abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 september 2024 @ 15:59:05 #51
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215137523
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 14:29 schreef Paul het volgende:
Ga jij wel eens alleen uit eten?
Wel eens gedaan in een klein eettentje of zo.
In een typisch restaurant zou ik dat raar vinden. Daar ga ik altijd samen zitten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215137545
Ben twee keer alleen wezen lunchen. Vond het toch wat saai… zat of op mijn telefoon of te kijken naar andere tafels die lekker zaten te kletsen :P was snel weer weg
pi_215137571
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 16:01 schreef Magica het volgende:
Ben twee keer alleen wezen lunchen. Vond het toch wat saai… zat of op mijn telefoon of te kijken naar andere tafels die lekker zaten te kletsen :P was snel weer weg
Dat is meer het idee dan als je samen uit eten gaat.
Maar het boeit mij niet zo. Eten moet je toch.

Nu met vriendin is het wel anders en gaan we samen eten natuurlijk. In het buitenland voor werk vind ik het totaal niet vreemd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215137575
Als ik voor mijn werk of zo ergens ben dan regelmatig. En mijn man gaat eens per jaar een week motorrijden met vrienden, dan ga ik meestal nog een weekje naar de zon (alleen). Naar Italië, overdag wat sightseeing of naar het strand, lunch uiteraard, maar vooral ook 's avonds heerlijk eten daar. Voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht, flesje wijn er bij, koffietje met grappa na. Zo lekker daar, zonde om het niet te doen. Elke dag een ander restaurant en als het heel goed is soms 2 x hetzelfde.

En ik ben dan niet alleen omdat ik zielig ben en er niemand anders mee wil, maar omdat ik het met mezelf leuker heb dan met een vriendin of zo, waarbij je de hele tijd rekening met iemand moet houden.

Valt me dan trouwens wel op dat ik bijna nooit de enige ben die alleen zit in het restaurant. Neem voor de zekerheid mijn E-reader mee naar het restaurant, maar nog nooit aan gehad.
pi_215137585
[

[ Bericht 100% gewijzigd door bloodymary1 op 30-09-2024 16:05:30 ]
pi_215137655
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 16:01 schreef Magica het volgende:
Tja dat is het dus met alleen ergens eten. Tussen het eten door zit je dus alleen te wachten op je eten en drinken. Helemaal als het bij de tafels om je heen echt gezellig is kan het wel confronterend voelen dat jij daar echt alleen bent. Verder kan je ook niet bij de (nieuwe) dingen die je besteld/ proeft bespreken of het een beetje smaakt.

Ik denk dat hierdoor veel mensen dan liever wat laten thuis bezorgen, zelf koken of in de supermarkt een kant en klare maaltijd kopen (als gemak de voorkeur heeft).
pi_215138030
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 16:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is meer het idee dan als je samen uit eten gaat.
Maar het boeit mij niet zo. Eten moet je toch.

Nu met vriendin is het wel anders en gaan we samen eten natuurlijk. In het buitenland voor werk vind ik het totaal niet vreemd.
Nee vond het ook niet vervelend, maar de voordelen uit de OP herken ik ook niet. Sowieso dat ze zoveel meer uitgeven verbaasd me nogal. Als het voor mijn werk zou zijn of in een hotel wel prima. Terrasje is ook al leuker heb je wat te kijken
En vrouwen die op een eerste date een salade bestellen omdat dat van hen verwacht wordt…? :')
pi_215138275
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 16:43 schreef Magica het volgende:

[..]
Nee vond het ook niet vervelend, maar de voordelen uit de OP herken ik ook niet. Sowieso dat ze zoveel meer uitgeven verbaasd me nogal. Als het voor mijn werk zou zijn of in een hotel wel prima. Terrasje is ook al leuker heb je wat te kijken

Dat stukje over 'mindfull eten', nee, ik ook niet. Interessantdoenerij van die geïnterviewde denk ik.
quote:
En vrouwen die op een eerste date een salade bestellen omdat dat van hen verwacht wordt…? :')
Wat is dit inderdaad :')
Puur uit zenuwen en eigen projectie denk ik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215138301
Alleen als ik op vakantie ben. In Nederland aan de kust of in het hoge noorden.
Ik eet dan niet in het hotel maar ga uitgebreid en lekker chique dineren. En ik heb dan ook nog genoeg zelfvertrouwen en arrogantie in me om die obers die achter mijn rug blijven staan, zo zonder pardon weg te sturen.
Pottekijkers, wie haat ze niet?

Waarom zou je daar niet van mogen genieten? Omdat je alleen bent? Tel je dan echt alleen mee als in een gezelschap bent?
pi_215138315
Ik ga zo nu en dan alleen naar een restaurant. Met name als ik laat van werk kom en geen zin heb in McDonalds/BurgerKing/KFC etc.
pi_215138361
Ja, graag zelfs.
pi_215138369
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 15:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Blablabla.

Helemaal prima om alleen te eten. Wel zonder quasi-diepzinnig geleuter erachter.
[..]
Compleet andere cultuur daar.
Eten is bij uitstek een sociale gebeurtenis. Vooral bij feesten en zo.
Maar waarom wordt iemand die alleen een restaurant binnenstapt als zielig of sneu beschouwd?
Ik wil helemaal niet diepzinnig doen, maar als ik in mijn eentje een restaurant binnenstap, verwacht ik met net zoveel egards behandeld te worden als een duo of een kwartet.

Ik pik het gewoon niet dat ik, als alleenbinnenkomende eter in een of ander achterafhoekje met een wiebeltafeltje wordt gepropt.
Mijn geld is net zo goed als dat van die vijf sigarenrokende 'zakenmannen'.
Zo niet meer, want ik heb er eerlijk voor gewerkt.
pi_215138461
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 14:29 schreef Paul het volgende:
Ga jij wel eens alleen uit eten?
Na het lezen van dit artikel peins ik er niet over.

Eergisteren nog alleen uit eten geweest.

Partner lag plat ivm voedselvergiftiging van ons restaurantbezoek van de dag ervoor -O-

Ik snap overigens niet hoe ze erbij komen dat iemand alleen meer geld uitgeeft.
Sowieso levert een halve tafelbezetting veel minder op, plus dat mensen in gezelschap meer geneigd zijn uitgebreider te eten.
pi_215138472
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 16:43 schreef Magica het volgende:

[..]
Salades zijn echte winstpakkkers..
Vaak schijtduur, en qua inkoop kost het bijna niets..
  maandag 30 september 2024 @ 17:31:43 #65
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_215138480
Sure, soms ff Maccie langs de snelweg maar ben ook alleen op vakantie geweest. Dan begin je in je uppie en raak je snel met anderen aan de praat.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_215138499
Vooral zakelijk vaak alleen gereisd en gegeten. En dan kies je als vrouw alleen toch vaak voor het hotelrestaurant. Hoeft geen straf te zijn. :)

En als ik echt moest werken erbij, dan was het gewoon roomservice.

Duitse middenklasse hotels zijn echt zeer geschikt, kun je ook later op de avond gewoon een biertje of een wijntje bij de bar halen, zonder vervelende gasten, als vrouw. En in NL de Van der Valk. Die hebben het ook goed op orde.

Absoluut niet raar om alleen ergens te eten. En alleen naar de bios of zo is ook best normaal. O+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215138515
Gisteren nog. *O*
Maar ben ook alleen op vakantie. Heerlijk. O+
En een mens moet toch eten. Lekker om er geen moeite voor te hoeven doen. ^O^
pi_215138520
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:36 schreef Mammietje het volgende:
Gisteren nog. *O*
Maar ben ook alleen op vakantie. Heerlijk. O+
En een mens moet toch eten. Lekker om er geen moeite voor te hoeven doen. ^O^
Dat heb ik ook wel eens gedaan. En ik vond het echt helemaal super. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 30 september 2024 @ 17:37:44 #69
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215138528
Ik zeg jullie eerlijk. Ik ben niet vies van een eerlijke visschotel:

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215138529
1x gedaan in Afghanistan toen ik daar voor werk moest zijn. Vond het niets aan.
pi_215138532
quote:
15s.gif Op maandag 30 september 2024 17:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zeg jullie eerlijk. Ik ben niet vies van een eerlijke visschotel:

[ afbeelding ]

:{²
Die was een week geleden misschien nog eetbaar...
  maandag 30 september 2024 @ 17:39:21 #72
12221 Tijn