Ziekenhuizen zijn zodanig gebouw dat ze cat 5 aankunnen en er zijn extra maatregelen tegen overstromingen. Grote groep gevangenen zijn herplaatst naar andere gevangenissen, zal ook nog wel een groep zijn die gewoon achterlaten wordt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 02:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat doen ze daar nu met gevangenen en patiënten in ziekenhuizen? Worden die nu ook geëvacueerd of gevalletje pech gehad? Weet iemand dat?
Nieuwe trailer Season 4 - Mayor of Kingstown coming up..quote:Op woensdag 9 oktober 2024 03:50 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Ziekenhuizen zijn zodanig gebouw dat ze cat 5 aankunnen en er zijn extra maatregelen tegen overstromingen. Grote groep gevangenen zijn herplaatst naar andere gevangenissen, zal ook nog wel een groep zijn die gewoon achterlaten wordt.
Die gasten van recon zijn echt helden. Je zou zeggen dat e dit tegenwoordig met drones moeten kunnen doen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 01:07 schreef Elan het volgende:
Je hebt dus een onderzoeksvliegtuig dat er dwars doorheen vliegt.
https://www.reddit.com/r/Damnthatsinteresting/s/NwJrM1N7fj
Klopt, maar de stormvloed is al in gang gezet en dat veranderd niet. Die wind zal dan het probleem niet zijn, al is dat natuurlijk nog steeds achterlijk hoog en hard aangezien we in Nederland hooguit windkracht 12 halen wat overeen komt met een tropische storm en hooguit een low-end cat.1 orkaan.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 01:23 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ze verwachten toch een afzwakking naar categorie 3 en 2?
Ik heb begrepen dat het landinwaarts gaat om overstromingen omdat de rivieren niet kunnen doorstromen/ blokkeren vanwege het teruggeduwde water aan de kust. Klopt dat niet?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt, maar de stormvloed is al in gang gezet en dat veranderd niet. Die wind zal dan het probleem niet zijn, al is dat natuurlijk nog steeds achterlijk hoog en hard aangezien we in Nederland hooguit windkracht 12 halen wat overeen komt met een tropische storm en hooguit een low-end cat.1 orkaan.
Katrina was ook een 5 en bij landfall een 3 en we hebben gezien wat dat bracht.
Nu is het relief van New Orleans natuurlijk ook debet geweest aan de ellende daar maar desondanks zit niemand te wachten op metershoog water wat kilometers landinwaarts kan komen, zeker als je al in lager gelegen delen zit.
Meer informatie kan je ook nog hier vinden -->
WKN / [ACTUEEL] Hurricane Season 2024 #2
Ik lees net het nieuws dat hij weer categorie 5 is. Pffooee, dat gaat vreselijk worden.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt, maar de stormvloed is al in gang gezet en dat veranderd niet. Die wind zal dan het probleem niet zijn, al is dat natuurlijk nog steeds achterlijk hoog en hard aangezien we in Nederland hooguit windkracht 12 halen wat overeen komt met een tropische storm en hooguit een low-end cat.1 orkaan.
Nu is het relief van New Orleans natuurlijk ook debet geweest aan de ellende daar maar desondanks zit niemand te wachten op metershoog water wat kilometers landinwaarts kan komen, zeker als je al in lager gelegen delen zit.
Drones of satellietenquote:Op woensdag 9 oktober 2024 06:37 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Die gasten van recon zijn echt helden. Je zou zeggen dat e dit tegenwoordig met drones moeten kunnen doen.
Verder: herintensificatie naar Cat5, geen EWR in zicht, iets zuidelijker pad, dus minder last van shear. Dit wordt voor Venice, Sarasota, Cape Coral etc echt desastreus.
Is er eigenlijk iets gedaan in New Orleans, ik meende dat er na Katrina een soort van Deltaplan (met hulp van NL engineers) is bedacht om te voorkomen dat dat ooit nog zou voorkomen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die zullen er nu weinig zijn, denk dat de meesten hun slaap wel nodig hebben om straks verslag te doen tijdens de storm.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:23 schreef Falco het volgende:
Tvp voor de livestreams en anderee interessante links.
Ik kan me herinneren bij Irma (denk ik?) dat een zo'n dude zat te livestreamen vanaf een tankstation op de Florida Keys. Was echt bizar.
Zeker, daar zijn allerlei aanpassingen gedaan, dijken gebouwd maar dat is een tig-jaren plan.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Is er eigenlijk iets gedaan in New Orleans, ik meende dat er na Katrina een soort van Deltaplan (met hulp van NL engineers) is bedacht om te voorkomen dat dat ooit nog zou voorkomen.
Mogelijk een fataal besluit.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:26 schreef Scrummie het volgende:
Website met enkele live cams: https://hazcams.com/
Vriendin van mijn vriendin woont ergens ten zuiden van Sarasota. "Mandatory evacuations" maar ze blijven gewoon thuis
Hoe accuraat is die meestal voor orkanen in die regio?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:35 schreef Frutsel het volgende:
De EURO gooit hem als high-end cat-2 of low-end cat 3 bovenop Tampa
[ afbeelding ]
Ik hoorde een bijna huilende weerman iets van 20 keer « incredible » zeggen, en daarna: mensen die in het gebied blijven, zijn straks allemaal dood. Weet helaas niet meer waar, want ik schwits tussen nieuwssites, twitter en YouTube. Maar ik geloof hem.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:26 schreef Scrummie het volgende:
Website met enkele live cams: https://hazcams.com/
Vriendin van mijn vriendin woont ergens ten zuiden van Sarasota. "Mandatory evacuations" maar ze blijven gewoon thuis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |