abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215216222
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Allemaal een startcijfer 3 en voor elke tweet dat ze gestuurd hebben gaat er een halve punt af. En voor elke talkshow waar ze aangeschoven hebben gaat er 1 punt vanaf.
Dan zitten er vast al een paar in de min
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_215216228
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:16 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Kan, maar iemand met wat inzicht prikt daar zo doorheen
tja...
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_215222344
Mijn cijfers. Ik heb geprobeerd door de politieke kleur heen te kijken. Ik gebruik Mona Keijzer als referentiepunt met een 5, zodat de scores ook iets zeggen want iedereen een 1 zegt niets.

• Dick Schoof – Minister-president, Minister van Algemene Zaken (O) - 8, een ruime voldoende voor de premier omdat hij in een wespennest kwam en hij er het beste van probeert te maken. Het is ook niet helemaal fair om hem gelijk met de zeer ervaren Rutte te vergelijken, maar tot dusver doet hij het niet slecht, maar hopelijk gaat hij zich nog verder verbeteren.
• Fleur Agema – Vicepremier, Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (PVV) - 3, laat een slechte indruk achter tot dusver. Ik denk dat Schoof daarom de ministerraad op andere dagen is gaan houden, waardoor de eerste vice-premier hem niet hoeft te vervangen. Hij ziet natuurlijk de bui al hangen dat zij namens het kabinet een persconferentie geeft en hij vervolgens nog dagenlang puin moet ruimen.
• Mona Keijzer – Vicepremier, Minister van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening (BBB) - 5, schijnt volgens de berichten het olievrouwtje van het kabinet te zijn. Het kabinet zit nog steeds, dus dat is wel gelukt. Ik denk van alle kabinetsleden ook de persoon met verreweg de meeste ervaring.
• Sophie Hermans – Vicepremier, Minister van Klimaat en Groene Groei (VVD) - 5, heb haar niet echt gezien, maar schijnt volgens de berichten achter de schermen met Mona de boel een beetje bij elkaar te houden.
• Eddy van Hijum – Vicepremier, Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (NSC), 5, gooide de problemen openbaar op tafel dus de transparantie kan ik waarderen. Verder een beetje kleurloos.
• Judith Uitermark – Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (NSC) - 8, zegt vaak evenwichtige dingen op een gepaste wijze. De media zoekt haar ook graag op. Had ook in een ander kabinet niet misstaan als minister. Van alle ministers waarschijnlijk degene die het meest geschikt zou zijn om Schoof te vervangen.
• Caspar Veldkamp – Minister van Buitenlandse Zaken (NSC) - 6, een echte diplomaat die zijn ding doet. De eerdere ministers waren Kaag en Hoekstra die prominent profiel hadden, maar ik denk dat hij voldoende kwalificaties meebrengt.
• David van Weel – Minister van Justitie en Veiligheid (VVD) - 6, eigenlijk een beetje als Veldkamp. Yeşilgöz had een prominent profiel, maar ik heb niet de indruk dat Van Weel het veel slechter doet. Draait gewoon op de achtergrond mee.
• Eelco Heinen – Minister van Financiën (VVD) - 8, volgens mij doet hij het vanuit zijn partij gezien meer dan prima. Geeft een enthousiaste indruk.
• Dirk Beljaarts – Minister van Economische Zaken (PVV) - 5, de meeste ministers op dit dossier zijn kleurloos. Hij doet zijn ding en is tot dusver nog niet opgevallen.
• Ruben Brekelmans – Minister van Defensie (VVD) - 6, Volgens mij wel goed bezig, maar met zijn politieke ervaring en dit dossier houdt hij zich tot dusver op de vlakte.
• Eppo Bruins – Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (NSC) - 5, ik heb eigenlijk geen idee, dus dan zal het wel oké gaan.
• Barry Madlener – Minister van Infrastructuur en Waterstaat (PVV) - 6, de man van "de fiets met dikke banden", hij doet het best goed tot op heden denk ik. Hijs luistert waarschijnlijk goed naar de adviseurs en neemt dat ook mee.
• Femke Wiersma – Minister van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur (BBB) - 4, hopeloos dossier natuurlijk, dus heb het ook wel met haar te doen. Maar dat gedoe met de stroomstootwapen is gewoon te wijten aan een slechte politieke antenne.
• Marjolein Faber-van de Klashorst – Minister van Asiel en Migratie (PVV) - 5, moeilijk geval, want voor de PVV-doelgroep komt ze waarschijnlijk daadkrachtig over en dat is misschien de prioriteit van haar en Wilders. Dus voor haar eigen partij doet ze het goed, maar ja... Ze heeft het wel voor elkaar gekregen dat de maatregel niet te discussie staat, maar de vorm die het gaat krijgen.
• Reinette Klever – Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingshulp (onder Buitenlandse Zaken) (PVV) - 3, had niet meer zoveel gehoord van d'r dus heb haar Instagram even opgezocht. Een hele bijzondere minister van Buitenlandse Handel. Want ze is nu 100 dagen minister en ik tel 3 buitenlandse bezoeken. 2 verplichtingen: G20 en de VN, en 1 vrijwillig uitje naar Duitsland. De rest van gaat over het bezoeken van Nederlandse bedrijven in Nederland. Lientje en Sigrid gaven toch een hele ander invulling aan de rol van buitenlandse handel.
pi_215238510
De rapportcijfers (wel alleen geloofwaardigheid) voor de ministers van de bevolking w/

Ook gelijk de rapportcijfers voor de fractievoorzitters.

https://www.binnenlandsbe(...)eloofwaardig-ervaren
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:52:06 #55
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215238571
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:47 schreef Jojoke het volgende:
De rapportcijfers (wel alleen geloofwaardigheid) voor de ministers van de bevolking w/

[ afbeelding ]

Ook gelijk de rapportcijfers voor de fractievoorzitters.

[ afbeelding ]

https://www.binnenlandsbe(...)eloofwaardig-ervaren
Dit draadje gaat dan wel over bewindslieden maar het verschil tussen Baudet en Wilders is echt véél te groot. Dan gaat er toch iets mis in de beeldvorming.

Voor wat betreft de bewindslieden maakt de Nederlandse bevolking nog niet eens zo een slechte inschatting (ik zou zelf bij iedereen een punt eraf halen maar goed).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')