Nee, de Ahrtalbahn verwacht ik pas ergens in 2026 of 2027quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat dit traject dit jaar nog in gebruik wordt genomen. Moet nog heel veel gebeuren. Rails ligt er niet op veel delen.
Ze zijn sowieso bezig met elektrificatie van het hele traject. Dat is een van de redenen dat er veel stremmingen op het traject zijnquote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:54 schreef marcb1974 het volgende:
Hoe zit het met Bitburg, daar komen nu ook geen treinen.
Komt dat ook door die verwoesting of zit daar iets anders achter?
Dank, ga ik eens goed lezenquote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zijn sowieso bezig met elektrificatie van het hele traject. Dat is een van de redenen dat er veel stremmingen op het traject zijn
https://de.wikipedia.org/(...)euren%E2%80%93Ehrang
En wat verwachten de mensen die er verstand van hebben?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, de Ahrtalbahn verwacht ik pas ergens in 2026 of 2027
December 2025, maar het is Duitsland, dus dan moet je rekening houden met wat uitloopquote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:49 schreef b2py het volgende:
[..]
En wat verwachten de mensen die er verstand van hebben?
Uit de link die je eerder stuurde:quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
December 2025, maar het is Duitsland, dus dan moet je rekening houden met wat uitloop
Meeste hebben ze zo te lezen niet gehaald, dus die 2026/2027 is misschien wel wat snelquote:Wiederinbetriebnahme von Teilstrecken
Bereits wenige Wochen nach der Flut konnte der wenig betroffene Streckenabschnitt Hürth-Kalscheuren–Euskirchen mit reduzierter Höchstgeschwindigkeit wieder in Betrieb genommen werden.[20] Da weite Teile der Strecke, insbesondere entlang der Urft und Kyll jedoch erheblich stärker betroffen sind, erfolgten weitere Inbetriebnahmen erst mehr als ein halbes Jahr nach der Flut im Februar 2022. Die hierzu erforderlichen Bauarbeiten an der Strecke sowie im Bahnhof Satzvey begannen im Dezember 2021.[21] Im Bahnhof Gerolstein waren zudem mehr als 20 Fahrzeuge von DB Regio und Vulkan-Eifel-Bahn eingeschlossen. Die dort beginnende, stillgelegte Eifelquerbahn, die vom Unwetter verschont geblieben war, konnte provisorisch wieder durchgängig befahrbar gemacht und die betroffenen Fahrzeuge so evakuiert werden.[22][23] Am verbliebenen Abschnitt Kall–Gerolstein wird weiterhin intensiv gearbeitet, so dass mit einer Befahrbarkeit im Sommer 2025 gerechnet wird.[24]
Wiederinbetriebnahme Streckenabschnitt
7. September 2021 Hürth-Kalscheuren–Euskirchen
23. April 2022 Euskirchen–Mechernich
12. Juni 2022 Mechernich–Kall
15. Juni 2025 Kall–Gerolstein
17. April 2023 Gerolstein–Kyllburg
21. Juni 2022 Kyllburg–Bitburg-Erdorf
28. Mai 2022 Bitburg-Erdorf–Auw an der Kyll
5. Februar 2022 Auw an der Kyll–Trier-Ehrang
kwam het hotel maar terugquote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:28 schreef marcb1974 het volgende:
2021, midden juli. Het regent in het westen van Duitsland. Hard, heel hard.
Naast dat er ruim 100 doden vallen is ook veel infrastructuur weg. Dus ook volledige treintrajecten.
Hier beelden van de, bijna volledige nieuwe, opbouw van de Ahrtalbahn. Ze zijn hard bezig nu.
Klokslag 7:10 in Barendrecht. Elke dag. Gast stapt in Rotterdam-Zuid op en in Barendrecht uit. Heb het zelfs al een keer bij NS gemeld in de vergeefse hoop dat ze eens twee handhavers daar een kwartiertje neerzetten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is veel moeite gestoken om poortjes te plaatjen op NS-stations.
Wat blijkt, door simpelweg op een knop te drukken gaan meteen alle poortjes open. Dat weet het zwartrijdersvolk blijkbaar inmiddels. Kolere zeg....
Nee, op 23 september om 15:30quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:02 schreef b2py het volgende:
Hebben ze gisteren bedacht om vandaag plots het baanvak Den Bosch - Utrecht te stremmen om acuut wat aan de baanligging te doen?
Scheelt dat het herfstvakantie isquote:Op woensdag 16 oktober 2024 21:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
En van Zaterdag 26 Oktober tot Maandag 4 November geen treinverkeer tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk.
Er worden bussen ingezet. NS verwacht grote drukte in de bussen.
Hoe is dat gegaan en van waar naar waar ging de treinreis per ICE?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:23 schreef James1988 het volgende:
Ik mag er over 2 weken overstappen op een ICE. Joepie
Dan wordt het tijd voor stevigere poortjes of een beste lading stroom er op.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:57 schreef MTL het volgende:
Ze hebben op Rotterdam Zuid en Schiedam Centrum een proef gehouden waarbij de noodknop een vertraging had van een x aantal seconden zodat de meldkamer op afstand kon kijken of er echt wat aan de hand en de knop eventueel kon annuleren als er niks aan de hand was.
Gevolg was dat de poortjes telkens stuk gingen omdat ze toen die maar gingen intrappen, dus op Rotterdam Zuid is het inmiddels weer instant, op Schiedam Centrum weet ik niet.
Lijkt me niet gewenst. Die poortjes zijn het probleem ook niet, maar het gedrag van bepaalde lui.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:25 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd voor stevigere poortjes of een beste lading stroom er op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |