abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:47:37 #101
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215176182
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 12:56 schreef MTL het volgende:
Waarschijnlijk kunnen ze er mee wegkomen door merknaam vs werkelijke internationale treinsoort of zoiets. Of zoiets stoms omdat de trein naar Brussel (Europa) rijdt, dus de trein naar Europa City, kortweg de EuroCity :')
Of de eisen voor een Eurocity zijn ook aan inflatie onderhevig. Een minimale gemiddelde snelheid dienden ze ook te hebben.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:23:04 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215176969
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dan zouden ze Brussel zelf moeten hernoemen naar "EuroCity" :')

Niet dat het wat uitmaakt trouwens, het blijft een walgelijk strontgat.
Ik mag er over 2 weken overstappen op een ICE. Joepie :s)
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:51:57 #103
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_215178538
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 13:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Of de eisen voor een Eurocity zijn ook aan inflatie onderhevig. Een minimale gemiddelde snelheid dienden ze ook te hebben.
Anderzijds zijn de Eurocities eigenlijk alleen nog maar relevant in landen als Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Zwitserland aangezien de meeste West-Europese landen er een treincategorie boven hebben. Zweden heeft de X2 Snabbtag, Duitsland de ICE, Oostenrijk de RailJet, Italië de Frencarossa, Frankrijk de TGV, etc.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:25:04 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215178869
En Nederland heeft zoals Nederland betaamt helemaal niks
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:35:03 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215178977
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Anderzijds zijn de Eurocities eigenlijk alleen nog maar relevant in landen als Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Zwitserland aangezien de meeste West-Europese landen er een treincategorie boven hebben. Zweden heeft de X2 Snabbtag, Duitsland de ICE, Oostenrijk de RailJet, Italië de Frencarossa, Frankrijk de TGV, etc.
Tja, we hebben de ICNG die naar Brussel gaat. Qua snelheid zit die gelijk aan sommige EC's (EC6-7-8-9) rijden 200km/u waar mogelijk. Maar ontbreekt dus de catering. ICNG heb ik nog niet in gezeten, maar ik vraag me af of het beter is dan een rijtuig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:50:27 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215180372
Het is een opgevoerde sprinter, dus nee. ICNG is best een aardige trein maar qua rijcomfort kan het echt niet tippen aan getrokken materieel.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:26:29 #107
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_215181009
De stoelen zitten niet slecht maar dat is het wel zo'n beetje. De fancy verlichting draagt niets bij aan het rijcomfort.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende:
De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie).
Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had

Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie,
Als ze er zolang over doen om het aan te leggen en te testen is die nieuwe versie tegen die tijd ze klaar zijn vast ook alweer verouderd...
pi_215181484
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dan zouden ze Brussel zelf moeten hernoemen naar "EuroCity" :')
Hehehehe, ik moest hardop lachen.
Bier.
pi_215182083
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 23:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als ze er zolang over doen om het aan te leggen en te testen is die nieuwe versie tegen die tijd ze klaar zijn vast ook alweer verouderd...
Correct. Volgens mij is er inmiddels alweer een nieuwe release geweest sinds het besluit of komt er binnenkort aan :P
  Moderator zondag 6 oktober 2024 @ 08:56:30 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215190155
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 19:52 schreef derLudolf het volgende:
Op vrijdag 11 oktober rijdt IC141 via Münster naar Hamm ipv Berlijn.

Zal er nog een personeelswissel plaats vinden in Rheine of is een zal de machinist dit stukje baanvak bij leren?

Wat houdt dat eigenlijk precies in, ik dacht samen met een mentor eenmalig het te leren traject rijden of heeft het meer voeten in aarde?
Trein rijdt tot 20 oktober vanaf Amsterdam naar Münster met passagiers. Die kunnen daar overstappen op de IC Münster-Amsterdam. Leegmat uit NL rijdt dan naar Recklinghausen, Castrop Rauxel, Dortmund en Hamm terug naar Münster, daar is namelijk geen capaciteit om om-te-lopen.

Volgens mij hadden ze het rondje van de zaak beter andersom kunnen doen en met mensen door rijden naar Hamm. Kunnen ze daar overstappen op de ICE.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 oktober 2024 @ 12:11:02 #111
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_215200429
Welke app gebruiken jullie voor het Duitslandticket?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_215200752
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:11 schreef marcb1974 het volgende:
Welke app gebruiken jullie voor het Duitslandticket?
Die van Deutsche Bahn moet je in ieder geval niet gebruiken, helse identificatie telkens. Ik gebruik de app d-ticket/duitslandticket van Drimble/Arriva nu vaak, super easy.
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 12:44:56 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215200874
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:11 schreef marcb1974 het volgende:
Welke app gebruiken jullie voor het Duitslandticket?
HVV Switch. De eerste maand betaal je maar rato

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:35 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Die van Deutsche Bahn moet je in ieder geval niet gebruiken, helse identificatie telkens. Ik gebruik de app d-ticket/duitslandticket van Drimble/Arriva nu vaak, super easy.
Naar mijn weten kun je die van DB enkel met een Duits bankrekeningnummer gebruiken. Voordeel van kopen via DB is dat je BahnBonus punten kunt sparen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215200915
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]
HVV Switch. De eerste maand betaal je maar rato
[..]
Naar mijn weten kun je die van DB enkel met een Duits bankrekeningnummer gebruiken. Voordeel van kopen via DB is dat je BahnBonus punten kunt sparen :)
Dan is jouw info niet up to date want ik heb geen Duits rekeningnummer en toch via die app een maandticket kunnen aanschaffen.
pi_215200919
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:35 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Die van Deutsche Bahn moet je in ieder geval niet gebruiken, helse identificatie telkens. Ik gebruik de app d-ticket/duitslandticket van Drimble/Arriva nu vaak, super easy.
Voordeel van de app Duitslandticket is dat je ook echt binnen een paar klikken het ticket hebt.
pi_215203632
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende:
De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie).
Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had

Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie, met ook nieuwe mogelijkheden en men wil zeker weten dat alles werkt zoals men aan de tekentafel bedacht heeft.
Overigens vind ik 4 maanden wel idioot lang. Bouw het spul in een paar weken om (de voorbereidende werkzaamheden worden toch al in de periode daarvoor gedaan), ga dan misschien nog enkele weken testrijden en gooi de boel daarna weer open voor reizigers.
Maar ja, stel je voor dat er dan weer verstoringen optreden enzo.

Had men hier trouwens al de nieuwe naam voor de IC naar Brussel gezien?
Ze gaan het ding werkelijk Eurocity noemen. De IC Traag (Rotterdam - Brussel Zuid via Breda en Zaventem) heet nu gewoon Eurocity, de IC Snel (Lelystad - Brussel Zuid) heet nu Eurocity Direct, met stop op Almere Buiten :')
Het technisch ombouwen duurt ook niet zo lang, die Eurobalises aan het spoor schroeven is ook niet super spannend, het saneren gebeurd pas later en door BKN gaan ze de ES-lassen ook niet direct verwijderen.
Het gaat met name om het ervaringsrijden ("opleiding machinisten") waar onder het noemer van testen geen reizigers mee mogen. Qua definitiekwestie is het dan niet buitendienst (en ook niet buiten gebruik).

Op die manier doen ze een beter testtraject dat recht doet aan de aanbevelingen van het Fyra-rapport.
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 7 oktober 2024 @ 17:52:44 #117
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_215203875
Lekker rustig op de treinkaart vanaf Meppel.
pi_215204338
Waarom een Lelylijn als je ook met de bus kan gaan inderdaad
pi_215210646
885 miljoen van potje aanleg spoor naar potje onderhoud spoor: https://www.rijksoverheid(...)aliteitsniveau-spoor
pi_215210795
Ze weten het wel weer mooi te brengen eah.
Bier.
pi_215214522
Oh en niet te missen en belangrijk nieuws.
De provincies Friesland, Groningen, Drenthe én Flevoland hebben aangeboden 10 miljoen mee te betalen voor de volgende fase van de Lelylijn.
pi_215217078
2021, midden juli. Het regent in het westen van Duitsland. Hard, heel hard.
Naast dat er ruim 100 doden vallen is ook veel infrastructuur weg. Dus ook volledige treintrajecten.

Hier beelden van de, bijna volledige nieuwe, opbouw van de Ahrtalbahn. Ze zijn hard bezig nu.



[ Bericht 0% gewijzigd door marcb1974 op 09-10-2024 19:38:40 ]
stupidity has become as common as common sense was before
pi_215217959
Bedankt voor dat filmpje; geeft echt heel goed weer wat voor bizarre chaos het is geweest en hoeveel schade er was. Vijf tunnels saneren, allememaggies...
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 20:41:23 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215221833
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bedankt voor dat filmpje; geeft echt heel goed weer wat voor bizarre chaos het is geweest en hoeveel schade er was. Vijf tunnels saneren, allememaggies...
En dat is niet het enige traject. Dortmund - Hagen - Lüdenscheid heeft er bijvoorbeeld lang uit gelegen, Kall - Gerolstein wordt pas medio 2025 weer in gebruik genomen en zo zijn er nog wel meer trajecten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215221844
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
En dat is niet het enige traject. Dortmund - Hagen - Lüdenscheid heeft er bijvoorbeeld lang uit gelegen, Kall - Gerolstein wordt pas medio 2025 weer in gebruik genomen en zo zijn er nog wel meer trajecten
Kan me niet voorstellen dat dit traject dit jaar nog in gebruik wordt genomen. Moet nog heel veel gebeuren. Rails ligt er niet op veel delen.
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')