abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214999441
Ervan uitgaande dat we meedoen natuurlijk :)

edit: dank @Fred_B voor zijn gebruikelijke rake woorden:

Het goede antwoord op de TT is uiteraard niemand.

Maar als er wel iemand gaat, dan verwacht ik dat er drie mogelijke criteria zijn waar de artiest in kwestie punten op kan scoren (en waar Dries R. niet ver zou komen):

1. Ervaring met media: volgend jaar wordt er natuurlijk wat meer op Nederland gelet, en zal er ook gevraagd worden wat de artiest vindt van het gedoe met Joost, van de EBU, van Israël, waarom die niet solidair is met Joost, enz. Daarvoor moet iemand dus makkelijk kunnen praten, ervaring hebben met lastige media, en stoïcijns of ad rem zijn richting provocaties. Bijvoorbeeld Anouk, Ilse Delange, Douwe Bob.

2. Ligt goed bij het publiek: voor demensethuis is de diskwalificatie van Joost nog lang niet verteerd. Een artiest die zomaar naar Basel gaat alsof er niets is gebeurd, moet wel een flinke gunfactor hebben, anders kan zo iemand niets goed doen. Bijvoorbeeld: Joost zelf (duhu), Di-Rect, Froukje, Goldband.

3. Ligt goed bij de media: voor de algemene sfeer is het bevorderlijk om iemand te sturen waar de media niet te makkelijk op gaat schieten. Maan was dat jarenlang, maar die is er nu iets te veel in gaan geloven. Maar je kan de media wel wat wind uit de zeilen nemen met factoren die het wat onwaarschijnlijker maken dat de aanloop naar het ESF één afzeikfeest wordt met de artiest in het middelpunt. Jong, vrouw, migratieachtergrond, fysieke beperking, politiek niet polariserend, en bij voorkeur met een betekenisvolle, troostrijke inzending. Bijvoorbeeld Numidia, Meau, Claude.

Nog één algemene factor is een representatief liedje. Voor de winst doen we sowieso niet mee, maar het moet wel door de semi komen.

Tangarine zou in deze lijst niet zo hoog scoren, tenzij ze Arcade 2.0 hebben liggen. Hun internationale ervaring op hoog niveau is volgens mij beperkt, voor het publiek zijn het twee kleurloze figuren en ook voor de media lijken me dit geen types die extra bladen gaan doen verkopen.

[ Bericht 88% gewijzigd door blackswangreen op 16-09-2024 17:47:35 ]
pi_214999474
Ook hier maar even:

Tangarine wil wel meedoen, en heeft blijkbaar ook al wat meer kennis over of we überhaupt meedoen:

quote:
We zien jullie niet in The Voice of Holland?
,,Nee, daar doen we nooit aan mee. Iedereen heeft muziek nodig, maar wel wat anders en het is gek om appels met peren te vergelijken. Misschien maken we alleen voor het Eurovisie Songfestival een uitzondering. Dat is zo’n groot podium en dan kan je heel snel een internationaal publiek bereiken.”

,,Je moet binnenkort een nummer insturen en dan gaat een selectiecommissie van de Nederlandse inzending daar naar kijken. We hebben een nummer liggen, maar dat is nog niet helemaal klaar. Als het nummer is opgenomen, gaan we bepalen of we deze insturen. We gaan er niet meteen vanuit dat wij gekozen worden, hoor. Heel veel mensen willen Nederland vertegenwoordigen.”
  roze maandag 16 september 2024 @ 16:33:05 #3
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214999547
Niemand
Your beauty never ever scared me.
pi_214999633
Dit is nu een reeks. ^O^
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_214999658
Misschien niemand
pi_214999913
Niemand.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 september 2024 @ 17:28:07 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215000109
Niemand
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215000234
Het goede antwoord op de TT is uiteraard niemand.

Maar als er wel iemand gaat, dan verwacht ik dat er drie mogelijke criteria zijn waar de artiest in kwestie punten op kan scoren (en waar Dries R. niet ver zou komen):

1. Ervaring met media: volgend jaar wordt er natuurlijk wat meer op Nederland gelet, en zal er ook gevraagd worden wat de artiest vindt van het gedoe met Joost, van de EBU, van Israël, waarom die niet solidair is met Joost, enz. Daarvoor moet iemand dus makkelijk kunnen praten, ervaring hebben met lastige media, en stoïcijns of ad rem zijn richting provocaties. Bijvoorbeeld Anouk, Ilse Delange, Douwe Bob.

2. Ligt goed bij het publiek: voor demensethuis is de diskwalificatie van Joost nog lang niet verteerd. Een artiest die zomaar naar Basel gaat alsof er niets is gebeurd, moet wel een flinke gunfactor hebben, anders kan zo iemand niets goed doen. Bijvoorbeeld: Joost zelf (duhu), Di-Rect, Froukje, Goldband.

3. Ligt goed bij de media: voor de algemene sfeer is het bevorderlijk om iemand te sturen waar de media niet te makkelijk op gaat schieten. Maan was dat jarenlang, maar die is er nu iets te veel in gaan geloven. Maar je kan de media wel wat wind uit de zeilen nemen met factoren die het wat onwaarschijnlijker maken dat de aanloop naar het ESF één afzeikfeest wordt met de artiest in het middelpunt. Jong, vrouw, migratieachtergrond, fysieke beperking, politiek niet polariserend, en bij voorkeur met een betekenisvolle, troostrijke inzending. Bijvoorbeeld Numidia, Meau, Claude.

Nog één algemene factor is een representatief liedje. Voor de winst doen we sowieso niet mee, maar het moet wel door de semi komen.

Tangarine zou in deze lijst niet zo hoog scoren, tenzij ze Arcade 2.0 hebben liggen. Hun internationale ervaring op hoog niveau is volgens mij beperkt, voor het publiek zijn het twee kleurloze figuren en ook voor de media lijken me dit geen types die extra bladen gaan doen verkopen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_215000241
Maan maar een keer
pi_215000257
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 16:41 schreef Cyan9 het volgende:
Dit is nu een reeks. ^O^
Ja, ik kon de originele post van de eerste thread door @Greys ook niet meer gebruiken. Ik werd er bijna een beetje weemoedig van.

quote:
Nog heel even en Joost gaat het grote podium op in Malmö om te repeteren volgende week, maar toch zijn we nu alweer bezig met zijn opvolger voor het Songfestival daarna!

Wie zou jij daar graag willen zien? Joost heeft de lat natuurlijk wel erg hoog gelegd al met z'n leuke voortraject, ongeacht het uiteindelijke resultaat straks. Dus het zijn grote voetstappen om volgend jaar te moeten vullen. Wie kan dit aan?

w/
Wat een onschuld nog, wat een vertrouwen :)
  maandag 16 september 2024 @ 17:48:05 #11
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_215000289
Een onopvallende verslaggever. Verder niemand :)
pi_215000313
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 17:48 schreef Domnivoor het volgende:
Bedoel je Aran Bade
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_215000315
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 17:44 schreef Cupfighter het volgende:
Maan maar een keer
Ik zag dat Maan een nieuw album uithad. Ging even kijken wat het deed in de hitlijsten. Tot mijn verbazing: helemaal niks. Blijkbaar is Maan alweer vergeten?
pi_215000356
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 17:50 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik zag dat Maan een nieuw album uithad. Ging even kijken wat het deed in de hitlijsten. Tot mijn verbazing: helemaal niks. Blijkbaar is Maan alweer vergeten?
ja andere stijl muziek die niet echt aanslaat , ik vind het juist wel lef hebben
pi_215000406
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 17:54 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
ja andere stijl muziek die niet echt aanslaat , ik vind het juist wel lef hebben
Ik heb alleen dat para-para-paranoia nummer gehoord. Dat vond ik niks (ook vanwege de taalfout in het refrein, "ik word paranoia"). Maar het is wel minder afgezaagd dan haar eerdere werk, dat is waar.
pi_215000505
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 17:59 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik heb alleen dat para-para-paranoia nummer gehoord. Dat vond ik niks (ook vanwege de taalfout in het refrein, "ik word paranoia"). Maar het is wel minder afgezaagd dan haar eerdere werk, dat is waar.
Dat is inderdaad geen best nummer, maar er staan nummers op dat album wat ik best leuk vind klinken
pi_215000548
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 17:48 schreef Domnivoor het volgende:
Dan heb ik liever dat we Maxime Hartman een perskaart geven met de opdracht de Israëliërs helemaal op de kast te jagen. >:)
pi_215000593
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 18:12 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Dan heb ik liever dat we Maxime Hartman een perskaart geven met de opdracht de Israëliërs helemaal op de kast te jagen. >:)
Misschien heeft Rob Muntz tijd :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 16 september 2024 @ 19:19:37 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215001217
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 17:44 schreef Cupfighter het volgende:
Maan maar een keer
Naar die nieuwe muziek luisteren we zelfs in Nederland niet :?
Laffe huichelaar
  maandag 16 september 2024 @ 19:20:29 #20
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215001242
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 19:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]
En in België willen ze niet naar haar concerten.

https://www.mediacourant.(...)erten-in-vlaanderen/
pi_215001337
quote:

[..]
Ik wel maar besef dat ik een uitzondering ben
  maandag 16 september 2024 @ 19:24:56 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215001339
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 19:20 schreef Eightyone het volgende:

[..]
En in België willen ze niet naar haar concerten.

https://www.mediacourant.(...)erten-in-vlaanderen/
Maakt op zich niet uit hé, ik begrijp maan volkomen. Je hebt geld zat, waarom zou je dan dingen doen die andere mensen van je willen ipv dingen die jij wil.

Maar of het voor ons de juiste keus is haar dan naar het esf te sturen?
Laffe huichelaar
pi_215001358
quote:

[..]
Dat is natuurlijk niet per se doorslaggevend. Van de nummer 1 op Spotify NL van dit moment word je ook niet blij :)
  maandag 16 september 2024 @ 19:28:48 #24
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215001378
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 19:26 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet per se doorslaggevend. Van de nummer 1 op Spotify NL van dit moment word je ook niet blij :)
Deze, bedoel je, met (op het moment dat ik dit tik) Yves Berendse - Terug in de tijd op nummer 1?

https://kworb.net/spotify/country/nl_daily.html

Maar er staat sowieso weinig in waar ik blij van word.
  maandag 16 september 2024 @ 19:34:51 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_215001440
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 19:26 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nou ja je moet toch ook wel een beetje kijken naar wat aanslaat? Maar gaat haar nieuwe weg volgen en wij hebben daar blijkbaar allemaal weinig zin in
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')