abonnement Unibet Coolblue
pi_215176974
https://www.nu.nl/economi(...)ald-moet-worden.html

quote:
De Hoge Raad heeft vrijdag geoordeeld dat bestelknoppen van onder meer de bol-bestelsite duidelijker hadden gemoeten. De tekst 'bestellen', 'bestelling plaatsen' of 'bestelling afronden' geeft volgens de hoogste rechter niet aan dat de consument ook moet betalen.
De Hoge Raad heeft zich over twee zaken gebogen, nadat de rechtbank Rotterdam hierover vragen had gesteld. In één zaak had een consument op de bol-site besteld via de knop 'bestelling plaatsen' met de optie om achteraf te betalen. Toen ze niet betaalde, begon de webwinkel een zaak tegen de klant.

De hoogste rechter verwijst in het oordeel onder meer naar een uitleg van het Hof van Justitie van de Europese Unie over de zogeheten bestelknopbepaling. "De tekst op de knop moet ondubbelzinnig zijn" aldus de Hoge Raad, die oordeelt dat de tekst 'bestelling plaatsen' niet gaat over een betaalverplichting. Dat geldt ook voor knoppen met de tekst 'bestellen' of 'bestelling afronden'.

Bol heeft de tekst op de knop sinds 2022 al aangepast naar 'Bestellen en betalen'. Een woordvoerder van de webwinkel weet niet wat de uitspraak voor juridische gevolgen heeft voor de aankopen van voor die tijd. Het bedrijf bestudeert de uitspraak.

Uit het oordeel van de Hoge Raad volgt dat de rechter de koopovereenkomst kan vernietigen. De consument moet dan de gekochte artikelen teruggeven en krijgt het betaalde bedrag terug. Voor verstekzaken, waarbij de consument niet verschijnt, stelt de Hoge Raad een korting van een derde op het te betalen bedrag voor.
In één zaak had een consument op de bol-site besteld via de knop 'bestelling plaatsen' met de optie om achteraf te betalen. Toen ze niet betaalde ......

_O-
pi_215176982
Soms word ik moe van andere mensen. Dit is een voorbeeld hiervan. :{
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:26:20 #3
441859 crew  Lenny77
pi_215176989
Whut...
Echt de omgekeerde wereld.
Spullen geleverd, je vraagt je centjes, krijgt ze niet en dan slaan ze jou op de vingers dat je niet duidelijk genoeg bent geweest :|W
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:37:42 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215177056
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:25 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Soms word ik moe van andere mensen. Dit is een voorbeeld hiervan. :{
Mensen die ‘oordeeld’ als derde persoon enkelvoud persoonsvorm schrijven? Ja, daar word ik ook best moe van.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215177093
Ja, dit is nou een van die gevallen waarbij imo de consument teveel als een soort zwakzinige peuter die tot op de letter bij de hand moet worden genomen wordt gezien. Ik vind het ook een bepaalde discrepantie hebben tov hoe we omgaan met aankopen in een fysieke winkel. Je gaat de kledingwinkel binnen, pakt een sjieke broek, en loopt zonder af te rekenen ermee naar buiten. "Ja sorry, maar er stond niet duidelijk vermeld dat je er ook nog voor moest betalen". Daar kom je natuurlijk niet mee weg, waarom hier dan wel?
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:51:01 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215177142
Gewoon in een restaurant eten bestellen en dan boos worden als de kelner met de rekening komt. Hoezo moet ik betalen ik heb alleen BESTELD jongen.
pi_215177154
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Mensen die ‘oordeeld’ als derde persoon enkelvoud persoonsvorm schrijven? Ja, daar word ik ook best moe van.
of moeten moet.
pi_215177158
thuisbezorgd.nl en dan moet je ook nog betalen voor het thuisbezorgen :(
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215177252
Wat zijn het ook een ongelooflijke prutsers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215177380
Weet er iemand hoe ik een villa bij de overheid bestel? Zonder te betalen bedoel ik dan?
pi_215177411
quote:
85s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:53 schreef Aether het volgende:
thuisbezorgd.nl en dan moet je ook nog betalen voor het thuisbezorgen :(
En geen korting krijgen als je het afhaalt. :(
pi_215177449
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:25 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Soms word ik moe van andere mensen. Dit is een voorbeeld hiervan. :{
Eens, niemand is zo stom om te denken dat je niet hoeft te betalen bij een bestelling. Wel zo slim om op deze manier misbruik te maken van het rechtssysteem.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:42:25 #13
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_215177460
Kan je niet beter eerst betalen en dan pas bestellen.
pi_215177479
Wat fijn dat we hier mee bezig zijn! Hier gaan we de oorlog wel mee winnen.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:41:53 #15
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215177836
Wat een gelul dit zeg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215178159
Volkomen terecht natuurlijk. Het moet gewoon duidelijk zijn op welk punt in een bestelproces je daadwerkelijk een koopovereenkomst en daarmee een betaalverplichting aangaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215178228
Amerikaanse toestanden.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:22:33 #18
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215178230
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:12 schreef Monolith het volgende:
Volkomen terecht natuurlijk. Het moet gewoon duidelijk zijn op welk punt in een bestelproces je daadwerkelijk een koopovereenkomst en daarmee een betaalverplichting aangaat.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215178393
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:12 schreef Monolith het volgende:
Volkomen terecht natuurlijk. Het moet gewoon duidelijk zijn op welk punt in een bestelproces je daadwerkelijk een koopovereenkomst en daarmee een betaalverplichting aangaat.
Wellicht ook een rekensom uit groep 3, dan kunnen zwakzinnige zoals deze niet meer bestellen.
pi_215178766
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:36 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Wellicht ook een rekensom uit groep 3, dan kunnen zwakzinnige zoals deze niet meer bestellen.
Heeft weinig met zwakzinnigen te maken. Het is in een fysieke winkel ook niet zo dat je een juridisch bindende overeenkomst bent aangegaan wanneer je zegt "die wil ik wel".
En dat is het relevante aspect hier.

Sowieso heb je bij verkoop op afstand al veertien dagen bedenktijd natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:24:21 #21
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_215178860
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:14 schreef Monolith het volgende:

[..]
Heeft weinig met zwakzinnigen te maken. Het is in een fysieke winkel ook niet zo dat je een juridisch bindende overeenkomst bent aangegaan wanneer je zegt "die wil ik wel".
En dat is het relevante aspect hier.

Sowieso heb je bij verkoop op afstand al veertien dagen bedenktijd natuurlijk.
Het verschil is alleen dat de wanbetaler het product wel thuis had. Dan dien je het te betalen of anders terug te sturen.
Als je het in een winkel toch niet wil hebben dient het product ook daar te blijven.
pi_215179114
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:24 schreef SugeLucky het volgende:

[..]
Het verschil is alleen dat de wanbetaler het product wel thuis had. Dan dien je het te betalen of anders terug te sturen.
Als je het in een winkel toch niet wil hebben dient het product ook daar te blijven.
Geen idee wat deze specifieke casus is. Het is nu.nl, dus op heel veel inhoudelijke details hoef je niet te rekenen wat betreft de juridische kwestie. Doet niets af aan het feit dat op een knopje drukken niet zo maar betekent dat je een juridische verbintenis bent aangegaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215179206
Voor mensen die 'bestelling afronden' niet snappen is er ook het NOS journaal in makkelijke taal.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:21:32 #24
3542 Gia
User under construction
pi_215179572
Kan 'oordeelt' in de TT veranderd worden. Moet echt met een -t.
pi_215179816
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:21 schreef Gia het volgende:
Kan 'oordeelt' in de TT veranderd worden. Moet echt met een -t.
oorteeld?
pi_215179890
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:25 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Soms word ik moe van andere mensen. Dit is een voorbeeld hiervan. :{
Moe van andere mensen,of moe van wetgeving en uitleg daarvan?
pi_215180417
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:12 schreef Monolith het volgende:
Volkomen terecht natuurlijk. Het moet gewoon duidelijk zijn op welk punt in een bestelproces je daadwerkelijk een koopovereenkomst en daarmee een betaalverplichting aangaat.
Op het moment dat je het pakket bezorgd krijgt mag er een lampje gaan branden en zelfs dan heb je nog 14 dagen om de boel netjes terug te sturen.
pi_215180565
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 21:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Op het moment dat je het pakket bezorgd krijgt mag er een lampje gaan branden en zelfs dan heb je nog 14 dagen om de boel netjes terug te sturen.
Ja leuk, maar dat heeft werkelijk nul relevantie met betrekking tot mijn post.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215180670
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:50 schreef Inbox het volgende:

[..]
Moe van andere mensen,of moe van wetgeving en uitleg daarvan?
Misschien moe van de achterlijkheid van sommige mensen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215180965
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja leuk, maar dat heeft werkelijk nul relevantie met betrekking tot mijn post.
Toch wel. Want op zichzelf zou iedereen met twee werkende hersencellen moeten snappen dat bestellen bij een webshop inhoudt dat er een betaalverplichting tegenover hoort te staan.

Nou is consumentenrecht bedoeld ter bescherming van de consument. Maar met de koop op afstand regelgeving is die bescherming er al ruimschoots.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 01:29:22 #31
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_215181599
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 23:19 schreef VEM2012 het volgende:
Want op zichzelf zou iedereen met twee werkende hersencellen moeten snappen dat bestellen bij een webshop inhoudt dat er een betaalverplichting tegenover hoort te staan.
Dat is natuurlijk ook het probleem niet echt.

Het zit hem erin dat bestellen geen uniform proces is dat bij elke webwinkel exact hetzelfde verloopt. Bij de ene winkel betekent de knop [Bestellen] dat je met het bestelproces start, waarin je nog de mogelijkheid hebt te annuleren, bij de andere winkel betekent die knop dat je order het leveringsproces ingaat en je eraan vast zit.

En als er een knop [Betalen] staat zonder verdere uitleg, betekent dat dat je alleen de betaalopties te zien krijgt, en als je favoriete betaalmiddel er niet tussen zit, dat je nog kunt annuleren?

Om daar veel gesteggel over te voorkomen en zowel klanten als winkeliers te beschermen tegen welles-nietes discussies over of er nu een overeenkomst is bereikt of niet (met verplichting tot levering en tot betaling), zegt de wet dus dat de winkel expliciet moet aangeven op welk punt er definitief een overeenkomst wordt gesloten. En ja, houdt de winkel zich daar niet aan, dan kan dat dus een probleem opleveren.

Overigens komen er ook genoeg van dit soort zaken van buiten de webwinkels voor de rechter. De aannemer die een offerte doorstuurt, waar de ontvanger met een duimpje-emoji op reageert, of hij/zij tegen de aannemer zegt "ja, ziet er goed uit", waarna de aannemer aan de slag gaat met bestellen en de eerste voorschotfactuur stuurt. Dat soort situaties voorkom je ook met een expliciete 'onderteken de offerte'-handeling zodat beide partijen duidelijk weten dat de overeenkomst is gesloten.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 03:33:52 #32
338319 ZarB
Piña colada
pi_215181830
Ik snap hier geen reet van. Je kunt je hele bestelling nog weg klikken tot het moment dat je ideal scherm opent bij wijze van. En dan is er niemand die aan je deur staat om geld op te eisen. Tenzij je voor achteraf betalen hebt gekozen, maar dat wilde de mevrouw in deze kwestie toch? Wat een gelul.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_215181996
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 01:29 schreef Leshy het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook het probleem niet echt.

Het zit hem erin dat bestellen geen uniform proces is dat bij elke webwinkel exact hetzelfde verloopt. Bij de ene winkel betekent de knop [Bestellen] dat je met het bestelproces start, waarin je nog de mogelijkheid hebt te annuleren, bij de andere winkel betekent die knop dat je order het leveringsproces ingaat en je eraan vast zit.

En als er een knop [Betalen] staat zonder verdere uitleg, betekent dat dat je alleen de betaalopties te zien krijgt, en als je favoriete betaalmiddel er niet tussen zit, dat je nog kunt annuleren?

Om daar veel gesteggel over te voorkomen en zowel klanten als winkeliers te beschermen tegen welles-nietes discussies over of er nu een overeenkomst is bereikt of niet (met verplichting tot levering en tot betaling), zegt de wet dus dat de winkel expliciet moet aangeven op welk punt er definitief een overeenkomst wordt gesloten. En ja, houdt de winkel zich daar niet aan, dan kan dat dus een probleem opleveren.

Overigens komen er ook genoeg van dit soort zaken van buiten de webwinkels voor de rechter. De aannemer die een offerte doorstuurt, waar de ontvanger met een duimpje-emoji op reageert, of hij/zij tegen de aannemer zegt "ja, ziet er goed uit", waarna de aannemer aan de slag gaat met bestellen en de eerste voorschotfactuur stuurt. Dat soort situaties voorkom je ook met een expliciete 'onderteken de offerte'-handeling zodat beide partijen duidelijk weten dat de overeenkomst is gesloten.
Nogmaals, dit hele ‘probleem’ wordt ondervangen met de regelgeving voor koop op afstand.

Je kan gewoon de boel terugsturen, geld terug, klaar.
pi_215182056
Artikel uit 2014

https://www.emerce.nl/achtergrond/moet-bestelknop-schop

quote:
De bestelknop, het kloppend hart van een webwinkel, zal vanaf dertien juni 2014 een metamorfose moeten ondergaan. Vanuit Europa wordt er een interessante eis gesteld aan de bestelknop om de consument duidelijk te maken dat hij door het klikken op de knop toch echt zal moeten gaan betalen.
pi_215182071
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:51 schreef TLC het volgende:
Voor mensen die 'bestelling afronden' niet snappen is er ook het NOS journaal in makkelijke taal.
dit is een probleem dat webshops zelf veroorzaakt hebben:

webshop A: "bestelling afronden" is daadwerkelijk een bestelling plaatsen (en koopovereenkomst aangaan)
webshop B: "bestelling afronden" neemt je mee naar het volgende scherm waar je gegevens moet achter laten en een betaalmethode enzo (dus nog geen koopovereenkomst,want je kan altijd nog terug naar je winkelmandje).

dan komt het mooie: een 2de bestellen knop om daadwerkelijk de koopovereenkomst aan te gaan :')
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 07:57:18 #36
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_215182134
Ja maar "bestelling afronden" Daar klik je toch alleen op wanneer je de intentie hebt om de spullen te kopen?
Dan is het toch ook logisch dat daar een betaalverplichting volgt?

Nou ja het zal allemaal juridisch wel verduidelijkt moeten worden, maar dat vindt ik echt van het nivo:
"Ik wist helemaal niet dat je een aflossingsvrije hypotheek ook moest aflossen"
Drop you like an ill, bad habit
pi_215182143
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 07:57 schreef pmponer het volgende:
Ja maar "bestelling afronden" Daar klik je toch alleen op wanneer je de intentie hebt om de spullen te kopen?
Dan is het toch ook logisch dat daar een betaalverplichting volgt?

Nou ja het zal allemaal juridisch wel verduidelijkt moeten worden, maar dat vindt ik echt van het nivo:
"Ik wist helemaal niet dat je een aflossingsvrije hypotheek ook moest aflossen"
probleem is deels ook dat je dus niet altijd op dat moment een betaalovereenkomst aangaat (zie mijn eerdere reactie)

een knop "betaalovereenkomst aangaan" is ook weer zoiets
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:09:05 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215182175
Als je per ongeluk iets besteld, wat ik mij moeilijk kan voorstellen :') , dan stuur je het product tocht gewoon terug?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215182184
quote:
84s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 08:09 schreef Starhopper het volgende:
Als je per ongeluk iets besteld, wat ik mij moeilijk kan voorstellen :') , dan stuur je het product tocht gewoon terug?
genoeg mensen die dat teveel moeite vinden hoor :')
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:14:32 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215182202
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 08:10 schreef mschol het volgende:

[..]
genoeg mensen die dat teveel moeite vinden hoor :')
Volgens mij kan je het zelfs laten ophalen. Maarja, dan moet je wel naar de voordeur lopen _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:15:24 #41
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_215182206
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 07:59 schreef mschol het volgende:

[..]
probleem is deels ook dat je dus niet altijd op dat moment een betaalovereenkomst aangaat (zie mijn eerdere reactie)

een knop "betaalovereenkomst aangaan" is ook weer zoiets
Ja ik probeerde te vertellen dat ik het probleem niet zo zie, omdat de intentie is om het te kopen, of er dan nog 2 of 20 schermen volgen doet er volgens mij niet zoveel toe. Maar dat zal juridisch wel anders liggen.
Drop you like an ill, bad habit
pi_215182225
quote:
84s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 08:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens mij kan je het zelfs laten ophalen. Maarja, dan moet je wel naar de voordeur lopen _O-
bij bol kan dat idd, vrijwel geen enkele andere shop kan dat
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:26:36 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215182246
quote:
besteld via de knop 'bestelling plaatsen' met de optie om achteraf te betalen.
Je kiest voor de optie "achteraf betalen" en dan denk je dat je ook nog een optie "niet betalen" hebt?

Wat een gelul weer, oplichters en wanbetalers zijn wat ze zijn, niet omdat ze niet begrepen dat ze moesten betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215182288
Overigens heeft Amazon een patent op deze methode.
https://en.wikipedia.org/wiki/1-Click
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215182294
Rechters die zich op de borst willen kloppen dat ze de arme burgertjes beschermen tegen big tech.
pi_215182359
quote:
Ik heb vanochtend even wat gekeken en het blijkt inderdaad weer eens EU betutteling en de HR meent nu een soort van punitieve regel hieraan vast te moeten knopen.

Maar we hebben het onder de streep dus over iemand die bij Bol spulletjes bestelt. Deze vervolgens thuis geleverd krijgt. Geen poot uitsteekt om te retourneren. En die weigert te betalen.

Een wanbetaler dus.

En die wordt beschermd. Ik kan daar niet helemaal bij.
pi_215182394
Persoonlijk vind ik dat als webshops er voor kiezen achteraf te laten betalen dat ze ook de maatschappelijke gevolgen moeten draaien, lui draaien lekker winst, en als maatschappij mogen we de gevolgen draaien voor alle ellende.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215182454
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 09:27 schreef raptorix het volgende:
Persoonlijk vind ik dat als webshops er voor kiezen achteraf te laten betalen dat ze ook de maatschappelijke gevolgen moeten draaien, lui draaien lekker winst, en als maatschappij mogen we de gevolgen draaien voor alle ellende.
Ik denk niet dat je het gedrag van de consument gaat veranderen door het voor hem op te nemen, in tegendeel.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:45:05 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215182464
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 09:42 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je het gedrag van de consument gaat veranderen door het voor hem op te nemen, in tegendeel.
Je neemt het niet voor de consument op door kopen op afbetaling af te schaffen, je beschermt hoogstens de consument tegen zichzelf.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215182542
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 09:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb vanochtend even wat gekeken en het blijkt inderdaad weer eens EU betutteling en de HR meent nu een soort van punitieve regel hieraan vast te moeten knopen.

Maar we hebben het onder de streep dus over iemand die bij Bol spulletjes bestelt. Deze vervolgens thuis geleverd krijgt. Geen poot uitsteekt om te retourneren. En die weigert te betalen.

Een wanbetaler dus.

En die wordt beschermd. Ik kan daar niet helemaal bij.
Helemaal mee eens.

Maar gezond verstand is ouderwets ofzo en dat willen we niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')