abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 oktober 2024 @ 17:47:01 #226
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_215203809
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:44 schreef egayalS het volgende:
onze minister van defensie tevens onderdeel van de lange arm van israel maakt duidelijk dat israel geen slachtoffers maakt in gaza, maar dat alle omgekomen palestijnen slachtoffers zijn van hamas. misschien kan hij dan ff een kopje thee drinken bij het ICJ waar de israelische staat terecht staat voor genocide en hen duidelijk maken dat de hele zaak berust op een misverstand. klein stukje fietsen van de tweede kamer naar het vredespaleis. tis tevens mooi fiets weer in den haag momenteel.

[ x ]
Als je dat eruit haalt ben je wel enorm dom hoor :s)
  maandag 7 oktober 2024 @ 17:52:39 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_215203874
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 17:47 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Als je dat eruit haalt ben je wel enorm dom hoor :s)
Helaas is hij niet de enige.
pi_215204004
Een jaar te lang oorlog. Hier is hopen dat deze ellende snel voorbij is en de Palestijnen en Libanezen in vrede en veiligheid kunnen leven en dat de Israëliers voor eens voor altijd kunnen af rekenen met de duivelse regering Netanyahu.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:07:36 #229
131800 Tarado
capô de fusca
pi_215204030
pi_215204048
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 16:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Pardon?

Ik vraag het aan jou, niet aan de Palestijnen.
De Palestijnen erkennen de staat Israël binnen de '67 grenzen dus erken ik die ook. Zo moeilijk is het toch niet? Ik ga volledig mee met de palestijnen. Wie ben ik om daarin tegen te gaan?
pi_215204074
Laten we de discussie omdraaien naar ‘Palestijnen hebben het recht om IN Israël te bestaan’.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215204109
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:07 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]

[ Bericht 20% gewijzigd door Chadi op 07-10-2024 18:20:33 ]
pi_215204126
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:11 schreef Nexum het volgende:
Laten we de discussie omdraaien naar ‘Palestijnen hebben het recht om IN Israël te bestaan’.
Pas maar op. Dat is tegen het zionistische been. Ze willen wel het land maar niet de inwoners.
pi_215204188
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:17 schreef Chadi het volgende:

[..]
Pas maar op. Dat is tegen het zionistische been. Ze willen wel het land maar niet de inwoners.
Ja. Das heel jammer voor ze. Maar een tweestatenoplossing gaat er nooit komen. Dan moeten Joodse Israëliers maar even heel snel veel meer baby’s gaan maken om de populatie zo veel mogelijk te laten stijgen, als ze zo graag die meerderheid willen behouden. _O-
pi_215204231
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:17 schreef Chadi het volgende:
Joah, en dan als Libanon eindigen zeker :'). Niemand, maar dan ook niemand wil (veel) Palestijnen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215204261
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:21 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ja. Das heel jammer voor ze. Maar een tweestatenoplossing gaat er nooit komen. Dan moeten Joodse Israëliers maar even heel snel veel meer baby’s gaan maken om de populatie zo veel mogelijk te laten stijgen, als ze zo graag die meerderheid willen behouden. _O-
Ze hebben het er zelf naar gemaakt. Ze hadden gehoor dat de wereld akkoord zou gaan met verjagen van palestijnen. Ze hebben tot november tot Kamala daar een halt aan roept. Nu doet ze even niets om de kiezers binnen te halen.
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:28:54 #237
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215204270
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
De Palestijnen erkennen de staat Israël binnen de '67 grenzen dus erken ik die ook. Zo moeilijk is het toch niet? Ik ga volledig mee met de palestijnen. Wie ben ik om daarin tegen te gaan?
Dit is de zaak op zijn en vooral je eigen kop zetten. Hoe kom je daarbij ? Waar staat die gladde aanname ?

Verder zijn wie zijn die Palestijnen die vanuit welke voor de gelegenheid tribaal verbonden groep, namens wie hoe precies gekozen of vertegenwoordigd zijn?
Los daarvan hebben de 'Palestijnen' vooral één ding gemeenschappelijk, Israël uit te weg te werken zodat er iig meer ruimte komt voor hun eigen (tribale) ambities.

Dit gegeven maakt ook duidelijk dat er van een TweeStaten oplossing geen enkele sprake of zelfs mogelijkheid kan zijn. Op zijn best zouden de betwiste gebieden kunnen worden opgedeeld in tribaal vertegenwoordigende, autonome, natie-staatjes waar het recht bestaat uit wie dan de macht heeft.

Verder, nog maar een keer, er zijn geen Palestijnen in de zin van een volk, natie of zelfs land wat verder niet moet worden gelezen als ontkenning van mensen die ergens hun leven willen leiden.

De in de hoofden van rechts-omlijnd Westers denkende navelstaarders, zijn Palestijnen hooguit een groep mensen die zich daarin of daarmee, ontheemd van ooit hun historisch verblijf, willen identificeren.
Ik mag toch glad aannemen dat je weet dat die zg Palestijnen bestaand uiut heel veel (tribale) clans die ook nog religieus zijn verdeeld. Alleen het kleine Gaza bestaat ten minste al uit 3 verbonden (familie)clans die elkaar zelf op basis van hun historie naar het leven staan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_215204274
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:25 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Joah, en dan als Libanon eindigen zeker :'). Niemand, maar dan ook niemand wil (veel) Palestijnen.
Zoals hierboven al een quote van Hitler die hetzelfde zei over joden in zijn speech. Dit is dus onacceptabel wat je zegt. Het is een argument van nazi's.
  Overall beste user 2022 maandag 7 oktober 2024 @ 18:30:52 #239
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215204296
Palestijnen willen geen tweestaten oplossing.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215204309
quote:
11s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:28 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dit is de zaak op zijn en vooral je eigen kop zetten. Hoe kom je daarbij ? Waar staat die gladde aanname ?

Verder zijn wie zijn die Palestijnen die vanuit welke voor de gelegenheid tribaal verbonden groep, namens wie hoe precies gekozen of vertegenwoordigd zijn?
Los daarvan hebben de 'Palestijnen' vooral één ding gemeenschappelijk, Israël uit te weg te werken zodat er iig meer ruimte komt voor hun eigen (tribale) ambities.

Dit gegeven maakt ook duidelijk dat er van een TweeStaten oplossing geen enkele sprake of zelfs mogelijkheid kan zijn. Op zijn best zouden de betwiste gebieden kunnen worden opgedeeld in tribaal vertegenwoordigende, autonome, natie-staatjes waar het recht bestaat uit wie dan de macht heeft.

Verder, nog maar een keer, er zijn geen Palestijnen in de zin van een volk, natie of zelfs land wat verder niet moet worden gelezen als ontkenning van mensen die ergens hun leven willen leiden.

De in de hoofden van rechts-omlijnd Westers denkende navelstaarders, zijn Palestijnen hooguit een groep mensen die zich daarin of daarmee, ontheemd van ooit hun historisch verblijf, willen identificeren.
Ik mag toch glad aannemen dat je weet dat die zg Palestijnen bestaand uiut heel veel (tribale) clans die ook nog religieus zijn verdeeld. Alleen het kleine Gaza bestaat ten minste al uit 3 verbonden (familie)clans die elkaar zelf op basis van hun historie naar het leven staan.
Het boeit geen moer hoe ze zichzelf noemen. Ze zijn inheems. Hoe je ze verder noemt zal me worst wezen. Doe discussie is verder niet boeiend omdat het om de echte vraag draait. Of je zomaar een kolonie kan stichten en de inheemse bevolking uitroeien.
pi_215204311
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:30 schreef Ulx het volgende:
Jawel hoor. Ze hebben zelfs Israël erkent maar Israël laat het na om een palestijnse staat te erkennen
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:34:06 #242
504895 Bofjijff
pi_215204330
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Jawel hoor. Ze hebben zelfs Israël erkent
PLO ja. Hamas niet hoor. Net als vrijwel de rest van de regio
pi_215204340
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:34 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
PLO ja. Hamas niet hoor. Net als vrijwel de rest van de regio
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:35:36 #244
504895 Bofjijff
pi_215204353
quote:
dit ga ik natuurlijk niet openen ouwe leugenaar
pi_215204354
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:30 schreef Ulx het volgende:
Oh zeker wel. Maar die gaat er niet komen als Israël niet af ziet van de nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever.
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:36:59 #246
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215204368
De tweestatenoplossing is een fata morgana. Je kunt het erover blijven hebben, maar telkens als je denkt dat ie dichterbij komt dan blijkt hij toch echt niet te bestaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 7 oktober 2024 @ 18:37:03 #247
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_215204369
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:35 schreef Nexum het volgende:

[..]
Oh zeker wel. Maar die gaat er niet komen als Israël niet af ziet van de nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever.
De Westbank is veroverd op Jordanië in 1967, hadden ze maar geen oorlog moeten voeren. :W
Het is koud, het is guur....
pi_215204372
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:35 schreef Nexum het volgende:

[..]
Nope. Die willen ze niet.
Intolerant voor intolerantie
pi_215204386
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:35 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dit ga ik natuurlijk niet openen ouwe leugenaar
Je zou het een keer moeten horen. Dat gaat tegen alles in wat je al die tijd geleerd hebt.
pi_215204396
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 18:11 schreef Nexum het volgende:
:? Dat staat toch helemaal niet ter discussie?

(Als je met Israëlische Palestijnen de Israëlisch-Arabische bevolking bedoelt)
Intolerant voor intolerantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')