Geen idee niet op gelet ik was aan het gamenquote:Op zondag 6 oktober 2024 20:15 schreef maily het volgende:
Je hebt vandaag om 20.00 uur anderhalve fles wijn op, maar uitgesmeerd over een langere periode.
Hoe laat ben je daaraan begonnen?
Zo kan je een lichte/functionele alcoholist ook noemen ja. Dat is de ouderwetse term.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:22 schreef Plompzakker het volgende:
Je bent gewoon een standaarddrinker. Niks mis mee
Ik drink natuurlijk niet dagelijks een fles wijn maar het is weekendquote:Op zondag 6 oktober 2024 20:23 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat is wel heel veel, en het dan bagatelliseren door er een ander extreem dieet van droge kip en brocolli tegenover te zetten maakt het niet minder.
Je maakt dit topic, dus toch zit het je niet lekker. Is het nu de verslaving die er de voetnoot bijplaatst dat het wel meevalt?quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik drink natuurlijk niet dagelijks een fles wijn maar het is weekend
En wat als het niet meevalt?quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je maakt dit topic, dus toch zit het je niet lekker. Is het nu de verslaving die er de voetnoot bijplaatst dat het wel meevalt?
Dan is het aan jou om er wat aan te doen, mijn leven wordt er niet kut van.quote:
Meer om te kijken of er nog meer mensen zijn die zo drineknquote:Op zondag 6 oktober 2024 20:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Maar ergens wringt de schoen, dunkt mij, waarom zou je er een topic over maken als het geen probleem of zorg van je is?
quote:Wie heeft er hier nog meer ervaring met 'functioneel alcoholisme' of een lichte vorm van alcoholisme?
Mwah ik denk eerder andersom: mijn leven is niet zo heel erg geweldig dus dan maar wat drinkenquote:Op zondag 6 oktober 2024 20:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dan is het aan jou om er wat aan te doen, mijn leven wordt er niet kut van.
Dan moet je hulp zoeken.quote:
Ja maar je vraagt je dat niet zo maar af. Als je het normaal en goed zou vinden zou je het niet doen. Normaal gedrag hoef je niet te checken bij anderen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:30 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Meer om te kijken of er nog meer mensen zijn die zo drinekn
[..]
Psycholoog ben ik bijna 20 jaar naartoe gegaan al van kinds af aan, zo rond mijn 25 e ben ik daarmee gestopt want het heeft geen zin.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:30 schreef koffiekoekjes het volgende:
Alcohol gebruik kan je niet in 1 keer afkappen en kans bestaat dat je steeds meer gaat drinken. Krijg je geen psychologische hulp?
Klinkt alsof je best weet dat dit niet zo'n beste oplossing is.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:30 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Mwah ik denk eerder andersom: mijn leven is niet zo heel erg geweldig dus dan maar wat drinken
Ik had ook laatst een topic geopend over chinese chilisaus en wie dat nogmeer lekker vindt dus dat laatste ben ik het niet zo mee eensquote:Op zondag 6 oktober 2024 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja maar je vraagt je dat niet zo maar af. Als je het normaal en goed zou vinden zou je het niet doen. Normaal gedrag hoef je niet te checken bij anderen.
Nee klopt naar de sportschool gaan om 5 u s ochtends en alleen droge kip met broccoli eten zou beter zijn. Dan word ik knapper en kan ik misschien een partner vinden. Maar daar heb ik helaas geen puf voorquote:Op zondag 6 oktober 2024 20:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Klinkt alsof je best weet dat dit niet zo'n beste oplossing is.
De verzekering keert dan niet meer uit bij een auto-ongeluk (ook als dit niet veroorzaakt wordt door alcohol) dus dat ga ik echt niet riskeren. Dat komt in je dossier.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dan moet je hulp zoeken.
Sowieso als je afhankelijk bent van alcohol. Hoeveelheid maakt daarbij
Bullshitquote:Op zondag 6 oktober 2024 20:34 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Nee klopt naar de sportschool gaan om 5 u s ochtends en alleen droge kip met broccoli eten zou beter zijn. Dan word ik knapper en kan ik misschien een partner vinden. Maar daar heb ik helaas geen puf voor
En daar gaat het fout, een gewone drinker bestaat niet.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:30 schreef damsco het volgende:
Je bent een gewone drinker. Niks om je zorgen om te maken, trek gerust nog een flesje open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |