Een buschauffeur van Qbuzz reed vrijdag over een gesloten spoorwegovergang in Haren. Het filmpje daarvan is door veel media opgepakt en in de reacties wordt steevast gezegd dat er verkeersbegeleiders bij waren en dat de media niet zo moeten liegen. Maar er waren geen verkeersbegeleiders bij.quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:35 schreef derLudolf het volgende:
Hierover meer bekend?
https://www.rtvnoord.nl/1(...)poorbomen-op-overweg
Ik weet niet of dit incident plaatsvond met of zonder passagiers, maar als ik er in zat, had ik die chauffeur wel de pens volgescholden denk ik
Die chauffeur had zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregenquote:Op maandag 30 september 2024 17:31 schreef derLudolf het volgende:
Ik herinner me nog wel een PTA nieuwjaarsrede waarbij Osnabrück Hbf vanwege een Bombenentschärfung vanuit Bremen niet aan te rijden was, waardoor we via Hannover moesten. Dat was denk ik ook m'n laatste keer Bordbistro in de Pimpel
En dat er vanaf Rheine iets met bussen was
quote:Op woensdag 25 september 2024 19:00 schreef DJMO het volgende:
Hoe herken je een notoire zwartrijder in de trein?Ik had ooit eens meegemaakt dat een licht getinte kerel mij op Utrecht aansprak met: "Meneer, ik ga zwartrijden. Wat vindt u daarvan?". Mijn reactie was: "Tja, dat moet je lekker zelf weten. Het is je eigen risico!' Hij reageerde daarop van: "Maar toch doe ik dat!", dus reageerde terug met: "Ga je gang! Je moet het helemaal zelf weten". Waarop hij opeens lacherig zei: "Zwartrijden, zwart rijden... Zie je! Ik ben zwart! Dus ik ga zwart rijden."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik: "Haha! Nice bro! "
Volgend jaar Wenen, dan kan de liefhebber nog snel de oude trammetjes meepakken én het trammuseum bezoeken. Is zeker een aanraderquote:
Zo zo, dat is snel.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:43 schreef b2py het volgende:
In de laatste voortgangsrapportage PHS van vanochtend wordt gemeld dat ProRail en Infraspeed zich maximaal inspannen om voor dienstregeling 2025 de snelheid weer op te voeren van 80 naar 120, onder diverse voorbehouden. https://www.rijksoverheid(...)apportage-phs-2024-1
Wanneer zouden de makers van dergelijke documenten zich realiseren dat je het ook zo kan doen dat als je in de inhoudsopgave ergens op klikt, dat je dan ook naar dat hoofdstuk gaat.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:43 schreef b2py het volgende:
In de laatste voortgangsrapportage PHS van vanochtend wordt gemeld dat ProRail en Infraspeed zich maximaal inspannen om voor dienstregeling 2025 de snelheid weer op te voeren van 80 naar 120, onder diverse voorbehouden. https://www.rijksoverheid(...)apportage-phs-2024-1
Ik kan er niets aan doen dat je geen algemene ontwikkeling genoten hebt. Daarnaast had je het uit de eerste post kunnen halen toen ik zei dat het om stemmen ging. Een stemming is iets waarvan iedereen kan aannemen dat het niet iets is wat men naast zich neer kan leggen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 18:27 schreef b2py het volgende:
Behoorlijke aanname dat iemand dat maar moet weten hè
https://nos.nl/artikel/25(...)loze-maanden-in-2029quote:De provincie Zeeland reageert vol ongeloof op de Haagse plannen om in 2029 maandenlang geen treinen te laten rijden tussen Vlissingen en Goes. "Het is ongewenst en een bittere pil", zegt provinciebestuurder Van der Maas.
Staatssecretaris Jansen van Openbaar Vervoer en Milieu heeft de provincie Zeeland uitgekozen voor een verplichte proef met een nieuw beveiligingssysteem. Door ERTMS, het European Rail Traffic Management System, zouden treinen in de toekomst veiliger en sneller kunnen rijden. Tijdens de testperiode moet het traject echter op slot voor reguliere treinen.
Ja, ik snap dat ze een keuze uit trajecten moeten maken, en dat kun je nooit echt goed doen voor de plaatselijke reiziger. Maar is dat wat ze moeten doen echt niet mogelijk zonder vier maanden een volledig traject af te sluiten?quote:
Testen in reguliere dienst? Het is een oprechte vraag, ik weet gewoon niet wat er moet gebeuren dat zo lang nodig heeft terwijl de gekozen lijn gestremd moet worden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |