Zonetraining met Garmin moet je alleen maar doen als je een fatsoenlijke sportmedische test hebt ondergaan die je hartslagzones bepaalde, liefst icm een lactaatmeting. Zonder dat is het eigenlijk zinloos om je hartslagzones te bepalen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
En niet 1 keer![]()
Iemand trouwens ervaring met zone training icm Garmin? Ik probeerde mijn zone in z2 te houden maar dat was echt geen beginnen aan, als ik liep eigenlijk standaard in z3. Zijn die zone's een beetje te vertrouwen?
Ik heb de zone's wel gereset op basis van de laatste runs (denk ik)
Ik heb het afgelopen jaar 1 van de 2 trainingen op de baan gedaan, ik deed de ander dan volgens schema gewoon vanuit huis. Ik had op de andere avond al een andere bezigheid, maar dat ligt stil voor de winter. Dus ik ga nu wel op de baan trainen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:52 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat is wel ideaal.
Daar heb ik ook nog over nagedacht om lid van te worden. Maar met wisselende diensten kan ik sowieso 1 van de 3 trainingsmomenten niet en met regelmaat zou ik maar 1x of zelfs niet kunnen in een week. Dus vandaar dat ik de stap nog niet gezet heb. Ook omdat ik helemaal niet zo snel ben, dan weet ik niet of ik anderen tot last ga zijn en zo.
Stond op de planning, maar gezien ik voor een pr wilde gaan heb ik afgelopen weekend een ander evenement gedaan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 18:59 schreef kalinhos het volgende:
Doen mensen hier nog mee aan de Bergse Plasloop zondag?
Kreeg een mail vd organisatie dat ze ‘t qua vergunningen niet helemaal goed rond hebben gekregen waardoor de kans bestaat dat op 2 punten in de route je moet wachten op verkeer wat nou eenmaal voorrang heeftnou wilde ik het zelf persoonlijk lopen als training voor marathon Valencia dus met tempoblokjes etc, maar je zou maar voor een pr willen gaan.
quote:Op maandag 7 oktober 2024 17:43 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik doe het couch 2 5k schema, die heeft een fijne app voor de Apple Watch.
Na verlies van een groot deel van mijn conditie denk ik dat hardlopen de “makkelijkste” manier is om dat weer op te bouwen. Makkelijk als in: ik hoef nergens naartoe, heb niemand nodig en de spullen had ik al. En ik heb het lopen toch echt (bijna) altijd leuk gevonden. In 8 weken ga ik niet redden maar mijn grootste leerpunt van het afgelopen jaar is dat niet alles direct hoeft. Dus toen het advies van de fysio was om wat lessen te herhalen, deed ik dat nog ook![]()
Nu ik me daar wat beter bij neer kan leggen, merk ik dat ik het lopen inderdaad weer leuk vind.Wat een wijze woorden. Met die instelling komt het vast goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja die tunnel benadrukken ze wel steeds ja alsof dat het alleruniekste ooit is. Tuurlijk, het is leuk maar het is uiteindelijk ook weer niet de kanaaltunnel die we passeren he.quote:Op maandag 7 oktober 2024 20:01 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Stond op de planning, maar gezien ik voor een pr wilde gaan heb ik afgelopen weekend een ander evenement gedaan.
Heb nog wel mijn beklag gedaan, maar er was weinig empathie want 'iedereen wil toch door de tunnel lopen'. ( Overigens waren ze wel coulant met een restitutie aanbieden, maar ik had mijn startnummer al doorverkocht dus dat hoefde van mij ook weer niet)
Dordrecht heeft half maart de wantij halve marathon. Altijd op zaterdag helaas (dan voetbal ik) maar wel mooi parcours!quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:41 schreef twist02 het volgende:
Ik loop dit jaar alle 'Vestinglopen' (van Epic) met de kinderen(zij 1km en ik 5km). Vorig jaar deden we er eentje en zagen ze de in-elkaar-gepuzzelde-medailles, dus toen wilden ze ook
We hebben er nu 4 vd 5 gehad en de laatste is een thuis'wedstrijd'
Heb m'n inschrijving nog kunnen aan passen naar 10km, want dat parcours is nieuw en overlapt voor 3/4 met mijn vaste trainingsrondje![]()
Zit te kijken om daarna m'n pijlen op een halve marathon te richten; voorjaar 2025 ofzo.
Iemand tips voor zuidwest Nederland? Ervaringen met de Lansingerland run misschien?
Ik heb weer eens te snel/niet goed gelezen...quote:Op maandag 7 oktober 2024 16:09 schreef Nijna het volgende:
[..]
220 min je leeftijd. Dus als je 40 bent is het 180 ongeveer.
Leuk die medaille!quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:41 schreef twist02 het volgende:
Ik loop dit jaar alle 'Vestinglopen' (van Epic) met de kinderen(zij 1km en ik 5km). Vorig jaar deden we er eentje en zagen ze de in-elkaar-gepuzzelde-medailles, dus toen wilden ze ook
We hebben er nu 4 vd 5 gehad en de laatste is een thuis'wedstrijd'
Heb m'n inschrijving nog kunnen aan passen naar 10km, want dat parcours is nieuw en overlapt voor 3/4 met mijn vaste trainingsrondje![]()
Zit te kijken om daarna m'n pijlen op een halve marathon te richten; voorjaar 2025 ofzo.
Iemand tips voor zuidwest Nederland? Ervaringen met de Lansingerland run misschien?
Dat is wel jammer van dat shirt!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:46 schreef mignonne het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor een heel aantal lopen de komende weken![]()
of het verstandig was weet ik niet haha maar yolo.
Had me ook ingeschreven voor de Maastunnelloop want toffe medaille. Shirt vond ik echt heel mooi in een mooie groene kleur dus die er ook bijgedaan. Blijkt dat die kleur niet meer beschikbaar is en nu wordt het een blauw shirt. Heel jammer.
Dat zal misschien niet aan de locatie gelegen hebbenquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mn collega's liepen de 10km van de Lansingerland run maar vonden het vooral koud
wat zoekopties:quote:Op maandag 7 oktober 2024 21:41 schreef twist02 het volgende:
Mij lijkt de Maastunnelloop ook tof, maar da's 1 week na de laatste Vestingloop, dus betwijfel ook of dat slim isquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:46 schreef mignonne het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor een heel aantal lopen de komende weken![]()
of het verstandig was weet ik niet haha maar yolo.
Had me ook ingeschreven voor de Maastunnelloop want toffe medaille. Shirt vond ik echt heel mooi in een mooie groene kleur dus die er ook bijgedaan. Blijkt dat die kleur niet meer beschikbaar is en nu wordt het een blauw shirt. Heel jammer.
Ja is gelukt uiteindelijk! Nog niets gehoord van de kerel naar wie ik het heb gestuurd. Zal hem morgen even appen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 10:40 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat is wel jammer van dat shirt!
Veel plezier de komende weken met de verschillende lopen!
Heb je eigenlijk het startbewijs van je dochter nog door kunnen verkopen?
Hier net een korte herstelloop gedaan, was best fris als je zo rustig gaat. Nu zit ik hier buiten in het zonnetje en heb het met toch een partij warm! Die was er net nog niet toen ik de deur uit ging.
Hier in de buurt zijn niet heel veel wedstrijden komende tijd (op de marathon ehv na maar daar was ik na blessure niet klaar voor de 10 km en ook niet meer ingeschreven voor de 5 km de dag er voor, moet nu ook werken dat weekend). Maar er komen wel weer wat crosslopen aan dus ik denk dat ik die dit jaar ga proberen een aantal mee te doen (hopelijk sluiten ze een beetje aan bij de tijden voor de kinderen, anders ben ik twee keer op en neer aan het rijden)
Van m'n broertje de atletiektrainer (die een trainingsschema voor me heeft gemaakt vorig jaar) mag ik niet meer dan 5 km op m'n hersteltraining, maar dat hangt vast ook van je tempo af. Eerlijk gezegd wil ik ook niet meer dan dat als ik pas een wedstrijd gelopen hebquote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:09 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb geen flauw idee wat een goede hersteltraining is, maar ik heb op een heul rustig tempo 8 km gesjokt.
De komende weken moet ik maar aan mijn duurvermogen werken en eind van de maand een 15 km proberen. Dat is echt al heel lang geleden voor mij.
Is een goed half uurtje op laag tempo niet ook prima?quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:09 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb geen flauw idee wat een goede hersteltraining is, maar ik heb op een heul rustig tempo 8 km gesjokt.
De komende weken moet ik maar aan mijn duurvermogen werken en eind van de maand een 15 km proberen. Dat is echt al heel lang geleden voor mij.
Met 15 km kan je nog wel een eind lopen. Ik heb een rondje dat naar Alkmaar gaat, langs de molens, door allemaal parken en dan via Sint Pancras naar huis.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 18:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Van m'n broertje de atletiektrainer (die een trainingsschema voor me heeft gemaakt vorig jaar) mag ik niet meer dan 5 km op m'n hersteltraining, maar dat hangt vast ook van je tempo af. Eerlijk gezegd wil ik ook niet meer dan dat als ik pas een wedstrijd gelopen heb
15 km is leuk, dan kan je echt een flinke route plannen. Al plannen voor waar je wilt gaan lopen?
Tof!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:52 schreef Mrmime het volgende:
Aanstaande zaterdag de Landgoed Twente Marathon! Die loop je in duo’s, eentje op de fiets eentje hardlopend. Je mag zelf weten wie fiets en wie loopt.
8 stops onderweg met lekker eten en drinken van Twentse bodem en veel gezelligheid. Je mag er 6,5 uur over doen, is een gezelleigheidsevenent. Maar na afloop wel een hele marathon afgelegd, lopend en fietsend
Via laatstgenoemde site een trail gevonden die ik op nog niet had gezien op andere sites. Bedankt voor het delen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:55 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dat zal misschien niet aan de locatie gelegen hebben
[..]
wat zoekopties:
https://uitslagen.nl/evenementen.html?pr=ZH&ma=&jr=2025
https://inschrijven.nl/# (iets lastiger te zoeken op regio)
https://www.nextrace.nl/kalender
Nederland is een werelds land voor hardlopen (en/of fietsen). Bijna overal fietspaden en welke kant je ook op gaat, binnen een km of 3 zit je wel in een polder of langs een water ofzo.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 19:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Met 15 km kan je nog wel een eind lopen. Ik heb een rondje dat naar Alkmaar gaat, langs de molens, door allemaal parken en dan via Sint Pancras naar huis.
De NL infrastructuur is best wel fantastisch, er zijn op het rondje maar twee plaatsen waar je met pech zal moeten inhouden voor een auto
Nog wat meer bereikbare heuvels en het was perfect.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 22:22 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nederland is een werelds land voor hardlopen (en/of fietsen). Bijna overal fietspaden en welke kant je ook op gaat, binnen een km of 3 zit je wel in een polder of langs een water ofzo.
Ik zit zelf zo in de Biesbosch (km of 4-5) en als ik een lange run wil zit ik na 11km al bij Kinderdijk in de polder.
En dit is eigenlijk overal in het land wel zo. Van Utrecht tot Heerenveen tot Zoutelande tot Sittard
Ik heb ook al een aantal keer gehad dat ik helemaal klaar was voor de start in mn hempie en korte broek zittend op een stoel in de kantine te bibberen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Leuk die medaille!
Mn collega's liepen de 10km van de Lansingerland run maar vonden het vooral koud
Cpc heeft ook een halve marathon, misschien ook leuk?
Wist niet dat uitslagen.nl ook op die manier werkte. Laatst ook nextrace.nl ontdekt!quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:55 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dat zal misschien niet aan de locatie gelegen hebben
[..]
wat zoekopties:
https://uitslagen.nl/evenementen.html?pr=ZH&ma=&jr=2025
https://inschrijven.nl/# (iets lastiger te zoeken op regio)
https://www.nextrace.nl/kalender
Nee, CPC is de Halve marathon en heeft ook nog wat andere afstanden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 09:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Leuk die medaille!
Cpc heeft ook een halve marathon, misschien ook leuk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |