abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215165506
Fokkers,

Een hond van mijn buren(zitten 2 huizen tussen ons in) blaft elke dag als de zon schijnt of er een aangename temperatuur is. Zijn baasje zit dan buiten samen met de hond, en zo'n 2 tot 4 keer per dag gaat die hond dan helemaal los. Hij blaft dan op een aggressieve manier 30 a 40 keer achter elkaar, zo'n ander halve minuut non stop.

Over t algemeen gebeurd dit wel op normale tijden dus niet midden in de nacht maar afgelopen zondag was het ook voor 10 uur smorgens aan, dat is niet fijn wakker worden. En het gebeurd ook wel eens een enkele keer tussen 7 en 9 uur.

Ik ben vaak thuis, de eigenaar van de hond ook. En ik doe ook wel eens een dutje smorgens of smiddags. Vandaar dat ik er misschien wat meer last van heb dan anderen, alhoewel ik me dat afvraag, zoals gezegd zitten er nog 2 huizen tussen ons in en die buren horen het nog beter lijkt me( ze zitten immers op de 1e rang) Plus aan de andere kant van zijn woning heeft ie ook gewoon buren.

Dit is al een paar jaar aan de gang en ik weet niet wat ik er aan kan doen. Heb het al tig keer aangekaart maar er komt geen verandering. Hij heeft zelfs een blafband gekocht waardoor de hond een schokje krijgt als het baasje op de knop van de afstandbediening drukt. DIt heeft wel voor wat verbetering gezorgd, het was eerst nog veel erger, maar 9 van de 10 keer vergeet ie 'm om te doen, ook denkt hij steeds dat het wel goed komt en dat de hond rustig blijft( geen idee waar dat op gebaseerd is verder)

Best een vervelende situatie want ik kan verder heel goed opschieten met die buurman. Om dan naar de politie te stappen is wel een behoorlijke stap maar zoals gezegd, ik erger me er wel aan en weet niet wat ik anders kan doen.
Ook vraag ik me af wat de politie zal doen. De hond blaft geen uren achter elkaar door of midden in de nacht bijvoorbeeld.

Iemand ervaring met een vergelijkbare situatie, of wellicht tips ?

Thanks!
  donderdag 3 oktober 2024 @ 11:28:45 #2
27929 piere
doe mij maar bier
pi_215165569
Even geduld hebben dus want je buren zijn zo aardig een poging te wagen het te minderen/stoppen...
fok you ja!
  donderdag 3 oktober 2024 @ 11:48:46 #3
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_215165720
Verhuizen lijkt mij hier de enige optie.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_215165814
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 11:48 schreef Rodgrod het volgende:
Verhuizen lijkt mij hier de enige optie.
Of in een kofferbak gaan liggen
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Spellchecker donderdag 3 oktober 2024 @ 12:01:15 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215165834
Het geluid een keer opnemen en keihard afspelen als die hond weer gaat blaffen.
pi_215165968
Met een blafband los je het sws niet op en is nog slecht ook voor de hond het is een quick fix lekker makkelijk :') beter word de hond getraind. Ik heb bij mijn 2 honden blaffen "aangeleerd" door luid + belonen. Na enkele dagen lukte dit waarna we zwijg zijn gaan trainen. nu zijn ze een wat ouder en blaffen bijna niet meer. Maar 2 keer tot 4 keer overdag valt toch best mee ?
pi_215165979
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 12:01 schreef maily het volgende:
Het geluid een keer opnemen en keihard afspelen als die hond weer gaat blaffen.
Goede tip denk ik inderdaad!
  Spellchecker donderdag 3 oktober 2024 @ 12:20:14 #8
197773 crew  maily
pi_215165989
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 12:19 schreef vjjjj het volgende:

[..]
Goede tip denk ik inderdaad!
En dan wachten tot de baas reageert.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 12:21:52 #9
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_215165999
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 12:17 schreef michiel_merk het volgende:
Maar 2 keer tot 4 keer overdag valt toch best mee ?
Niet voor iedereen.
pi_215166004
Er is hier een chihuahua die ongeveer 8 tot 10 per etmaal blaft. Gek wordt je ervan en die buurvrouw doet net alsof ze niet thuis is als er bemiddeling langskomt. _O-

Ik ben blij dat ik er niet direct naast woon.
pi_215166012
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 12:17 schreef michiel_merk het volgende:
Met een blafband los je het sws niet op en is nog slecht ook voor de hond het is een quick fix lekker makkelijk :') beter word de hond getraind. Ik heb bij mijn 2 honden blaffen "aangeleerd" door luid + belonen. Na enkele dagen lukte dit waarna we zwijg zijn gaan trainen. Nu is hij 2 Jaar en blaft bijna niet meer. Maar 2 keer tot 4 keer overdag valt toch best mee ?
Een hond kan best een keer blaffen maar dit zijn wel echt langdurige blafsessies van 30 a 40 keer. Ik ben ook een beetje bang dat de politie eventueel zou zeggen dat het wel meevalt en dat het vaak overdag is, en dus niet snachts. Vandaar ook mijn twijfel.
Toch is het erg vervelend als je slaapt, bezig bent achter de computer, visite hebt of zelfs tv zit te kijken(het geluid overstijgt de tv)

Zonder de blafband zie ik het heel somber in, hij is namelijk niet in staat dat beest op te voeden. Dat is me wel dudelijk. Hij is veel te lief voor dat beest en is niet in staat m aan te pakken. De hond is de baas daar.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 12:25:46 #12
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215166027
Raam openzetten

Deze teringhard aanzetten

Geen grap, het werkt echt.

Bij mijn buurhond iniedergeval wel. Zit wel rechtstreeks naast me.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_215166035
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 12:23 schreef vjjjj het volgende:

[..]
Een hond kan best een keer blaffen maar dit zijn wel echt langdurige blafsessies van 30 a 40 keer. Ik ben ook een beetje bang dat de politie eventueel zou zeggen dat het wel meevalt en dat het vaak overdag is, en dus niet snachts. Vandaar ook mijn twijfel.
Toch is het erg vervelend als je slaapt, bezig bent achter de computer, visite hebt of zelfs tv zit te kijken(het geluid overstijgt de tv)

Zonder de blafband zie ik het heel somber in, hij is namelijk niet in staat dat beest op te voeden. Dat is me wel dudelijk. Hij is veel te lief voor dat beest en is niet in staat m aan te pakken. De hond is de baas daar.
wat vinden de directe buren ervan ? hebben hun er ook last van ?
pi_215166297
Hont
pi_215167305
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 11:21 schreef vjjjj het volgende:

Heb er vaak ook wel last van.
Op den duur heb ik zelf maar oordoppen gekocht en het geluid maar te laten voor wat het is, want een passief agressieve verstandhouding met de buren leek me niet een geweldige manier om in te kunnen verblijven, eerlijk gezegd.
Google is your friend, abuse your friends
pi_215167383
Dank voor jullie reacties. De directe buren heb ik verder niet zo veel contact mee, heb ook geen zin om ''zieltjes'' te winnen door aan de deur te gaan. Dat de hele straat de hond hoort is 100% zeker, wie en hoeveel last ze ervan hebben weet ik niet.

Oordoppen vind ik ook wel een goede tip, voor tijdens het slapen en computeren dan. In geval van visite of tv kijken wat minder optimaal. Hoor je dan de wekker nog wel?

Ik zag iets van buurtbemiddeling hierboven, wellicht is dat een goede stap. Toch wat minder grote stap dan direct de politie.
pi_215167634
quote:
Fokkers,

Een hond van mijn buren(zitten 2 huizen tussen ons in) blaft elke dag als de zon schijnt of er een aangename temperatuur is. Zijn baasje zit dan buiten samen met de hond, en zo'n 2 tot 4 keer per dag gaat die hond dan helemaal los. Hij blaft dan op een aggressieve manier 30 a 40 keer achter elkaar, zo'n ander halve minuut non stop.

Over t algemeen gebeurd dit wel op normale tijden dus niet midden in de nacht maar afgelopen zondag was het ook voor 10 uur smorgens aan, dat is niet fijn wakker worden. En het gebeurd ook wel eens een enkele keer tussen 7 en 9 uur.

Ik ben vaak thuis, de eigenaar van de hond ook. En ik doe ook wel eens een dutje smorgens of smiddags. Vandaar dat ik er misschien wat meer last van heb dan anderen, alhoewel ik me dat afvraag, zoals gezegd zitten er nog 2 huizen tussen ons in en die buren horen het nog beter lijkt me( ze zitten immers op de 1e rang) Plus aan de andere kant van zijn woning heeft ie ook gewoon buren.

Dit is al een paar jaar aan de gang en ik weet niet wat ik er aan kan doen. Heb het al tig keer aangekaart maar er komt geen verandering. Hij heeft zelfs een blafband gekocht waardoor de hond een schokje krijgt als het baasje op de knop van de afstandbediening drukt. DIt heeft wel voor wat verbetering gezorgd, het was eerst nog veel erger, maar 9 van de 10 keer vergeet ie 'm om te doen, ook denkt hij steeds dat het wel goed komt en dat de hond rustig blijft( geen idee waar dat op gebaseerd is verder)

Best een vervelende situatie want ik kan verder heel goed opschieten met die buurman. Om dan naar de politie te stappen is wel een behoorlijke stap maar zoals gezegd, ik erger me er wel aan en weet niet wat ik anders kan doen.
Ook vraag ik me af wat de politie zal doen. De hond blaft geen uren achter elkaar door of midden in de nacht bijvoorbeeld.

Thanks!
Ga eens werken en sta eens wat eerder op
  Moderator donderdag 3 oktober 2024 @ 15:32:04 #18
441859 crew  Lenny77
pi_215167760
Dus 2-4 keer per dag blaft er een hond gedurende 1,5 minuut.. tijdens deftige uren..

En dat is een probleem...

:|W
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_215167924
quote:

Ik ben vaak thuis
daar zit het probleem!
My god is the sun!
  donderdag 3 oktober 2024 @ 15:57:09 #20
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215167937
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 14:48 schreef vjjjj het volgende:
Dank voor jullie reacties. De directe buren heb ik verder niet zo veel contact mee, heb ook geen zin om ''zieltjes'' te winnen door aan de deur te gaan. Dat de hele straat de hond hoort is 100% zeker, wie en hoeveel last ze ervan hebben weet ik niet.

Oordoppen vind ik ook wel een goede tip, voor tijdens het slapen en computeren dan. In geval van visite of tv kijken wat minder optimaal. Hoor je dan de wekker nog wel?

Ik zag iets van buurtbemiddeling hierboven, wellicht is dat een goede stap. Toch wat minder grote stap dan direct de politie.
Gebruik die piep die ik had gepost!
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_215169965
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 15:20 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ga eens werken en sta eens wat eerder op
Misschien werkt hij wel in ploegendienst. Weet jij veel.
pi_215171773
Ik werk vanuit huis, en ook vaak in de late uurtjes

En al zou ik niet werken, daar doe ik toch verder niemand kwaad mee? Behalve natuurlijk forumverslaafde OxygeneFRL met z'n premium account en 17.000 forumposts. Wanhopig op zoek naar likes denk ik met z'n opmerking, nou vooruit ik geef je er eentje. Voor mij een kleine moeite voor jou wellicht het verschil tussen een goede- en een slechte avond.
  Spellchecker donderdag 3 oktober 2024 @ 21:34:33 #23
197773 crew  maily
pi_215171794
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:32 schreef vjjjj het volgende:
Ik werk vanuit huis, en ook vaak in de late uurtjes

En al zou ik niet werken, daar doe ik toch verder niemand kwaad mee? Behalve natuurlijk forumverslaafde OxygeneFRL met z'n premium account en 17.000 forumposts. Wanhopig op zoek naar likes denk ik met z'n opmerking, nou vooruit ik geef je er eentje. Voor mij een kleine moeite voor jou wellicht het verschil tussen een goede- en een slechte avond.
Jij hoeft je daar niet over te verantwoorden joh!
pi_215171834
Iemand met 17.000 posts hecht hier ongetwijfeld heel veel waarde aan. Wie weet heb ik met mijn ''thumbs-up'' zijn hele week wel goedgemaakt en zit ie nu handenwrijvend achter z'n computertje in z'n rukbunkertje. En het is voor mij een kleine moeite. Op naar de 18.000 vriend ! Yes, you can !
pi_215171888
Thanks iedereen voor de tips verder ! Ciao!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')