https://www.rtvutrecht.nl(...)ngeluk-in-amersfoortquote:Amersfoort - Op de Stadsring in Amersfoort zijn vannacht drie inzittenden van een auto om het leven gekomen. Het voertuig raakte rond 01.30 uur door onbekende oorzaak van de weg en belandde in het water.
De hulpdiensten rukten massaal uit. Naast twee traumahelikopters, werden een duikteam van de brandweer, zes ambulances en meerdere politie-eenheden ingezet. Reanimatie van de slachtoffers mocht niet meer baten. Hun identiteit moet nog worden vastgesteld.
Het is nog onduidelijk hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren. Verder is nog niet met zekerheid te zeggen of het een eenzijdig ongeval is geweest, meldt een woordvoerder. De Stadsring werd afgesloten voor onderzoek, maar is inmiddels weer open.
De politie vraagt mensen die iets gezien hebben zich te melden.
https://www.rtvutrecht.nl(...)igers-uit-amersfoortquote:Amersfoort - De slachtoffers die vannacht omkwamen bij een auto-ongeluk in Amersfoort zijn drie mannen van 21, 25 en 27 jaar. Ze komen allen uit Amersfoort.
De auto waarin ze zaten raakte vannacht rond 01.30 uur door onbekende oorzaak te water op de Stadsring. Agenten reden langs en troffen onder andere bandensporen en voertuigonderdelen aan.
Daarop rukten de hulpdiensten massaal uit, waaronder een duikteam van de brandweer en twee traumahelikopters. De mannen werden uit de auto gehaald, maar reanimatie kwam te laat.
Het opsporingsteam verkeer doet onderzoek naar de toedracht van het ongeluk. Op dit moment is er nog veel onduidelijk en daarom hoopt de politie op tips en camerabeelden.
Wellicht uitgeweken voor een andere auto? Wellicht alcohol? Wellicht vermoeidheid?quote:
ik zag vorige week nog fimpje dat ramen tegenwoordig niet meer door te breken zijnquote:Op maandag 30 september 2024 11:21 schreef LethalNinja het volgende:
Heftig, en ontsnappen was blijkbaar niet meer mogelijk. Wellicht allemaal buiten bewust zijn en toen liep de auto vol met water? Ontsnappen als je te water bent is met veel huidige auto's sowieso al lastig. Deuren gaan niet open, elektrische ramen doen het ineens niet. En veel "lifehammers" zijn minder sterk dan mensen denken. En dan moet je dus nog bij bewustzijn zijn natuurlijk.
Dat bedoel ik, de ramen zijn super sterk en dan heb je vaak niet genoeg aan dat hamertje. En wat als je armen gekneusd of gebroken zijn dan kan je nauwelijks een slaande beweging maken. Je bent toch wel redelijk makkelijk flink fucked als je met je auto in het water komt.quote:Op maandag 30 september 2024 11:23 schreef Paul het volgende:
[..]
ik zag vorige week nog fimpje dat ramen tegenwoordig niet meer door te breken zijn
Ja, dat hoorde ik mijn Amersfoortse collega's ook al zeggen.quote:Op maandag 30 september 2024 12:10 schreef Aberkullie het volgende:
Je moet echt wel aardig je best doen om precies daar te water te raken
Werkt dat ook met de ruiten van tegenwoordig?quote:Op maandag 30 september 2024 12:22 schreef Gia het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)Y3lYgZ0aAhSMEALw_wcB
Toch maar eens zo'n ding aanschaffen. Hier hoef je geen slaande beweging mee te maken.
Je kunt er ook voor kiezen om niet het water in te rijdenquote:Op maandag 30 september 2024 12:22 schreef Gia het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)Y3lYgZ0aAhSMEALw_wcB
Toch maar eens zo'n ding aanschaffen. Hier hoef je geen slaande beweging mee te maken.
wat nog meer danquote:Op maandag 30 september 2024 12:28 schreef Speedfight het volgende:
Veel verdriet in Amersfoort deze maand
Geen idee. Heb er ooit een filmpje over gezien dat het werkt als een pistoolschot. Je moet dat wel in een hoek van het raam doen. Dat schijnt beter te werken dan in het midden.quote:Op maandag 30 september 2024 12:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Werkt dat ook met de ruiten van tegenwoordig?
Was laatst nog in het nieuws dat veel nieuwe ruiten niet stuk te krijgen zijn.
Die 18 jarige jongen die onder de trein kwam met zijn scooter.quote:
quote:Op maandag 30 september 2024 12:40 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Die 18 jarige jongen die onder de trein kwam met zijn scooter.
Ik heb eigenlijk niks in m'n auto liggen voor zoiets. Misschien maar eens een hamer in het dashboardkastje doen.quote:Op maandag 30 september 2024 11:23 schreef Paul het volgende:
[..]
ik zag vorige week nog fimpje dat ramen tegenwoordig niet meer door te breken zijn
Niet dat dat relevant isquote:Op maandag 30 september 2024 14:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De kans dat het allochtonen waren lijkt mij klein.
pour some liquor for the dead homiesquote:Op maandag 30 september 2024 15:15 schreef Bargehassus het volgende:
"Eén man sprenkelt wat whisky uit een fles Jack Daniels over het gras."
Is dit symbolisch? Zoals een bloemetje neerleggen?
quote:“the act of pouring liquid (usually an alcoholic beverage) on the ground as a sign of reverence for friends or relatives that have passed away
https://www.hartvannederl(...)ale-crash-amersfoortquote:Vriend van slachtoffers fatale crash Amersfoort in shock: 'Het waren hele goede jongens'
Ongeluk
Een vriend van twee van de mannen die in de nacht van zondag op maandag omkwamen bij een auto-ongeluk in Amersfoort, is diep geraakt door het verlies. De jongeman bezocht de plek van het ongeval om te proberen te bevatten wat er was gebeurd. "Het waren hele goede jongens. Ik kwam kijken of het echt zo was, of het echt is gebeurd. Ik moet het nog beseffen", vertelt hij zichtbaar aangeslagen.
De vriend beschrijft de slachtoffers als rustige en serieuze jongens, die zich hadden bekeerd tot de islam. "Ze waren gefocust op henzelf, werkten aan zichzelf. Geen feestbeesten, maar jongens die bezig waren met hun geloof. Ik ben afgelopen vrijdag nog een van hen in de moskee tegengekomen. Met de ander liep ik de week ervoor zelfs naar de moskee. Dat ie er nu niet meer is, kan ik niet verwerken", zegt hij met een brok in zijn keel.
Toekomstplannen en jonge zoon
Een van de slachtoffers, die slechts 25 jaar oud was, laat een jonge zoon achter. "Die jongen gaat nu zonder vader opgroeien", verzucht de vriend. Een van de andere slachtoffers had grote dromen, waaronder de wens om ooit naar Mekka te gaan. "Hij had zijn hele leven nog voor zich."
Het ongeluk heeft de vriend van de slachtoffers diep geraakt. "Dit soort ongelukken gebeuren nauwelijks in Nederland, en nu zijn het ook nog vrienden van me. Het is moeilijk om dit te verwerken."
Dank! Ik had het nog nooit eerder gezien of gehoord.quote:Op maandag 30 september 2024 16:33 schreef Solotovski het volgende:
[..]
pour some liquor for the dead homies
[..]
Aha wist ik niet. Weer wat geleerdquote:Op maandag 30 september 2024 16:33 schreef Solotovski het volgende:
[..]
pour some liquor for the dead homies
[..]
Ah, Mekka, dan weet ik genoeg.quote:Op maandag 30 september 2024 16:51 schreef Paul het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)ale-crash-amersfoort
quote:Op maandag 30 september 2024 16:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ah, Mekka, dan weet ik genoeg.
Het is inderdaad een flauwe bocht (heb er vaak gereden). Ze hebben vermoed ik veel te hard gereden. Ik schat zeker 80 km/u (waar je 50 mag). Maar goed, ik speculeer.quote:Op maandag 30 september 2024 17:08 schreef Twiitch het volgende:
Het lijkt van wat ik op fotos zie nou niet echt een gevaarlijke/moeilijke weg? Vraag me af hoe je daar zomaar vanaf rijdt. Zal gezien het tijdstip wel combinatie van veel te snel rijden en verdovende middelen geweest zijn. Lachgas achter het stuur schijnt een leuke rage te zijn.
Jezusquote:Op maandag 30 september 2024 17:08 schreef Twiitch het volgende:
Het lijkt van wat ik op fotos zie nou niet echt een gevaarlijke/moeilijke weg? Vraag me af hoe je daar zomaar vanaf rijdt. Zal gezien het tijdstip wel combinatie van veel te snel rijden en verdovende middelen geweest zijn. Lachgas achter het stuur schijnt een leuke rage te zijn.
Ja, als dat blijkt.quote:Op maandag 30 september 2024 18:51 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Of kom je ook even rectificeren als blijkt dat de bestuurder bijvoorbeeld een hartinfarct heeft gehad?
Zeiden ze ook wat je dan wel moet doen als je te water raakt?quote:Op maandag 30 september 2024 19:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Onlangs was nog in het nieuws dat je bij een boel autos het raam simpelweg niet stuk krijgt. Niet met een lifehammer in ieder geval.
Om het inbrekers moeilijker te maken zijn de ramen van autos steeds vaker van gelaagd glas.
Je hebt een iets duurdere Lifehammer nodig, de Lifehammer Evolution. Of de Safety Hammer Plus.quote:Op maandag 30 september 2024 21:07 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Zeiden ze ook wat je dan wel moet doen als je te water raakt?
Wat sneu voor die mannen, een hele nare manier om te gaan.
VEILIGHEIDSHAMERS BREKEN GEEN GELAAGD GLAS!quote:Op maandag 30 september 2024 21:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Je hebt een iets duurdere Lifehammer nodig, de Lifehammer Evolution. Of de Safety Hammer Plus.
Kortom, een lifehammer die geschikt is om gelaagd glas te versplinteren. Zo'n hamer heeft een kop van carbonstaal.
Als je nou wilt weten wat voor glas er in jouw auto zit, doe dan even het raam naar beneden en kijk aan de rand van de bovenzijde. Als dat een solide rand is, dan is het gehard glas. Zie je twee of meer lagen, dan heb je dus gelaagd glas.
Ik heb er ook wel eens gereden. Met 80 red ik die mocht nog makkelijk in mijn simpele autoquote:Op maandag 30 september 2024 18:40 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Het is inderdaad een flauwe bocht (heb er vaak gereden). Ze hebben vermoed ik veel te hard gereden. Ik schat zeker 80 km/u (waar je 50 mag). Maar goed, ik speculeer.
Volvo adviseert het panoramadak of de achterruit, die zijn niet-gelaagd.quote:Op maandag 30 september 2024 21:07 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Zeiden ze ook wat je dan wel moet doen als je te water raakt?
Wat sneu voor die mannen, een hele nare manier om te gaan.
Wat me nogal contra-intuïtief lijkt. Iemand die te water raakt en ongetwijfeld in paniek is moet niet het zijraam direct onder handbereik naast hem proberen, maar wordt geacht over de stoelen te klauteren en dan proberen om via de (bij moderne auto's vaak nogal kleine) achterruit naar buiten te komen?quote:Op maandag 30 september 2024 22:00 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Volvo adviseert het panoramadak of de achterruit, die zijn niet-gelaagd.
Yep, echt handig is het niet. Maar het schijnt hun advies te zijn.quote:Op maandag 30 september 2024 22:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat me nogal contra-intuïtief lijkt. Iemand die te water raakt en ongetwijfeld in paniek is moet niet het zijraam direct onder handbereik naast hem proberen, maar wordt geacht over de stoelen te klauteren en dan proberen om via de (bij moderne auto's vaak nogal kleine) achterruit naar buiten te komen?
quote:Op maandag 30 september 2024 14:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk niks in m'n auto liggen voor zoiets. Misschien maar eens een hamer in het dashboardkastje doen.
...panorama-dak is ook reuzehandig als ie op z'n kop in't water ligtquote:Op maandag 30 september 2024 22:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat me nogal contra-intuïtief lijkt. Iemand die te water raakt en ongetwijfeld in paniek is moet niet het zijraam direct onder handbereik naast hem proberen, maar wordt geacht over de stoelen te klauteren en dan proberen om via de (bij moderne auto's vaak nogal kleine) achterruit naar buiten te komen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |