alternatief is voor eeuwig oorlogquote:Op maandag 7 oktober 2024 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
De tweestatenoplossing is een fata morgana. Je kunt het erover blijven hebben, maar telkens als je denkt dat ie dichterbij komt dan blijkt hij toch echt niet te bestaan.
nee die extremistische propaganda laat ik aan mij voorbij gaanquote:Op maandag 7 oktober 2024 18:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je zou het een keer moeten horen. Dat gaat tegen alles in wat je al die tijd geleerd hebt.
Yup. Lijkt me het meest waarschijnlijke.quote:
We zijn aardig onderweg. Erger nog: ook met een zogenaamde tweestaten'oplossing' zul je eeuwig oorlog hebben, want dan nog zullen er om de zoveel tijd terroristische groeperingen opstaan die hun eenstaatsoplossing gaan nastreven.quote:
Dit is inderdaad extremistische propaganda. Hij roept hier tot vrede. Moet angstaanjagend zijn voor je.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
nee die extremistische propaganda laat ik aan mij voorbij gaan
quote:Jordan's Foreign Minister Told Israelis an Inconvenient Truth
'Ask any Israeli official what is their plan for peace – you'll get nothing,' Ayman Safadi said. One thing Israelis hate is Arabs who really want peace
denk jequote:Op maandag 7 oktober 2024 18:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We zijn aardig onderweg. Erger nog: ook met een zogenaamde tweestaten'oplossing' zul je eeuwig oorlog hebben, want dan nog zullen er om de zoveel tijd terroristische groeperingen opstaan die hun eenstaatsoplossing gaan nastreven.
Geeft de historie en de huidige situatie ook maar enige indicatie dat dat niet zo zou zijn?quote:
beetje wel jaquote:Op maandag 7 oktober 2024 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geeft de historie en de huidige situatie ook maar enige indicatie dat dat niet zo zou zijn?
ik ben voor vrede, maar de islamitische hoek / middenoosten ziet dat niet zo zitten.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dit is inderdaad extremistische propaganda. Hij roept hier tot vrede. Moet angstaanjagend zijn voor je.
Stukje uit Haaretz :
[..]
Libanon is een failed state die door Iran misbruikt wordt als proxy, datzelfde lot zal een palestijnse staat treffen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
De tweestatenoplossing is een fata morgana. Je kunt het erover blijven hebben, maar telkens als je denkt dat ie dichterbij komt dan blijkt hij toch echt niet te bestaan.
Het filmpje bewijst je ongelijkquote:Op maandag 7 oktober 2024 18:49 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ik ben voor vrede, maar de islamitische hoek / middenoosten ziet dat niet zo zitten.
leuk maar de echte realiteit niet. Lees het handboek van hamas anders nog eens even door.quote:
Vertel wat staat erin. Graag een linkje met onderbouwing.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:54 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
leuk maar de echte realiteit niet. Lees het handboek van hamas anders nog eens even door.
Hamas heeft van bij het begin van de oprichting één doel voor ogen: de vernietiging van de staat Israël.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Vertel wat staat erin. Graag een linkje met onderbouwing.
Je maakt weer duidelijk waarom discussie vrijwel zinloos is omdat de inhoud (je) geen moer tot worst scheelt met vooral vasthouden aan het dogma dat kolonialisme, de oorzaak is.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het boeit geen moer hoe ze zichzelf noemen. Ze zijn inheems. Hoe je ze verder noemt zal me worst wezen. Doe discussie is verder niet boeiend omdat het om de echte vraag draait. Of je zomaar een kolonie kan stichten en de inheemse bevolking uitroeien.
Ik ben redelijk ongevoelig voor die dwaze speelplaten van zion. Ik ga niet mee in die hosanna. Je probeert de mensen die er al woonden weg te zetten alsof die geen rechten hebben. Daar verzin je een excuus bij. Of het nou omdat er geen bussen waren of dat ze geen burgemeester hadden. Wat boeit is dat daar mensen wonen en woondenin gemeenschappen en die zichzelf een naam hebben gegeven. Feit blijft dat ze gekoloniseerd worden. Punt uit.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je maakt weer duidelijk waarom discussie vrijwel zinloos is omdat de inhoud (je) geen moer tot worst scheelt met vooral vasthouden aan het dogma dat kolonialisme, de oorzaak is.
De term inheemse bevolking en laat staan uitroeien is vooral een drogreden om het als houding, boeiend te maken dat er onrecht zou zijn aangedaan.
Probleem met verwijzen naar een verleden dat er altijd wel ergens een haakje of oogje is dat iets zou kunnen verklaren om daarmee de realiteit van haat als vragende keuze, te rechtvaardigen.
Yep, het is vooral een verkozen onderwerp om het niet te hoeven hebben over de diepere oorzaken van het onderling (zelf) veroorzaakte conflict. Er zijn in de "Palestijnse" wereld tribale hoofdstromingen in de vorm van (religieuze) strijdgroepen (clan cq hamula) , afstamming en (notabele) familieverbanden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, het alternatief is tijd winnen en (desnoods met geweld) heropvoeden zodat individuen die anderen willen verdrijven leren dat zij niet langer afhankelijk zijn van hun oorsprong.quote:
Palestina, Uti Possidetis Juris en de grenzen van Israëlquote:Op maandag 7 oktober 2024 21:03 schreef Chadi het volgende:
[..]
Feit blijft dat ze gekoloniseerd worden. Punt uit.
De vraag is of jij erkent dat Israël bestaat en mag bestaan. Onafhankelijk van wat derden vinden.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:08 schreef Chadi het volgende:
[..]
De Palestijnen erkennen de staat Israël binnen de '67 grenzen dus erken ik die ook. Zo moeilijk is het toch niet? Ik ga volledig mee met de palestijnen. Wie ben ik om daarin tegen te gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |