abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8580110
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je nou had gezegd dat die activiteiten tegelijk plaats zouden vinden was ik het nog met je eens geweest ook.
Dat bedoel ik ook, zie ook een eerdere post van me
quote:
Dus en de ouders wijzen op hun verantwoordelijkheden, desnoods er stevig op hameren, en de kinderen eten verschaffen op school, maar dan wel betaald door alle ouders die kinderen hebben die eten op school. Duur hoeft dat echt niet te worden, zoals ik al zei. Wat kookmoeders, in het groot voedsel inkopen bij 'n groothandel en wat niet al te dure kookspullen. Kosten gewoon delen door het aantal ouders. Dat zal echt geen tientallen euro's per week moeten gaan kosten.
Klopt. En als je als overheid nou helemaal een beetje slim zou zijn dan stel je in dat de enorme bergen voedsel die op veilingen nu worden doorgedraaid daarvoor gebruikt kunnen worden. Dan blijven de kosten helemaal minimaal.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_8580128
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:37 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nogmaals, minima HEBBEN geen geld voor een shoarma....

Daarom moeten ze ook niet naar de shoarma-tent gaan, waar overigens over het algemeen wel flink naar boven is afgerond. Een kebab op Stratumseind kostte in de tijden van de gulden 7 gld, nu is het 6 euro. Maar in de supermarkt is dat niet het geval.
quote:
En wat noem JIJ prioriteiten?
De realiteit is dat ze moeten kiezen tussen vlees of fruit deze week, DAAR moeten ze uit kiezen..
En geloof me, het nekt mensen om constant op het randje te zitten, redden we het wel redden we het niet....
Prioriteiten noem ik kiezen tussen eten (voor de kinderen) of geld uitgeven aan andere zaken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:39:56 #103
38969 corabora
tjongejongejonge
pi_8580132
en ik wil best meer belasting betalen voor die hongerige kinderen.......
pi_8580161
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:39 schreef corabora het volgende:
en ik wil best meer belasting betalen voor die hongerige kinderen.......
Nou, dan ga je nu naar het stadsdeel Amsterdam Noord en dan zeg je dat je al dat eten gaat financiëren.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  † In Memoriam † woensdag 19 februari 2003 @ 12:41:09 #105
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8580167
quote:

Waar ik voor ben, ook al vaak genoeg gepost hier trouwens. Als het gaat om het krijgen van kinderen heb je die instrumenten niet, of je moet het zien in instrumenten die je er hier van z'n lang zal ze leven niet door gaat krijgen zoals gedwongen sterilisatie en geboortebeperking. Dat zie ik in Nederland niet zo 1-2-3 ingevoerd worden eigenlijk.

En vervolgens de mislukte exemplaren ook maar afvoeren ? (die kosten de samenleving namelijk ook geld)
En kinderen die te laag scoren op eq/iq testen ook maar preventief steriel maken?
Anders krijg je later weer zo'n gedoe..

CherrymoonTraxx je bent eng..

pi_8580171
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:27 schreef Strolie75 het volgende:
Belachelijk, daar zijn die ouders zelf verantwoordelijk voor en die moeten dus worden opgevoed of (als ze geen geld hebben) worden geholpen met hun financiële huishouding.

Maar goed, binnenkort komt er dus niemand meer in Amsterdam met brood naar school, daar krijgen ze het immers toch voor niks. En de belastingbetaler maar weer betalen.

Ja, in principe, maar principes wijken bij mij toch echt als er kinderen hongerig op school zitten.
pi_8580186
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook, zie ook een eerdere post van me
[..]

Ok. Dat vind ik wel een voorwaarde, anders wordt het probleem niet opgelost.
quote:
Klopt. En als je als overheid nou helemaal een beetje slim zou zijn dan stel je in dat de enorme bergen voedsel die op veilingen nu worden doorgedraaid daarvoor gebruikt kunnen worden. Dan blijven de kosten helemaal minimaal.
Dat is natuurlijk een nog goedkopere optie. En zo zal men, als men wat inventief is, op een hele goedkope prijs uitkomen voor zo'n maaltijd.
  Admin woensdag 19 februari 2003 @ 12:42:28 #108
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8580193
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]
[..]

Prioriteiten noem ik kiezen tussen eten (voor de kinderen) of geld uitgeven aan andere zaken.

Heb jij enig idee wat het is om arm te zijn

Jij gaat er maar van uit dat de vaders en moeders enkel en alleen dr geld uitgeven aan bier en peuken..
Generaliseer eens niet zo, en kijk eens naar de vele, vele mensen die dat niet doen,
nogmaals, de keuze moeten maken tussen een week vlees of fruit vind ik een kwalijke.
Kun jeje voorstellen dat er minima zijn die altijd en eeuwig moet budgeteren?

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_8580196
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:41 schreef Loedertje het volgende:

[..]

En vervolgens de mislukte exemplaren ook maar afvoeren ? (die kosten de samenleving namelijk ook geld)
En kinderen die te laag scoren op eq/iq testen ook maar preventief steriel maken?
Anders krijg je later weer zo'n gedoe..

CherrymoonTraxx je bent eng..

Dat maak jij er allemaal weer van. Verantwoordelijkheid van de ouders: Daar draait het allemaal om.
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:42:47 #110
38969 corabora
tjongejongejonge
pi_8580199
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nou, dan ga je nu naar het stadsdeel Amsterdam Noord en dan zeg je dat je al dat eten gaat financiëren.

en jij? jij hebt misschien zoveel eten in je koelkast dat je aand het eind van de week alles weg moet pleuren, maar daar zitten zulke mensen niet mee he? zolang jij het maar goed heb!
  † In Memoriam † woensdag 19 februari 2003 @ 12:43:05 #111
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8580204
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Maar weer de vraag. Bron?

De supermarkten..
Markten..
pi_8580224
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:42 schreef yvonne het volgende:

[..]

Heb jij enig idee wat het is om arm te zijn

Ja hoor. Maak het zelfs wekelijks mee.
quote:
Jij gaat er maar van uit dat de vaders en moeders enkel en alleen dr geld uitgeven aan bier en peuken..
Generaliseer eens niet zo, en kijk eens naar de vele, vele mensen die dat niet doen,
nogmaals, de keuze moeten maken tussen een week vlees of fruit vind ik een kwalijke.
Kun jeje voorstellen dat er minima zijn die altijd en eeuwig moet budgeteren?
Ik zeg nergens dat iedereen geld uit geeft aan verslavingen, maar niemand kan ontkennen dat er wel degelijk een groep is binnen de groep uitkeringsgerechtigden die kampt met een of andere verslaving.
  † In Memoriam † woensdag 19 februari 2003 @ 12:44:35 #113
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8580237
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat maak jij er allemaal weer van. Verantwoordelijkheid van de ouders: Daar draait het allemaal om.

No way, jij schreef dat de overheid gaat beslissen wie er wel of geen kinderen mag krijgen..
quote:
Waar ik voor ben, ook al vaak genoeg gepost hier trouwens. Als het gaat om het krijgen van kinderen heb je die instrumenten niet, of je moet het zien in instrumenten die je er hier van z'n lang zal ze leven niet door gaat krijgen zoals gedwongen sterilisatie en geboortebeperking. Dat zie ik in Nederland niet zo 1-2-3 ingevoerd worden eigenlijk.
pi_8580243
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:43 schreef Loedertje het volgende:

[..]

De supermarkten..
Markten..

Nou, de supermarkten waar ik kom, daar is het toch allemaal niet duurder geworden. Wel hanteerden mensen daar rekensommetjes als 1 euro is 2 gulden.
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:45:17 #115
38969 corabora
tjongejongejonge
pi_8580255
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Ik zeg nergens dat iedereen geld uit geeft aan verslavingen, maar niemand kan ontkennen dat er wel degelijk een groep is binnen de groep uitkeringsgerechtigden die kampt met een of andere verslaving.

egoisme is ook een verslaving............................
pi_8580259
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:44 schreef Loedertje het volgende:

[..]

No way, jij schreef dat de overheid gaat beslissen wie er wel of geen kinderen mag krijgen..
[..]

Even wat beter lezen. Ik schrijf dat de overheid op het gebied van kinderen krijgen die instrumenten niet heeft, en dat ik ze ook niet 1-2-3 ingevoerd zie worden in NL.
  Admin woensdag 19 februari 2003 @ 12:45:55 #117
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8580266
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ja hoor. Maak het zelfs wekelijks mee.
[..]

En daar moeten de zwijgende minima maar de dupe van worden?

Generalisatie, je kijkt naar de ergste gevallen, maar naar de overgrote groep die niets te makken heeft, z'n mond niet open doet, zie je over het hoofd,
kwalijk toch wel.....

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_8580282
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:42 schreef corabora het volgende:

[..]

en jij? jij hebt misschien zoveel eten in je koelkast dat je aand het eind van de week alles weg moet pleuren, maar daar zitten zulke mensen niet mee he? zolang jij het maar goed heb!

Jij riep hoog van de toren dat je dat eten wilde betalen. Dan moet je het doen ook. Of stel je die arme kinderen teleur met het doen van valse belofte's
pi_8580305
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

En daar moeten de zwijgende minima maar de dupe van worden?

Generalisatie, je kijkt naar de ergste gevallen, maar naar de overgrote groep die niets te makken heeft, z'n mond niet open doet, zie je over het hoofd,
kwalijk toch wel.....

Je moet echt niet vergeten dat er toch een groep is die verkeerde prioriteiten stellen, die help je echt niet met een gratis maaltijd. Ook zal er misbruik van gemaakt worden.
Daarom ben ik dus wel voor een maaltijd op school, maar dan wel betaald door de ouders. En zoals Gurgeh ook al zei: Duur hoeft dat echt niet te zijn, als je wat inventief handelt.
  † In Memoriam † woensdag 19 februari 2003 @ 12:48:33 #120
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8580329
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Even wat beter lezen. Ik schrijf dat de overheid op het gebied van kinderen krijgen die instrumenten niet heeft, en dat ik ze ook niet 1-2-3 ingevoerd zie worden in NL.

Maar dat jij er een voorstander van bent..
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:49:17 #121
38969 corabora
tjongejongejonge
pi_8580353
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jij riep hoog van de toren dat je dat eten wilde betalen. Dan moet je het doen ook. Of stel je die arme kinderen teleur met het doen van valse belofte's

en jij wil helemaal niks doen voor een ander........................das echt triest!
pi_8580363
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:48 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Maar dat jij er een voorstander van bent..

Ik ben er een voorstander van dat ouders of beter gezegd: potentiële ouders eens wat meer verantwoordelijkheid nemen.

Hier in de buurt ook weer iemand die een kind gaat krijgen. Je ziet nu al dat dat fout gaat lopen.

pi_8580370
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:49 schreef corabora het volgende:

[..]

en jij wil helemaal niks doen voor een ander........................das echt triest!

Beter lezen, en niet eroverheen praten.
  Admin woensdag 19 februari 2003 @ 12:51:11 #124
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_8580387
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik ben er een voorstander van dat ouders of beter gezegd: potentiële ouders eens wat meer verantwoordelijkheid nemen.

Hier in de buurt ook weer iemand die een kind gaat krijgen. Je ziet nu al dat dat fout gaat lopen.

Je generaliseert op een vreselijke manier, dankzij mensen zoals jij zullen de zwijgende minima het alleen maar erger krijgen, hun stem zal nooit meer gehoord worden op deze manier.....

woensdag 19 februari 2003 @ 12:51:25 #125
38969 corabora
tjongejongejonge
pi_8580395
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Beter lezen, en niet eroverheen praten.

wat wil jij dan doen??? en niet zeuren over eigen schuld, dikke bult enzo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')