abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 24 september 2024 @ 04:48:30 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_215077540
quote:
Aboutaleb was ernstig ziek, maar slechts een enkeling wist dat: ‘Dit was wel erg persoonlijk’

Ahmed Aboutaleb is tijdens zijn burgemeesterschap getroffen door kanker, maar bracht dat bewust niet naar buiten. ,,Ik dacht: ‘Dat is misschien wel erg persoonlijk, dat moet je maar ’s voor je houden’.

De kwaadaardige tumoren werden eind 2020 bij toeval ontdekt tijdens een echo-onderzoek, dat werd uitgevoerd omdat Aboutaleb klachten had aan zijn linkeroog. Aboutaleb liet de gemeente alleen bekendmaken dat hij ‘een aandoening aan de schildklier’ had, en dat hij ‘een ingreep’ had ondergaan.

In het stadhuis informeerde hij een beperkt aantal mensen over de ernst van de zaak, waarbij hij sprak van ‘een behoorlijke tegenvaller’. Twee weken na de operatie, waarbij zijn schildklier werd verwijderd, ging Aboutaleb alweer deels aan het werk en een maand na de ingreep stond hij op de Beijerlandselaan, waar hij de ochtend na de avondklokrellen zijn beroemde boodschap aan de relschoppers uitsprak.
Aboutaleb neemt komende donderdag afscheid tijdens een buitengewone raadsvergadering.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ersoonlijk~a882ee82/

Fijn dat deze man volledig hersteld is. Rotterdam gaat hem missen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_215077552
Verschrikkelijke burgemeester. Fijn dat ‘ie hersteld is en nog fijner dat ‘ie vertrekt. :W
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  dinsdag 24 september 2024 @ 05:03:51 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215077554
Kutziekte :'( Fijn dat hij hersteld is! O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215077615
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 05:00 schreef KillemWieft het volgende:
Verschrikkelijke burgemeester. Fijn dat ‘ie hersteld is en nog fijner dat ‘ie vertrekt. :W
Waarom?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 september 2024 @ 06:27:01 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_215077626
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 06:22 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Waarom?
Niet opletten. Goeie burgemeester. Voor een Rotterdammer. ;) Mooi dat z'n kanker weg is. Bij mij dit jaar ook. Ik was er opener open. Weet niet waarom. Misschien omdat ik niet op een kwetsbare verantwoordelijke positie zit. En ik schrijf graag. Schouten is niet mijn politieke cup of tea, maar lijkt me een prima opvolger.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215077707
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 05:00 schreef KillemWieft het volgende:
Inderdaad, heeft ie nu de hele dag tijd om alluh akbar te roepen.
Heeft 16 jaar lang toneel gespeeld als geintegreerde en seculiere moslim maar in zijn laatsts week als burgemeester komt de ware aard naar boven met wegkijken en downplayen van een religieus geinspireerde moordpartij.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  Moderator dinsdag 24 september 2024 @ 06:55:20 #7
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_215077731
Dat gehaat op de heer Aboutaleb :')

Deze man is een uitstekende burgemeester geweest voor Rotterdam. Een voorbeeld voor velen. Een moslim die geloof en staat strikt gescheiden hield. Niets anders dan lof voor deze man.

_O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 september 2024 @ 06:56:02 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_215077733
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 06:45 schreef quo_ het volgende:

[..]
Heeft 16 jaar lang toneel gespeeld als geintegreerde en seculiere moslim maar in zijn laatsts week als burgemeester komt de ware aard naar boven met wegkijken en downplayen van een religieus geinspireerde moordpartij.
Op de valreep heb je toch nog iets om hem kalt te stellen. :D :{

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 24 september 2024 @ 07:02:13 #9
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215077807
Ook wel eens prettig om een verhaal over kanker te lezen dat wel relatief goed afloopt.
pi_215077822
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 06:56 schreef tong80 het volgende:

[..]
Op de valreep heb je toch nog iets om hem kalt te stellen. :D :{

Integendeel.
Ik heb altijd veel respect voor hem gehad en vind hem een verademing in vergelijking met andere burgemeesters van grote steden.
Maar het op deze manier wegwapperen van een ijskoude moord vind ik uitermate ondermaats.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 september 2024 @ 07:10:42 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_215077856
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 07:04 schreef quo_ het volgende:

[..]
Integendeel.
Ik heb altijd veel respect voor hem gehad en vind hem een verademing in vergelijking met andere burgemeesters van grote steden.
Maar het op deze manier wegwapperen van een ijskoude moord vind ik uitermate ondermaats.
Situatie verkeerd ingeschat misschien.

Trouwste user 2022 dinsdag 24 september 2024 @ 07:11:03 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_215077859
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2024 07:02 schreef herverwijderd het volgende:
Ook wel eens prettig om een verhaal over kanker te lezen dat wel relatief goed afloopt.
Relatief :? Hij is 100 % genezen.

pi_215077999
AbouGod. Had hem wel willen hebben als burgemeester van Den Haag.
Zonder wrijving geen glans
pi_215078078
Mooi voor hem.
Heeft dat 10-tallen keren per dag alluh akbar roepen tóch nog nut gehad...
pi_215078094
Dat gejank dat hij die moordpartij downplayt door te verklaren dat hij ook dagelijks Allahu Akbar uitspreekt :')

Die term zit in gebakken in het vocabulair van doodnormale moslims en is een uitspraak die de nietigheid van de mens tov Allah erkent. Net als Inshalla, subhan allah etc.
pi_215078166
lijkt me een harde koude man
pi_215078250
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 07:58 schreef Bugno3 het volgende:
Dat gejank dat hij die moordpartij downplayt door te verklaren dat hij ook dagelijks Allahu Akbar uitspreekt :')

Die term zit in gebakken in het vocabulair van doodnormale moslims en is een uitspraak die de nietigheid van de mens tov Allah erkent. Net als Inshalla, subhan allah etc.
Ja, maar het grote verschil is dat die mensen meestal niemand doodsteken nadat ze het roepen.

Daarom vond ik het ook wel een beetje een rare opmerking.

...en erg slecht getimed.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_215078300
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 08:37 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, maar het grote verschil is dat die mensen meestal niemand doodsteken nadat ze het roepen.

Daarom vond ik het ook wel een beetje een rare opmerking.

...en erg slecht getimed.
Nee hoor, Aboutaleb probeert juist de paniekreactie rondom het gebruik van de term te nuanceren. Dat men niet hun buurman van jihadistische ambities verdenkt als hij een allahu akbar uitslaakt (bijv. uit vreugde nadat zijn favoriete voetbalteam scoort).
pi_215078312
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 08:46 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Nee hoor, Aboutaleb probeert juist de paniekreactie rondom het gebruik van de term te nuanceren. Dat men niet hun buurman van jihadistische ambities verdenkt als hij een allahu akbar uitslaakt (bijv. uit vreugde nadat zijn favoriete voetbalteam scoort).
Ja, dat moet je nou juist niet doen als er niet iemand is doodgestoken, wat mij betreft.. Want dan is iedereen nog heel emotioneel.

Maar goed.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_215078355
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 08:48 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, dat moet je nou juist niet doen als er niet iemand is doodgestoken, wat mij betreft.. Want dan is iedereen nog heel emotioneel.

Maar goed.
De-escaleren, uit het boekje. Maar dat beperkten van geest dat moeilijk vinden op zo'n moment is geen verrassing.
  dinsdag 24 september 2024 @ 08:57:54 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215078386
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 08:53 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
De-escaleren, uit het boekje. Maar dat beperkten van geest dat moeilijk vinden op zo'n moment is geen verrassing.
Jaja :')
pi_215078426
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 06:45 schreef quo_ het volgende:

[..]
Hij had meer van dit soort acties als het er om ging kan ik mij herinneren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 24 september 2024 @ 09:05:25 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215078455
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2024 06:55 schreef onlogisch het volgende:
Dat gehaat op de heer Aboutaleb :')

Deze man is een uitstekende burgemeester geweest voor Rotterdam. Een voorbeeld voor velen. Een moslim die geloof en staat strikt gescheiden hield. Niets anders dan lof voor deze man.

_O_
Zo zie je maar. Altijd maar dat gejank op integreren. Blijkt niets meer dan een drogreden om de xenofobie, Marokkanenhaat in het bijzonder, enigszins te kunnen verkopen aan de buitenwereld. :')

Veel buitenlanders denken daarom, laat maar lekker zitten. Het is nooit goed.

Mastodont

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215078460
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 07:58 schreef Bugno3 het volgende:

Die term zit in gebakken in het vocabulair van doodnormale moslims en is een uitspraak die de nietigheid van de mens tov Allah erkent.
De term zit in het feit dat iemand het roept terwijl hij mensen neersteekt.....

Dus je kan die nuance moeilijk negeren, wel?
  dinsdag 24 september 2024 @ 09:08:43 #25
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215078469
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 09:07 schreef Toine51 het volgende:

[..]
De term zit in het feit dat iemand het roept terwijl hij mensen neersteekt.....
Het probleem is het neersteken. Kan ons het verotten wat ie roept.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')