abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214938230
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:43 schreef summer2bird het volgende:
bronchitis, griep en covid
Heb je niet al de hele tijd al die klachten?
pi_214938343
Vast ook gevaccineerd.
Vocal Fold Paralysis Following COVID-19 Vaccination: Query of VAERS Database
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8784575/

quote:
Our preliminary search of the database found 30 patients with reported vocal cord paresis or paralysis after receiving the COVID-19 vaccine. However, five of these patients had concurrent neurological complications, adverse allergic reaction requiring intubation, or autoimmune disease with paresis as a known complication, and were hence excluded. Moreover, five additional patients without a reported laryngoscopy were also excluded. Ultimately, a total of 19 patients were included in our study. All but four of the cases were described as paralysis. However, we are unable to confirm paralysis vs paresis through the information provided through VAERS.

Half of patients presented due to voice complaints with the most common presenting symptom being hoarse voice in 6/19 (31.6%) patients. Symptoms that prompted evaluation are summarized in Table 1 .

Nevertheless, this is the most complete information available, and despite these limitations, this study brings to light important considerations for patients presenting to an otolaryngologist with voice complaints.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  dinsdag 10 september 2024 @ 03:52:43 #28
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_214938474
Ik kan niet meer 3 meter ver pissen. Als kind kon ik dat wel, met gemak zelfs.

Nog nooit gehoord dat je niet meer kan gillen, maar het zal wel bij het ouder worden horen.
pi_214939426
Je zou je vraag ook eens neer kunnen leggen bij een logopedist.
Ik denk niet dat het een leeftijdsding is.
Fake it till you make it...
  Moderator dinsdag 10 september 2024 @ 09:39:16 #31
382129 crew  Donna
pi_214939533
Ik kan wel gewoon gillen hoor. :Y
pi_214939555
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 23:05 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik hoop nu toch echt dat de fokkers die dit lezen jouw voorbeeld uitproberen en ook even testen of hun gil het nog doet :D

En ik bedoel echt gillen, als in een achtbaan of bij erge schrik ofzo
Ik vraag me af of je dan niet gewoon je gil te hoog wilt inzetten of zo.
pi_214941956
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:53 schreef KvanG het volgende:

[..]
Heb je niet al de hele tijd al die klachten?
Geen idee, ik gil normaal niet zo veel :P
Twiddel
pi_214941963
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 00:39 schreef epicbeardman het volgende:
Vast ook gevaccineerd.
Vocal Fold Paralysis Following COVID-19 Vaccination: Query of VAERS Database
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8784575/
[..]

Dat schuif ik niet meteen compleet af maar wel gek dat er dan 2 jaar tussen vaccin en niet meer kunnen gillen in zat dan :P
Twiddel
pi_214941965
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:26 schreef Nijna het volgende:
Je zou je vraag ook eens neer kunnen leggen bij een logopedist.
Ik denk niet dat het een leeftijdsding is.
Ah, zou dat onder een vergoeding vallen? Of is vergoeding vooral voor kinderen die naar een logopedist gaan?
Twiddel
pi_214941970
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:42 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik vraag me af of je dan niet gewoon je gil te hoog wilt inzetten of zo.
Geen idee, ik gil ongeveer hetzelfde in een achtbaan zoals ik altijd heb gegilt denk ik.
Twiddel
  dinsdag 10 september 2024 @ 15:08:46 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214941984
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 15:05 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ah, zou dat onder een vergoeding vallen? Of is vergoeding vooral voor kinderen die naar een logopedist gaan?
Dan zou er op zijn minst een medische aanleiding moeten zijn.

En ja, volwassenen kunnen ook met klachten naar een logopedist.
The love you take is equal to the love you make.
pi_214942052
Het kan komen door overbelasting, of bijv een infectie, waardoor je stembanden geirriteerd zijn en ze niet altijd meer goed sluiten. Dat kan schorheid of heesheid geven, of dat je je stem verliest (al dan niet in een bepaald register zoals bij jou), maar dit zou vanzelf (met wat rust) over moeten gaan. Het kan ook een poliep op de stemband zijn en dat gaat niet altijd vanzelf over, daar kun je lang last van hebben en kan soms ook erger worden. Zeker als je stem belangrijk voor je is (bijv voor je werk, of als je zanger bent) en het niet vanzelf over gaat, zou ik wel naar de dokter gaan.
pi_214942545
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 15:05 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Zou je moeten nakijken bij je verzekering.
Ik ben er een aantal jaar geleden geweest toen ik een soort schorre stem oid hield na een verkoudheid. Heeft wel geholpen.
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')