Ik heb een resmed 11 met neusmasker, en het wennen zit hem bij mij vooral in het "iets op je gezicht hebben" Gaat steeds beter dus komt vast goed, alleen extra lastig als mn neus dichtzit.. donderdag naar de kno arts, dan gelijk over mijn oren vragen.quote:Op zondag 29 september 2024 08:47 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het wennen aan een masker kan lang duren, maar als het goed is mag je verschillende maskers uitproberen.
Welk masker heb je nu en waar loop je tegenop met dit masker?
Een van mijn neusgaten is chronisch verstopt dus adem ik veel door mijn mond waardoor ik nu een full face masker heb. In het begin wel zo'n kin band en neusmasker geprobeerd maar dat was 3 x niets.
Heb nu een Resmed F30i en die bevalt wel, hiervoor een Respironics Philips Amara View die beviel ook goed maar was in corona tijd slecht leverbaar.
Ik wissel wel regelmatig met een Resmed F30 en zelf gekochte Amara View. Lekkage van lucht naar ogen is altijd wel een issue geweest, als zijslaper draai ik in mijn slaap door mijn kussen in en bingo. Recent een kussen gekocht met hogere zijkanten en dat heeft tot nu toe goed effect, minder tocht op mijn ogen.
Als apparaat heb ik al jaren een Resmed10 met luchtbevochtiger en verwarmde slang (zelf gekocht).
Het aantal ademstops wat ik had bij het onderzoek weet ik niet, maar de longarts vertelde mij toen dat ik maar 15% haalde van de diepe slaap die mijn lichaam nodig had om 's nachts te herstellen. 2 x slaaponderzoek gehad in ZH, en nu geen afspraken meer met longarts.
Klopt, ik dacht dat het vele wakker worden en daardoor vermoeidheid door mijn PTSS werd veroorzaakt.quote:Op maandag 30 september 2024 13:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb een resmed 11 met neusmasker, en het wennen zit hem bij mij vooral in het "iets op je gezicht hebben" Gaat steeds beter dus komt vast goed, alleen extra lastig als mn neus dichtzit.. donderdag naar de kno arts, dan gelijk over mijn oren vragen.
Hier bleek dat ik de meeste incidenten had in de diepe slaapfase waardoor ik dus zo moe ben..
Dat inderdaad. En ik moet mijn groot rijbewijs straks elk jaar aanvragen. Het voelt voor mij als geldklopperijquote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:48 schreef Sometimes het volgende:
Het voelt wat krom, de regelgeving. Zolang het niet geconstateerd is, is er niets aan de hand; zodra de oplossing bekend is en toegepast gaat worden mag je ineens dingen niet meer.
Je moet het toch zelf doorgeven aan het cbr?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
Even een gigantische schop. Ik heb maandag te horen gekregen dat ik slaapaneu heb. 20 AHI waarbij mijn saturatie af en toe daalt naar 74%. Nu snap ik wel dat ik altijd moe ben en weinig energie heb.
Afgezien van vaak wakker worden om te plassen, een hoge bloeddruk en overdag vooral moe en futloos zijn heb ik er niks van gemerkt.
Pas over 3 weken heb ik een afspraak met de OSA-consulent die mij een CPAP gaat aanmeten, maar het vervelendste vind ik dat ik twee maanden niet mag auto rijden en drie maanden niet kan werken (ik ben buschauffeur).
Ik hoop dat ik me met die CPAP weer wat fitter voel.
Dat klopt.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 20:47 schreef GM78 het volgende:
[..]
Je moet het toch zelf doorgeven aan het cbr?
Oeh, dat is misschien wel een idee om zo'n ding aan te schaffen. Warmte dempt altijd heel goed de hoestprikkel bij mij dus dat zou wel fijn zijn als ik het een keer goed te pakken hebquote:Op donderdag 2 oktober 2025 00:23 schreef summer2bird het volgende:
Ik was randgevalletje omdat ik maar 7 stops had, maar wel chronische hoest dus leek longarts goed idee om het te proberen, om te kijken of het de longen wat rust zou geven.
Ik vind het zelf wel fijner met dan zonder.
Ik slaap rustiger, minder nachtmerries en beweeg minder in mijn slaap.
De verwarmde slang zorgt ervoor dat ik een stuk minder hoest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |