abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214912308
Nieuwe beelden van aanslag op Amerikaanse president John F. Kennedy opgedoken

"In Dallas, in de Amerikaanse staat Texas, zijn na meer dan 60 jaar nieuwe beelden opgedoken van de moord op president John F. Kennedy. De beelden zullen eind september geveild worden.

De 8 millimeterfilm is een minuut lang, en toont de onmiddellijke nasleep van de moordaanslag op Kennedy. De Amerikaanse president werd op 22 november 1963 doodgeschoten door scherpschutter Lee Harvey Oswald, toen hij in een open wagen door Dallas werd gereden.

Op de beelden is te zien hoe first lady Jackie Kennedy haar man in paniek probeert redden, terwijl een agent van de geheime dienst zijn lichaam gebruikt als menselijk schild achterop hun wagen en met een duim naar beneden aan een collega duidelijk maakt dat de situatie van de president zeer slecht is.

Jarenlang in blik

De beelden zijn momenteel in het bezit van James Gates, de kleinzoon van de vrachtwagenchauffeur uit Dallas die ze destijds maakte. „Ik kreeg ze van mijn moeder, die de film jarenlang bewaarde in een blik.” Gates zocht in 2012 de geheim agent in kwestie op. „Tien jaar geleden begon ik de gebeurtenissen te onderzoeken, toen besefte ik dat ik mogelijk iets van historische waarde in handen had.”

De integrale beelden zijn nog niet openbaar gemaakt. Volgens het veilinghuis vullen ze de bekende Zapruder-film aan: op die beelden is het moment van de aanslag te zien. „Deze nieuwe beelden tonen voor het eerst de gebeurtenissen meteen daarna.”"

https://www.telegraaf.nl/(...)-f-kennedy-opgedoken

Bizar dat iemand deze historische beelden 60 jaar lang op een zolder laat liggen.
pi_214912359
quote:
„Tien jaar geleden begon ik de gebeurtenissen te onderzoeken, toen besefte ik dat ik mogelijk iets van historische financiele waarde in handen had.”
pi_214912368
Als je goed kijkt zie je dat Jackie Kennedy hem doodschiet
pi_214912370
quote:
Bizar dat iemand deze historische beelden 60 jaar lang op een zolder laat liggen.
ja ofnie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')