Kan dit?quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:41 schreef heywoodu het volgende:
2:09.57 voor Chepngetich, goede genade
Kennelijk. Maar ja, het hele superschoenengebeuren van de laatste 2-3 jaar maakt het ook wel een klein beetje jammer natuurlijkquote:
2:02:43 is ook nog altijd hartstikke snel van John Korir.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:17 schreef heywoodu het volgende:
Bedenk me nu pas dat Chicago de wedstrijd is waar Kelvin Kiptum vorig jaar nog het wereldrecord verpulverde
Vooral op de bizarre schoenen van tegenwoordig.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:17 schreef VoMy het volgende:
Wat voor ongekende mutantentijd is dit dan? Jaren 80 oostblok zou jaloers zijn.
Maar die zijn de afgelopen jaren toch niet veel beter geworden? Of zijn die nog weer verder door ontwikkeld sinds Tokio?quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral op de bizarre schoenen van tegenwoordig.
Vooral de afgelopen 3-4 jaar ofzo toch? Niet gek om te denken dat een totaal nieuw concept schoen ook heel even aanpassingstijd nodig heeft voor men er echt alles uit kan halen, lijkt mequote:Op zondag 13 oktober 2024 17:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar die zijn de afgelopen jaren toch niet veel beter geworden? Of zijn die nog weer verder door ontwikkeld sinds Tokio?
Ze liep blijkbaar ook de snelste halve marathon van dit jaar, op de marathon
Zeker, maar ze loopt nu 2 minuten sneller dan een tijd die ook al met superschoenen is neergezet, dat zijn wel grote sprongenquote:Op zondag 13 oktober 2024 17:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral de afgelopen 3-4 jaar ofzo toch? Niet gek om te denken dat een totaal nieuw concept schoen ook heel even aanpassingstijd nodig heeft voor men er echt alles uit kan halen, lijkt me
Misschien is Assefa wel helemaal niet zo goed en haalt die maar een relatief klein deel van het enorme voordeel uit die schoenenquote:Op zondag 13 oktober 2024 17:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zeker, maar ze loopt nu 2 minuten sneller dan een tijd die ook al met superschoenen is neergezet, dat zijn wel grote sprongen
Mwah wel langer al, laatste 3 jaar weinig verschil.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral de afgelopen 3-4 jaar ofzo toch? Niet gek om te denken dat een totaal nieuw concept schoen ook heel even aanpassingstijd nodig heeft voor men er echt alles uit kan halen, lijkt me
Op je 30e, KOEKOEKquote:Op zondag 13 oktober 2024 17:19 schreef Pino112 het volgende:
2 minuten eraf ook. Van een tijd uit 2023.
De oplossing is simpel: ga gewoon echte parcoursen bouwen in plaats van sprintraces. Niemand geeft om de snelste tijd bij Parijs-Roubaix (tot voor kort Peter Post uit 68 ofzo) maar de te meer om de winnaar en de manier waarop.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral op de bizarre schoenen van tegenwoordig.
De komende jaren ga ik echt niet hard juichen voor wereldrecords. We zitten in de overgang van een fysieke sport naar een deels mechanische sport. Dat betekent meestal een hele hausse aan wereldrecords. Net zoals bij de introductie van de klapschaats en die drijvende zwempakken. Over een jaar of 5 is alles uitgekristalliseerd en wordt een wereldrecord weer een echt bijzondere prestatie.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kennelijk. Maar ja, het hele superschoenengebeuren van de laatste 2-3 jaar maakt het ook wel een klein beetje jammer natuurlijk
Waarbij in het wielrennen de tijd sowieso niet boeit (behalve in een tijdrit), dat is bij atletiek wel andersquote:Op zondag 13 oktober 2024 18:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
De oplossing is simpel: ga gewoon echte parcoursen bouwen in plaats van sprintraces. Niemand geeft om de snelste tijd bij Parijs-Roubaix (tot voor kort Peter Post uit 68 ofzo) maar de te meer om de winnaar en de manier waarop.
Tja, niet voor niks dat kampioenschapsmarathons doorgaans veel leuker zijn inderdaad, dat met die klim in Parijs was supergaafquote:Op zondag 13 oktober 2024 18:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
De oplossing is simpel: ga gewoon echte parcoursen bouwen in plaats van sprintraces. Niemand geeft om de snelste tijd bij Parijs-Roubaix (tot voor kort Peter Post uit 68 ofzo) maar de te meer om de winnaar en de manier waarop.
Ik zit wel klaar voor de sub-2 uur marathon hoor. Dat is een van de meest magische grenzen in de sport.quote:Op zondag 13 oktober 2024 18:06 schreef Coppi het volgende:
[..]
De komende jaren ga ik echt niet hard juichen voor wereldrecords. We zitten in de overgang van een fysieke sport naar een deels mechanische sport. Dat betekent meestal een hele hausse aan wereldrecords. Net zoals bij de introductie van de klapschaats en die drijvende zwempakken. Over een jaar of 5 is alles uitgekristalliseerd en wordt een wereldrecord weer een echt bijzondere prestatie.
Ja het bewijs en de logica ligt voor het oprapen maar qua marathon krijgen we nog steeds vooral 35 kilometer haaswerk en een sprint te zien.quote:Op zondag 13 oktober 2024 18:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, niet voor niks dat kampioenschapsmarathons doorgaans veel leuker zijn inderdaad, dat met die klim in Parijs was supergaaf
Ik snap wat je bedoelt, maar voor mij persoonlijk is de sjeu er een beetje af. Niet dat het geen geweldige prestatie zou zijn natuurlijk.quote:Op zondag 13 oktober 2024 18:10 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik zit wel klaar voor de sub-2 uur marathon hoor. Dat is een van de meest magische grenzen in de sport.
Toen we naar de klapschaats gingen waren er opeens ook figuren als Jakko-Jan Leeuwangh die records aan flarden reden (die ook al snel weer verbeterd werden).quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zeker, maar ze loopt nu 2 minuten sneller dan een tijd die ook al met superschoenen is neergezet, dat zijn wel grote sprongen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |