Inbetween gordijnen, ook wel inbetweens genoemd, zijn lichtdoorlatende gordijnen die qua stofdikte tussen gewone gordijnen en vitrages in zitten. Ze zijn wel transparant, maar door de dikkere weving en draad is de stof voller. Hierdoor worden het gordijnen waardoor je wel naar buiten, maar niet naar binnen kunt kijken.quote:Op maandag 16 september 2024 12:48 schreef Kerem het volgende:
t doorlaten?
LET OP, ik bedoel gordijnen waar je echt niks herkenbaars doorheen kan zien, hooguit wat gekleurde vlekken.
Vitrage valt dus af aangezien je daar nog steeds herkenbaar doorheen kan kijken.
Volgens mij voldoen matte PVC strokengordijnen hier aan, maar dat vind ik meer iets voor de industrie.
Waarom zou je willen dat men wel naar binnen kan kijken dan en jij niet naar buiten?quote:Op maandag 16 september 2024 12:54 schreef Kerem het volgende:
Toevoeging, gaat om van binnen naar buiten, ik wil niet naar buiten kunnen kijken.
Neem matglas.quote:Op maandag 16 september 2024 12:54 schreef Kerem het volgende:
Toevoeging, gaat om van binnen naar buiten, ik wil niet naar buiten kunnen kijken.
Dat zegt hij niet, maar hij wil vooral zelf niet naar buiten kunnen kijken, dat is zijn eerste criterium (en bijv. vitrage werkt goed om inzicht van buiten te voorkomen zolang het buiten lichter is dan binnen).quote:Op maandag 16 september 2024 13:03 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Waarom zou je willen dat men wel naar binnen kan kijken dan en jij niet naar buiten?
huurwoning mag niet.quote:
Dat probeerde ik Dotteke duidelijk te maken, die nam aan dat je geen uitzicht, maar juist wel inzicht wilde.quote:Op maandag 16 september 2024 13:24 schreef Kerem het volgende:
@:mvdejong
Maar vitrage werkt niet andersom.
Ga naar een gordijnspeciaalzaak en laat je adviseren.quote:Op maandag 16 september 2024 13:29 schreef Kerem het volgende:
Zie OP, geen doorkijk, wel daglicht (behalve wazige vlekken, maar zonder dat bestaat volgens mij gewoon niet)
Een mat TV scherm reflecteert trouwens ook matte vlekken vandaar ook mijn aanname.
Daar zit nog verschil in horizontaal en verticaal.quote:Op maandag 16 september 2024 13:32 schreef Lienekien het volgende:
Luxaflex kan toch? Die kun je wel draaien in een stand dat jij buiten niks ziet maar waarbij er toch licht naar binnen komt.
Ik bedoel dus de horizontale.quote:Op maandag 16 september 2024 13:35 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Daar zit nog verschil in horizontaal en verticaal.
Mijn overburen hebben mooie zwarte horizontale waarbij wij niet naar hun kunnen kijken en zij wel naar buiten. Schijnt goed licht te zijn in hun huis.
Onze naaste buren hebben lelijke witte verticale waarbij je dus in een bepaalde hoek gewoon naar binnen kan kijken. En zij ook alleen via die kant naar buiten.
De verlichting in hun huis is matig vind ik. Het is gewoon niet mooi
Ja, ze staan bekend als inbetweens.quote:Op maandag 16 september 2024 12:48 schreef Kerem het volgende:
Ik had een ruitbreuk in mijn huidige woning, de glaszetters zeiden ook dat het onzin is, kan gewoon raamfolie op.quote:Op maandag 16 september 2024 13:31 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat probeerde ik Dotteke duidelijk te maken, die nam aan dat je geen uitzicht, maar juist wel inzicht wilde.
Ik heb nog nooit gehoord van ruitbreuken door matte folie, ik zie het overal.
Zeg het dan direct, als het niks mag kosten.quote:Op maandag 16 september 2024 14:02 schreef Kerem het volgende:
[..]
Ik had een ruitbreuk in mijn huidige woning, de glaszetters zeiden ook dat het onzin is, kan gewoon raamfolie op.
Maar mischien zijn dit ook van die indek regels. (voor de zekerheid zeg maar)
Anders mischien plissegordijnen?
Of gewoon heel veel A4tjes, ziet er niet uit maar is tenminste geen raamfolie.
Luxaflex, lammellen, rolgordijnen er is zoveel waardoor je niet meer naar buiten kan kijkenquote:Op maandag 16 september 2024 14:02 schreef Kerem het volgende:
[..]
Ik had een ruitbreuk in mijn huidige woning, de glaszetters zeiden ook dat het onzin is, kan gewoon raamfolie op.
Maar mischien zijn dit ook van die indek regels. (voor de zekerheid zeg maar)
Anders mischien plissegordijnen?
Of gewoon heel veel A4tjes, ziet er niet uit maar is tenminste geen raamfolie.
Douchegordijn is nog zo stom niet.quote:Op maandag 16 september 2024 13:40 schreef herverwijderd het volgende:
Ik zou gewoon voor plakplastic gaan.
En anders zo'n transparant pvc douchegordijn
[ afbeelding ]
Ik heb dit soort panelen in mijn werkkamer voor het raam hangen (vooral voor buiten -> binnen maar het werkt beide kanten op.) Ze zitten met een stukje staaldraad vast aan de bovenkant van het raam.quote:Op maandag 16 september 2024 13:24 schreef Kerem het volgende:
[..]
huurwoning mag niet.
En raamfolie ook niet wegens raambreuken, maar ergens anders lees ik op ionternet dat dat mits de juiste folie onzin is, en dat gewoon kan.
Maar bestaan er eigenlijk geen matglasplaten met een houder er is namelijk wel een vensterbank.
(dit kan trouwens ook doorschijnent zijn aangezien je die natuurlijk wel kunt beplakken)
@:mvdejong
Maar vitrage werkt niet andersom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |