hoeveelheid maakt daarbij niet uit.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_215196356
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:30 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Meer om te kijken of er nog meer mensen zijn die zo drinekn
[..]

Ja maar je vraagt je dat niet zo maar af. Als je het normaal en goed zou vinden zou je het niet doen. Normaal gedrag hoef je niet te checken bij anderen.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_215196360
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:30 schreef koffiekoekjes het volgende:
Alcohol gebruik kan je niet in 1 keer afkappen en kans bestaat dat je steeds meer gaat drinken. Krijg je geen psychologische hulp?
Psycholoog ben ik bijna 20 jaar naartoe gegaan al van kinds af aan, zo rond mijn 25 e ben ik daarmee gestopt want het heeft geen zin.

Voor alcohol ga ik geen hulp zoeken, want stel je krijgt ooit een autoongeluk (zelfs als dit niet wordt veroorzaakt door alcohol) dan keert de verzekeraar niet uit als er in je medisch dossier staat dat je alcoholafhankelijk bent. Nou heb ik nu nog geen rijbewijs maar ik heb binnenkort rijexamen. Uiteraard rijd ik niet onder invloed van alcohol.
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:33:21 #20
459912 FlippingCoin
pi_215196365
quote:

[..]
Mwah ik denk eerder andersom: mijn leven is niet zo heel erg geweldig dus dan maar wat drinken
Klinkt alsof je best weet dat dit niet zo'n beste oplossing is.
pi_215196366
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja maar je vraagt je dat niet zo maar af. Als je het normaal en goed zou vinden zou je het niet doen. Normaal gedrag hoef je niet te checken bij anderen.
Ik had ook laatst een topic geopend over chinese chilisaus en wie dat nogmeer lekker vindt dus dat laatste ben ik het niet zo mee eens
pi_215196372
quote:
16s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Klinkt alsof je best weet dat dit niet zo'n beste oplossing is.
Nee klopt naar de sportschool gaan om 5 u s ochtends en alleen droge kip met broccoli eten zou beter zijn. Dan word ik knapper en kan ik misschien een partner vinden. Maar daar heb ik helaas geen puf voor
pi_215196381
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

Dan moet je hulp zoeken.
Sowieso als je afhankelijk bent van alcohol. Hoeveelheid maakt daarbij
De verzekering keert dan niet meer uit bij een auto-ongeluk (ook als dit niet veroorzaakt wordt door alcohol) dus dat ga ik echt niet riskeren. Dat komt in je dossier.
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:39:01 #24
459912 FlippingCoin
pi_215196409
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:34 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nee klopt naar de sportschool gaan om 5 u s ochtends en alleen droge kip met broccoli eten zou beter zijn. Dan word ik knapper en kan ik misschien een partner vinden. Maar daar heb ik helaas geen puf voor
Bullshit
pi_215196410
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:30 schreef damsco het volgende:
Je bent een gewone drinker. Niks om je zorgen om te maken, trek gerust nog een flesje open.
En daar gaat het fout, een gewone drinker bestaat niet.
Je hebt helemaal geen alcohol nodig.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215196449
quote:
16s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Bullshit
Als ik daar puf voor had zou ik dat wel doen hoor
pi_215196453
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:39 schreef halfway het volgende:

[..]
En daar gaat het fout, een gewone drinker bestaat niet.
Je hebt helemaal geen alcohol nodig.
Je kan ook in een sloppenwijk in brazilië wonen met een golfplatendak, en op het menu staan alleen rijst met bonen. Zo kan je ook overleven. Miljoenen mensen leven zo. Maar leuk is anders natuurlijk.
pi_215196459
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je kan ook in een sloppenwijk in brazilië wonen met een golfplatendak, en op het menu staan alleen rijst met bonen. Zo kan je ook overleven. Miljoenen mensen leven zo. Maar leuk is anders natuurlijk.
Typisch antwoordt van een ontkennende alcoholist.
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:44:19 #29
459912 FlippingCoin
pi_215196462
quote:

[..]
Als ik daar puf voor had zou ik dat wel doen hoor
Daar gaat het niet om, een valse tegenstelling

Je kan prima niet drinken zonder direct te gaan sporten
pi_215196488
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:43 schreef halfway het volgende:

[..]
Typisch antwoordt van een ontkennende alcoholist.
Het staat toch in de topictitel dat ik dit niet ontken?
pi_215196497
quote:
16s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om, een valse tegenstelling

Je kan prima niet drinken zonder direct te gaan sporten
Maar dat vind ik dus heel saai. Soms lukt het een dagje of twee maar dan krijg ik al heel gauw de neiging om b.v. in plaats van alcohol wiet te gaan halen. Dat is helaas echt heel erg duur.

Ik heb bv 3 flessen merlot voor 10 euro. 5 jointjes is al gauw 18 euro.
pi_215196512
Dit jaar heb ik b.v. wel 'dry january' gedaan voor 3 weken, maar toen rookte ik meer wiet.

Laatste week ging ik een midweekje weg en toen heb ik weer gedronken.
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:50:09 #33
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215196522
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Dit jaar heb ik b.v. wel 'dry january' gedaan voor 3 weken, maar toen rookte ik meer wiet.

Laatste week ging ik een midweekje weg en toen heb ik weer gedronken.
Sporten een optie, kan helpen beetje gezonde levensstijl te hebben. Als ik sport eet ik gezonder merk ik, op de bank hangen en je pakt sneller biertje etc
pi_215196549
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:50 schreef damsco het volgende:

[..]
Sporten een optie, kan helpen beetje gezonde levensstijl te hebben. Als ik sport eet ik gezonder merk ik, op de bank hangen en je pakt sneller biertje etc
Ik roei nou ook wel hoor sinds kort, niet echt heel serieus. Wedstrijden worden hem niet voor mij.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 6 oktober 2024 @ 21:16:48 #35
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215196738
quote:

[..]
Een goed Braziliaans bord rijst met (Braziliaanse) bonen (waar doorgaans ook een lekker stuk vlees bij zit en een lekkere farofa met het een en ander overheen gaat) is uitstekend te pruimen :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215196794
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Geen idee niet op gelet ik was aan het gamen
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:22 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Meestal drink ik natuurlijk pas s avonds, omdat ik natuurlijk gewoon werk. Ik verdien modaal.

Maar nou is het weekend.

Soms drink ik een dag niet maar dat is redelijk lastig. Als ik wiet heb hoef ik geen alcohol, maar helaas is wiet veel en veel te duur. En ik krijg er zin van in sigaretten en ik wilde nou juist stoppen met roken.
Het is nog veel erger, je hebt een game en wiet verslaving. Maar nog erger geen goede invulling van je vrije tijd.
Deze vul je met de meest lage vorm van ontspanning, dat zijn gamen , wiet, seksverslaving, alcohol en drugs.
Het risico dat je verder afzakt is enorm aanwezig.
Kijk was je alcohollist maar de moppentapper aan de bar dan was het veel makkelijker.
Maar dit wordt een hele uitdaging. Hoe ga je zonder alcohol, wiet, gamen, TV, hangen, luieren, je weekend doorbrengen terwijl je je wel vermaakt?
Vakman pur sang
pi_215196808
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Een goed Braziliaans bord rijst met (Braziliaanse) bonen (waar doorgaans ook een lekker stuk vlees bij zit en een lekkere farofa met het een en ander overheen gaat) is uitstekend te pruimen :9
Ik ben vroeger heel erg vaak in Brazilië geweest hoor ik weet het
pi_215196853
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[..]
Het is nog veel erger, je hebt een game en wiet verslaving. Maar nog erger geen goede invulling van je vrije tijd.
Deze vul je met de meest lage vorm van ontspanning, dat zijn gamen , wiet, seksverslaving, alcohol en drugs.
Het risico dat je verder afzakt is enorm aanwezig.
Kijk was je alcohollist maar de moppentapper aan de bar dan was het veel makkelijker.
Maar dit wordt een hele uitdaging. Hoe ga je zonder alcohol, wiet, gamen, TV, hangen, luieren, je weekend doorbrengen terwijl je je wel vermaakt?
Vroeger deed ik vrijwilligerswerk op vrijdagmiddag, helaas heb ik hier door omstandigheden mee moeten stoppen. Ik had er graag mee verder gegaan maar helaas ging dat niet. (ik werk 36 u dus mijn weekend begint vrijdagmiddag)

Ik roei nou wel , dus dat is iets. Ik probeer toch wel wekelijks een rondje te fietsen. Veel meer dagbesteding heb ik niet buiten werk om helaas.

Qua sociale contacten is mijn leven vrij klein, ik ken helaas niemand hier op het dorp. Af en toe spreek ik af met wat vrienden die verder weg wonen, dan gaan we ook meestal drinken.

Familie heb ik niet in de buurt.

Een partner zoeken ben ik sinds dit jaar mee gestopt, ik ben al boven de dertig en heb nooit een relatie gehad dus het heeft geen zin meer om nog te zoeken.

Ik heb nou wel lieve poezen gelukkig die zijn mijn alles
pi_215196885
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Vroeger deed ik vrijwilligerswerk op vrijdagmiddag, helaas heb ik hier door omstandigheden mee moeten stoppen. Ik had er graag mee verder gegaan maar helaas ging dat niet. (ik werk 36 u dus mijn weekend begint vrijdagmiddag)

Ik roei nou wel , dus dat is iets. Ik probeer toch wel wekelijks een rondje te fietsen. Veel meer dagbesteding heb ik niet buiten werk om helaas.

Qua sociale contacten is mijn leven vrij klein, ik ken helaas niemand hier op het dorp. Af en toe spreek ik af met wat vrienden die verder weg wonen, dan gaan we ook meestal drinken.

Familie heb ik niet in de buurt.

Een partner zoeken ben ik sinds dit jaar mee gestopt, ik ben al boven de dertig en heb nooit een relatie gehad dus het heeft geen zin meer om nog te zoeken.

Ik heb nou wel lieve poezen gelukkig die zijn mijn alles
Het is niet best. Je zit ook best in een slachtofferrol. Het gaat nu heel snel vanaf je 30ste.
Je moet nu eigenlijk jezelf eerst ontzettend kut voelen, je huidige bestaan ten koste van alles willen aanpassen en dat ook doen, als je uit dat dal kruipt
Anders wordt het helemaal niks allemaal.
Vakman pur sang
pi_215196979
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is niet best. Je zit ook best in een slachtofferrol. Het gaat nu heel snel vanaf je 30ste.
Je moet nu eigenlijk jezelf eerst ontzettend kut voelen, je huidige bestaan ten koste van alles willen aanpassen en dat ook doen, als je uit dat dal kruipt
Anders wordt het helemaal niks allemaal.
Ik zat eerder in een veel slechtere situatie hoor, nou heb ik gewoon een sociale huurwoning. Ik heb een modaal inkomen.
  zondag 6 oktober 2024 @ 21:43:14 #41
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215196987
Je moet het helemaal zelf weten, jouw leven. 1 ding, GA NOOIT MET OOK MAAR 1 GLAS OP AUTORIJDEN! Das het enige waar je echt heel streng voor jezelf moet zijn.

Voor jouwzelf hoop ik dat je over niet al te lange tijd gaat inzien dat de kans op jaren aan best doffe ellende na dit psychisch teren op alcohol aardig groot is. Hart, lever, Korsakoff, kanker, enzovoort.

Sterkte, ook al vind je wellicht dat je dat niet nodig hebt.
pi_215197000
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:32 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Voor alcohol ga ik geen hulp zoeken, want stel je krijgt ooit een autoongeluk (zelfs als dit niet wordt veroorzaakt door alcohol) dan keert de verzekeraar niet uit als er in je medisch dossier staat dat je alcoholafhankelijk bent. Nou heb ik nu nog geen rijbewijs maar ik heb binnenkort rijexamen. Uiteraard rijd ik niet onder invloed van alcohol.
Je moet er niet gek van opkijken, dat als het CBR weet krijgt van je alcoholafhankelijkheid, en je eerst langs allerlei instanties stuurt voor een (duur) psychiatrisch onderzoek.

Verder: kap met drinken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 6 oktober 2024 @ 21:49:13 #43
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215197030
Misschien moeten we in Nederland eens anders naar alcohol leren kijken. Nu staat alcohol op een voetstuk, hoort het 'erbij' en tot overmaat van ramp is het gewoon in de supermarkt verkrijgbaar mét korting ook nog eens. Het beeld dat wordt opgeroepen is: "drink alcohol, dat ís gezellig, dan doe je mee."
Le Diable
pi_215197081
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:43 schreef mcmlxiv het volgende:
Je moet het helemaal zelf weten, jouw leven. 1 ding, GA NOOIT MET OOK MAAR 1 GLAS OP AUTORIJDEN! Das het enige waar je echt heel streng voor jezelf moet zijn.

Voor jouwzelf hoop ik dat je over niet al te lange tijd gaat inzien dat de kans op jaren aan best doffe ellende na dit psychisch teren op alcohol aardig groot is. Hart, lever, Korsakoff, kanker, enzovoort.

Sterkte, ook al vind je wellicht dat je dat niet nodig hebt.
Ik rijd niet met alcohol op, soweiso ben ik nog bezig met mijn rijbewijs.

Korsakof is naar, maar er zijn ook mensen die geen alcoholist zijn die dementie krijgen.

Kanker en hart- en vaatziekten kan ook iedereen krijgen.
pi_215197090
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:45 schreef blomke het volgende:

[..]
Je moet er niet gek van opkijken, dat als het CBR weet krijgt van je alcoholafhankelijkheid, en je eerst langs allerlei instanties stuurt voor een (duur) psychiatrisch onderzoek.

Daarom ben ik dus terughoudend met hulp zoeken voor alcohol.

Soweiso is het drinken meer een symptoom dan een oorzaak bij mij eigenlijk.
pi_215197091
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:49 schreef SemperLibertas het volgende:
Misschien moeten we in Nederland eens anders naar alcohol leren kijken. Nu staat alcohol op een voetstuk, hoort het 'erbij' en tot overmaat van ramp is het gewoon in de supermarkt verkrijgbaar mét korting ook nog eens. Het beeld dat wordt opgeroepen is: "drink alcohol, dat ís gezellig, dan doe je mee."
Yep net als met roken 60 jaar geleden.
pi_215197093
quote:
Alcohol prohibition in de jaren 20 in de VS werkte ook niet
pi_215197096
quote:
Dat beeld is aan het kantelen. Bij bedrijfsuitjes (van ons bedrijf dan), is alcoholgebruik "not done". Deze zomer organiseerde ik een teamuitje. Vroeg vooraf aan de restaurants of er alcoholvrije wijn/bier geschonken kon worden. Niet? Dan niet. Iedereen dronk alcoholvrij die avond.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215197098
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:54 schreef halfway het volgende:

[..]
Yep net als met roken 60 jaar geleden.
Roken ben ik grotendeels mee gestopt, het is te duur en ik moet er continu van hoesten.
pi_215197103
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik rijd niet met alcohol op, soweiso ben ik nog bezig met mijn rijbewijs.

Korsakof is naar, maar er zijn ook mensen die geen alcoholist zijn die dementie krijgen.

Kanker en hart- en vaatziekten kan ook iedereen krijgen.
Ga eens wat aan je verslavings/alcoholprobleem doen. Ben je ook sexverslaafd?
pi_215197106
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:55 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat beeld is aan het kantelen. Bij bedrijfsuitjes (van ons bedrijf dan), is alcoholgebruik "not done". Deze zomer organiseerde ik een teamuitje. Vroeg vooraf aan de restaurants of er alcoholvrije wijn/bier geschonken kon worden. Niet? Dan niet. Iedereen dronk alcoholvrij die avond.
Dan kom ik sowieso niet.
pi_215197113
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:55 schreef blomke het volgende:

[..]
Ga eens wat aan je verslavings/alcoholprobleem doen. Ben je ook sexverslaafd?
Ik heb een laag libido

Ik ben dus terughoudend met hulp zoeken voor alcohol omdat dit dan in je dossier komt en als je dan ooit een ongeluk krijgt krijg je niks vergoed.
pi_215197118
quote:
Vind ik niet, mensen krijgen altijd afleidingen van verslavingen.
Mensen die zichzelf niet goed kunnen sturen vervallen altijd in verslavingen, is het niet alcolhol dan is het wiet, drugs, seks, gamen, apathisch zijn, dagen niks doen, fokken, niet met mensen praten,
Vakman pur sang
  Spellchecker zondag 6 oktober 2024 @ 21:58:32 #54
197773 crew  maily
pi_215197129
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:45 schreef blomke het volgende:

[..]

PTA / Stuur recht houden tijdens rijles
pi_215197136
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:56 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik ben dus terughoudend met hulp zoeken voor alcohol omdat dit dan in je dossier komt en als je dan ooit een ongeluk krijgt krijg je niks vergoed.
Dat laatste vraag ik me af. Je krijgt een blaastest en als daaruit blijkt dat je 0,0% blaast......weinig reden om vergoeding te weigeren. Trouwens, waarom ben je bang voor een ongeluk... :X Denk dat je meer vrees moet hebben voor het CBR als die hoogte van je alcoholprobleem krijgen.
pi_215197145
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Mensen die zichzelf niet goed kunnen sturen vervallen altijd in verslavingen, is het niet alcolhol dan is het wiet, drugs, seks, gamen, apathisch zijn, dagen niks doen, fokken, niet met mensen praten,
Is een verslaving niets anders dan een psychiatrisch ziektebeeld?
  zondag 6 oktober 2024 @ 22:07:09 #57
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215197237
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Los van de verslaving. De directe en indirecte kosten die alcohol met zich meebrengen zijn torenhoog. En dan heb ik het nog niet over het leed van de nabestaanden die een geliefde zijn kwijt geraakt als gevolg van een dronken bestuurder. Of hooligans die stromdronken (en doorgesnoven, dat even terzijde) hele steden kort en klein slaan want drank is op elke straathoek legaal verkrijgbaar.

Verbieden lost niets op, reguleren wel. Zoals alcohol nu wordt neergezet - sociaal volledig geaccepteerd en in de reclame in de supermarkt - misschien iets te enthousiast is. Als de overheid echt zorg om de burger zou hebben dan zouden ze hier moeten ingrijpen. Tabaksprijzen schieten door het dak terwijl verkooppunten verdwijnen. Ik vind het een dubbele moraal.
Le Diable
pi_215197248
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:58 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat laatste vraag ik me af. Je krijgt een blaastest en als daaruit blijkt dat je 0,0% blaast......weinig reden om vergoeding te weigeren. Trouwens, waarom ben je bang voor een ongeluk... :X Denk dat je meer vrees moet hebben voor het CBR als die hoogte van je alcoholprobleem krijgen.
Ja daarom wil ik dus geen dossier hiervan hebben. Ik rijd uiteraard alleen nuchter.
pi_215197257
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 22:07 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Los van de verslaving. De directe en indirecte kosten die alcohol met zich meebrengen zijn torenhoog. En dan heb ik het nog niet over het leed van de nabestaanden die een geliefde zijn kwijt geraakt als gevolg van een dronken bestuurder. Of hooligans die stromdronken (en doorgesnoven, dat even terzijde) hele steden kort en klein slaan want drank is op elke straathoek legaal verkrijgbaar.

Verbieden lost niets op, reguleren wel. Zoals alcohol nu wordt neergezet - sociaal volledig geaccepteerd en in de reclame in de supermarkt - misschien iets te enthousiast is. Als de overheid echt zorg om de burger zou hebben dan zouden ze hier moeten ingrijpen. Tabaksprijzen schieten door het dak terwijl verkooppunten verdwijnen. Ik vind het een dubbele moraal.
Toch loste de zogeheten 'alcohol prohibition' in de VS in de jaren 20 ook niks op.
  zondag 6 oktober 2024 @ 22:12:30 #60
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215197293
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Alcohol prohibition in de jaren 20 in de VS werkte ook niet
Ik zeg ook niet dat verbieden zou moeten. Het gaat me om de perceptie van alcohol; dat deze drug enkel en alleen gezellig is en er eigenlijk gewoon bij hoort. De marketing eromheen, het gestunt met prijzen, dat soort dingen. Als je als kind door het drankenpad loopt in de supermarkt dan waan je je in de Efteling, het wordt nog net niet je armen ingeduwd, vooral in de zomer en rond Kerst en Oud&Nieuw.
Le Diable
pi_215197343
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 22:12 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat verbieden zou moeten. Het gaat me om de perceptie van alcohol; dat deze drug enkel en alleen gezellig is en er eigenlijk gewoon bij hoort. De marketing eromheen, het gestunt met prijzen, dat soort dingen. Als je als kind door het drankenpad loopt in de supermarkt dan waan je je in de Efteling, het wordt nog net niet je armen ingeduwd, vooral in de zomer en rond Kerst en Oud&Nieuw.
Je kan ook moslim worden natuurlijk dan mag het niet. Zo opgelost.
pi_215197368
Als je nou met een krat in de achterbak van Maastricht naar Groningen reed, oké, maar voor nu moet je gewoon de keuze maken tussen stoppen of doorgaan.
Warmlopen.
pi_215197369
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 22:07 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]

Ja dat weet ik maar ik ben echt wars van betutteling.
30 jaar terug werd er veel meer gedronken en zag je dit gedrag nauwelijks. Het is een dieper liggend probleem in de maatschappij. Maar dingen ontmoedigen waar andere mensen wel normaal mee om kunnen gaan vind ik nooit goed.
Vakman pur sang
pi_215197372
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 22:20 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Als je nou met een krat in de achterbak van Maastricht naar Groningen reed, oké, maar voor nu moet je gewoon de keuze maken tussen stoppen of doorgaan.
Deze snap ik even niet
pi_215197417
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat weet ik maar ik ben echt wars van betutteling.
30 jaar terug werd er veel meer gedronken en zag je dit gedrag nauwelijks. Het is een dieper liggend probleem in de maatschappij. Maar dingen ontmoedigen waar andere mensen wel normaal mee om kunnen gaan vind ik nooit goed.
Ook in de jaren 90 bestonden er alcoholisten hoor
  zondag 6 oktober 2024 @ 22:32:07 #66
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215197454
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar dingen ontmoedigen waar andere mensen wel normaal mee om kunnen gaan vind ik nooit goed.
Eens, maar mijn punt is: aanmoedigen zoals nu met alcohol wordt gedaan is dan weer de andere kant van het spectrum.
Le Diable
pi_215197479
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 22:32 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Eens, maar mijn punt is: aanmoedigen zoals nu met alcohol wordt gedaan is dan weer de andere kant van het spectrum.
Je hoeft niet te drinken hè. Wat een ander doet heb je echter geen invloed op.
pi_215197518
Je bent net zoals ik verslavingsgevoelig, dat is vervelend maar zeker wel wat aan te doen maar daar moet je dan zelf wel helemaal achter staan

Ik ben gestopt met harddrugs omdat ik me op een gegeven moment af vroeg is dit nu het leven?
Ik wil meer dan dit en dat kan pas als ik stop met die rotzooi
pi_215197525
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 22:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ja daarom wil ik dus geen dossier hiervan hebben. Ik rijd uiteraard alleen nuchter.
Als je iedere dag drinkt en alleen nuchter wil rijden, dan kan je nooit rijden.

Het zal vast ten overvloede zijn (ik heb niet alles teruggelezen) maar je hebt een verslaving.
Je drinkt wat ik in ongeveer een maand aan alcohol consumeer in een dag.
pi_215197550
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 22:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je iedere dag drinkt en alleen nuchter wil rijden, dan kan je nooit rijden.
Dat klopt niet.
quote:
https://www.cbr.nl/nl/onv(...)hilt%20per%20persoon.

Ik heb alcohol gedronken. Na hoelang mag ik weer rijden?
Het duurt ongeveer 1,5 uur voordat een standaardglas alcohol uit je bloed is. Dus drink je tussen 6 en 7 uur ‘s avonds drie glazen wijn, dan is de alcohol om ongeveer half 11 uit je bloed. Hoelang het precies duurt, verschilt per persoon.

Er bestaan geen speciale middelen om de afbraak van alcohol te versnellen. Ook slapen, douchen en water, cola of koffie drinken helpt niet om sneller alcohol af te breken. Dat betekent ook dat als je ’s avonds laat stevig drinkt, je de volgende ochtend vaak nog te veel alcohol in je bloed hebt om te mogen rijden.
Na een avond flink zuipen mag je de volgende ochtend uiteraard niet rijden, maar na een paar glazen wijn mag dat wel.

quote:
Het zal vast ten overvloede zijn (ik heb niet alles teruggelezen) maar je hebt een verslaving.
Je drinkt wat ik in ongeveer een maand aan alcohol consumeer in een dag.
Dit staat letterlijk in de topictitel.
pi_215197558
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 22:42 schreef Cupfighter het volgende:
Je bent net zoals ik verslavingsgevoelig, dat is vervelend maar zeker wel wat aan te doen maar daar moet je dan zelf wel helemaal achter staan

Ik ben gestopt met harddrugs omdat ik me op een gegeven moment af vroeg is dit nu het leven?
Ik wil meer dan dit en dat kan pas als ik stop met die rotzooi
Wat voor harddrugs hebben we het over? Zal wel meer zijn geweest dan alcohol.
pi_215197635
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 22:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je kan ook moslim worden natuurlijk dan mag het niet. Zo opgelost.
Waarom doe je zo bijdehand eigenlijk?
pi_215197652
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 22:49 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Wat voor harddrugs hebben we het over? Zal wel meer zijn geweest dan alcohol.
Cocaine, en dan op de meest verslavende manier, coke roken
pi_215197795
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 23:03 schreef Ixia het volgende:

[..]
Waarom doe je zo bijdehand eigenlijk?
Dat vind ik niet bijdehant hoor.
pi_215197802
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 23:05 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Cocaine, en dan op de meest verslavende manier, coke roken
Wat erg zeg.

Cocaïne verwoest echt levens en heb ik van dichtbij meegemaakt. Ik heb het wel eens geprobeerd en zag er alleen maar sterretjes van en het is te duur. Doe mij maar een biertje. En jointjes vind ik heel lekker maar helaas ook vrij duur
pi_215198026
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:

Zo heb ik vandaag alweer anderhalve fles wijn op
quote:

[..]
Lekker man. Chardonnay is okay. Weg met de ruwe randjes ^O^
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  maandag 7 oktober 2024 @ 07:05:09 #77
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215198407
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je zal ze de kost moeten geven die wel elke dag een fles wijn drinken en die ook gewoon werken en functioneren.

Verder wil ik wel even aangeven dat 'beseffen' geen wederkerend werkwoord is, maar voel je vrij dat te negeren.

Oh, vergeten te zeggen dat ik zelf ook wel een jaar of twee gekend heb waarin ik elke avond aangeschoten naar bed ging (meestal inderdaad een fles wijn) en gewoon werkte en weet ik het. Ik ben er op een gegeven moment mee gestopt omdat de relatie die ik had uitging en we altijd samen dronken. Ik kan niet zeggen dat ik me na het stoppen nou enorm veel beter voelde, maar het zal vast gezonder geweest zijn dan doorgaan.

[ Bericht 11% gewijzigd door herverwijderd op 07-10-2024 07:10:22 ]
pi_215198475
quote:
TS drinkt alleen en dat is wel een risicofactor.

Merk je ook dat je meer alcohol nodig hebt voor hetzelfde effect? Of dat alcohol je meer energie geeft, TS? Fysieke afhankelijkheid maakt dat mensen steeds meed gaan drinken. Niemand begint met een fles jenever.
pi_215198478
quote:

[..]
Nog een risicofactor.
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 07:56:37 #80
236264 crew  capricia
pi_215198538
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 23:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Wat erg zeg.

Cocaïne verwoest echt levens en heb ik van dichtbij meegemaakt. Ik heb het wel eens geprobeerd en zag er alleen maar sterretjes van en het is te duur. Doe mij maar een biertje. En jointjes vind ik heel lekker maar helaas ook vrij duur
Goedemorgen!
Beetje fris opgestaan?
Het is weer een nieuwe dag.
Probeer vandaag van de drank en de wiet af te blijven. O+
Definitely not CIA
pi_215198572
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 07:38 schreef viceversa het volgende:

[..]
TS drinkt alleen en dat is wel een risicofactor.

Merk je ook dat je meer alcohol nodig hebt voor hetzelfde effect? Of dat alcohol je meer energie geeft, TS? Fysieke afhankelijkheid maakt dat mensen steeds meed gaan drinken. Niemand begint met een fles jenever.
Als ik vrienden had zou ik mag vrienden drinken maar ik heb bijna geen vrienden. Af en toe spreken we af (wonen niet hier op het dorp ) en raad eens wat we meestal doen dan ? Drinken.

Een partner zoeken via dating apps ben ik mee gestopt aangezien het de afgelopen 10 jaar niet is gelukt.

Ik drink vooral als tijdverdrijf ik hoef niet per se dronken te worden. Dus steeds maar meer zal wel meevallen denk ik.

Af en toe vervang ik de alcohol door alcoholvrij bier een dagje of twee lukt dat wel.

Echt binge drinken tot een black out heb ik gelukkig de laatste tijd niet meer gedaan dat gebeurde vanwege een bepaalde stressvolle situatie soms.
pi_215198578
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 07:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Goedemorgen!
Beetje fris opgestaan?
Het is weer een nieuwe dag.
Probeer vandaag van de drank en de wiet af te blijven. O+
Ik kan sowieso pas s avonds laat vandaag
pi_215198887
Ik kan erover meepraten, 12 jaar elke dag 6 halve liters, niet voor de lol, maar om simpelweg de dag, lees het leven even uit te sluiten, om vervolgens een paar uur later weer op te staan om het weer te herhalen...

Elke dag vraag ik me weer af hoe het zo heeft kunnen lopen, functioneer nog half en ben een paar manden geleden gestopt voor 2 maanden, maar helaas uiteindelijk weer begonnen na een semi psychotische toestand.

Helaas geen advies verder, maar je bent niet alleen.
Vote Republican, and get a 10 percent discount on your next Walmart visit!
  maandag 7 oktober 2024 @ 09:26:11 #84
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_215199014
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Aaaaandacht :Y
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  maandag 7 oktober 2024 @ 09:31:41 #85
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215199059
Het klinkt alsof je een probleemdrinker bent. En die kunnen in de loop der jaren alcoholist worden.

Probeer het drinken eens te beperken tot alleen het weekend, en dan dat je ook pas in de avond begint. Lukt dat?
Zo niet, heb je denk ik toch hulp nodig.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215199069
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 08:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als ik vrienden had zou ik mag vrienden drinken maar ik heb bijna geen vrienden. Af en toe spreken we af (wonen niet hier op het dorp ) en raad eens wat we meestal doen dan ? Drinken.
Verkeerde vrienden dus.
pi_215199320
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:05 schreef Doemaarmee het volgende:
Ik kan erover meepraten, 12 jaar elke dag 6 halve liters, niet voor de lol, maar om simpelweg de dag, lees het leven even uit te sluiten, om vervolgens een paar uur later weer op te staan om het weer te herhalen...

Elke dag vraag ik me weer af hoe het zo heeft kunnen lopen, functioneer nog half en ben een paar manden geleden gestopt voor 2 maanden, maar helaas uiteindelijk weer begonnen na een semi psychotische toestand.

Helaas geen advies verder, maar je bent niet alleen.
Kan je nog wel werken ?
pi_215199326
quote:
99s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:26 schreef greysbones het volgende:

[..]
Aaaaandacht :Y
Jup
pi_215199333
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:33 schreef blomke het volgende:

[..]
Verkeerde vrienden dus.
Ja maar zonder hen heb ik er al helemaal geen . En als ik in mn eentje thuis zit ga ik juist vaak wat drinken
pi_215199337
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Het klinkt alsof je een probleemdrinker bent. En die kunnen in de loop der jaren alcoholist worden.

Probeer het drinken eens te beperken tot alleen het weekend, en dan dat je ook pas in de avond begint. Lukt dat?
Zo niet, heb je denk ik toch hulp nodig.
Dan vind ik de doordeweekse avonden echt heel saai
pi_215199407
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Wees juist blij dat het leven saai is - vind ik ook, vreselijk, daar niet van - en niet bol staat van de actie en drama. Ik snap je vluchtgedrag daarom heel goed, zelf zoek ik 'spanning' in blowen. Beetje ontsnappen aan dat burgerlijke gedoe blabla.

Echter, ik beperk het écht tot alleen het weekend. Het suffe leven doordeweeks neem ik maar op de koop toe. Dan heb ik ook iets om naar uit te kijken in het weekend. Overdags lekker kutten met kind(eren) en 's avonds doen waar ik zin in heb. :)
pi_215199447
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:22 schreef DjVero het volgende:

[..]
Wees juist blij dat het leven saai is - vind ik ook, vreselijk, daar niet van - en niet bol staat van de actie en drama. Ik snap je vluchtgedrag daarom heel goed, zelf zoek ik 'spanning' in blowen. Beetje ontsnappen aan dat burgerlijke gedoe blabla.

Hoe "voelt" dat dan?
pi_215199462
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:29 schreef blomke het volgende:

[..]
Hoe "voelt" dat dan?
Wat bedoel je?
  maandag 7 oktober 2024 @ 10:37:13 #94
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215199525
quote:

[..]
Dus je probeert een leegte op te vullen. Kan je dat niet met iets doen wat beter is voor je gezondheid?
pi_215199687
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dus je probeert een leegte op te vullen. Kan je dat niet met iets doen wat beter is voor je gezondheid?
Suggesties ?

Ik ben al recent begonnen met een bepaalde sport. Helaas zijn veel sporten voor mij niet mogelijk ivm een oogaandoening.

Ik zou op zich wel naar de sportschool willen maar daar heb ik helaas geen puf en motivatie voor
pi_215200281
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Kan je nog wel werken ?
Nee, niet meer.
pi_215200393
quote:

[..]
Ja dat is het hele probleem wat dan naar boven komt.
Daar moet je wat mee.
Vakman pur sang
  maandag 7 oktober 2024 @ 12:12:20 #98
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_215200451
quote:
Dat zijn ze ook. Leg je erbij neer.

quote:
maar daar heb ik helaas geen puf en motivatie voor
Ziedaar hetgeen waar je aan moet werken.
  maandag 7 oktober 2024 @ 12:13:14 #99
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215200468
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Suggesties ?

Ik ben al recent begonnen met een bepaalde sport. Helaas zijn veel sporten voor mij niet mogelijk ivm een oogaandoening.

Ik zou op zich wel naar de sportschool willen maar daar heb ik helaas geen puf en motivatie voor
Logisch dat je geen motivatie en puf hebt, door zoveel alcohol te drinken heb je geen energie.
pi_215200875
Snap niet dat je dit vol kan houden. Ik ben net over de 30 en hoe ouder ik wordt hoe erger de katers worden. Als ik twee biertjes gedronken heb merk ik dat al wel de volgende dag; je voelt je toch wat minder en je slaap is ook van een mindere kwaliteit. Mentaal is het ook helemaal niet goed voor je.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215200897
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:44 schreef Discombobulate het volgende:
Snap niet dat je dit vol kan houden. Ik ben net over de 30 en hoe ouder ik wordt hoe erger de katers worden. Als ik twee biertjes gedronken heb merk ik dat al wel de volgende dag; je voelt je toch wat minder en je slaap is ook van een mindere kwaliteit. Mentaal is het ook helemaal niet goed voor je.
Dat is wel vroeg hoor. Als je dat nou regelmatiger doet dan wen je eraan en heb je geen last er van.
Vakman pur sang
pi_215200909
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is wel vroeg hoor. Als je dat nou regelmatiger doet dan wen je eraan en heb je geen last er van.
Dat denk je, maar als ik een maand ofzo niet gedronken heb voel ik me fysiek en mentaal zo veel fitter.

En wat een advies, regelmatiger drinken. :')
  maandag 7 oktober 2024 @ 12:50:25 #103
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215200916
quote:

[..]
Wat een bijzonder advies.
pi_215201040
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:57 schreef Doemaarmee het volgende:

[..]
Nee, niet meer.
Wat erg zeg. Hopelijk kan je hulp krijgen zodat je in ieder geval nuchter aan het werk kan weer.
pi_215201065
quote:
Ik voel niks vandaag na die fles wijn van gisteren ben het gewend.

Ik merk dat mensen die overal met de auto heen gaan, minder drinken. Want je kan dan natuurlijk niet drinken. Dus hopelijk wordt het minder zodra ik mijn rijbewijs heb.
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:07:47 #106
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215201066
quote:

[..]
Ik weet niet , ergens doe je me denken aan PeZu
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:08:21 #107
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215201077
Verder is het natuurlijk een onzin reactie.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215201287
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:07 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik merk dat mensen die overal met de auto heen gaan, minder drinken. Want je kan dan natuurlijk niet drinken. Dus hopelijk wordt het minder zodra ik mijn rijbewijs heb.
Als je wil stoppen, stop dan eerst met het zoeken naar en wachten op dit soort halve maatregelen. Dit is wensdenken en helpt je niet om van je probleem af te komen. Het overkomt je niet vanzelf, hier moet je aan werken. Als je écht wil stoppen, zet de knop dan om en geef jezelf een schop onder je kont. Schenk die open fles wijn door de gootsteen en pak het aan. Als het je niet op eigen kracht lukt, zoek dan hulp. Spreek er over met je arts of een psycholoog. Daar hoef je je niet voor te schamen.
pi_215201297
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:30 schreef DjVero het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
Hoe voelt blowen?
pi_215201303
quote:
Dus hopelijk wordt het minder zodra ik mijn rijbewijs heb.
:'( :'(
pi_215201326
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:36 schreef AMEGS het volgende:

[..]
Als je wil stoppen, stop dan eerst met het zoeken naar en wachten op dit soort halve maatregelen. Dit is wensdenken en helpt je niet om van je probleem af te komen. Het overkomt je niet vanzelf, hier moet je aan werken. Als je écht wil stoppen, zet de knop dan om en geef jezelf een schop onder je kont. Schenk die open fles wijn door de gootsteen en pak het aan. Als het je niet op eigen kracht lukt, zoek dan hulp. Spreek er over met je arts of een psycholoog. Daar hoef je je niet voor te schamen.
Ik wil niet stoppen met drinken ik ben geen moslim.

Natuurlijk zou het wat minder kunnen allee
pi_215201331
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:37 schreef blomke het volgende:

[..]
Hoe voelt blowen?
Dit doe ik liever dan drinken maar het is zo duur
pi_215201344
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik wil niet stoppen met drinken ik ben geen moslim.

Natuurlijk zou het wat minder kunnen allee
Ok, succes er mee dan.
pi_215201396
quote:
Uiteraard besef ik me dat dit niet goed voor je is. Maar vroeger rookte ik veel sigaretten en da's ook niet bepaald goed voor je, ik ben nou grotendeels gestopt met roken dus wat dat betreft valt het ook wel weer mee.
Als je denkt dat dit een goed argument is, of argumenten zijn (?), dan ben je al behoorlijk ver van het padje af.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215201654
quote:

[..]

Ga eens een maand niet drinken en beoordeel jezelf dan nog eens een keer.

Als ik zaterdagavond gezopen heb merk ik echt wel dat ik me fysiek en mentaal minder voel tot een dag of donderdag die week daarna. Als ik dan nog een week niet drink voel ik me nog beter. Die schade van alcohol blijft echt wel even in je lichaam hoor. Dat merk je misschien niet omdat je het gewend bent, maar doe eens als challenge een maandje niets drinken en kijk dan nog eens naar hoe je je voelt.
pi_215202042
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Wat erg zeg. Hopelijk kan je hulp krijgen zodat je in ieder geval nuchter aan het werk kan weer.
Ik probeer het nu weer, dag 3 nu, dus komt wel weer goed, jij ook succes!
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 15:00:55 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215202093
Ik denk dat je een burn out hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 15:14:04 #118
236264 crew  capricia
pi_215202209
Ik drink eigenlijk ook wel bijna iedere dag.
Ook al is het maar 1 of 2 glazen. Bij het avondeten.

Een fles wijn met zijn tweeën in twee dagen. En dan soms een avondje niet, als we niet echt iets eten waar wijn ofzo bij hoort...denk aan McD of een keertje snackbar.

Ervaar het niet als problematisch. Maar als ik het invul op van die websites, dan is het wel te veel per week.

Het is misschien ook de wereld waarin je verkeert. Want ik ervaar dit als vrij normaal, de meeste mensen die ik ken drinken gewoon een glas wijn bij het avondeten. En niet in het weekend opeens meer of zo.

Jullie?
Definitely not CIA
pi_215202275
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:14 schreef capricia het volgende:

Jullie?
Ik ben van niks drinken naar dagelijks (bier) drinken gegaan en terug naar in het weekeind 1 a 2 glazen bier. Is veel gezonder; ik kan eigenlijk niet tegen alcohol; ik slaap er slechter van en word "vreemd" wakker de volgende ochtend. Ook na 1 glas.

Alcohol, roken, drugs is gewoon niet normaal.
pi_215202284
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 14:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ga eens een maand niet drinken en beoordeel jezelf dan nog eens een keer.

Als ik zaterdagavond gezopen heb merk ik echt wel dat ik me fysiek en mentaal minder voel tot een dag of donderdag die week daarna. Als ik dan nog een week niet drink voel ik me nog beter. Die schade van alcohol blijft echt wel even in je lichaam hoor. Dat merk je misschien niet omdat je het gewend bent, maar doe eens als challenge een maandje niets drinken en kijk dan nog eens naar hoe je je voelt.
Een wereld van verschil.
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 15:29:24 #121
236264 crew  capricia
pi_215202338
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:21 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik ben van niks drinken naar dagelijks (bier) drinken gegaan en terug naar in het weekeind 1 a 2 glazen bier. Is veel gezonder; ik kan eigenlijk niet tegen alcohol; ik slaap er slechter van en word "vreemd" wakker de volgende ochtend. Ook na 1 glas.

Nou Ja, het is dan misschien wel een verkeerde gewoonte. Maar kan er zo intens van genieten. Een glaasje rood bij stoofvlees of wit bij een visje (or wat je lekker vindt, ben niet zo van die eeuwige etiquette). Voor mij geeft dat net dat extra aan de smaak. Het kan elkaar zo heerlijk aanvullen.

Helemaal 0 alcohol zal beter zijn, ja. Alcoholvrije wijn ook wel eens geprobeerd. Niet mijn ding.

Een krat bier gaat hier over datum (serieus). Dat is niet onze guilty pleasure qua keus. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 07-10-2024 15:34:30 ]
Definitely not CIA
  FOK!fotograaf maandag 7 oktober 2024 @ 15:33:04 #122
364681 over_hedge
pi_215202374
quote:
Wie bepaalt wat normaal is? Wat jij normaal vindt, vindt een ander juist totaal gek. Alcohol zit zo in de maatschappij dat ik eerder zou zeggen dat het juist als normaal wordt gezien.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Spellchecker maandag 7 oktober 2024 @ 15:40:16 #123
197773 crew  maily
pi_215202423
quote:

[..]

:')
pi_215202452
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou Ja, het is dan misschien wel een verkeerde gewoonte. Maar kan er zo intens van genieten. Een glaasje rood bij stoofvlees of wit bij een visje (or wat je lekker vindt, ben niet zo van die eeuwige etiquette). Voor mij geeft dat net dat extra aan de smaak. Het kan elkaar zo heerlijk aanvullen.

Helemaal 0 alcohol zal beter zijn, ja. Alcoholvrije wijn ook wel eens geprobeerd. Niet mijn ding.

Een krat bier gaat hier over datum (serieus). Dat is niet onze guilty pleasure qua keus. :)
Ik ook, vooral in gezelschap.
Maar merk ook wel dat bij veel drinken je een dagje wat minder bent
Ma tot do drink ik niet en sport een paar avonden. Verder neem ik soms bewust wat lichter bier ipv wijn ofzo. Maar niet drinken vink niks an
Vakman pur sang
pi_215202469
Eigenlijk zijn de echte geluksmomentjes altijd als je net iets rozig ben van de alcohol.
Vakman pur sang
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 15:48:21 #126
236264 crew  capricia
pi_215202511
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ook, vooral in gezelschap.
Maar merk ook wel dat bij veel drinken je een dagje wat minder bent
Ma tot do drink ik niet en sport een paar avonden. Verder neem ik soms bewust wat lichter bier ipv wijn ofzo. Maar niet drinken vink niks an
Dus dan ben jij meer een gezelschapsdrinker, denk ik? Dat je in sociale situaties sneller meer (of überhaupt) drinkt.

Ik hou het echt bij 1 max 2 glazen per dag. Zelden meer. Maar wel bijna iedere dag.
Definitely not CIA
pi_215202522
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Dus dan ben jij meer een gezelschapsdrinker, denk ik? Dat je in sociale situaties sneller meer (of überhaupt) drinkt.

Ik hou het echt bij 1 max 2 glazen per dag. Zelden meer. Maar wel bijna iedere dag.
Ja klopt maar ben dan ook niet van 2 glazen maar liever 5-6 ofzo
‘s avonds thuis met zijn tweeën een drankje ook wel 2 glazen.
Vakman pur sang
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 15:53:10 #128
236264 crew  capricia
pi_215202555
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Eigenlijk zijn de echte geluksmomentjes altijd als je net iets rozig ben van de alcohol.
Juist.
En dat is bij een matige hoeveelheid. Mijn eerste glas bij een goede maaltijd, daar geniet ik enorm van. Mijn derde glas niet. Dus doe ik dat bijna nooit.

Moet altijd aan de Italiaanse familie denken die ik jaarlijks bezoek: een glaasje bij de lunch en een glas bij het diner. En omdat ik op bezoek was, een extra glas savonds, de luxe!

Die drinken dus echt dagelijks. Maar in een veel mindere hoeveelheid dan hoe het in NL soms gaat.

En de mensen in dat land worden inmiddels ouder dan wij hier.
Definitely not CIA
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 15:54:55 #129
236264 crew  capricia
pi_215202566
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja klopt maar ben dan ook niet van 2 glazen maar liever 5-6 ofzo
‘s avonds thuis met zijn tweeën een drankje ook wel 2 glazen.
_O-

Ja. Dan snap ik dat je door de weeks een alcoholpauze inlast. Lijkt me niet fijn qua werk en verplichtingen.
Definitely not CIA
pi_215202568
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
En dat is bij een matige hoeveelheid. Mijn eerste glas bij een goede maaltijd, daar geniet ik enorm van. Mijn derde glas niet. Dus doe ik dat bijna nooit.

Moet altijd aan de Italiaanse familie denken die ik jaarlijks bezoek: een glaasje bij de lunch en een glas bij het diner. En omdat ik op bezoek was, een extra glas savonds, de luxe!

Die drinken dus echt dagelijks. Maar in een veel mindere hoeveelheid dan hoe het in NL soms gaat.

Denk dat verdeeld over de dag ook wel beter is
Vakman pur sang
pi_215202585
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:54 schreef capricia het volgende:

[..]
_O-

Ja. Dan snap ik dat je door de weeks een alcoholpauze inlast. Lijkt me niet fijn qua werk en verplichtingen.
Ik denk dat voor een man 5 bier vergelijkbaar is met 2 glazen wijn voor een (niet te zware) vrouw
Vakman pur sang
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 15:58:23 #132
236264 crew  capricia
pi_215202617
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik denk dat voor een man 5 bier vergelijkbaar is met 2 glazen wijn voor een (niet te zware) vrouw
Ik denk dat een standaard glas bier 1 op 1 staat qua alcohol aan een standaard glas wijn.

Los van man/vrouw of individuele verschillen.
Definitely not CIA
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 16:00:37 #133
236264 crew  capricia
pi_215202631
En ik vraag me af hoe het de mensen vergaat die juist in het weekend veel drinken en door de weeks niets, vanwege werk.
Hoe gaat dat als ze gepensioneerd zijn? Dan is het namelijk altijd weekend. :D
Definitely not CIA
pi_215202661
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.

Het idee dat een glas wijn per dag gezond is is al lang achterhaald. Een glas rode wijn verhoogd het risico op kanker aanzienlijk.
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 16:07:28 #135
236264 crew  capricia
pi_215202682
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 16:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het idee dat een glas wijn per dag gezond is is al lang achterhaald. Een glas rode wijn verhoogd het risico op kanker aanzienlijk.
Mensen drinken dat ene glas dan ook niet vanwege gezondheidsredenen.
Ook al wonen ze in een blue zone en zijn ze er onderdeel van, een glas wijn wordt wel gedronken.
Definitely not CIA
pi_215202771
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 16:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Mensen drinken dat ene glas dan ook niet vanwege gezondheidsredenen.
Ook al wonen ze in een blue zone en zijn ze er onderdeel van, een glas wijn wordt wel gedronken.
Misschien worden ze zonder dat glas wijn wel 110. :P
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 16:27:41 #137
236264 crew  capricia
pi_215202864
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 16:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Misschien worden ze zonder dat glas wijn wel 110. :P
Zou zomaar kunnen. _O-

Ik vind die blue zones altijd geweldig interessant (daarom ga ik er regelmatig heen om vrienden te bezoeken). En wat ik er uit opmaak: weinig vlees, veel seizoensgroente/fruit en bonen, meer vis en olijfolie, niet te veel stress, normale hoeveelheid sociale contacten, wel veel familie contacten. En iedere dag beweging en een reden om je bed uit te komen. Bijvoorbeeld een groente tuintje of een paar dieren of een olijfboom die gesnoeid of geoogst moet worden. Waar je iets voor moet doen.
Alles met mate. Dus ook alcohol.
En zeker geen tabak.

En ze zijn eerder te dun dan te dik. En ze eten best veel koolhydraten hoor. En weinig dierlijke eiwitten. Ook minder zuivel.

Maar ik ben geen wetenschapper.
Definitely not CIA
pi_215202891
quote:
Nouja soort van. Ik drink geen anderhalve fles wijn, maar als iemand mij vraagt "wanneer heb je voor het laatst een dag niet gedronken?" dan zou ik het niet eens weten. Misschien drie maanden geleden een keer op een avond. Het drinken varieert wel. Soms een proefglaasje whisky of een IPA. Soms een halve fles wijn of twee tripels of een 440ml imperial stout met 12%.

Alcoholisme zou ik het niet durven noemen. Licht alcoholisme eigenlijk nog niet eens, maar volgens veel mensen is het toch enigzins problematisch. Maarja ik werk 4/5 dagen per week thuis en het is er een beetje ingeslopen tijdens corona met de gedachte "oh ik kan morgen toch een uur langer blijven liggen en daarna rustig thuiswerken".
pi_215203161
Koop eens een sporthorloge en hou die om tijdens het slapen. Kijk dan eens wat het met je hartslag doet s'nachts na een dag wel of niet drinken.
En verder: Het zit je ergens dwars, je opent er een topic over, bagatelliseert het om allerlei redenen (het is niet veel, roken is ook slecht, je hoeft niet gezond te zijn, je hebt een modaal inkomen :? , je woont in sociale huisvesting :? je hoopt dat het minder wordt als je je rijbewijs hebt :? ). Eigenlijk allemaal tekenen van een verslaving.
pi_215203829
Denk dat een aandachtsverslaving ook niet uit te sluiten valt.
Hell To The Liars
pi_215204056
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 16:30 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Nouja soort van. Ik drink geen anderhalve fles wijn, maar als iemand mij vraagt "wanneer heb je voor het laatst een dag niet gedronken?" dan zou ik het niet eens weten. Misschien drie maanden geleden een keer op een avond. Het drinken varieert wel. Soms een proefglaasje whisky of een IPA. Soms een halve fles wijn of twee tripels of een 440ml imperial stout met 12%.

Alcoholisme zou ik het niet durven noemen. Licht alcoholisme eigenlijk nog niet eens, maar volgens veel mensen is het toch enigzins problematisch. Maarja ik werk 4/5 dagen per week thuis en het is er een beetje ingeslopen tijdens corona met de gedachte "oh ik kan morgen toch een uur langer blijven liggen en daarna rustig thuiswerken".
Ja ik vind het ook ergens wel bourgondisch eigenlijk.
pi_215204071
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 16:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Zou zomaar kunnen. _O-

Ik vind die blue zones altijd geweldig interessant (daarom ga ik er regelmatig heen om vrienden te bezoeken). En wat ik er uit opmaak: weinig vlees, veel seizoensgroente/fruit en bonen, meer vis en olijfolie, niet te veel stress, normale hoeveelheid sociale contacten, wel veel familie contacten. En iedere dag beweging en een reden om je bed uit te komen. Bijvoorbeeld een groente tuintje of een paar dieren of een olijfboom die gesnoeid of geoogst moet worden. Waar je iets voor moet doen.
Alles met mate. Dus ook alcohol.
En zeker geen tabak.

En ze zijn eerder te dun dan te dik. En ze eten best veel koolhydraten hoor. En weinig dierlijke eiwitten. Ook minder zuivel.

Maar ik ben geen wetenschapper.

Helaas kan ik geen huis met tuin kopen als alleenstaande met een modaal inkomen anders zou ik ero ok wel een groentetuintje op nahouden.

Vis vind ik lekker maar is te duur.

Bonen eet ik veel en ook groente.
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:52:58 #143
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_215204524
@pedaalemmerzak Je bent gewoon een alcoholist en niks meer of minder, als je er problemen mee hebt (anders maak je geen topic) moet je het eerst gewoon erkennen en geen mooie namen of categorieën voor verzinnen.

Iemand die van tien sigaretten per dag naar drie per week gaat is ook nog steeds een roker. Ongeacht wat ie zichzelf wijs maakt.
pi_215204573
quote:

[..]

Alcohol, roken, drugs zijn gewoon niet normaal.
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:33 schreef over_hedge het volgende:

Wie bepaalt wat normaal is? Wat jij normaal vindt, vindt een ander juist totaal gek. Alcohol zit zo in de maatschappij dat ik eerder zou zeggen dat het juist als normaal wordt gezien.
Mag ik het nuanceren: Alcohol, roken, drugs zijn medisch en maatschappelijk ongezond resp. nadelig.
pi_215204576
quote:
Mensen met genetische aanleg voor alcoholisme ervaren die katers veel minder.
  maandag 7 oktober 2024 @ 19:15:02 #146
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_215204745
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 15:33 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Alcohol is gewoon een hard drugs
Als iemand een snuifje neemt
Vind je dit dan normaal
Alcohol is genormaliseerd
Maakt het nog steeds niet normaal
pi_215204805
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Helaas kan ik geen huis met tuin kopen als alleenstaande met een modaal inkomen anders zou ik ero ok wel een groentetuintje op nahouden.
Je houdt jezelf echt voor de gek he? Natuurlijk kan dat. Als je stopt met drugsgebruiken/drinken, gaat ondernemen een partner zoekt en buiten je eigen ego treedt. Dan kan er heel veel.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 07-10-2024 20:05:22 ]
  FOK!fotograaf maandag 7 oktober 2024 @ 20:02:50 #148
364681 over_hedge
pi_215205383
quote:
99s.gif Op maandag 7 oktober 2024 19:15 schreef greysbones het volgende:

[..]
Alcohol is gewoon een hard drugs
Als iemand een snuifje neemt
Vind je dit dan normaal
Alcohol is genormaliseerd
Maakt het nog steeds niet normaal
genormaliseerd is normaal. Dat is wat genormaliseerd betekent..
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 7 oktober 2024 @ 20:03:00 #149
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215205385
Allemaal verkapte alcoholisten hier :D
Le Diable
  FOK!fotograaf maandag 7 oktober 2024 @ 20:04:25 #150
364681 over_hedge
pi_215205405
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:57 schreef blomke het volgende:

[..]
[..]
Mag ik het nuanceren: Alcohol, roken, drugs zijn medisch en maatschappelijk ongezond resp. nadelig.
Dat mag :P
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 20:05:17 #151
236264 crew  capricia
pi_215205413
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:03 schreef SemperLibertas het volgende:
Allemaal verkapte alcoholisten hier :D
B:)B
Definitely not CIA
  maandag 7 oktober 2024 @ 20:23:07 #152
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215205700
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:05 schreef capricia het volgende:

[..]
B:)B
Alcohol is zo geaccepteerd en bejubeld dat er zelfs een emoticon voor is op FOK! ;(

Kan er ook een emoji komen van iemand die vrolijk snuift? Of twee naalden in zijn arm zet?
Le Diable
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 20:30:18 #153
236264 crew  capricia
pi_215205813
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:23 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Alcohol is zo geaccepteerd en bejubeld dat er zelfs een emoticon voor is op FOK! ;(

Kan er ook een emoji komen van iemand die vrolijk snuift? Of twee naalden in zijn arm zet?
Wel meerdere die slaan. ~O>
oO/
Definitely not CIA
  maandag 7 oktober 2024 @ 20:32:12 #154
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215205833
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 20:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Wel meerdere die slaan. ~O>
oO/
Forum mod is alcoholist met losse handjes -O-
Le Diable
pi_215206471
Bezat me zelf soms wel ja, maar heb wel een limiet.
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Spellchecker maandag 7 oktober 2024 @ 21:36:48 #156
197773 crew  maily
pi_215206585
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Even los van dit topic, er zijn zat mensen die normaal gedrag checken.
pi_215206723
Slik je thiamine? Aanradertje
pi_215206805
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:52 schreef Joopklepzeiker het volgende:
@:pedaalemmerzak Je bent gewoon een alcoholist en niks meer of minder, als je er problemen mee hebt (anders maak je geen topic) moet je het eerst gewoon erkennen en geen mooie namen of categorieën voor verzinnen.

Iemand die van tien sigaretten per dag naar drie per week gaat is ook nog steeds een roker. Ongeacht wat ie zichzelf wijs maakt.

Ja prima dan ben ik een alcoholist, roker en wietverslaafde
pi_215206825
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:57 schreef blomke het volgende:

[..]
[..]
We zouden allemaal om 5 u s ochtends moeten opstaan en alleen droge kip met broccoli eten en elke dag naar de sportschool en ook nog een rondje hardlopen maar helaas is de realiteit anders.
pi_215206845
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:58 schreef viceversa het volgende:

[..]
Mensen met genetische aanleg voor alcoholisme ervaren die katers veel minder.
Veel drinken zit nou ook weer niet echt in mijn familie. Mijn vader ligt na 2 bier onder tafel. Mijn broer drinkt vrijwel nooit. Mijn neven/nichten/ooms wel wat meer maar die ken ik niet zo goed. Ook heb ik veel fundamentalistisch christelijk familie die niet drinken in hun specifieke kerk mag dat niet (niet gewoon gereformeerd dus want die mogen wel gewoon drinken en drinken zelfs vrij veel).
pi_215206857
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 19:19 schreef blomke het volgende:

[..]
Je houdt jezelf echt voor de gek he? Natuurlijk kan dat. Als je stopt met drugsgebruiken/drinken, gaat ondernemen een partner zoekt en buiten je eigen ego treedt. Dan kan er heel veel.
Ik had een topic geopend over het zoeken van een partner om een huis te kopen maar @CoolGuy vond dat trolling en gooide hem subiet dicht
pi_215207042
Sfeertje wel :)

Waarom ze zeggen dat mensen na een biertje gezelliger worden…
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  maandag 7 oktober 2024 @ 23:07:49 #164
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_215207233
Ach kijk eens naar de gemiddelde student, die drinken vaak net zoveel als alcoholisten... maar als ze klaar zijn met hun studie, dan neemt de alcoholconsumptie ook weer af.
Ik zat in mijn studententijd ook 4 tot 5 avonden in de kroeg, op rustige dagen 3 of 4 halve liters... als mijn kameraden er allemaal bij waren, werden het er nog meer, want dan ging je ook langer door.

Maar tegenwoordig? Nog wel iets meer dan de maximale hoeveelheid van wat de GGD adviseert. Twee 33cl flesjes op een avond, en als ik even weinig geld heb... dan 0 of 1.

Maar goed die GGD advies ter harte neem, dan zou ik ook een functionerend alcoholist zijn. Maar dat ben je volgens de GGD al vrij snel.
pi_215207239
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
We zouden allemaal om 5 u s ochtends moeten opstaan en alleen droge kip met broccoli eten en elke dag naar de sportschool en ook nog een rondje hardlopen maar helaas is de realiteit anders.
Waarom is droge kip met broccoli volgens jou het summum van gezondheid? Das zo'n eenzijdig dieet natuurlijk ook niet bepaald.
pi_215207270
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 23:08 schreef Samhain het volgende:

[..]
Waarom is droge kip met broccoli volgens jou het summum van gezondheid? Das zo'n eenzijdig dieet natuurlijk ook niet bepaald.
Ik volg best wel veel fitness groepen. Ik zie ook hele bergen gekookte eieren, blikjes tonijn, van die proteïneshakes....

Ik leef dan toch iets bourgondischer
pi_215207325
quote:

[..]
Als dat de reden is, dan drink je dus al problematisch (i.e. je verdooft je werkelijke probleem); de hoeveelheid is an sich dan nog niet eens zo heel relevant.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live - by Phil Collins
How to perform live - by Neil Young
Twilight Zone - acoustic live
pi_215207365
Licht alcoholisme bestaat niet. Je bent een alcoholist of je bent het niet. Wanneer ben je alcoholist ? Als je perse alcohol nodig hebt om je goed te voelen al is het maar een flesje bier per dag.
Je hebt wel een gradatie in de hoeveelheden die iemand drinkt van licht tot zwaar. Bij een fles wijn per dag hoort iemand bij de zware drinkers. Daar zijn standaarden voor.
Alcohol is een vergif en sloopt lichaam en geest. In het begin merk je niet veel maar je hebt wel steeds meer van dat vergif nodig om je prettig te blijven voelen. Uiteindelijk zal het leiden tot bijna alle mogelijke vormen van kanker zoals darmkanker, leverkanker, slokdarmkanker, keelkanker, mondkanker, borstkanker, prostaatkanker, maagkanker, nierkanker enz…..
Bij de een slaat dit toe na 5 jaar en bij de ander na 40 jaar. Slechts een enkeling ontsnapt eraan.

Als advies moet u een schop onder uw reet hebben, kom uit die slachtofferrol en doe er iets aan. Een ander doet het niet voor u. Doet u dat niet , ook goed maar zeur dan niet, zuip voort en deal met de gevolgen of hoop dat u die enkeling bent……
pi_215207506
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 23:39 schreef Isengrimus het volgende:
Licht alcoholisme bestaat niet. Je bent een alcoholist of je bent het niet. Wanneer ben je alcoholist ? Als je perse alcohol nodig hebt om je goed te voelen al is het maar een flesje bier per dag.
Je hebt wel een gradatie in de hoeveelheden die iemand drinkt van licht tot zwaar. Bij een fles wijn per dag hoort iemand bij de zware drinkers. Daar zijn standaarden voor.
Alcohol is een vergif en sloopt lichaam en geest. In het begin merk je niet veel maar je hebt wel steeds meer van dat vergif nodig om je prettig te blijven voelen. Uiteindelijk zal het leiden tot bijna alle mogelijke vormen van kanker zoals darmkanker, leverkanker, slokdarmkanker, keelkanker, mondkanker, borstkanker, prostaatkanker, maagkanker, nierkanker enz…..
Bij de een slaat dit toe na 5 jaar en bij de ander na 40 jaar. Slechts een enkeling ontsnapt eraan.

Als advies moet u een schop onder uw reet hebben, kom uit die slachtofferrol en doe er iets aan. Een ander doet het niet voor u. Doet u dat niet , ook goed maar zeur dan niet, zuip voort en deal met de gevolgen of hoop dat u die enkeling bent……
Maar in moslimlanden waar geen alcohol gedronken wordt krijgen mensen ook de kanker dus wat dat betreft
pi_215207507
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 23:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Als dat de reden is, dan drink je dus al problematisch (i.e. je verdooft je werkelijke probleem); de hoeveelheid is an sich dan nog niet eens zo heel relevant.
Ik mag toch wel ergens van genieten
pi_215207515
In die landen mag geen alcohol worden genuttigd, is juist . Maar hoe weet u of dat wordt nageleefd ? Hier mag je ook geen cocaine enz. gebruiken en toch gebeurt het. Is dus geen valide argument.
pi_215208047
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 00:50 schreef Isengrimus het volgende:
In die landen mag geen alcohol worden genuttigd, is juist . Maar hoe weet u of dat wordt nageleefd ? Hier mag je ook geen cocaine enz. gebruiken en toch gebeurt het. Is dus geen valide argument.
Tsja misschien zuipen al die Taliban strijders zich wel klem continu wie weet
pi_215208143
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik had een topic geopend over het zoeken van een partner om een huis te kopen maar @:CoolGuy vond dat trolling en gooide hem subiet dicht
Het is ook onzin om daar een topic over te openen. Je kan beter...enfin ik ben lichtelijk klaar met dit topic. Zonde van de tijd en de energie.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:03:19 #174
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_215208213
Ik vraag me werkelijk af waarom je een topic opent als je eigenlijk niet wil horen dat je alcoholist bent
En direct vervalt in maar dit en maar dat
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:05:16 #175
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_215208224
Niks mis met alcohol. Leef gewoon lekker hoe je zelf wil
pi_215208237
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 08:49 schreef blomke het volgende:

[..]
Het is ook onzin om daar een topic over te openen. Je kan beter...enfin ik ben lichtelijk klaar met dit topic. Zonde van de tijd en de energie.
Jeetje
pi_215208503
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:37 schreef blomke het volgende:

[..]
Hoe voelt blowen?
Nooit gedaan? Dat verschilt een beetje per persoon namelijk. Ik word er zelf creatiever van en véél drukker in mijn hoofd. Alsof er een tsunami aan gedachtes mijn hoofd in knalt, soms handig voor het werk als er ineens weer een ingeving voorbij 'raast'. Daarnaast word ik er ook gematigder van en kan ik zaken (ruzies bijv.) veel beter relativeren.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:57:56 #178
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215208517
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 23:07 schreef Also-von-Oder het volgende:
Maar tegenwoordig? Nog wel iets meer dan de maximale hoeveelheid van wat de GGD adviseert. Twee 33cl flesjes op een avond, en als ik even weinig geld heb... dan 0 of 1.

Maar goed die GGD advies ter harte neem, dan zou ik ook een functionerend alcoholist zijn. Maar dat ben je volgens de GGD al vrij snel.
Met tweederde liter per avond (dus echt 5-7 dagen per week?!) is dat niet zo'n gekke constatering toch?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:19:56 #179
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215208674
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 09:55 schreef DjVero het volgende:

[..]
Nooit gedaan? Dat verschilt een beetje per persoon namelijk. Ik word er zelf creatiever van en véél drukker in mijn hoofd. Alsof er een tsunami aan gedachtes mijn hoofd in knalt, soms handig voor het werk als er ineens weer een ingeving voorbij 'raast'. Daarnaast word ik er ook gematigder van en kan ik zaken (ruzies bijv.) veel beter relativeren.
Seks na een jointje is ook heerlijk :9
Le Diable
pi_215208898
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 23:39 schreef Isengrimus het volgende:

Daarom zei ik ook tegen hem: Koop een sporthorloge en draag dat bij het slapen.
Mijn rusthartslag schiet omhoog als ik een avondje drink, zelfs als ik me de volgende ochtend OK voel, kan ik zien dat mijn lichaam niet relaxed is.
pi_215208943
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 10:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Daarom zei ik ook tegen hem: Koop een sporthorloge en draag dat bij het slapen.
Mijn rusthartslag schiet omhoog als ik een avondje drink, zelfs als ik me de volgende ochtend OK voel, kan ik zien dat mijn lichaam niet relaxed is.
Gaat op de lijst van dingen die ik nog moet kopen
  Spellchecker dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:37:39 #182
197773 crew  maily
pi_215209167
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 10:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Gaat op de lijst van dingen die ik nog moet kopen
Onderaan zeker?
pi_215209318
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 11:37 schreef maily het volgende:

[..]
Onderaan zeker?
Ja
pi_215210148
Zolang je niet in de ochtend al begint kan het weinig kwaad. Drink gerust een krat per dag, zolang je functioneert op werk en sociaal is er niets aan de hand
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:48:16 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215210192
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:45 schreef ditiswatikvind het volgende:
Zolang je niet in de ochtend al begint kan het weinig kwaad. Drink gerust een krat per dag, zolang je functioneert op werk en sociaal is er niets aan de hand
Je pikt de andere probleemdrinkers er zo uit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215210251
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 09:55 schreef DjVero het volgende:

[..]
Nooit gedaan? Dat verschilt een beetje per persoon namelijk. Ik word er zelf creatiever van en véél drukker in mijn hoofd.
Nee nooit gedaan. En als ik dit zo lees, is het niks voor mij. Ik wil juist rust in mijn hoofd krijgen. Zijn daar middelen voor dat je weet?
pi_215210290
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 13:55 schreef blomke het volgende:

[..]
Nee nooit gedaan. En als ik dit zo lees, is het niks voor mij. Ik wil juist rust in mijn hoofd krijgen. Zijn daar middelen voor dat je weet?
Daarom zei ik dat het niet voor iedereen hetzelfde werkt. Er zijn zat mensen die er juist rustig van worden. Verder ben ik geen arts, dus ik ga je geen middelen aanraden. Er zijn ook mensen die rustig of apathisch worden van speed, terwijl dat bij mij com-pleet niet het geval is. Tsja.
pi_215210295
quote:

[..]
Naar de oud gereformeerde kerk gaan
  Spellchecker dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:01:29 #189
197773 crew  maily
pi_215210317
quote:

[..]
Schermen afsluiten.
Wandelen.
pi_215210728
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 14:00 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Naar de oud gereformeerde kerk gaan
Nee, dan word ik juist opstandig, woest en krijg ik moordneigingen.
pi_215210730
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 14:01 schreef maily het volgende:

[..]
Schermen afsluiten.
Wandelen.
Gedaan!
pi_215210788
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 14:56 schreef blomke het volgende:

[..]
Nee, dan word ik juist opstandig, woest en krijg ik moordneigingen.
Ik wandel soms even naar de kinderboerderij
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:15:34 #193
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215210841
Ik dacht vroeger ook altijd dat het wel meeviel met mijn alcoholgebruik. Ja, lekker in het weekend flink doorzakken zoals half Nederland niks mis mee toch. Doordeweeks dronk ik geen druppel dus dat gaat prima toch. Had wel altijd zo'n gruwelijke hekel aan maandagen en dinsdagen maar daar heeft ook half Nederland last van, niks mis mee. Gewoon de maandagblues. Ben in de loop der jaren flink gaan minderen met het drankgelag, nu enkel nog een paar whisky op vrijdag ofzo en in m'n uppie drink ik sowieso niet meer. De maandagblues is ook weg, ik had geen hekel aan het begin van de week maar ik was dan gewoon lichtjes aan het afkicken na drie dagen bingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twiitch op 08-10-2024 15:23:33 ]
pi_215211952
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 22:06 schreef Koettie het volgende:
Slik je thiamine? Aanradertje
Gooi hem er nog even in. Echt onmisbaar als je dagelijks drinkt.
  dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:28:36 #195
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_215212499
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 14:56 schreef blomke het volgende:

[..]
Gedaan!
Heb je een hobby?
Tekenen, schilderen creatief bezig zijn
Kan soms heel rustgevend zijn
pi_215213186
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 18:28 schreef greysbones het volgende:

[..]
Heb je een hobby?
Tekenen, schilderen creatief bezig zijn
Kan soms heel rustgevend zijn
Tuinieren, wielrennen en DHZ-en/knutselen, t/m Glas-In-Lood ramen maken aan toe. Ook olieverf (schilderijen).
pi_215213238
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:37 schreef blomke het volgende:

[..]
Tuinieren, wielrennen en DHZ-en/knutselen, t/m Glas-In-Lood ramen maken aan toe. Ook olieverf (schilderijen).
Lsd is voor mensen van jouw leeftijd echt een goed ding. Maar moet je niet te vaak doen.
Vakman pur sang
pi_215213537
Kan iedereen aanraden om gewoon eens een maand niet te gaan drinken. Dan schrijf je op hoe je je voelt gedurende de week dat je drinkt. En dan een maand later zonder alcohol nog eens. Vergelijk die resultaten eens.
pi_215213576
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:

Lsd is voor mensen van jouw leeftijd echt een goed ding. Maar moet je niet te vaak doen.
:)
pi_215213593
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 15:15 schreef Twiitch het volgende:
Ik dacht vroeger ook altijd dat het wel meeviel met mijn alcoholgebruik. Ja, lekker in het weekend flink doorzakken zoals half Nederland niks mis mee toch. Doordeweeks dronk ik geen druppel dus dat gaat prima toch. Had wel altijd zo'n gruwelijke hekel aan maandagen en dinsdagen maar daar heeft ook half Nederland last van, niks mis mee. Gewoon de maandagblues. Ben in de loop der jaren flink gaan minderen met het drankgelag, nu enkel nog een paar whisky op vrijdag ofzo en in m'n uppie drink ik sowieso niet meer. De maandagblues is ook weg, ik had geen hekel aan het begin van de week maar ik was dan gewoon lichtjes aan het afkicken na drie dagen bingen.
Ik kan het---gelukkig---ook niet meer. Ben net over de 30. Zoals ik eerder al zei: Katers worden met de dag erger. Elk weekend, in m'n studententijd zelfs drie avonden per week, dronken kan ik onmogelijk nog. En zelfs na één of twee biertjes voel ik me wat depressiever de dagen erna en is m'n slaap van mindere kwaliteit. Als ik dan wel gezopen heb met vrienden op zaterdagavond voel ik me woensdag of donderdag pas weer echt normaal en fit.

Alcohol was leuk toen je 18-25 was, maar nu ik wat ouder ben is het echt een pauperdrug. Irriteer me ook wel aan van die mannen of vrouwen op middelbare leeftijd die nog vol op drinken. Je hebt gewoon echt niet door hoe slecht het voor je is. Eén keer per maand drink ik ook nog wel een sixpackje en wat shots op een feestje, puur voor het effect, maar ik begin daar steeds meer een afkeer tegen te krijgen.
pi_215213749
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 20:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik kan het---gelukkig---ook niet meer. Ben net over de 30. Zoals ik eerder al zei: Katers worden met de dag erger. Elk weekend, in m'n studententijd zelfs drie avonden per week, dronken kan ik onmogelijk nog. En zelfs na één of twee biertjes voel ik me wat depressiever de dagen erna en is m'n slaap van mindere kwaliteit. Als ik dan wel gezopen heb met vrienden op zaterdagavond voel ik me woensdag of donderdag pas weer echt normaal en fit.

Alcohol was leuk toen je 18-25 was, maar nu ik wat ouder ben is het echt een pauperdrug. Irriteer me ook wel aan van die mannen of vrouwen op middelbare leeftijd die nog vol op drinken. Je hebt gewoon echt niet door hoe slecht het voor je is. Eén keer per maand drink ik ook nog wel een sixpackje en wat shots op een feestje, puur voor het effect, maar ik begin daar steeds meer een afkeer tegen te krijgen.
Je hoeft niet te drinken hè.

Tip: ga met de auto. Dan heb je een 'excuus' om niet te drinken. Of je zegt gewoon 'ik ga niet drinken want ik heb er gewoon geen zin in'. Kan ook.

Ik zit weer aan de wijn.
pi_215213759
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 20:10 schreef Discombobulate het volgende:
Kan iedereen aanraden om gewoon eens een maand niet te gaan drinken. Dan schrijf je op hoe je je voelt gedurende de week dat je drinkt. En dan een maand later zonder alcohol nog eens. Vergelijk die resultaten eens.
Tijdens dry january of zo heb ik ietsjes meer energie maar ook weer niet dat ik dan meteen de neiging krijg om te gaan pompen in de gym en kip met broccoli te gaan eten en helemaal het roer omgooien.
pi_215213763
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik dacht op lsd dat mijn appartement in brand stond, ik ging schreeuwen en probeerde naar buiten te rennen.

Beetje eng.
pi_215213774
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 15:15 schreef Twiitch het volgende:
Je moet op zondagen op tijd stoppen anders is de maandag zwaar ja.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:34:28 #205
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215214713
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 20:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Tijdens dry january of zo heb ik ietsjes meer energie maar ook weer niet dat ik dan meteen de neiging krijg om te gaan pompen in de gym en kip met broccoli te gaan eten en helemaal het roer omgooien.
Ja dan doe je dat niet. Wat is het probleem?
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 9 oktober 2024 @ 02:10:22 #206
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_215215359
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 09:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Met tweederde liter per avond (dus echt 5-7 dagen per week?!) is dat niet zo'n gekke constatering toch?
Nee dat is in principe geen gekke constatering, maar dat is iets van de laatste (laat ik ruim nemen) 20 jaar.
In de jaren '80 en '90 en ook nog daarna was dit haast nog onder het gemiddelde. Ja hoor toen was het nog heel gewoon dat je 2 glazen wijn per dag dronk. Sterker nog dat was destijds 'goed' voor je.

En nu ben je al een stevige drinker als je meer dan tien biertjes per week drinkt.
Ik besef me dan wel dat ik een "stevige" drinker ben, volgens de huidige maatstaven. Maar waar het mij om gaat, is dat ik nog nooit met alcohol op, de weg ben opgegaan. Ook nog nooit een ongeluk heb veroorzaakt op de fiets dan wel al lopende.
Toch vreemd dat er geen tussen weg is tussenvorm is tussen een normale drinker en de volgende stap een een zware drinker is ! Wat is daar dan de gedachte achter?
pi_215215593
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2024 22:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja dan doe je dat niet. Wat is het probleem?
Doe jij dat wel dan ?
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 07:51:14 #208
16180 crew  CoolGuy
pi_215215689
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 06:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Doe jij dat wel dan ?
Wat, sporten? Ja. Wat ik of anderen doen is voor jou niet belangrijk, jij emmert over ik wil sporten maar je doet het niet dus je wil het niet. Nou, prima. Wat is het probleem?
pi_215215796
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 07:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wat, sporten? Ja. Wat ik of anderen doen is voor jou niet belangrijk, jij emmert over ik wil sporten maar je doet het niet dus je wil het niet. Nou, prima. Wat is het probleem?
Ik sport wel maar niet heel intensief en niet in de sportschool.

Ga jij naar de sportschool dan ?
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 08:42:36 #210
16180 crew  CoolGuy
pi_215215928
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 08:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik sport wel maar niet heel intensief en niet in de sportschool.

Ga jij naar de sportschool dan ?
Waarom is het zo belangrijk wat ik of anderen doen?

Ja natuurlijk ga ik naar de sportschool.
pi_215215990
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 08:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Waarom is het zo belangrijk wat ik of anderen doen?

Ja natuurlijk ga ik naar de sportschool.
Zo lekker sixpackje dus?

Dat motiveert dan wel
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 09:14:32 #212
16180 crew  CoolGuy
pi_215216122
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 08:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Zo lekker sixpackje dus?

Dat motiveert dan wel
Ja want iedereen die begint in de sportschool heeft een Sixpack. Als je niet gaat komt die Sixpack ook niet.
pi_215216145
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja want iedereen die begint in de sportschool heeft een Sixpack. Als je niet gaat komt die Sixpack ook niet.
Maar jij wel dus.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 10:03:13 #214
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_215216439
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Maar jij wel dus.
Als je nou eens ophoudt naar anderen te kijken en je focust op jezelf, kom je misschien nog eens ergens.
pi_215216446
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 10:03 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Als je nou eens ophoudt naar anderen te kijken en je focust op jezelf, kom je misschien nog eens ergens.
Ik heb al een modaal inkomen dat is toch prima
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 10:11:53 #216
16180 crew  CoolGuy
pi_215216482
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Maar jij wel dus.
De act is niet écht verandert he?
  woensdag 9 oktober 2024 @ 10:54:47 #217
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_215216807
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 10:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
En ik heb pietje bel boeken in de kast

Als we dan toch met nonsens argumenten gaan gooien heb ik er ook nog wel een paar
pi_215216829
quote:

[..]
Nee weinig. Volgens mij ben je een vrij oude man?

Verder fijn toch als jij je goed voelt bij jouw huidige drankgebruik. Dan gewoon mee doorgaan! :)
  woensdag 9 oktober 2024 @ 11:08:47 #219
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_215216929
quote:

[..]
What ever rocks your boat, zal ik maar zeggen. wat wil je dan met dit topic bereiken?
pi_215217008
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 10:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
De act is niet écht verandert he?
Dat is met een d in deze zin

Jij hebt wel een sixpack dus? Dat bedoelde ik te vragen.

Lekker hoor
pi_215217011
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:08 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
What ever rocks your boat, zal ik maar zeggen. wat wil je dan met dit topic bereiken?
Dat staat in de eerste post : kijken of er nog meer mensen zijn die ervaring hebben met licht of functioneel alcoholisme en ervaringen delen.
pi_215217016
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 10:57 schreef Ixia het volgende:

[..]
Nee weinig. Volgens mij ben je een vrij oude man?

Verder fijn toch als jij je goed voelt bij jouw huidige drankgebruik. Dan gewoon mee doorgaan! :)
Ik ben begin 30, is een modaal inkomen dan weinig ?
pi_215217018
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 10:54 schreef greysbones het volgende:

[..]
En ik heb pietje bel boeken in de kast

Als we dan toch met nonsens argumenten gaan gooien heb ik er ook nog wel een paar
Die kan ik gratis lenen in de bieb
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 11:21:52 #224
16180 crew  CoolGuy
pi_215217037
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dat is met een d in deze zin

Jij hebt wel een sixpack dus? Dat bedoelde ik te vragen.

Lekker hoor
Krijg je als je moeite doet. Dan kun je veel. Ook een huis kopen, of een andere baan krijgen, of géén act opvoeren maar eens gewoon normaal doen. Je kunt zelfs je studieschuld afbetalen en verhuizen, bijvoorbeeld van Ierland naar Nederland. Ik noem maar een willekeurig iets.
pi_215217125
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Geen idee, dat ligt aan je uitgaven. ^O^
pi_215217190
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ja.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:25:09 #227
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_215217492
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Krijg je als je moeite doet. Dan kun je veel. Ook een huis kopen, of een andere baan krijgen, of géén act opvoeren maar eens gewoon normaal doen. Je kunt zelfs je studieschuld afbetalen en verhuizen, bijvoorbeeld van Ierland naar Nederland. Ik noem maar een willekeurig iets.
Shiver me timbers! Is dit wat ik nu denk dat het is? :D
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:30:12 #228
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_215217530
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wat?
Een zeker user die nu in Ierland zit met een studieschuld maar onder een andere usernaam. Daar moest ik even aan denken door jouw post.
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 12:31:10 #229
16180 crew  CoolGuy
pi_215217537
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:30 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Een zeker user die nu in Ierland zit met een studieschuld maar onder een andere usernaam. Daar moest ik even aan denken door jouw post.
Oh? Geen idee, ik las iets over wel of niet ergens in bepaalde delen van Nederland je rijbewijs willen halen want daar is het moeilijk. Dus het lijkt me Nederland.
pi_215217572
Wat is eigenlijk het doel van dit topic? TS heeft blijkbaar een probleem. Users geven oplossingen TS geeft aan dat het niet werkt voor hem en dat hij wil drinken en bourgondisch wil leven.

Ok, prima dan toch. Moet jij zelf weten.
pi_215217582
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
En doe jij die moeite voor een sixpack dan?
pi_215217587
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:37 schreef DerekB het volgende:

[..]
Geen idee, dat ligt aan je uitgaven. ^O^
Mijn huur is relatief laag want ik woon in een sociale huurwoning
pi_215217590
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:45 schreef Ixia het volgende:

[..]
Ja.
Hoeveel zou ik, volgens jou, moeten verdienen op deze leeftijd?
pi_215217596
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Oh? Geen idee, ik las iets over wel of niet ergens in bepaalde delen van Nederland je rijbewijs willen halen want daar is het moeilijk. Dus het lijkt me Nederland.
Ik woon in de Randstad buiten de grote steden
pi_215217600
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
En doe jij die moeite voor een sixpack dan?
Iedereen met sixpack doet moeite. Wil je wat dan moet je wat
pi_215217607
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:34 schreef Thaddeus het volgende:
Wat is eigenlijk het doel van dit topic? TS heeft blijkbaar een probleem. Users geven oplossingen TS geeft aan dat het niet werkt voor hem en dat hij wil drinken en bourgondisch wil leven.

Voornamelijk ervaringen delen met andere lichte alcoholisten/bourgondische drinkers en hierover praten.

CoolGuy brengt de topics wel vaker wat off-topic. Ik ben nu wel benieuwd naar zijn six pack. Ik vraag me af of hij ook alleen droge kip met broccoli eet? Zou hij af en toe een biertje drinken en genieten?
pi_215217610
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Mijn huur is relatief laag want ik woon in een sociale huurwoning
Dus houd je extra veel over voor drank. Yes!
pi_215217612
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:38 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Iedereen met sixpack doet moeite. Wil je wat dan moet je wat
Maar ik weet nu nog steeds niet of hij nou echt een sixpack heeft
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:39:30 #239
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_215217613
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dat staat in de eerste post : kijken of er nog meer mensen zijn die ervaring hebben met licht of functioneel alcoholisme en ervaringen delen.
En wat wil je daar mee doen dan? Want tot nu toe zie ik je alles verwerpen of weerleggen.
pi_215217617
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:39 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Maar ik weet nu nog steeds niet of hij nou echt een sixpack heeft
Wat maakt het uit?
pi_215217626
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:39 schreef Ixia het volgende:

[..]
Dus houd je extra veel over voor drank. Yes!
3 flessen wijn voor 10 euro is niet zo duur.

Het enige dure wat ik af en toe drink is single malt whisky maar dat drink ik niet zo vaak.

Ook flessen Kahlua voor in de esma zijn duur, maar je doet wel vrij lang met zo een fles net zoals een single malt whisky.
pi_215217631
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:39 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
En wat wil je daar mee doen dan? Want tot nu toe zie ik je alles verwerpen of weerleggen.
Ik heb nooit weerlegd dat ik een (lichte) alcoholist ben
pi_215217633
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:39 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Wat maakt het uit?
Ik ben homo dus ik ben daar altijd wel benieuwd naar maar het is inderdaad een beetje off topic dat klopt.
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 12:43:11 #244
16180 crew  CoolGuy
pi_215217650
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:39 schreef pedaalemmerzak het volgende:

Ik ben nu wel benieuwd naar zijn six pack.
Dat is leuk voor je.

quote:
Ik vraag me af of hij ook alleen droge kip met broccoli eet?
Nee.

quote:
Zou hij af en toe een biertje drinken
Nee, ik drink in het geheel geen alcohol.

quote:
en genieten?
Jazeker, maar daar heb ik geen drugs of alcohol voor nodig.
pi_215217655
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is leuk voor je.
[..]
Nee.
[..]
Nee, ik drink in het geheel geen alcohol.
[..]
Jazeker, maar daar heb ik geen drugs of alcohol voor nodig.
Ben je ook moslim? Die drinken ook geen alcohol.
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 12:44:19 #246
16180 crew  CoolGuy
pi_215217662
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:43 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ben je ook moslim? Die drinken ook geen alcohol.
Nee, ik ben gewoon geen simpele ziel.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:44:41 #247
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_215217663
Alles wat je post is zo ongeveer of topic
Je wilt eigenlijk niks anders horen dan dat je het prima doet en je een geweldig leven hebt
Open dan geen topic(s)
pi_215217668
quote:

Hij zoekt aandacht, wij zijn de enablers?

Zo iets
Hell To The Liars
pi_215217669
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, ik ben gewoon geen simpele ziel.
Dus iedereen die wel eens een biertje drinkt is een simpele ziel?

Dus moslims zijn geen simpele zielen, want die drinken ook geen alcohol net zoals jij?
pi_215217673
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:44 schreef greysbones het volgende:
Je wilt eigenlijk niks anders horen dan dat je het prima doet en je een geweldig leven hebt
Open dan geen topic(s)
Nee hoor je mag best zeggen wat ik allemaal fout doe
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:45:35 #251
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_215217674
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:45 schreef Droopie het volgende:

[..]
Hij zoekt aandacht, wij zijn de enablers?

Zo iets
Eigenlijk is dat de beste samenvatting ja
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 12:45:37 #252
16180 crew  CoolGuy
pi_215217677
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dus iedereen die wel eens een biertje drinkt is een simpele ziel?

Dus moslims zijn geen simpele zielen, want die drinken ook geen alcohol net zoals jij?
Nee, JIJ bent een simpele ziel.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:46:02 #253
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_215217679
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik heb nooit weerlegd dat ik een (lichte) alcoholist ben
Dat is waar, je vraagt om ervaringen van anderen met (functioneel) alcoholisme. wat wil je met die ervaringen dan?
pi_215217680
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:45 schreef CoolGuy het volgende:
ie drinken ook geen alcohol net zoals jij?
Nee, JIJ bent een simpele ziel.
Zo hee, gooi het er lekker even uit

Dat lucht vast op
pi_215217681
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:44 schreef greysbones het volgende:
Open dan geen topic(s)
Ik dacht dat ik de enige was die zich af vroeg welk nut en doel dit topic heeft
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 12:46:21 #256
16180 crew  CoolGuy
pi_215217684
quote:

Aandacht, gewoon, wat het altijd al was, alleen het onderwerpje dat wordt aangegrepen om weer even wat aandacht te genereren is anders nu.
pi_215217685
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:46 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Dat is waar, je vraagt om ervaringen van anderen met (functioneel) alcoholisme. wat wil je met die ervaringen dan?
Dit vergelijken en ook delen en hier over praten ook zeg maar
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:47:13 #258
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_215217687
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:46 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik dacht dat ik de enige was die zich af vroeg welk nut en doel dit topic heeft
Geen enkel
Hij maakt er een soort SC van met een ietwat creepy fascinatie naar @CoolGuy en zijn sixpack
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 12:47:24 #259
16180 crew  CoolGuy
pi_215217688
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Zo hee, gooi het er lekker even uit

Dat lucht vast op
Dat eruit gooien doe ik straks wel weer in de sportschool joh. Zou je ook eens moeten doen.
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 12:48:01 #260
16180 crew  CoolGuy
pi_215217695
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:47 schreef greysbones het volgende:

[..]
Geen enkel
Hij maakt er een soort SC van met een ietwat creepy fascinatie naar @:Coolguy en zijn sixpack
Nee, dat is gewoon de act proberen vol te houden joh.
pi_215217699
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat eruit gooien doe ik straks wel weer in de sportschool joh. Zou je ook eens moeten doen.
Ja iedereen zou dat moeten doen en ook om 5 u opstaan etc. etc. etc.

Maar ik heb daar niet echt puf of motivatie voor helaas
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:48:29 #262
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_215217700
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, dat is gewoon de act proberen vol te houden joh.
Je hebt nog geen liefdesaanzoek in dm ? :D
pi_215217703
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:48 schreef greysbones het volgende:

[..]
Hij is geen homo
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 12:48:54 #264
16180 crew  CoolGuy
pi_215217705
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:48 schreef greysbones het volgende:

[..]
Niet van hem nee. :D
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:49:06 #265
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_215217708
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Hij is geen homo
Beetje bie is nie bah
pi_215217713
quote:
99s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:49 schreef greysbones het volgende:

[..]
Beetje bie is nie bah
Maar foto's van die sixpack zijn altijd welkom hoor
pi_215217720
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:49 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Maar foto's van die sixpack zijn altijd welkom hoor
Top. Hopelijk heb je een slotje te pakken.
pi_215217728
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:50 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Top. Hopelijk heb je een slotje te pakken.
Dat kan coolguy elk moment doen, maar wat bereik je ermee?

Het is gewoon een topic over alcoholisme namelijk en ik ben niet de enige
pi_215217739
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:51 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]

Dit gaat niet meer over alcohol. Het is gewoon een kansloos topic geworden.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:51:58 #270
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_215217740
quote:

[..]

Er zijn meerdere topics over
Waar mensen wel serieus zijn
pi_215217745
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:51 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Dit gaat niet meer over alcohol. Het is gewoon een kansloos topic geworden.
En door wie komt dat?
pi_215217749
quote:

[..]

Dit is geen topic over alcoholisme, een probleemdrinker heeft echt niets aan dit topic.
Hell To The Liars
pi_215217760
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:52 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dit is geen topic over alcoholisme, een probleemdrinker heeft echt niets aan dit topic.
Waar heeft een probleemdrinker wel wat aan dan?
pi_215217771
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Sporten om 5:00’uur en rauwe broccoli eten
pi_215217784
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:55 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Sporten om 5:00’uur en rauwe broccoli eten
Ik zou de broccoli toch op zijn minst blancheren anders krijg je last van je maag.

Ik kijk wel eens naar van die sporters met hun bakken 'meal prep'. Sommigen lopen een week oud voer weg te kanen, bakken vol gekookte eieren en blijkes tonijn. Daarvoor ben ik dan toch net wat te bourgondisch, ik ben geen hond.
pi_215217798
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Zelfkritisch zijn en de tips en tools die openbaar op t internet staan lezen en uitvoeren.
Hell To The Liars
pi_215217804
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:58 schreef Droopie het volgende:

[..]
Zelfkritisch zijn en de tips en tools die openbaar op t internet staan lezen en uitvoeren.
Als je dat leest mag je helemaal niks leuks meer doen en moet je om 5 u s ochtends op staan, alleen droge kip gekookte eieren en broccoli eten, elke dag naar de sportschool etc. Nooit meer genieten.
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 12:59:15 #278
16180 crew  CoolGuy
pi_215217805
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:58 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren want het zijn over het algemeen zwakkelingen.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 13:00:29 #279
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215217815
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als je dat leest mag je helemaal niks leuks meer doen en moet je om 5 u s ochtends op staan, alleen droge kip gekookte eieren en broccoli eten, elke dag naar de sportschool etc. Nooit meer genieten.
Wat heeft dit te maken met minder of geen alcohol drinken?
pi_215217819
Knip-verkeerde topic

[ Bericht 96% gewijzigd door Lospedrosa op 09-10-2024 13:11:40 ]
Vakman pur sang
pi_215217829
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Je hoeft alleen te stoppen met drinken als je er een probleem mee hebt, doe je dat dan komt de beloning vanzelf.

Heb je er geen probleem mee, dan kan je af en toe een drankje pakken als je niet zonder kan.

Maar een probleemdrinker is meestal ook eenzaam en hoopt dat hij al zijn problemen kan afschuiven op anderen en zijn drankprobleem.
Hell To The Liars
pi_215217831
quote:
ander halve fles per dag?
pi_215217834
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren want het zijn over het algemeen zwakkelingen.
Geloof je erin dat sommige mensen zwakker zijn en andere mensen sterker? Zo ja, waar komt dat door, denk je?
pi_215217837
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat heeft dit te maken met minder of geen alcohol drinken?
Oh alcohol drinken mag dan al helemaal niet meer. Geen druppel.

Ik denk dan altijd van: dan kan je net zo goed moslim worden. Nooit meer genieten.
pi_215217842
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:01 schreef Droopie het volgende:

[..]
Je hoeft alleen te stoppen met drinken als je er een probleem mee hebt, doe je dat dan komt de beloning vanzelf.

Heb je er geen probleem mee, dan kan je af en toe een drankje pakken als je niet zonder kan.

Maar een probleemdrinker is meestal ook eenzaam en hoopt dat hij al zijn problemen kan afschuiven op anderen en zijn drankprobleem.
Welke problemen heb ik allemaal en wiens schuld zijn die dan?
pi_215217843
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:02 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
ander halve fles per dag?
Doordeweeks lukt het me niet om zo veel te drinken hoor
  woensdag 9 oktober 2024 @ 13:05:14 #287
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215217846
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Oh alcohol drinken mag dan al helemaal niet meer. Geen druppel.

Ik denk dan altijd van: dan kan je net zo goed moslim worden. Nooit meer genieten.
Dan? Wat bedoel je met dan?

En je kunt prima geen alcohol drinken en toch genieten van lekker eten. En van andere dingen. Zonder dat je moslim bent.
pi_215217860
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Welke problemen heb ik allemaal en wiens schuld zijn die dan?
Jij gooit alle adviezen tegen de wind in, dus blijkbaar ervaar jij geen probleem.

Dus snap niet waarom je in eerste instantie een topic bent begonnen over licht alcoholisme.

Beter had je een topic geopend met de naam, ik zoek aandacht wie komt mij aandacht geven.
Hell To The Liars
pi_215217863
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dan? Wat bedoel je met dan?

En je kunt prima geen alcohol drinken en toch genieten van lekker eten. En van andere dingen. Zonder dat je moslim bent.
Dat kan wel maar dat is wel echt heel erg saai.

Dan sloeg op dat je op internet kan lezen hoe je gezond moet leven zeg maar. Dat klinkt als het regime van een rekruut in het leger.
pi_215217869
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:06 schreef Droopie het volgende:

[..]
Jij gooit alle adviezen tegen de wind in, dus blijkbaar ervaar jij geen probleem.

Dus snap niet waarom je in eerste instantie een topic bent begonnen over licht alcoholisme.

Beter had je een topic geopend met de naam, ik zoek aandacht wie komt mij aandacht geven.
Het was ook om ervaringen te delen met anderen zegmaar
  woensdag 9 oktober 2024 @ 13:09:00 #291
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215217877
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:07 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dat kan wel maar dat is wel echt heel erg saai.

Dan sloeg op dat je op internet kan lezen hoe je gezond moet leven zeg maar. Dat klinkt als het regime van een rekruut in het leger.
Is je leven zo leuk dan, met je goedkope flesjes wijn? Is dat dan echt genieten?
pi_215217883
quote:

[..]
Mijn ervaring ik drink niet en ik rook niet maar toch geniet ik van heel veel dingen zoals sporten om 5:00 uur en mijn sixpack

Denk juist dat je met gebruik van substanties minder geniet zelfs
pi_215217900
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Is je leven zo leuk dan, met je goedkope flesjes wijn? Is dat dan echt genieten?
Ik heb weinig meer om van te genieten

Mijn katten die zijn mijn alles

Af en toe een rondje fietsen in de duinen niet heel hard

Af en toe sporten op het water niet te intens

Lekker eten maken

En dan mijn flesjes wijn, flesjes bier, af en toe jointjes klappen

Af en toe een nieuwe game
pi_215217901
quote:

[..]
Een van je eerste opmerkingen was, ik ga geen hulp zoeken voor de alcohol

Wat voor ervaringen had je dan verwacht te gaan krijgen?
Hell To The Liars
pi_215217907
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:09 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Mijn ervaring ik drink niet en ik rook niet maar toch geniet ik van heel veel dingen zoals sporten om 5:00 uur en mijn sixpack

Denk juist dat je met gebruik van substanties minder geniet zelfs
Heb jij ook al een sixpack? Toe maar zeg wat een kanjers in dit topic allemaal
pi_215217910
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:10 schreef Droopie het volgende:

[..]
Een van je eerste opmerkingen was, ik ga geen hulp zoeken voor de alcohol

Wat voor ervaringen had je dan verwacht te gaan krijgen?
Heb jij wel een psycholoog ivm alcohol dan?
pi_215217912
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:02 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Geloof je erin dat sommige mensen zwakker zijn en andere mensen sterker? Zo ja, waar komt dat door, denk je?
Genetica en het gedrag van de moeder tijdens de zwangerschap.
Vakman pur sang