abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 februari 2003 @ 01:23:35 #1
23122 Hamer
hamert het er in
pi_8575050
Dorst naar drank.

Ik ben 29 jaar.. en drink vanaf mn 19e regelmatig.. ik kan wel zeggen dagelijks.
De dag dat ik niet drink is dat omdat ik de dag er voor teveel heb gehad.
Ik hoef niet iedere dag dronken te zijn, maar zoek iedere dag een glas wijn of 2.. en als ik er 2 op heb kan er nog wel 1 bij voor het slapen gaan.
Ik betrapte mezelf er op dat als ik niet dronk ik moeite had met het in slaap komen, of gewoon slecht sliep.
Als ik geen wijn heb, bier doet het ook goed, als ik geen bier heb, er staat nog wel ergens een halve fles sherry die voor mn ouders bedoeld is als ze langs komen.
Er is altijd wel drank in huis geweest, maar nee ik ben geen alcoholist. Nee, mn ouders leerden mij dat een alcoholist iemand is, die nog door de regen gaat om zn drank te halen, om ontbering te verduren om maar die borrel te drinken.
Zal ik je zeggen dat ik daar op terug moet komen lieve ouders, een alcoholist is iemand die zn drank voorraad op peil blijft houden thuis, zodat hij niet eens in de situatie terecht komt dat ie zonder zit.

Is drankzucht in je genenbepaald of is het een fabeltje.. iets om de schuld te geven. "Sorry, ik drink dagelijks want dat is aangeboren, net als mn vetzucht" Mn ouders drinken dagelijks.. veel.
Mn jeugd zag er achteraf gezien getekend uit, er waren toch veel problemen thuis. De schuldige is drank.
Niet dat ik geslagen werd, of dat mn ouders met elkaar op de vuist gingen, nee het was veel verfijnder aan het werk.
Is het gezond dat iemand van 16 jaar zorgt dat hij om 1930 naar bed gaat? Dat doet die gene omdat omstreeks 2000 de problemen op tafel komen, en de ellelange discussies. Oeverloze, zinloze, uitgekauwde discussies, waarin soms dingen werden gezegd die echt hard waren, maar door drank wisten mn ouders niet eens meer dat ze harde dingen hadden gezegd de volgende dag.
Vriendjes, vriendinnetjes inlichten als ze bij me langs kwamen, smoezen verzinnen om maar vooral constant op mn eigen kamer te zijn.

18 Jaar was ik toen ik het huis uit ging, of was het een vlucht?
19 Jaar was ik toen ik zelf dagelijks begon te drinken.. drugs kwam in de picture, nog zon zalige gemoedstoestand verbeteraar. Ook een oude vriend van me.

Nu maak ik een balans op na 10 jaar drinken.. ik kan goed tegen drank, ja ik kan met trots zeggen dat ik na een fles wijn nog auto kan rijden. Ik kan zeggen dat ik mn lichaam heb getraind op drank gebruik, ik sta niet na een biertje of 3 op mn kop inderdaad. Ik kom niet in de problemen van drank, zolang ik thuis drink. Want gek genoeg kan ik niet tegen drinken in een kroeg?
Ik kan nu met trots zeggen dat ik gezondheidsproblemen heb.. niet nader te noemen.
Overgewicht is een kenmerk van mn uiterlijk, maar dat maakt allemaal niet uit. Want als ik me klote voel, miserabel voel, hoe ik me ook voel, met drank op voel ik me altijd beter.

Ik heb dorst nu... ik drink al een week niet meer...

Je slaat de plank mis
  woensdag 19 februari 2003 @ 01:52:40 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_8575300
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 01:23 schreef Hamer het volgende:
Doe je goed! Volgens mij kom je er wel.

Veel sterkte... het leven is zonder drank misschien nog wel leuker. Nu kun je dat in ieder geval gaan ontdekken.

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 19 februari 2003 @ 01:55:13 #3
42426 Vizual
Full Time Buffy-freak
pi_8575320
heb je niet nodig ga z0 door
Into Every Generation A Slayer Is Born
  woensdag 19 februari 2003 @ 08:27:11 #4
10331 Plonz
De slingerpad?
pi_8576306
quote:
maar nee ik ben geen alcoholist.
-edit- flauw.

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 19-02-2003 09:07]

Gebakken ei met peperkoek!
pi_8576500
Je kan het ook anders bekijken: het kan altijd erger. Als jij goed functioneert in de samenleving en je hebt er zelf geen problemen mee dat je savonds 2 of 3 glaasjes drinkt, voor het slapen gaan, dan is er toch niks aan de hand?

Als jij 's ochtends gewoon opstaat en doet wat je moet doen zonder dat je andere mensen anders (nadelig) gaat behandelen zie ik het probleem niet echt.

Het is een keuze of je deze levenstijl accepteert ja of nee, alleen als je zelf vind dat je het anders wilt kan je er wat aan doen. Als je het allang goed vind: have a happy life

dus
pi_8576541
-edit-offtopic.

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 19-02-2003 09:09]

Wie?
pi_8576556
Deze mag naar R&P
  woensdag 19 februari 2003 @ 10:51:05 #8
35485 rique
with Canon, I can
pi_8577646
quote:

Nu maak ik een balans op na 10 jaar drinken.. ik kan goed tegen drank, ja ik kan met trots zeggen dat ik na een fles wijn nog auto kan rijden.]

daar zou ik niet al te trots op zijn, voor de rest: indrukwekkend verhaal, herken die immuniteit voor alcohol ook wel een beetje. Een week niet drinken vind ik erg knap als ik je verhaal lees, ik hoop dat je sterk genoeg bent om hiermee door te gaan. Alcohol is niet alleen lichamelijk slecht maar geestelijk slaat het ook behoorlijk toe heb ik helaas ervaren

sterkte

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  woensdag 19 februari 2003 @ 10:53:25 #9
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_8577691
quote:

Succes met volhouden. .
pi_8577997
een week...dat is al een eind de goede richting op...maar zoals anderen ook al zeggen....als je 2 glazen drinkt per avond...dat maakt toch niet zo heel veel uit....
maar oke je kan ook al verslaafd zijn als je maar 2 glazen alcohol drinkt...als je die 2 glazen alcohol niet kan laten staan...en niet kan afwijken van het patrook elke avond drinken, dan is het al een verslaving...

maar zoals ik al zei, je bent op de goede weg!

pi_8578739
ik herken volledig mij zelf hier in. Ik ben 28 jaar, mijn vader is alcoholist, mijn moeder bijna. Vroeger dronken zo ook veel, en daar kwamen soms problemen van.

Je gaat vanzelf ook veel drinken, omdat je het onbewust van je ouders hebt mee gekregen, of je nou wilt of niet. Ik had ook drank nodig om functioneel te blijven in de maatschappij.

En ik sta nu 1 jaar droog. Ik drink alleen op feestjes, of als ik uitga. Thuis staat er ook geen drank, omdat ik er toch niet van af kan blijven. Ik heb de onhebbelijke gewoonte om de drank voorraad op te gaan zuipen. Staat er een heel kratje, dan moet ie op. Staat er slechts een flesje, dan die ook.

Hou vol kerel! het wordt moeilijk, dat kan ik je verzekeren. Maar als je er door heen bent, groei je als persoon ongeveer een meter.

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_8578778
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:11 schreef Ilsjuhh het volgende:
een week...dat is al een eind de goede richting op...maar zoals anderen ook al zeggen....als je 2 glazen drinkt per avond...dat maakt toch niet zo heel veel uit....
maar oke je kan ook al verslaafd zijn als je maar 2 glazen alcohol drinkt...als je die 2 glazen alcohol niet kan laten staan...en niet kan afwijken van het patrook elke avond drinken, dan is het al een verslaving...

maar zoals ik al zei, je bent op de goede weg!

Zo kan koffie ook een verslaving zijn... elke ochtend paar bakken koffie, zogenaamd om wakker te worden. Daar hoor ik ook niemand over klagen.

Verslavingen zijn niet per definitie slecht en volgens mij heeft iedereen wel een verslaving, alleen valt de ene nou eenmaal meer op dan de andere.

dus
pi_8578935
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:44 schreef pirke het volgende:

[..]

Zo kan koffie ook een verslaving zijn... elke ochtend paar bakken koffie, zogenaamd om wakker te worden. Daar hoor ik ook niemand over klagen.

Verslavingen zijn niet per definitie slecht en volgens mij heeft iedereen wel een verslaving, alleen valt de ene nou eenmaal meer op dan de andere.

Klopt, maar wanneer je verslaafd bent aan drank, beinvloed je sociale en maatschappelijke vaardigheden aanzienlijk. En het is nog slecht voor je lichaam ook
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_8579191
Ik zou zo zeggen ga zo door, het was dus wel degelijk een verslaving als je zegt ik heb dorst.

En laat jij het sterkste eruit komen, is genoeg reden om door te gaan.

pi_8579350
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:50 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Klopt, maar wanneer je verslaafd bent aan drank, beinvloed je sociale en maatschappelijke vaardigheden aanzienlijk. En het is nog slecht voor je lichaam ook

Als je het op 2 glaasjes per avond houdt vind ik niet dat het je sociale en maatschappelijke vaardigheden beinvloedt. Pas als je 's nachts wakker wordt en opstaat om nog een fles leeg te drinken zou ik eens goed gaan nadenken.
dus
pi_8579493
Goed dat je iig hebt toegegeven dat je jezelf toch niet zo hebben wil zoals je nu bent. Je zegt dat je op jezelf woont, en dat lijkt me in dit geval nog het moeilijkste, er is niemand die je tegenhoudt. Ik zou me denk ik helemaal storten op iets nieuws, gewoon een nieuwe hobby zoeken waar je veel tijd aan moet besteden. Voor mijn part ga je 4 uren per dag in de sportschool staan. De tijd die je bezig bent kun je iig niet drinken en zorgen ook voor afleiding.

Dat zou ik denk ik gaan doen...

(helpt ook nog es tegen bierbuikje)

Groet AM

---=**En nu jij!**=---
pi_8579533
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:05 schreef pirke het volgende:

[..]

Als je het op 2 glaasjes per avond houdt vind ik niet dat het je sociale en maatschappelijke vaardigheden beinvloedt. Pas als je 's nachts wakker wordt en opstaat om nog een fles leeg te drinken zou ik eens goed gaan nadenken.

oneens, het gaat bij de topicstarter om het feit dat hij afhankelijk is van alcohol. Wanneer je geen drank ik in huis hebt, gaat het mis. Hij zorgt er ook voor dat de voorraad op peil blijft. Zijn sociale en maatschappelijke vaardigheden zullen niet erg beinvloed zijn, maar dat je daar afhankelijk bent baart hem zorgen
burgerweeshuis
pi_8580318
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:13 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

oneens, het gaat bij de topicstarter om het feit dat hij afhankelijk is van alcohol. Wanneer je geen drank ik in huis hebt, gaat het mis. Hij zorgt er ook voor dat de voorraad op peil blijft. Zijn sociale en maatschappelijke vaardigheden zullen niet erg beinvloed zijn, maar dat je daar afhankelijk bent baart hem zorgen

Dat is een ander punt dan dat het zijn sociale en maatschappelijke vaardigheden aantast. Als hij zich er ongemakkelijk bij voelt (wat voor rede dan ook) dan moet je inderdaad naar een oplossing zoeken. Mijn opmerking was meer in het algemeen.
dus
pi_8585864
quote:
Nu maak ik een balans op na 10 jaar drinken..
...en dat doe je niet voor niets...

Ik vind sommige reacties wat naief. Ik denk dat de topicstarter wel degelijk een drankprobleem heeft en dat hij zich dat terdege bewust is.

Wat mij opvalt is dat er een wat cynische, harde ondertoon in je verhaal zit. Bovendien spreek je over jezelf in de derde persoon. Think about it...
En sterkte.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 19 februari 2003 @ 23:54:24 #20
23122 Hamer
hamert het er in
pi_8597616
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 16:19 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat mij opvalt is dat er een wat cynische, harde ondertoon in je verhaal zit. Bovendien spreek je over jezelf in de derde persoon. Think about it...
En sterkte.

Wat bedoel je over derde persoon
Dat ik me niet bewust zou zijn van mn drink probleem.. ja dat ben ik wel hoor.

Het moet iedere dag gewoon minimaal 1 drankje zijn, en dan zeg ik.. " op 1 been kan ik niet lopen." Dus drink ik er zoiezo nog 1.. als ik er drie op heb wil ik evenredig drinken dus neem een vierde.
Er is steeds wel een smoes voor mezelf om te drinken,.. omdat het weekend is, omdat ik een klote dag heb gehad, omdat ik niet nuchter wil zijn, omdat ik trilm omdat ik me beter er door voel.. ga maar door..
Zoals vandaag.. kheb het ff moeilijk. Boodschappen doen en langs de wijnen lopen, en daar zag ik een mini flesje wijn, meteen in mn hoofd "Oh zo'n miniflesje kan geen kwaad." Ben wel door gelopen, moet gewoon!!

Het is niet dat ik heb afgesproken nooit meer te drinken, dit weekend ben ik vrij en mag ik wel een glaasje hebben. Maar dat is wel normale consumptie denk ik?

Je slaat de plank mis
pi_8598022
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 23:54 schreef Hamer het volgende:
Wat bedoel je over derde persoon
Dit:
quote:
Is het gezond dat iemand van 16 jaar zorgt dat hij om 1930 naar bed gaat? Dat doet die gene omdat omstreeks 2000 de problemen op tafel komen, en de ellelange discussies.
Je praat niet over 'ik' maar over 'iemand' en 'diegene'. De derde persoon dus .

Nu ik je stuk nog eens overlas, valt het eigenlijk wel mee. Maar het viel me wel op.
Mensen die een afstand willen scheppen tussen zichzelf en bepaalde gevoelens schijnen het vaker te doen. Dan is het minder pijnlijk ofzo.

pi_8598056
alcohol is leuk, maar wel in de juiste mate, en bij jou is die mate helaas overschreden, ik vind het erg knap van je dat je al een week niet gedronken hebt, volhouden zo en ook niet meer beginnen, en dan ook niet meer met af en toe want dan is de kans groter dat het weer zover komt.

igg sterkte!

pi_8598090
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:42 schreef zwaaibaai het volgende:
ik herken volledig mij zelf hier in. Ik ben 28 jaar, mijn vader is alcoholist, mijn moeder bijna. Vroeger dronken zo ook veel, en daar kwamen soms problemen van.

Je gaat vanzelf ook veel drinken, omdat je het onbewust van je ouders hebt mee gekregen, of je nou wilt of niet.

Bullshit.

Sinds mijn 'wijlen' vader te veel ging drinken, heb ik een ongelooflijke afkeer van alcohol gekregen. Ik ben nu eveneens al zo'n 2 jaar niet meer dronken geweest en drink alleen nog maar alcohol tijdens speciale gelegenheden.

Is it washable?
pi_8598151
Weet je wat nou echt als geroepen komt in jouw situatie??

Een mental coach waar je al je problemen mee kunt doorspreken, en er samen om kunt lachen en huilen en alles wat maar nodig is om die rugzak met overbodige ballast te ledigen!

Wedden dat je daarna niet eens meer denkt aan verdoving/drank?

Ga ervoor!

Succes!

Biggest idol fan? That's me!
pi_8598252
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 00:17 schreef Idols-fanaat het volgende:
Een mental coach waar je al je problemen mee kunt doorspreken, en er samen om kunt lachen en huilen en alles wat maar nodig is om die rugzak met overbodige ballast te ledigen!
AA dus .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')