abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 september 2024 @ 13:07:22 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_214977465
Zo'n kans mag ik als tong80 niet voorbij laten gaan. :)

Günter Netzer viert zijn 80e verjaardag.

Netzer viel op door zijn lange haar, zijn passes die hij op de millimeter nauwkeurig bij medespelers op de stropdas legde en door zijn schoenmaat 47. Had ook een eigen kroeg. En schoot ooit 5x raak in 'Der Torwand'...Eén van de beste Duitse voetballers ooit. Zat op de bank in de WK-finale 74 tegen Nederland. Wolfgang Overath stond op zijn plek. Overath, en dat vond Netzer ook, was een betere international. Netzer was namelijk een soort Cantona/Zlatan. Briljant, maar ook recalcitrant. Memphis zou bij Netzer in de leer moeten gaan, curcus hoe ben je excentriek en toch populair. Type George Best. Playboys in en buiten het veld. Zijn clubs waren Borussia Mönchengladbach en daarna Real Madrid. Met Gladbach hoorde hij in de jaren 70 bij de Europese top.

Hier zijn 5 treffers in Die Sportschau. Ook in Nederland destijds veel bekeken. Ernst Happel schoot er ook ooit 5 van de 6 in. Net zoals Beckenbauer.

https://www.facebook.com/kentudezenog/videos/8797997410218874

Een nog bijzonderder prestatie leverde Netzer in de Duitse bekerfinale van 1973. Omdat zijn moeder een week er voor was overleden had hij niet getraind. In het filmpje heeft de verslaggever het over ruzie met trainer Weissweiler maar dat is niet de waarheid. Weissweiler wilde hem in de rust laten invallen maar Netzer wilde niet. Ook tijdens de wedstrijd wilde hij z'n veters niet strikken. Echter, vlak voor tijd stond het 1-1 tegen FC Köln, en een speler raakte geblesseerd. Zonder dat de coach het hem opdroeg, en zonder het aan Weissweiler te vragen liep hij "nonchalant" het veld in. Daarna weer zo'n voetbalsprookje dat je niet verzint omdat het bijna zeker een leugen of onwaarschijnlijk zou zijn. Met zijn eerste balcontact omspeelde hij een verdediger, ging een één-twee aan en schoot de bal van 16 meter hard in de kruising. Netzer wint met zijn laatste schot voor zijn Gladbach de beker.

Hier de video....

_O_ :7

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214980106
Ooit nog afgewezen door VVV
No bitch to me
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 september 2024 @ 18:07:36 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_214980136
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 18:05 schreef TornadoDK het volgende:
Ooit nog afgewezen door VVV
Serieus ? Zou kunnen natuurlijk. Ligt er vlak bij.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214980331
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 18:07 schreef tong80 het volgende:

[..]
Serieus ? Zou kunnen natuurlijk. Ligt er vlak bij.

Dat is het verhaal wat rondgaat dat die is afgetest. Andere versie is dat die zelf bedankt heeft maar de eerste versie is leuker.
No bitch to me
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 september 2024 @ 18:30:52 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_214980338
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2024 18:29 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Dat is het verhaal wat rondgaat dat die is afgetest. Andere versie is dat die zelf bedankt heeft maar de eerste versie is leuker.
Net zoals Rainer Bonhof ook voor Oranje had kunnen spelen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')