quote:"omdat steeds meer kinderen op school verschenen zonder lunchpakketje en met een lege maag."
Op woensdag 19 februari 2003 11:57 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Er staat overigens alleen dat ze geen brood meekrijgen, niet dat ze honger hebben.
Nee joh. kinderen die geen ontbijt hebben gehad en geen lunch meekrijgen zijn goed doorvoed. Denk nou toch eens na man.
quote:Jij gaat er nu al van uit dat het pure onwil van de ouders is. Als dat zo zou blijken te zijn nadat e.e.a. uitgezocht is kun je daar vervolgens je pijlen op richten.
Eerst moet eens worden uitgezocht waarom ze geen brood meekrijgen! Moet je gemeenschapsgeld gaan uitgeven omdat ouders het te druk hebben om een boterham te smeren?
quote:Gut, wat een lekkere vergelijking. Zullen we dan meteen maar Irak erbij halen?
Op woensdag 19 februari 2003 11:45 schreef SP het volgende:
Even een vraagje:Iemand heeft kanker, wat zeg je dan:
a) Nee we gaan je niet helpen want we gaan eerst de achterliggende oorzaken "oplossen" 1
b) We helpen je meteen ongeacht je voorgeschiedenis
c) laten we een commissie oprichten om zich over deze vraagstelling te buigena, b of c?
Saddam heeft vermoedelijk massavernietigingswapens, wat zeg je dan?
a.We gaan Saddam niet aanpakken maar we sturen wel het Rode Kruis naar Israel als daar een Scud gevuld met chemische troep neerkomt.
b.We helpen je, ongeacht je voorgeschiedenis. Want die sancties zijn zo zielig.
c.Laten we nog maar eens wapeninspecteurs sturen en allen in VN verband bespreken.
Overigens wil ik hiermee alleen maar aangeven dat die vergelijk nergens op slaat. En nu weer on-topic.
quote:Probleem in Nederland dat we meestal blijven steken in het behandelen van de symptomen (makkelijk scoren). Structurele oplossingen komen er niet aangezien dit harde maatregelen eist die sommige partijen "onmenselijk", "stuitend" of "a-sociaal" vinden.
Op woensdag 19 februari 2003 12:03 schreef Loedertje het volgende:
Kinderen die honger hebben zullen misbruik gaan maken van de aangeboden boterhammen?
Hoe?
Voordat je het weet hoor je er niks meer over, wordt gratis voedsel op scholen als een recht beschouwd waar iedereen gebruikt van maakt en stijgen de tekorten bij het onderwijs nog meer.
Beetje ongenuanceerd, maar daar komt het in dit land wel vaak op neer.
Ik stel dus voor dat we voor de verandering eerst eens de oorzaken aanpakken. Schrijnende gevallen die echt buiten de boot vallen kunnen dan alsnog geholpen worden, maar niet door gratis voedsel uit te delen via scholen.
quote:Welke post doel je op?
Op woensdag 19 februari 2003 12:05 schreef Loedertje het volgende:[..]
Antwoord jij ook eens op de vorige posting..
[..]
quote:Dit vind ik dan weer niet helemaal eerlijk. Iedereen moet gewoon betalen voor het eten. Dan moeten ze hun geld maar iets minder aan andere zaken besteden en iets meer aan eten voor de kinderen.
Dat schreef ik gisteren ook al in die andere thread, warme maaltijden, betalen naar draagkracht.
Die draagkracht is er niet, dus komt het voor deze groep kinderen op hetzelfde neer.
quote:Ja, vadertje staat regelt alles wel...
Op woensdag 19 februari 2003 11:33 schreef Loedertje het volgende:[..]
Verantwoordelijkheid voor de samenleving!
quote:Drogredenatie, daar gaat het niet om.
Nogmaals, kinderen presteren beter op school als zij goed hebben gegeten, hun concentratie is beter en uiteindelijk zal dat zijn vruchten afwerpen.
quote:Nee, het gaat om ouders die te beroerd zijn voor hun kids een boterham te regelen...
Daarbij beste Strollie, het gaat om kinderen..
quote:Daarbij is bewezen dat gebrek aan vitamines en andere zeer belangrijke voedingstoffen uiteindelijk kunnen zorgen voor:
Op woensdag 19 februari 2003 12:06 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
"omdat steeds meer kinderen op school verschenen zonder lunchpakketje en met een lege maag."
Nee joh. kinderen die geen ontbijt hebben gehad en geen lunch meekrijgen zijn goed doorvoed. Denk nou toch eens na man.
Je lost dus diverse problemen in 1 klap op.
Leraren klagen niet meer over de werkdruk doordat de kinderen *zo lastig zijn*
Kinderen geef je meer kans op een leuk diploma..
De gezondheidszorg zal er op langere termijn profijt van hebben, kinderen met een verminderde weerstand door slechte voeding hebben namelijk veel meer kans op infectieziekten en zijn enorm vatbaar, op de lange termijn kan het ook alleen maar voordelen hebben.
Kortom, het is een verbetering op alle vlakken.
quote:Waar iedereen op DIT moment zit te fokken..
Op woensdag 19 februari 2003 12:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:Welke post doel je op?
quote:Waar ze voornamelijk patat en hamburgers serveren...
Op woensdag 19 februari 2003 12:05 schreef Ulx het volgende:[..]
Als ik een amerikaanse school zie op TV is d'r ook altijd een compleet ingerichte keuken met warme maaltijden en de hele meut bij.
quote:Nou, gewoon lekker thuis hoor.
Op woensdag 19 februari 2003 12:11 schreef Loedertje het volgende:[..]
Waar iedereen op DIT moment zit te fokken..
quote:Zie posting hiervoor over de positieve effecten op alle vlakken..
Op woensdag 19 februari 2003 12:09 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Probleem in Nederland dat we meestal blijven steken in het behandelen van de symptomen (makkelijk scoren). Structurele oplossingen komen er niet aangezien dit harde maatregelen eist die sommige partijen "onmenselijk", "stuitend" of "a-sociaal" vinden.
Ik stel dus voor dat we voor de verandering eerst eens de oorzaken aanpakken.
quote:Er worden meteen allerlei conclussies getrokken omdat kinderen geen brood meenemen naar school. Meteen wordt weer van het ergste uitgegaan, misschien gaan die kinderen in de pauze gewoon hun eten ergens anders halen? Sta toch eens voor andere dingen open!
Op woensdag 19 februari 2003 12:06 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En ik blijf mezelf herhalen (wordt vermoeiend), als kinderen honger hebben moeten die ouders worden aangesproken in plaats van (weer) de gemeenschap ervoor op laten draaien.
quote:agree ... maar het mag nooit zo zijn dat de belastingbetaler er voor opdraait terwijl de ouders in feite beloond worden voor hun nalatigheid.
Op woensdag 19 februari 2003 12:05 schreef Ulx het volgende:[..]Laat de ouders maar elke maand een bedrag betalen, en voor de laagste inkomens verzint men dan maar een tegemoetkomingsregeling of zo, en zorg er voor dat iedereen op school goed en gezond kan eten.
quote:Ook op het vlak van de belastingbetalers
Op woensdag 19 februari 2003 12:12 schreef Loedertje het volgende:[..]
Zie posting hiervoor over de positieve effecten op alle vlakken..
Gewoon de ouders van de betreffende school laten opdraaien voor de kosten. Niet iedere belastingbetaler.
quote:Ah kom op, Loedertje.
Op woensdag 19 februari 2003 12:10 schreef Loedertje het volgende:[..]
Daarbij is bewezen dat gebrek aan vitamines en andere zeer belangrijke voedingstoffen uiteindelijk kunnen zorgen voor:
onaangepast gedrag, concentratieproblemen ect.Je lost dus diverse problemen in 1 klap op.
Leraren klagen niet meer over de werkdruk doordat de kinderen *zo lastig zijn*
Kinderen geef je meer kans op een leuk diploma..
De gezondheidszorg zal er op langere termijn profijt van hebben, kinderen met een verminderde weerstand door slechte voeding hebben namelijk veel meer kans op infectieziekten en zijn enorm vatbaar, op de lange termijn kan het ook alleen maar voordelen hebben.
Kortom, het is een verbetering op alle vlakken.
Wat een kulverbanden leggen zeg...
Leraren die niet meer klagen omdat de koters opeens allemaal lief zijn, werkdrukken die dalen (terwijl de problemen daarmee in het voortgezet onderwijs liggen, en niet in het basisonderwijs,) meer kans op een leuk diploma... VAN DE BASISSCHOOL.
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:13 schreef realist_ik het volgende:kinderbijslag...
Jij denkt dat dat bestemd is voor eten?
Jij denkt dat dat genoeg is?
Toen mijn zoon is geboren kreeg ik volgens mij iets van 200 per 3 maanden kinderbijslag..
Kun je veel voor doen hoor !!
quote:Allimentatie
Op woensdag 19 februari 2003 12:14 schreef Loedertje het volgende:[..]
![]()
Toen mijn zoon is geboren kreeg ik volgens mij iets van 200 per 3 maanden kinderbijslag..
quote:ik denk dat ze toch wel mogen beginnen met het belangrijkste hé ...
![]()
quote:Dat zijn geen *kulverbanden* , dat zijn onderzoeken die veelvuldig naarboven komen in diverse docu's op tv.
Op woensdag 19 februari 2003 12:14 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ah kom op, Loedertje.
Wat je hierneerplaatst is gewoon lachwekkend.Wat een kulverbanden leggen zeg...
quote:De financiering zal me jeuken, als je weet dat de mensen met laagste inkomens meestal de ongezondste eetgewoontes hebben, mag de regering wat mij betreft een zwik geld spenderen om in ieder geval hun kinderen een gezonde maaltijd te geven. Die investering haal je d'r wel uit met de besparingen op de medische kosten die ongezonde eetgewoontes veroorzaken.
Op woensdag 19 februari 2003 12:13 schreef realist_ik het volgende:[..]
agree ... maar het mag nooit zo zijn dat de belastingbetaler er voor opdraait terwijl de ouders in feite beloond worden voor hun nalatigheid.
Zolang de ouders betalen vind ik het ok, ze krijgen toch gvd niet voor niks kinderbijslag...
quote:Nee, kun je geen moer van doen, de ideeen die mensen ZONDER kinderen hebben over kinderbijslag zijn lachwekkend....
![]()
Trouwens, onze "rijke" school, basisschool, is een project begonnen waar eens per week vrijblijvend fruit vertstrekt wordt
quote:kutkinderen
Op woensdag 19 februari 2003 12:17 schreef yvonne het volgende:[..]
Nee, kun je geen moer van doen, de ideeen die mensen ZONDER kinderen hebben over kinderbijslag zijn lachwekkend....
quote:Vaak vinden bepaalde mensen een uurtje rammelen aan de gokkast, een slof sigaretten of een fles goede whiskey belangrijker dan eten voor de kids.
Op woensdag 19 februari 2003 12:16 schreef realist_ik het volgende:[..]
ik denk dat ze toch wel mogen beginnen met het belangrijkste hé ...
voedsel in huis halen
quote:Gaat ook niet op voor de groep waar het hier over gaat.
Op woensdag 19 februari 2003 12:15 schreef X-Ray het volgende:Allimentatie
.
(een kale pappa kun je niet plukken..)
Daarbij, een moeder met bijstand krijgt NIX extra's als pappie alimentatie moet betalen, dit gaat regelrecht naar de sociale dienst. Haar uitkering blijft gelijk alleen de gemeente hoeft minder te investeren in die uitkering.
quote:En, wederom, de school is verantwoordelijk voor het zorgen van onderwijs. Voor een gezonde voeding zijn de ouders verantwoordelijk.
Op woensdag 19 februari 2003 12:16 schreef Loedertje het volgende:
Dat zijn geen *kulverbanden* , dat zijn onderzoeken die veelvuldig naarboven komen in diverse docu's op tv.
(foliumzuur,vitamines e.d zijn wel degelijk van invloed op het gedrag van mensen, op hun weerstand ect)
quote:Ow, ik dacht dat de school ook een opvoedende taak had.
Op woensdag 19 februari 2003 12:18 schreef Strolie75 het volgende:[..]
En, wederom, de school is verantwoordelijk voor het zorgen van onderwijs. Voor een gezonde voeding zijn de ouders verantwoordelijk.
Of is dat alleen maar zo als het je uitkomt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |