Ferrari heeft ook een paard in de race, hopelijk komt er druk van meerdere kanten.quote:Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Welke rechter precies (meteen)?quote:Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Of wat beters.quote:Op zondag 15 september 2024 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
Reken maar dat RBR in Austin soortgelijke oplossingen heeft
Ze hebben over de voorvleugels geklaagd bij de FIA, die heeft er naar gekeken en gezegd dat ze er dit seizoen niets mee doen.quote:Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Teams gaan er wel mee aan de slag omdat het gratis topsnelheid isquote:Op zondag 15 september 2024 23:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze hebben over de voorvleugels geklaagd bij de FIA, die heeft er naar gekeken en gezegd dat ze er dit seizoen niets mee doen.
Wat de achtervleugels betreft weet ik dat niet. Misschien komt dat nog.
Vergeet Aston ook niet vorig jaar, waren ook ineens een stuk langzamer nadat ze de voorvleugel moesten aanpassen.quote:Op zondag 15 september 2024 22:48 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, McLaren zelf doet hier niks fout vind ik. Grenzen opzoeken en op het randje of er zelfs overheen gaan is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is vooral dat FIA gewoon niet consequent is.
Ze hebben Red Bull ook dingen laten aanpassen midden in een seizoen. Ferrari hebben ze toen ook goed te pakken gehad met hun fuelflow trucjes, maar nu laten ze McLaren gewoon hun gang gaan en dat is waar het mis gaat.
Dat gebeurt dan ook nietquote:Op maandag 16 september 2024 00:30 schreef Origami94 het volgende:
De Formule 1 heeft minder regels nodig. Het laatste wat je wilt is dat topjuristen gaan bepalen wie er kampioen wordt.
Dan doen ze het toch goed?quote:Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Je mag de randjes van de regels opzoeken maar je mag er niet overheen.
Als je geen harde limieten stelt dan kan iedereen maar wat aan sjoemelen.
En er zijn testmethodes maar dat is niet veel meer dan een gewicht op de vleugel plaatsen, tijdens het rijden is de druk toch net wat anders verdeeld maar daar zijn geen testmethoden voor.
De constructeurstitel is al niet meer spannend anders.quote:Op maandag 16 september 2024 06:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan doen ze het toch goed?
Je krijgt bij de FIA alleen een beetje het gevoel dat ze de ene keer wel ingrijpen en de andere keer niet, nu komt het lekker uit in het kampioenschap dat Mclaren zo'n inhaalslag maakt. Ik denk dat als Verstappen was blijven winnen en dan zo'n achtervleugel zou hebben ze al aan de bel hadden getrokken van niet in de geest van de regels etc.
Ik neem aan dat dat allemaal volledig afgeschermd is in de concorde agreement. FIA en arbitrage zijn de 'rechters' van de F1.quote:Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Concorde is geflopt ande- oh wacht.quote:Op maandag 16 september 2024 11:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat allemaal volledig afgeschermd is in de concorde agreement. FIA en arbitrage zijn de 'rechters' van de F1.
Je hebt natuurlijk ook nog de geest van de regels waar de FIA juist een ding van heeft gemaakt de laatste paar jaren, als het zoals met deze achtervleugel duidelijk tegen de geest en het doel van de regels is (die DRS-vleugel hoort niet open te gaan in die hoeken) dan kan de FIA directives en verduidelijkingen aangeven binnen het seizoen zoals laatst gebeurde met dat achterremmenverhaal.quote:Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Je mag de randjes van de regels opzoeken maar je mag er niet overheen.
Als je geen harde limieten stelt dan kan iedereen maar wat aan sjoemelen.
En er zijn testmethodes maar dat is niet veel meer dan een gewicht op de vleugel plaatsen, tijdens het rijden is de druk toch net wat anders verdeeld maar daar zijn geen testmethoden voor.
Zo werkt het niet. Maar reken er op dat meerdere teams bij de FIA gaan informeren of een dergelijke systeem legaal is. Waarna de FIA zegt ja of nee.quote:Op zondag 15 september 2024 23:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als het nou echt illegaal was waarom zouden de andere teams dan niet naar de rechter stappen
Ook dat ja en Mclaren had ook geklaagd over Red Bull dus niet meer dan logisch als Red Bull over McLaren gaat klagen.quote:Op maandag 16 september 2024 11:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ook nog de geest van de regels waar de FIA juist een ding van heeft gemaakt de laatste paar jaren, als het zoals met deze achtervleugel duidelijk tegen de geest en het doel van de regels is (die DRS-vleugel hoort niet open te gaan in die hoeken) dan kan de FIA directives en verduidelijkingen aangeven binnen het seizoen zoals laatst gebeurde met dat achterremmenverhaal.
Klagen, randjes opzoeken, er soms een beetje overheen gaan etc. is wat F1 zo leuk maakt. Probleem is alleen dat de scheidsrechter niet consequent is en dat is behoorlijk kut. Het lijkt er steeds meer op dat de beslissingen worden genomen n.a.v. hoeveel invloed het kan hebben op de kampioenschappen (en dan met name op de spanning).quote:Op maandag 16 september 2024 14:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ook dat ja en Mclaren had ook geklaagd over Red Bull dus niet meer dan logisch als Red Bull over McLaren gaat klagen.
Hoort ook een beetje bij de competitie maar zolang men maar binnen de (grijze) regels blijft want anders wordt het oneerlijk.
Vond the smooth operator hier minimaal ook een pannenkoek.quote:Op maandag 16 september 2024 15:40 schreef DjVero het volgende:
Leuke onderhoudende race gezien, die niet per se bol stond van de acties, maar wel constante spanning. Wat is Piastri een baas. Eén kans op een aanval, die tot in de perfectie uitvoeren en daarna de leiding nemen, grootse klasse!
Wat een pannenkoek die Perez ook. Het deed me goed om die Red Bull weer vooraan mee te zien strijden en dan heeft Perez de kans om eens het verschil te maken, weet 'ie meteen weer te crashen.
Het was natuurlijk al niet heel netjes wat Sainz bij Leclerc probeerde, daaraan zie je ook wel dat hij niet echt meer een teamplayer is.quote:Op maandag 16 september 2024 17:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik wel kenmerkend vond was 2 auto's met gele t-wing (vaak tweede rijder) de muur in. Allebei af en toe wat klunzig.
Lewis heeft ook een gelequote:Op maandag 16 september 2024 17:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik wel kenmerkend vond was 2 auto's met gele t-wing (vaak tweede rijder) de muur in. Allebei af en toe wat klunzig.
Sainz zei na afloop ook dat P2 mogelijk was. Ergens was het eten of gegeten worden voor hem, dus ik neem het hem niet al te kwalijk.quote:Op maandag 16 september 2024 18:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het was natuurlijk al niet heel netjes wat Sainz bij Leclerc probeerde, daaraan zie je ook wel dat hij niet echt meer een teamplayer is.
Dan kunnen mensen wel zeggen dat het de fout van Perez is maar hij wist dat hij geen goeie exit had.
Onzin. Sainz heeft een prima seizoen.quote:Op maandag 16 september 2024 17:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik wel kenmerkend vond was 2 auto's met gele t-wing (vaak tweede rijder) de muur in. Allebei af en toe wat klunzig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |