quote:Our preliminary search of the database found 30 patients with reported vocal cord paresis or paralysis after receiving the COVID-19 vaccine. However, five of these patients had concurrent neurological complications, adverse allergic reaction requiring intubation, or autoimmune disease with paresis as a known complication, and were hence excluded. Moreover, five additional patients without a reported laryngoscopy were also excluded. Ultimately, a total of 19 patients were included in our study. All but four of the cases were described as paralysis. However, we are unable to confirm paralysis vs paresis through the information provided through VAERS.
Half of patients presented due to voice complaints with the most common presenting symptom being hoarse voice in 6/19 (31.6%) patients. Symptoms that prompted evaluation are summarized in Table 1 .
Nevertheless, this is the most complete information available, and despite these limitations, this study brings to light important considerations for patients presenting to an otolaryngologist with voice complaints.
Ik vraag me af of je dan niet gewoon je gil te hoog wilt inzetten of zo.quote:Op maandag 9 september 2024 23:05 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik hoop nu toch echt dat de fokkers die dit lezen jouw voorbeeld uitproberen en ook even testen of hun gil het nog doet
En ik bedoel echt gillen, als in een achtbaan of bij erge schrik ofzo
Geen idee, ik gil normaal niet zo veelquote:Op maandag 9 september 2024 23:53 schreef KvanG het volgende:
[..]
Heb je niet al de hele tijd al die klachten?
Dat schuif ik niet meteen compleet af maar wel gek dat er dan 2 jaar tussen vaccin en niet meer kunnen gillen in zat danquote:Op dinsdag 10 september 2024 00:39 schreef epicbeardman het volgende:
Vast ook gevaccineerd.
Vocal Fold Paralysis Following COVID-19 Vaccination: Query of VAERS Database
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8784575/
[..]
Ah, zou dat onder een vergoeding vallen? Of is vergoeding vooral voor kinderen die naar een logopedist gaan?quote:Op dinsdag 10 september 2024 09:26 schreef Nijna het volgende:
Je zou je vraag ook eens neer kunnen leggen bij een logopedist.
Ik denk niet dat het een leeftijdsding is.
Geen idee, ik gil ongeveer hetzelfde in een achtbaan zoals ik altijd heb gegilt denk ik.quote:Op dinsdag 10 september 2024 09:42 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je dan niet gewoon je gil te hoog wilt inzetten of zo.
Dan zou er op zijn minst een medische aanleiding moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:05 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ah, zou dat onder een vergoeding vallen? Of is vergoeding vooral voor kinderen die naar een logopedist gaan?
Zou je moeten nakijken bij je verzekering.quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:05 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ah, zou dat onder een vergoeding vallen? Of is vergoeding vooral voor kinderen die naar een logopedist gaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |