abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 oktober 2024 @ 20:41:54 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215162214
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nu.nl bericht er nu ook over.
Zet nou eens linkjes in je posts :{w :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 2 oktober 2024 @ 20:45:11 #102
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215162259
quote:
12s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Astu, ik snap dat het een helse taak is om het te vinden. Ik help graag.

https://www.nu.nl/
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 2 oktober 2024 @ 20:47:28 #103
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215162291
quote:
12s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)door-ander-land.html
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 2 oktober 2024 @ 20:48:49 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215162313
  woensdag 2 oktober 2024 @ 20:52:35 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215162348
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Astu, ik snap dat het een helse taak is om het te vinden. Ik help graag.

https://www.nu.nl/
Het punt is niet dat ik het niet kan vinden. Het punt is dat je altijd iets roept wat je ergens gelezen hebt zonder een bron en/of link te posten.
Ok, deze keer was er i.i.g. een bron.

Maar wat is er voor jou nou problematisch aan om ff de link te kopiëren van wat je leest en die in je post te plakken? :?

Serieuze vraag. Niet lullig bedoeld. Oprecht nieuwsgierig
pi_215162516
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 00:11 schreef Middelpunt het volgende:
Grappig dat er een hele discussie ontstaat over cloud vs on-prem terwijl er in het bericht van de politie duidelijk staat dat het om het lekken van het Outlook adresboek gaat. Dat kan toch zowel bij een on-prem exchange of bij exchange online toch net zo makkelijk?
Good one, nu zit ik in een totaal andere hoek van de IT dan Exchange/Office 365 beheer. Dus geen idee van hoe en wat, maar is het niet te voorkomen dat iemand via Outlook(??) een export kan doen van het globale adresboek?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  woensdag 2 oktober 2024 @ 21:19:02 #107
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215162599
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het punt is niet dat ik het niet kan vinden. Het punt is dat je altijd iets roept wat je ergens gelezen hebt zonder een bron en/of link te posten.
Ok, deze keer was er i.i.g. een bron.

Maar wat is er voor jou nou problematisch aan om ff de link te kopiëren van wat je leest en die in je post te plakken? :?

Serieuze vraag. Niet lullig bedoeld. Oprecht nieuwsgierig
Dat is niet waar, ik plaats meestal een bron.
Trouwens, iemand zei het eerder al in dit topic en als ik zeg het ergens te hebben gelezen moet ik wel een bron plaatsen? Apart, ik zeg er zelfs bij dat ik het op nu,nl zag staan, ik riep niet zomaar iets.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215163538
Toch wel benieuwd wat de Russen of Chinezen of welke staat dan ook, met de namen en mailadressen van onze politie agenten moet. Best eng dat ze er überhaupt in geïnteresseerd zijn.
pi_215164253
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 23:31 schreef Middelpunt het volgende:
Toch wel benieuwd wat de Russen of Chinezen of welke staat dan ook, met de namen en mailadressen van onze politie agenten moet. Best eng dat ze er überhaupt in geïnteresseerd zijn.
Het grootste gevaar zit in combineren met andere datasets die gehacked zijn, aangezien dat ongeveer 90% van de Nederlanders is hebben ze die data nu compleet. kan van alles zijn, tot in meest extreme denk aan zo een Israëlische pieperactie, maar meer waarschijnlijk zaken als chantage.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215164268
Kwestie van je IT op orde hebben maar ja...ICT is stom.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215164284
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 07:36 schreef HSG het volgende:
En moeilijk, ik werk zelf in de IT security bij een organisatie van 25.000 man, het lastige is dat maar 1 persoon gehacked moet worden, en je bent de sjaak. Dan kan je alles keihard dicht zetten (zoals we bijna altijd doen!) maar dan nog kan er iets mis gaan. In dit geval lijkt het me vrij simpel, een geautoriseerde appp op een telefoon waarbij je adresboek deelt die gehacked is. Ik kan je zelf uit eigen ervaring vertellen dat er een bizarre attack is geweest die vrijwel heel het Nederlandse bedrijfsleven heeft geraakt.
pi_215164291
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 07:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
En moeilijk, ik werk zelf in de IT security bij een organisatie van 25.000 man, het lastige is dat maar 1 persoon gehacked moet worden, en je bent de sjaak. Dan kan je alles keihard dicht zetten (zoals we bijna altijd doen!) maar dan nog kan er iets mis gaan. In dit geval lijkt het me vrij simpel, een geautoriseerde appp op een telefoon waarbij je adresboek deelt die gehacked is. Ik kan je zelf uit eigen ervaring vertellen dat er een bizarre attack is geweest die vrijwel heel het Nederlandse bedrijfsleven heeft geraakt.
Ik werk ook in een organisatie met 18000 mensen en als ik zie hoe "ervaren" senior beheerders met beveiliging omgaan dan moeten ze dat toch beter weten.
pi_215164304
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 07:43 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik werk ook in een organisatie met 18000 mensen en als ik zie hoe "ervaren" senior beheerders met beveiliging omgaan dan moeten ze dat toch beter weten.
Het probleem is met name de "exceptions", je kunt alles wel blokkeren, maar er zijn mensen die toegang moeten hebben tot bepaalde applicaties. Om een voorbeeld te geven, de politie maakt gebruik van TikTok dus voor die paar medewerkers zul je dan toch weer toegang moeten geven, ja in een ideaal geval zou dat via een appart device gaan, maar jij weet ook wel hoe het in de praktijk gaat: Lastig, wil ik niet!
pi_215164307
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 07:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is met name de "exceptions", je kunt alles wel blokkeren, maar er zijn mensen die toegang moeten hebben tot bepaalde applicaties. Om een voorbeeld te geven, de politie maakt gebruik van TikTok dus voor die paar medewerkers zul je dan toch weer toegang moeten geven, ja in een ideaal geval zou dat via een appart device gaan, maar jij weet ook wel hoe het in de praktijk gaat: Lastig, wil ik niet!
Ik snap niet waarom je op het interne netwerk moet zijn om gebruik te maken van TkTok.
pi_215164312
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 07:50 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom je op het interne netwerk moet zijn om gebruik te maken van TkTok.
Ik kan me wel iets bij voorstellen, iemand moet een video edit van het interne netwerk naar zijn telefoon uploaden, jij en ik zijn technisch genoeg om een andere manier te verzinnen, de gemiddelde medewerker waarschijnlijk niet. Persoonlijk denk ik dat je op een hele andere manier met security en zeker met persoonsgegevens om moet gaan, helaas is daar maar weinig oor voor binnen dit soort organisaties.
In het kort, hou echt belangrijke gegevens gewoon helemaal offline, of misschien zelfs niet digitaal.
  Moderator donderdag 3 oktober 2024 @ 08:40:04 #116
8781 crew  Frutsel
pi_215164582
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nu.nl bericht er nu ook over.
Maar Nu.nl meldt niet dat het Rusland en China betreft.
pi_215179893
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 07:36 schreef HSG het volgende:
Toch bijzonder dat bij hacks altijd iedereen het meteen heeft voorzien op degene die het moet beveiligen (zelfs zonder te weten wat er precies gebeurd is). Terwijl als er een fysieke inbraak is geweest gaat het toch vooral over de nare actie van de daders.
En dat terwijl een fysiek gebouw toch veel makkelijker te beveiligen is dan een complexe IT omgeving.
Er gaan miljarden om in de beveiliging van IT maar het zal nooit 100% veilig zijn en dit soort dingen zullen dus altijd blijven gebeuren.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:12:32 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215180584
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 23:31 schreef Middelpunt het volgende:
Het is denk ik interessanter voor criminelen dan voor Russen of Chinezen
The End Times are wild
pi_215220723
Mogelijk ook foto’s agenten buitgemaakt in datahack politie

quote:
Mogelijk zijn ook foto's of afbeeldingen, die worden gebruikt in visitekaartjes van de politie, buitgemaakt bij de recente hack. Het is niet 100 procent zeker en het zou bij slechts een deel van de politiemensen het geval zijn, meldt de politie woensdag.

Korpschef Janny Knol heeft de politiemensen al geïnformeerd. Eerder deze maand werd al bekend dat het zeer waarschijnlijk een ander land is dat achter de politiehack zit. Dit zeiden de inlichtingen- en veiligheidsdiensten. Contactgegevens zijn hierbij buitgemaakt, dus onder meer namen, mailadressen en telefoonnummers.

Het land dat mogelijk achter de hack zit, is overigens niet genoemd. De AIVD en MIVD waarschuwen al langer voor cyberaanvallen vanuit andere landen, bijvoorbeeld China, Iran en Rusland.

https://www.telegraaf.nl/(...)-in-datahack-politie
Mensen die voor privacy zijn hebben wat te verbergen.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 20:22:57 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215221681
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 18:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Hoe kom je nou precies bij jouw conclusie??
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Spellchecker woensdag 9 oktober 2024 @ 21:26:41 #122
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215222235
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 18:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Mogelijk :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')