Hallo Mikey, bedankt voor je snelle reactie. Ik gebruik al een jaar CeraVe hydraterende gezichtsreiniger. Veroorzaakt absoluut geen uitslag of wat dan ook. Ben er dik tevreden over maar hydrateert niet genoeg. Dus ik kan naast die reiniger dan ook gewoon Cerave moitsurising lotion gebruiken?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:43 schreef Mikeytt het volgende:
Cerave! de lotion, niet de cream
[ afbeelding ]
Wat zijn ceramiden? Ja ik weet niet. Voelde ook super dik en vettig aan dat spul uit potje:quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:47 schreef Mikeytt het volgende:
Ben die van Cetaphil aan het checken verder... zitten niet eens ceramiden in onzinproduct.
Die hydraterende cleanser moet je afspoelen. T is de bedoeling dat je daarna de creme of lotion erop smeert Zou beginnen met de lotion. De creme is beter, maar niet geschikt voor gevoelige huid.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:48 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Hallo Mikey, bedankt voor je snelle reactie. Ik gebruik al een jaar CeraVe hydraterende gezichtsreiniger. Veroorzaakt absoluut geen uitslag of wat dan ook. Ben er dik tevreden over maar hydrateert niet genoeg. Dus ik kan naast die reiniger dan ook gewoon Cerave moitsurising lotion gebruiken?
vetmoleculen die belangrijk zijn om je huid gehydrateerd te houden. Dermatologen adviseren dan ook om altijd een moisturizer met ceramiden te kopen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:49 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Wat zijn ceramiden? Ja ik weet niet. Voelde ook super dik en vettig aan dat spul uit potje:
[ afbeelding ]
Ja die spoel ik ook af lol. Ik was gewoon daarmee mijn gezicht, spoel het af en zet vervolgens niks meer op mijn gezicht uit angst voor uitslag enal. Dus na reinigen van gezicht met cleanser de lotion erop knallen?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die hydraterende cleanser moet je afspoelen. T is de bedoeling dat je daarna de creme of lotion erop smeert Zou beginnen met de lotion. De creme is beter, maar niet geschikt voor gevoelige huid.
yep!quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja die spoel ik ook af lol. Ik was gewoon daarmee mijn gezicht, spoel het af en zet vervolgens niks meer op mijn gezicht uit angst voor uitslag enal. Dus na reinigen van gezicht met cleanser de lotion erop knallen?
Ik ga proberen. Morgen meteen kopen.
Ja wil ff niet te gek doen en ga eerst de lotion proberen. Misschien is dat wel genoeg om mijn klachten al een stuk te verminderen. Fingers crossed !!quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:59 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
yep!
Nog beter zou 1x per week een een BHA exfoliant toevoegen alvorens je de cleanser + lotion aanbrengt
Dat wel ja.. voordeel is wel dat ze 1 liter flessen hebben voor 30 eur. per ml is dat zelfs goedkoper dan het Etos huismerk.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:55 schreef Werkperd het volgende:
Pff wel best duur zie ik. Dat Cetaphil potje heeft mij al 16 euro gekost.
Ik ga eerst kleinste, dus goedkoopste uitproberen voor het geval dat het niet werkt. Werkt het, dan leg ik zo een meijer neer voor meer!quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat wel ja.. voordeel is wel dat ze 1 liter flessen hebben voor 30 eur. per ml is dat zelfs goedkoper dan het Etos huismerk.
Kan dat? Wat krijg je dan precies mee? En is dat gratis?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:31 schreef valentijn101 het volgende:
Vraag eens een paar proefmonsters bij de apotheek.
Wat verwacht je van een crème, alleen voeden en hydrateren of ook spf?quote:Op zondag 6 oktober 2024 00:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Kan dat? Wat krijg je dan precies mee? En is dat gratis?
Poehh.. Moeilijke vragen waar ik eigenlijk geen antwoorden op heb.. SPF zal vast niet want ik heb alleen problemen in herfst en winter. Herfst valt nog wel mee maar in winter wordt het erger. Droogheid. Door droogheid krijg ik dus schilfers.quote:Op maandag 7 oktober 2024 22:46 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat verwacht je van een crème, alleen voeden en hydrateren of ook spf?
Is het voor overdag of voor 's nachts? Embryolisse zou een topcreme zijn qua hydratatie, maar misschien is vaseline/parrafine liquidum ook voldoende? Prijs zegt niet altijd iets over het effect op je huid.
Gebruik je ook zeep voor je gezicht?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:22 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Poehh.. Moeilijke vragen waar ik eigenlijk geen antwoorden op heb.. SPF zal vast niet want ik heb alleen problemen in herfst en winter. Herfst valt nog wel mee maar in winter wordt het erger. Droogheid. Door droogheid krijg ik dus schilfers.
Dus het zou gewoon hydrateren moeten?
Nee alleen cleanser.. Van zeep kreeg ik ook branderig gevoel..quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:24 schreef Jippie het volgende:
[..]
Gebruik je ook zeep voor je gezicht?
Ben je al naar de huisarts geweest?quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:25 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nee alleen cleanser.. Van zeep kreeg ik ook branderig gevoel..
Het is eigenlijk moeilijk te pinpointen wat er nu precies aan de hand is. Ik gebruik nu week hydraterende lotion die MikeyTT had aanbevolen. Heb tot nu toe geen last van droge huid gelukkig. Hydrateert vrij goed en is ook niet vettig...
Maar toch krijg ik zo'n vurig gevoel en dat is meestal alleen op werk. Lente / zomer heb ik er geen last van. Alleen vanaf herfst begint het. Kan ook niet aan droge lucht liggen omdat ik nu mijn wangen voldoende hydrateer.
Zonder lotion heb ik dat trouwens ook. Rode wangen. Snap er niks meer van.
Soms duurt het even voordat de huid(barrière)weer hersteld is en de huid weer rustig oogt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 22:25 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nee alleen cleanser.. Van zeep kreeg ik ook branderig gevoel..
Het is eigenlijk moeilijk te pinpointen wat er nu precies aan de hand is. Ik gebruik nu week hydraterende lotion die MikeyTT had aanbevolen. Heb tot nu toe geen last van droge huid gelukkig. Hydrateert vrij goed en is ook niet vettig...
Maar toch krijg ik zo'n vurig gevoel en dat is meestal alleen op werk. Lente / zomer heb ik er geen last van. Alleen vanaf herfst begint het. Kan ook niet aan droge lucht liggen omdat ik nu mijn wangen voldoende hydrateer.
Zonder lotion heb ik dat trouwens ook. Rode wangen. Snap er niks meer van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |