abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215196131
Hallo allemaal

Ik ben een zogeheten 'functioneel alcoholist'.

Dat betekent dat ik meer drink dan de door de GGD maximaal gesuggereerde hoeveelheid alcohol per week.

Maar dat ik niet continu flessen jonge jenever zit te klappen en alleen nog maar vla kan binnenhouden en niet kan werken.

Zo heb ik vandaag alweer anderhalve fles wijn op maar dan wel uitgesmeerd over een langere periode.

Uiteraard besef ik me dat dit niet goed voor je is. Maar vroeger rookte ik veel sigaretten en da's ook niet bepaald goed voor je, ik ben nou grotendeels gestopt met roken dus wat dat betreft valt het ook wel weer mee.

Ja ik ga eerder dood dan iemand die om 5 u s ochtends naar de sportschool gaat en alleen droge kip met broccoli vreet. Maar ik kan wel gewoon werken en verdien een modaal inkomen en woon in een sociaal inkomen.

Wie heeft er hier nog meer ervaring met 'functioneel alcoholisme' of een lichte vorm van alcoholisme?
  Spellchecker zondag 6 oktober 2024 @ 20:15:33 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215196213
Je hebt vandaag om 20.00 uur anderhalve fles wijn op, maar uitgesmeerd over een langere periode.
Hoe laat ben je daaraan begonnen?
pi_215196249
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:15 schreef maily het volgende:
Je hebt vandaag om 20.00 uur anderhalve fles wijn op, maar uitgesmeerd over een langere periode.
Hoe laat ben je daaraan begonnen?
Geen idee niet op gelet ik was aan het gamen
pi_215196262
Meestal drink ik natuurlijk pas s avonds, omdat ik natuurlijk gewoon werk. Ik verdien modaal.

Maar nou is het weekend.

Soms drink ik een dag niet maar dat is redelijk lastig. Als ik wiet heb hoef ik geen alcohol, maar helaas is wiet veel en veel te duur. En ik krijg er zin van in sigaretten en ik wilde nou juist stoppen met roken.
  Moderator zondag 6 oktober 2024 @ 20:22:17 #5
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_215196263
Je bent gewoon een standaarddrinker. Niks mis mee
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:23:01 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215196272
Dat is wel heel veel, en het dan bagatelliseren door er een ander extreem dieet van droge kip en brocolli tegenover te zetten maakt het niet minder.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215196279
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:22 schreef Plompzakker het volgende:
Je bent gewoon een standaarddrinker. Niks mis mee
Zo kan je een lichte/functionele alcoholist ook noemen ja. Dat is de ouderwetse term.

Natuurlijk snap ik dat ik geen 90 ga worden op deze manier. Maar waarom zou dat moeten? Ik heb geen partner, geen kinderen. Mijn poezen worden hooguit 18 jaar oud en zijn nu 2 jaar oud dus die overleef ik nog wel zo.
pi_215196286
quote:
16s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:23 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat is wel heel veel, en het dan bagatelliseren door er een ander extreem dieet van droge kip en brocolli tegenover te zetten maakt het niet minder.
Ik drink natuurlijk niet dagelijks een fles wijn maar het is weekend
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:26:57 #9
459912 FlippingCoin
pi_215196312
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik drink natuurlijk niet dagelijks een fles wijn maar het is weekend
Je maakt dit topic, dus toch zit het je niet lekker. Is het nu de verslaving die er de voetnoot bijplaatst dat het wel meevalt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_215196326
quote:
16s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Je maakt dit topic, dus toch zit het je niet lekker. Is het nu de verslaving die er de voetnoot bijplaatst dat het wel meevalt?
En wat als het niet meevalt?
pi_215196327
Maar ergens wringt de schoen, dunkt mij, waarom zou je er een topic over maken als het geen probleem of zorg van je is?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:29:57 #12
459912 FlippingCoin
pi_215196330
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dan is het aan jou om er wat aan te doen, mijn leven wordt er niet kut van.
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:30:21 #13
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215196336
Je bent een gewone drinker. Niks om je zorgen om te maken, trek gerust nog een flesje open.
pi_215196339
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Maar ergens wringt de schoen, dunkt mij, waarom zou je er een topic over maken als het geen probleem of zorg van je is?
Meer om te kijken of er nog meer mensen zijn die zo drinekn

quote:
Wie heeft er hier nog meer ervaring met 'functioneel alcoholisme' of een lichte vorm van alcoholisme?
pi_215196341
Alcohol gebruik kan je niet in 1 keer afkappen en kans bestaat dat je steeds meer gaat drinken. Krijg je geen psychologische hulp?
pi_215196346
quote:
16s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dan is het aan jou om er wat aan te doen, mijn leven wordt er niet kut van.
Mwah ik denk eerder andersom: mijn leven is niet zo heel erg geweldig dus dan maar wat drinken
pi_215196349
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dan moet je hulp zoeken.
Sowieso als je afhankelijk bent van alcohol. Hoeveelheid maakt daarbij niet uit.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_215196356
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:30 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Meer om te kijken of er nog meer mensen zijn die zo drinekn
[..]

Ja maar je vraagt je dat niet zo maar af. Als je het normaal en goed zou vinden zou je het niet doen. Normaal gedrag hoef je niet te checken bij anderen.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_215196360
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:30 schreef koffiekoekjes het volgende:
Alcohol gebruik kan je niet in 1 keer afkappen en kans bestaat dat je steeds meer gaat drinken. Krijg je geen psychologische hulp?
Psycholoog ben ik bijna 20 jaar naartoe gegaan al van kinds af aan, zo rond mijn 25 e ben ik daarmee gestopt want het heeft geen zin.

Voor alcohol ga ik geen hulp zoeken, want stel je krijgt ooit een autoongeluk (zelfs als dit niet wordt veroorzaakt door alcohol) dan keert de verzekeraar niet uit als er in je medisch dossier staat dat je alcoholafhankelijk bent. Nou heb ik nu nog geen rijbewijs maar ik heb binnenkort rijexamen. Uiteraard rijd ik niet onder invloed van alcohol.
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:33:21 #20
459912 FlippingCoin
pi_215196365
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:30 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Mwah ik denk eerder andersom: mijn leven is niet zo heel erg geweldig dus dan maar wat drinken
Klinkt alsof je best weet dat dit niet zo'n beste oplossing is.
pi_215196366
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja maar je vraagt je dat niet zo maar af. Als je het normaal en goed zou vinden zou je het niet doen. Normaal gedrag hoef je niet te checken bij anderen.
Ik had ook laatst een topic geopend over chinese chilisaus en wie dat nogmeer lekker vindt dus dat laatste ben ik het niet zo mee eens
pi_215196372
quote:
16s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Klinkt alsof je best weet dat dit niet zo'n beste oplossing is.
Nee klopt naar de sportschool gaan om 5 u s ochtends en alleen droge kip met broccoli eten zou beter zijn. Dan word ik knapper en kan ik misschien een partner vinden. Maar daar heb ik helaas geen puf voor
pi_215196381
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

Dan moet je hulp zoeken.
Sowieso als je afhankelijk bent van alcohol. Hoeveelheid maakt daarbij
De verzekering keert dan niet meer uit bij een auto-ongeluk (ook als dit niet veroorzaakt wordt door alcohol) dus dat ga ik echt niet riskeren. Dat komt in je dossier.
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:39:01 #24
459912 FlippingCoin
pi_215196409
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:34 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nee klopt naar de sportschool gaan om 5 u s ochtends en alleen droge kip met broccoli eten zou beter zijn. Dan word ik knapper en kan ik misschien een partner vinden. Maar daar heb ik helaas geen puf voor
Bullshit
pi_215196410
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:30 schreef damsco het volgende:
Je bent een gewone drinker. Niks om je zorgen om te maken, trek gerust nog een flesje open.
En daar gaat het fout, een gewone drinker bestaat niet.
Je hebt helemaal geen alcohol nodig.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')