abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215200023
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:17 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Een crisis :') Die ze zelf gemaakt hebben :')
Ik wacht ook met smacht op de onderbouwing van deze noodwet.

Dat is een beetje als ik eind van de maand crisis uitroep omdat ik een stukje maand overheb bij mijn salaris terwijl ik niet op mijn geld heb gelet.
Regeren is vooruit zien; dat lijkt links gewoon niet te willen beseffen. Geef mij 1 voorbeeld van een land waar massa-immigratie op dergelijke schaal wel goed is uitgepakt. Precies, die is er niet. Alleen ellende, plundering en wanorde. En vooral: mensen die (en let wel: dit geldt voor ongeveer 80%) totaal niet de intentie hebben om zich ook maar een beetje aan te passen. Die willen gewoon lekker hier een huisje krijgen en liggen op de bank; hele dagen bellen met familie in hun eigenlijke thuisland.

Als je nu niet ingrijpt en koers verandert is het te laat. En nee, de spreidingswet is niet de oplossing. Dat is alsof je een wond op je lijf maar gaat verplaatsen zodat je in plaats van 1 grote etterende wond 15 kleine wondjes hebt. Dat komt niet goed.
pi_215200204
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:24 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Je hoeft daar alleen maar een mohammed cartoon voor te tekenen, Niek.
Is het zo simpel?!
Siberian Kiss.
pi_215200614
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:31 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Regeren is vooruit zien; dat lijkt links gewoon niet te willen beseffen. Geef mij 1 voorbeeld van een land waar massa-immigratie op dergelijke schaal wel goed is uitgepakt. Precies, die is er niet. Alleen ellende, plundering en wanorde. En vooral: mensen die (en let wel: dit geldt voor ongeveer 80%) totaal niet de intentie hebben om zich ook maar een beetje aan te passen. Die willen gewoon lekker hier een huisje krijgen en liggen op de bank; hele dagen bellen met familie in hun eigenlijke thuisland.

Als je nu niet ingrijpt en koers verandert is het te laat. En nee, de spreidingswet is niet de oplossing. Dat is alsof je een wond op je lijf maar gaat verplaatsen zodat je in plaats van 1 grote etterende wond 15 kleine wondjes hebt. Dat komt niet goed.
Ik vind het mooi dat mensen denken dat de spreidingswet DE oplossing is. De kraan is lek, maar in plaats van de kraan te willen repareren gaan we meer emmers neerzetten.
  maandag 7 oktober 2024 @ 12:26:18 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215200629
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:47 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dus keiharde probleemontkenning en wegkijkgedrag.
En verder is dit heel slim op de persoon spelen. (daar zijn de deugmensen vaak heel goed in)
Nee gewoon de feiten benoemen. Je blijft lekker duiken en onzin vertellen. Er is niemand die hier de hele wereld wil. Je bent gewoon aan het liegen en dat is huftergedrag.

quote:
In je bent zelf eerder het type hufter dat er zelf netjes bij zit en de lasten van je eigen goede bedoelingen afwentelt op anderen. Waarschijnlijk heb je nog nooit met iemand gesproken die in Ter Apel woont en zijn hele leven in elkaar ziet donderen vanwege de deugende mensen die veilig op grote afstand wonen.
Ik dnek niet dat jij ooit met ze gesproken hebt.

Verder ben je aan het liegen over wat mijn standpunt is en praat je ook nog om de hete brei heen over hoe hufterig het is om iedere asielzoeker persoon verantwoordelijk te maken voor wanbeleid van anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 07-10-2024 13:44:35 ]
pi_215200832
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:16 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Er worden 2 dingen door elkaar gehaald:
1. het terugdringen van het aantal (nep)vluchtelingen dat eerst door een dozijn andere veilige landen gereisd is.
2. hoe de mensen die zich hier als vluchteling melden met zo min mogelijk overlast opgevangen kunnen worden. Spreiden zoals de wet dat ook voorschrijft is daar een oplossing voor.
Nee, dat is het niet. Het zijn geen vluchtelingen en het is niet opvang wat we doen, die mensen hoeven ook helemaal niet opgevangen te worden want de dag voor hun asielaanvraag hadden ze zelf nog eten en onderdak geregeld.

Bij terugdringen komen er nog steeds meer bij. Dan kun spreiden en spreiden tot ze overal in overlastgevende aantallen zijn. Het is institutionele procrastinatie, meer niet. Het is ook immoreel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 7 oktober 2024 @ 12:44:25 #156
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215200873
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 01:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Getuigenverslagen zegt jou zeker ook niks. Daar mag een rechter ook niks mee toch?
Dat moet onder ede. Anders pleeg je meineed.
pi_215200896
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee gewoon de feiten benoemen. Je blijft lekker duiken en onzin vertellen. Er is niemand die hier de hele wereld wild. Je bent gewoon aan het liegen en dat is huftergedrag.
En hoeveel van de 6 miljard aardbewoners die een beter leven met gratis geld uit de Nederlandse bijstand kunnen krijgen zouden we wel kunnen bergen volgens jou? Kom maar met een antwoord.
[..]
quote:
Ik dnek niet dat jij ooit met ze gesproken hebt.
Wel. En de echte verhalen zijn nog schrijnender dan wat er doorsijpelt via de media
quote:
Verder ben je aan het liegen over wat mijn standpunt is en praat je ook nog om de hete brei heen over hoe hufterig het is om iedere asielzoeker persoon verantwoordelijk te maken voor wanbeleid van anderen.
Ga vooral door met jou haat posts hier want daarmee wordt duidelijk wat de oorzaak is van de polarisatie in de samenleving.
Wie aan de "goede" kant denkt te staan permitteert zich een vrijbrief voor allerlei verwensingen t.o.v. degenen die wel zo slim zijn om uit te rekenen dat we niet iedere week 1000 gelukszoekers kunnen opnemen. Alleen in dit topic komen al kreten voorbij als leugenaar, dom en hufter.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_215200906
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:25 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Echte vluchtelingen hebben helemaal niet de resources om uberhaupt de reis naar Nederland te maken. 95% heeft hier niks te zoeken.
Hoezo kan een vluchteling geen geld hebben? Als er bijvoorbeeld een staatsgreep plaats vind in een land is het best denkbaar dat de voormalige politieke elite een doelwit zijn van de huidige overheersers. Dit kunnen ook vluchtelingen zijn.
pi_215200928
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:25 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ik vind het mooi dat mensen denken dat de spreidingswet DE oplossing is. De kraan is lek, maar in plaats van de kraan te willen repareren gaan we meer emmers neerzetten.
Ter Apel dient als een soort trechter waarbij de opening bewust heel nauw wordt gehouden. Met de spreidingswet zet je bijna letterlijk de deur weer wagenwijd open. Het is heel vervelend voor de mensen in Ter Apel maar misschien moeten we het aanmeldcentrum gewoon verplaatsen naar een locatie waar deze groep oproerkraaiers zo min mogelijk overlast kunnen veroorzaken ipv onze eigen bevolking met het probleem opzadelen en sterker nog, het probleem willen verspreiden.
pi_215200940
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:48 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Hoezo kan een vluchteling geen geld hebben? Als er bijvoorbeeld een staatsgreep plaats vind in een land is het best denkbaar dat de voormalige politieke elite een doelwit zijn van de huidige overheersers. Dit kunnen ook vluchtelingen zijn.
De voormalige politieke elite zijn m.i. niet de personen die dan maar gaan stelen van de buurtbewoners.
pi_215200941
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:16 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Er worden 2 dingen door elkaar gehaald:
1. het terugdringen van het aantal (nep)vluchtelingen dat eerst door een dozijn andere veilige landen gereisd is.
Eerder zijn hier ook al uitzonderingen op aangenomen om Italië en Griekenland te ontlasten, daar moeten we dan ook mee stoppen zeker?
  roze maandag 7 oktober 2024 @ 12:55:32 #162
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215200948
@Hexagon Ik wacht nog steeds op een bron.
Your beauty never ever scared me.
pi_215200951
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De voormalige politieke elite zijn m.i. niet de personen die dan maar gaan stelen van de buurtbewoners.
Ik ging in op de stelling dat echte vluchtelingen geen resources zouden kunnen hebben.
pi_215200972
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 18:06 schreef inslagenreuring het volgende:
Met chinooks het land uittrappen. Flikker dat tuig er maar uit in de Sahara.
Ik formuleer het liever als: versnel de aanvraagprocedure, wees veel kritischer met het uitgeven van verblijfsvergunningen en beperk de mogelijkheden om tegen besluiten in te gaan en zorg er voor dat het zinloos is om weerstand te bieden bij repatriëring naar eigen land; dit dient onder begeleiding van bewakers te gebeuren.
pi_215200998
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:56 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het gaat mij om de stelling dat echte vluchtelingen geen resources zouden kunnen hebben.
Een enkeling vast wel maar dat zullen toch de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen.
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:01:49 #166
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215201021
Huh maar ik dacht dat asielzoekers en hun diversiteit een verrijking zijn voor Nederland? En nu komen we erachter dat een grote meerderheid van deze asielzoekers crimineel gedrag en overlast veroorzaken? Maar dit zijn toch de hersenchirurgen en billenwassers van de toekomst? Hoe kan dit nou?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  roze maandag 7 oktober 2024 @ 13:04:40 #167
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215201042
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:01 schreef Scorpie het volgende:
Huh maar ik dacht dat asielzoekers en hun diversiteit een verrijking zijn voor Nederland? En nu komen we erachter dat een grote meerderheid van deze asielzoekers crimineel gedrag en overlast veroorzaken? Maar dit zijn toch de hersenchirurgen en billenwassers van de toekomst? Hoe kan dit nou?
Niet nu pas hoor. Alleen mensen met oogkleppen op weten dit niet.
Your beauty never ever scared me.
pi_215201044
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Het zijn geen vluchtelingen en het is niet opvang wat we doen, die mensen hoeven ook helemaal niet opgevangen te worden want de dag voor hun asielaanvraag hadden ze zelf nog eten en onderdak geregeld.

Bij terugdringen komen er nog steeds meer bij. Dan kun spreiden en spreiden tot ze overal in overlastgevende aantallen zijn. Het is institutionele procrastinatie, meer niet. Het is ook immoreel.
Dus terugdringen werkt niet en we moeten niet spreiden?
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:05:07 #169
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215201047
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:31 schreef Solispolar het volgende:

[..]

De spreidingswet is een stokpaardje van links om hun deugdbuikjes te kunnen blijven voeden met irreele verwachtingen dat alles goed komt en we allemaal onder een regenboog straks een betere toekomst tegemoet gaan terwijl iedereen cultureel verrijkt gaat worden. Blij dat die spreidingswet niet door de strotten van onschuldige gemeentes geramd gaat worden zodat heel Nederland straks 1 grote riolering van overlastgevend asieltuig is. Gewoon zoveel mogelijk concentreren op 1 plek terwijl we proberen een oplossing te vinden voor het ongebreideld invliegen van crimineel 3e wereld landen tuig, waar een hele asielmaffia al jaren handig op aan het inspelen is.
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
pi_215201054
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:25 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
De spreidingswet was zogenaamd bedoeld om Ter Apel te ontlasten door asielzoekers over meerdere kleine locaties te verdelen terwijl het eigenlijk een middel is om de opvangcapaciteit te vergroten waardoor er nog meer asielzoekers hierheen kunnen komen. Spreiding is dus nogal misleidend in deze, het is vooral nog meer de massa-immigratie faciliteren.
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:08:06 #171
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_215201071
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:06 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De spreidingswet was zogenaamd bedoeld om Ter Apel te ontlasten door asielzoekers over meerdere kleine locaties te verdelen terwijl het eigenlijk een middel is om de opvangcapaciteit te vergroten waardoor er nog meer asielzoekers hierheen kunnen komen. Spreiding is dus nogal misleidend in deze, het is vooral nog meer de massa-immigratie faciliteren.
Het is het zoveel mogelijk proberen op te rekken van de asielcapaciteit zodat er nog meer kansloze vluchtelingen hier naar binnen kunnen worden gevlogen. Vraag de gemiddelde pro-asielzoekers-spreidingswet persoon maar eens of hij vindt dat er een max moet zitten aan de opvang in Nederland - ze geven allemaal nooit thuis. Nederland moet meer, meer, meer, meer opvangen en kritiek is uit den boze.
pi_215201078
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Een enkeling vast wel maar dat zullen toch de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen.
Degene die hier komen hebben in ieder gebal resources om hier te komen, de arme vluchtelingen krijgen dat niet voor elkaar en worden opgevangen in de regio. Als we de zwakste willen helpen zullen we ze zelf moeten halen toch?
pi_215201148
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 13:04 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus terugdringen werkt niet en we moeten niet spreiden?
We moeten stopppen met opvangen alsof ze rechtstreeks in gescheurde kleren van de bombardementen rond de IJzer komen gewandeld. Opvang is bijna per definitie in de regio, wat wij doen is ze op een traject naar een sociale huurwoning, een uitkering en het Nederlands staatsburgerschap zetten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:22:05 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215201188
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:47 schreef quo_ het volgende:

[..]
En hoeveel van de 6 miljard aardbewoners die een beter leven met gratis geld uit de Nederlandse bijstand kunnen krijgen zouden we wel kunnen bergen volgens jou? Kom maar met een antwoord.
Geen idee, ik ben geen ambtenaar.

Maar er is niemand die ze alle 6 miljard wil. Dat blijven roepen is gewoon liegen.

quote:
Ga vooral door met jou haat posts hier want daarmee wordt duidelijk wat de oorzaak is van de polarisatie in de samenleving.
Wie aan de "goede" kant denkt te staan permitteert zich een vrijbrief voor allerlei verwensingen t.o.v. degenen die wel zo slim zijn om uit te rekenen dat we niet iedere week 1000 gelukszoekers kunnen opnemen. Alleen in dit topic komen al kreten voorbij als leugenaar, dom en hufter.
Ik spreek je gewoon aan op je gedrag omdat je voortdurend dingen beweert die niet kloppen. Dat is gewoon huftergedrag.
  maandag 7 oktober 2024 @ 13:22:16 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215201192
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:55 schreef Ama het volgende:
@:Hexagon Ik wacht nog steeds op een bron.
Welke bron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')