abonnement Unibet Coolblue
pi_214992643
Wat ik daarmee bedoel, is dat er in mijn fantasie een teletijdmachine bestaat. Je keert terug naar het verleden, laten we zeggen naar 1938, twee jaar voor het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. Je hebt de kennis van iemand uit 2024 en weet precies wat er gaat gebeuren, enzovoort.

Denk je dat jij ervoor zou kunnen zorgen dat de Tweede Wereldoorlog niet plaatsvindt? Zou je dat kunnen voorkomen, denk je?

Stel dat je geen mogelijkheid hebt om extra kennis op te doen voordat je naar 1938 gaat. Je moet het puur doen met je eigen kennis van de geschiedenis, zoals de dingen die uitgevonden zullen worden.

Ik zou bijvoorbeeld niet in staat zijn om de plannen voor een kernbom vroegtijdig aan de Amerikanen te geven, maar ik zou er wel over kunnen vertellen dat zo'n bom gaan uitvinden (al zouden ze daar weinig aan hebben)
pi_214992679
Ik denk dat als je beweert uit de toekomst te komen, dat men je niet serieus neemt en op laat nemen in een of andere instelling.
  zondag 15 september 2024 @ 21:19:56 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214992702
Waarom zou je het voorkomen? De goede kant heeft toch gewonnen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214992761
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 21:19 schreef Harvest89 het volgende:
Waarom zou je het voorkomen? De goede kant heeft toch gewonnen?
Al die onschuldige joden die dood zijn.

Zonder oorlog zouden er nu veel meer joden zijn in Amsterdam/Nederland.
  zondag 15 september 2024 @ 21:26:22 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214992873
Dan zou FOK! mogelijk niet bestaan kerel!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 15 september 2024 @ 21:26:50 #6
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_214992887
Ik denk dat 1938 dan al veel te laat is en de 2e oorlog niet meer valt te voorkomen.
94257 - 478969
One step beyond.
pi_214992899
Misschien was er anders wel een andere tweede wereldoorlog uitgebroken die nog erger was, en dan is het jouw schuld. Dus ik zou niet fucken met de tijd.
pi_214993198
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 21:27 schreef Evangelion het volgende:
Misschien was er anders wel een andere tweede wereldoorlog uitgebroken die nog erger was, en dan is het jouw schuld. Dus ik zou niet fucken met de tijd.
Precies dat dus, er zijn van die 5 jaar oorlog veel lessen geleerd
  Trouwste user 2022 zondag 15 september 2024 @ 21:45:00 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_214993225
Ik zou de zure bom uitvinden. Dan kom je 70 jaar later mooi met een eigen programma op tv.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 15 september 2024 @ 21:48:02 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214993275
Hitler als baby vermoorden. Alleen heb je dan een onschuldige baby vermoord.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_214993398
Nou ten eerste heb ik sterk het vermoeden dat we allemaal zijn voorgelogen over de belangen en het ontstaan van die oorlog. Met andere woorden de meesten weten nieteens wat de precieze waarheid en toedrachten van die WOII zijn. Ofwel je zou zaken ook veel erger kunnen maken voor de toekomst. Of je eigen bloedlijn zelfs veranderen.
pi_214993414
quote:
9s.gif Op zondag 15 september 2024 21:48 schreef heywoodu het volgende:
Ik weet niet zeker of het vermoorden van hitler zaken veel beter zou hebben gemaakt voor ons nu. Behalve als je joods bent. We hadden namelijk ook te maken met communistische krachten vanuit rusland. En die waren ook niet prettig. Ze waren zelfs veel wreder (als je het strict hebt over aantal moorden).
pi_214993485
quote:
Je kan ook ouders voorkomen om seks te hebben met elkaar 9 maanden eerder
pi_214993509
Ik zou Hitler adviseren om naar de gym te gaan.
Daar knap je altijd van op
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
Stuk verdriet
pi_214993565
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 21:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat ik daarmee bedoel, is dat er in mijn fantasie een teletijdmachine bestaat. Je keert terug naar het verleden, laten we zeggen naar 1938, twee jaar voor het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. Je hebt de kennis van iemand uit 2024 en weet precies wat er gaat gebeuren, enzovoort.

Denk je dat jij ervoor zou kunnen zorgen dat de Tweede Wereldoorlog niet plaatsvindt? Zou je dat kunnen voorkomen, denk je?

Stel dat je geen mogelijkheid hebt om extra kennis op te doen voordat je naar 1938 gaat. Je moet het puur doen met je eigen kennis van de geschiedenis, zoals de dingen die uitgevonden zullen worden.

Ik zou bijvoorbeeld niet in staat zijn om de plannen voor een kernbom vroegtijdig aan de Amerikanen te geven, maar ik zou er wel over kunnen vertellen dat zo'n bom gaan uitvinden (al zouden ze daar weinig aan hebben)
Als je in 1938 aankomt, ben je waarschijnlijk al te laat om de oorlog te voorkomen. Het was niet zo dat men op een dag besloot om zomaar een oorlog te beginnen. Het klimaat dat Adolf Hitler creëerde, was gebaseerd op jarenlange onrust onder de Duitse bevolking.

Stel dat het je toch lukt om de oorlog te voorkomen, dan zou dat leiden tot een technologische achteruitgang in plaats van de vooruitgang die we nu kennen. De Tweede Wereldoorlog heeft namelijk gezorgd voor grote technologische ontwikkelingen. Denk bijvoorbeeld aan de uitvindingen zoals synthetisch rubber, penicilline, en zelfs de raket of atoombom.
pi_214993802
Ten eerste brak WO2 uit in 1939 en niet in 1940. Dus twee jaar voor de oorlog is 1937 en niet 1938 wat TS zegt.

Daarnaast is het erg onverstandig om het verleden te willen veranderen.

Laat het wel duidelijk zijn. Het had nooit mogen gebeuren..

Maar dan zou de wereld er heel anders uit zien. Dan zouden we het er sowieso niet over hebben en waren we er zelf misschien niet eens geweest.

We hebben ook best wel veel gehad aan de negatieve kanten van de oorlog. Al die boeken, al die films, alle documentaires....

Dat allemaal wegnemen is onverstandig en stel er wordt ooit tijdreizen uitgevonden. Dan zou iemand uit de toekomst al zijn terug gereisd naar die tijd en het hebben veranderd.

En nogmaals ik juich de gebeurtenissen uit die oorlog allerminst toe.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 15 september 2024 @ 22:53:09 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_214994008
ik zou terug gaan naar 10 september 2001 en dan naar new york afreizen, en dan daar op de beurs put-opties kopen op AIG, american airlines en Morgan Stanley en dan... gewoon lekker een tukje doen terwijl de geschiedenis zich ontvouwt
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_214994070
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:53 schreef SpecialK het volgende:
ik zou terug gaan naar 10 september 2001 en dan naar new york afreizen, en dan daar op de beurs put-opties kopen op AIG, american airlines en Morgan Stanley en dan... gewoon lekker een tukje doen terwijl de geschiedenis zich ontvouwt
Kan vast wel op een minder lugubere manier toch?

De cliche Apple/Tesla aandelen. Of inzetten op een kampioenschap van Leicester City met 1/2000 odds.
  zondag 15 september 2024 @ 23:01:12 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_214994080
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 23:00 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Kan vast wel op een minder lugubere manier toch?

De cliche Apple/Tesla aandelen. Of inzetten op een kampioenschap van Leicester City met 1/2000 odds.
nah man dat is basic bitch
pi_214995589
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2024 22:12 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik zou Hitler adviseren om naar de gym te gaan.
Daar knap je altijd van op
Meteen ook zonnebank en skin routine.
Ook fysiek.
  maandag 16 september 2024 @ 08:59:09 #21
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214995745
quote:
Ja zo zitten er nu dus mensen in de gevangenis als monster terwijl ze een wo3 hebben voorkomen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 16 september 2024 @ 10:20:23 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_214996468
quote:
Hier een alternatief

pi_214996901
Zet mij voor de zekerheid een half jaar voor een belangrijke gebeurtenis neer. Met mijn huidige kennis kom ik anders niet op tijd op de juiste locatie om het te voorkomen.
pi_214996917
Ik zou naar duitsland gaan voor adolf terwijl die volgens mij in oosterijk geboren was ofzo.
pi_214996926
quote:
Ze zullen wel denken, wie is die jongen met die rare muts over zijn kop die allemaal dingen vertelt over een atoombom.
  maandag 16 september 2024 @ 11:15:52 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214996932
Ik zou lekker naar de 11de eeuw gaan en de creatie van de moderne banken voorkomen. En daar een werkbaar alternatief voor in laten zetten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 september 2024 @ 11:44:02 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214997231
Wat ik ook probeer, het enige wat ik bereik is dat ik zelf niet meer besta in de toekomst. En velen om mij heen ook niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 september 2024 @ 11:45:07 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214997242
quote:
Vervolgens opgepakt worden omdat dat wel heel erg verdacht is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 16 september 2024 @ 11:55:55 #29
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_214997336
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Vervolgens opgepakt worden omdat dat wel heel erg verdacht is.
Opgepakt voor wat... I didn't do nuffin.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 september 2024 @ 12:08:42 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214997469
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 11:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Opgepakt voor wat... I didn't do nuffin.
Op de dag voor een enorme aanslag heel overduidelijk met voorbedachte rade aandelen verhandelen gaat echt niet zonder gevolgen blijven :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_214998049
Volgens Back To The Future Part II kan kloten met tijdlijnen een alternatieve realiteit veroorzaken, waarbij je lekker door, naar wat jij verwacht, je eigen raam naar binnen klautert, maar ineens op een vreemd tienermeisje landt. Ik zou er dus niet aan beginnen!
pi_214998191
Ik zou naar de 60's gaan en volop genieten van de coole muziek en kleding uit die tijd! *O*
Ik zou ook wel willen voorkomen dat we nu in een kil digitaal tijdperk leven. :{w
pi_214998205
quote:
in 1938 stond het allang vast dat de Tweede wereldoorlog zou gaan plaatsvinden...

zelfs als bv de Sudetencrisis anders afgelopen was, de geallieerden geweigerd hadden toe te geven aan Hitler's dreigingen en zoals al bekend de militaire top van de Reichswehr daarna, via de Septemberverschwörung Hitler ten val zou hebben gebracht ... zou dat vermoedelijk nieteen ook dan al onafwendbare oorlog hebben voorkomen.

Op dat moment in 1938 waren alle partijen, zowel de duitse nationalisten, de russische communisten, maar evengoed de Japanse Expansionisten erop voorbereid om westerse kolniale belangen aan te gaan vallen en zou de wereldorde door elkaar geschud gaan worden.

quote:
Goed plan als je vele jaren in Guantanamo Bay wil doorbrengen en de behandelingen van ongrondwettelijke vastgehouden gevangenen die buiten de amerikaanse rechtstaat vielen eens van dichtbij wilde meemaken. (wat in jouw geval extra makkelijk blijkt te zijn, omdat je geen eens een bestaande identiteit zult hebben, wat je ondervragers vermoedelijk helemaal in razernij zal brengen )
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_214998254
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 13:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[..]
Goed plan als je vele jaren in Guantanamo Bay wil doorbrengen en de behandelingen van ongrondwettelijke vastgehouden gevangenen die buiten de amerikaanse rechtstaat vielen eens van dichtbij wilde meemaken. (wat in jouw geval extra makkelijk blijkt te zijn, omdat je geen eens een bestaande identiteit zult hebben, wat je ondervragers vermoedelijk helemaal in razernij zal brengen )
En als je dan verteld dat je uit de toekomst komt waar Donald Trump president is geweest dan word je gelijk afgevoerd naar een instelling :) .
  Trouwste user 2022 maandag 16 september 2024 @ 14:51:40 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_214998737
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 13:51 schreef Managarm het volgende:

[..]
En als je dan verteld dat je uit de toekomst komt waar Donald Trump president is geweest dan word je gelijk afgevoerd naar een instelling :) .
Mooie scene ook in Back to the Future. Over Ronald Reagan. 'Ronald Reagan president ? Die derderangs acteur? Ha ha ha.'

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214998777
Je kan de 2e wereldoorlog misschien voorkomen maar wat voor geschiedenis krijg je ervoor terug?
Wordt je weer wakker in 2024 in het groot Russisch rijk als lijfeigene.
  maandag 16 september 2024 @ 18:20:07 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215000628
quote:
15s.gif Op maandag 16 september 2024 14:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Je kan de 2e wereldoorlog misschien voorkomen maar wat voor geschiedenis krijg je ervoor terug?
Wordt je weer wakker in 2024 in het groot Russisch rijk als lijfeigene.
Als je op een of andere manier de 1e en 2e wereldoorlog zo kan voorkomen en overbruggen dat je direct doorstapt naar een EU-achtige situatie.... (toegegeven.. pittige klus)

De wereldoorlogen waren wel de ultieme zinloze zelf-mutilatie gebeurtenissen van Europa.

Europa zou er tegenwoordig een stuk beter voor staan. We zouden allemaal nog de koloniën hebben (hopelijk dan wel wat menselijker en eerlijker ondertussen dan wat het was). We zouden wellicht op economisch vlak de voorsprong hebben behouden op de VS. Rusland als supermacht zou voorkomen zijn. Sterker nog... Rusland zou in die situatie misschien wel rond het jaar 2000 een aspirant lid van de EU zijn. China zou minder de positie als productieland hebben gekregen. China zou denk ik nog een republiek zijn gebleven dan. Op technologisch en wetenschappelijk vlak zou Europa geen onderbreking hebben ervaren en dus het absolute centrum zijn van dat alles. Wel een maanlanding maar iets later. Geen irak/afganistan oorlogen. Wellicht wat ander gerotzooi maar geen oneindige vluchtelingenstromingen naar het continent. Geen machtig en rijk Saudi-arabie maar gewoon een tankstation voor de wereld waar Engeland en/of Frankrijk de pompbediende voor is.

In plaats daarvan hebben we collectief elkaar en onszelf met een shotgun in het gezicht geschoten. Als een zooi retards.

Niet 1x maar 2x...

[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 16-09-2024 18:27:03 ]
pi_215185755
quote:
Wat ik altijd bij mezelf denk is, als je terug in de tijd zou kunnen gaan om dan mensen als Hitler te doden, of om te voorkomen dat mensen doodgaan, dat er dan mensen niet of juist wel worden geboren die niet waren geboren als hun ouders nog hadden geleefd door jouw toedoen, die dan misschien een enorme impact in positieve of negatieve zin hadden gehad op de wereldgeschiedenis, maar aangezien niemand dat kan weten en niemand de mogelijkheid heeft om daadwerkelijk terug in de tijd te reizen, zullen we er nooit achter komen hoe de geschiedenis dan had gelopen. En bij een veranderde tijdlijn weet dan niemand meer, dus ook jijzelf niet waarschijnlijk (omdat jij dan ook deel uitmaakt van de door jezelf veranderde geschiedenis), hoe de originele tijdlijn was, omdat er maar 1 geschiedenis tegelijk kan zijn, denk ik... Als iemand tenminste nog begrijpt wat ik bedoel... Ik weet het, logica van de koude grond... Hoe meer ik erover nadenk, des te meer koppijn ik er trouwens zelf van krijg... :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Forumtijger op 05-10-2024 17:58:58 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen, maar in kansen, oplossingen en uitdagingen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:00:00 #39
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215186284
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 17:37 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Wat ik altijd bij mezelf denk is, als je terug in de tijd zou kunnen gaan om dan mensen als Hitler te doden, of om te voorkomen dat mensen doodgaan, dat er dan mensen niet of juist wel worden geboren die niet waren geboren als hun ouders nog hadden geleefd door jouw toedoen, die dan misschien een enorme impact in positieve of negatieve zin hadden gehad op de wereldgeschiedenis, maar aangezien niemand dat kan weten en niemand de mogelijkheid heeft om daadwerkelijk terug in de tijd te reizen, zullen we er nooit achter komen hoe de geschiedenis dan had gelopen. En bij een veranderde tijdlijn weet dan niemand meer, dus ook jijzelf niet waarschijnlijk (omdat jij dan ook deel uitmaakt van de door jezelf veranderde geschiedenis), hoe de originele tijdlijn was, omdat er maar 1 geschiedenis tegelijk kan zijn, denk ik... Als iemand tenminste nog begrijpt wat ik bedoel... Ik weet het, logica van de koude grond... Hoe meer ik erover nadenk, des te meer koppijn ik er trouwens zelf van krijg... :P
Nee hoor, logisch gewoon :P

Er zijn door het bestaan van Hitler bizar veel mensen overleden, wie weet wat daar voor mensen uit voort waren gekomen met wat voor gruweldaden (of juist prachtige uitvindingen), onmogelijk te weten inderdaad :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:05:13 #40
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_215186338
Ik zou naar 2016 gaan en Harambe redden. ;(
It all went downhill from there.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_215186914
Als je zo graag wil voorkomen dat een populist een wereldoorlog veroorzaakt, dan heb je helemaal geen tijdmachine nodig hoor. Er zijn op dit moment genoeg populisten aan de macht in Europa die er extreme gedachtes op nahouden en (etnische) minderheden de schuld van alles willen geven.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:05:04 #42
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_215186916
Ik zou die vis die op een gegeven moment poten kreeg en op land ging leven heel ver teruggooien in de zee.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')