Geeft het wat tijdquote:
Wij hadden ook de kleinste auto. Gewoon achterbank plat en alles past achterin.quote:Op zaterdag 7 september 2024 23:08 schreef sigme het volgende:
Inmiddels heb ik bevestiging binnen voor de autohuur.
Die pikken we dan op in Christchurch en leveren weer in in Auckland. Dus we zullen ermee op de ferry moeten.
Prijs viel me alleszins mee, nog iets minder dan ¤1000,- voor precies 4 weken auto.
Dat is dan wel kleinste auto die er is, maar eh, twee personen en twee rugzakken passen er altijd wel in.
Bedoel je dat je daar makkelijk binnen blijft? Dat is goed om te weten, wij zijn relatief traag ten opzichte van wat ze in Frankrijk aangeven als wandelduur.quote:Op zondag 8 september 2024 16:22 schreef gcjoel het volgende:
Alleen de tijden die zij aangeven zijn altijd zeer ruim genomen.
Ja wij bleven ruim binnen de tijd. Alleen berg op deed ik er wel zo lang over als zij aangaven. Dan ben ik echt traag en neem ik veel pauzesquote:Op zondag 8 september 2024 19:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Bedoel je dat je daar makkelijk binnen blijft? Dat is goed om te weten, wij zijn relatief traag ten opzichte van wat ze in Frankrijk aangeven als wandelduur.
Maar daar komen we dan ook vaak mensen tegen die vrijwel rennend over die paden gaan. Onder de butsen en geen tijd voor wat dan ook. Tsja. Die blijven wel binnen de tijd.
Niks fel op tegen hoor! Alleen weet ik inmiddels dat wij dergelijke (prachtige!) plaatsen niet zullen bezoekenquote:Op zondag 8 september 2024 16:37 schreef MissRelin het volgende:
Ben er in 2019 geweest, maar niet gekampeerd en alles waar jij fel op tegen bent hebben wij wel gedaan. Dus helaas, geen tips wat dat betreft
Oké, misschien toch 1. De Catlins. Niet het meest toeristische deel van NZ, maar wel erg mooi.
Autohuur is trouwens wel duur geworden zeg. Wij betaalden voor 4 weken heel wat minder dan duizend euro voor een middenklasse auto inclusief all risk verzekering
Wij haalden de auto ook in Christchurch op en leverden hem in in Auckland. Wij waren er in november/december, dus meer aan het begin van het seizoen. Hou er trouwens wel rekening mee dat zeer waarschijnlijk de hendels voor knipperlicht en ruitenwisser andersom zitten dan in Nederland. Je wilt niet weten hoe vaak wij in het begin de ruitenwissers aanzetten als we wilden afslaanquote:Op zondag 8 september 2024 20:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Niks fel op tegen hoor! Alleen weet ik inmiddels dat wij dergelijke (prachtige!) plaatsen niet zullen bezoeken
Reuze dank voor de tip van de Catlins, ziet er mooi uit. Welke tijd van het jaar waren jullie daar en hadden jullie er last van zandvliegen?
Die auto van ons is ook inclusief all risk, en ietsje duurder doordat we 'm niet inleveren waar we de auto ophalen. Maar prijzen zullen wel gestegen zijn, zoals overal. Ik had gevreesd dat we nog meer zouden moeten incalculeren voor auto, dus mij valt het mee.
TS geeft aan juist niet de toeristische dingen te willen doenquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:40 schreef egelhond het volgende:
Nieuw-Zeeland is fantastisch. Ik ben er in 2016 bijna 6 weken geweest. Zowel Noord als Zuider eiland bezocht. Aangedaan met een kleine camper in nov/dec.
Enkele aanbevelingen die zo in me opkomen;
- Milford Sound
- Doubtfull Sound
- Franz Jozef Gletsjer ( met heli heb ik gedaan )
- Mount Cook
- Abel Tasman np
- White Island vulkaan ( volgens mij na de uitbarsting gaan er geen tours meer. Staat een indrukwekkende docu van op netflix. Kippenvel toen ik die zag. Het idee dat je daar gestaan hebt en dit kan gebeuren... je kan geen kant op )
- Noorder eiland vulkaan gebied ( Hot water beach, wai o tapu, rotorua etc. ) ( leuk is zo'n diner avond bij de maori. Weet de naam zo niet meer maar er waren er meerdere )
- Hobbiton ( heeeel toeristisch maar als fan van de films erg leuk )
- Tongariro Crossing zeker doen die hike is zo mooi!!
- walvissen spotten rond kaikoura ( wij vanuit een vliegtuigje gedaan )
- Een tour bij waitomo caves. https://www.waitomo.co.nz/ Wij hadden de Lost World Epic tour. Daar zakte je 100m een grot in. Was echt geweldig! En dan die glow worms... echt zo bijzonder om te zien.
Nadeel van Nieuw Zeeland. Alles is erg duur. Een tour is zo 200 euro.
https://www.bookme.co.nz/
Wij boekte via deze site tours. Scheelde toch wat knaken.
Meest bijzondere van onze reis; op 14 nov 2016 was er een zware aardbeving van 7.8.
Kaikoura was van alle kanten opengespleten. Je kon er niet meer weg. Wij zouden daar zijn maar door een tour die niet doorging waren we die dag richting Abel Tasman gereden dus net buiten dat gebied. We stonden 's avonds op een parkeerplaats en lagen een boekje te lezen. De auto begon op en neer te schudden. We keken uit het raam. Veel auto's reden weg. We dachten eerst dat iemand tegen de auto aan het duwen was. Maar toen werd het heftiger. Echt alles schudde op en neer 10 minuten lang. Was heel bijzonder mee te maken. Gelukkig waren we er goed vanaf gekomen anders zaten we dagen vast bij Kaikoura.
Al met al Nieuw Zeeland is geweldig, prachtige natuur, erg duur en tering lang vliegen. Wel een van mn mooiste reizen die ik nooit meer zal vergeten. Enigste nadeel is dat er weinig dieren zijn. Op walvissen, dolfijnen en veel vogels na kom je er niet veel tegen. ( we kwamen van australie af wat weer echt een paradijs is kwa dieren )
Het is geen harde eis ofzo, het is meer een opmerking uit ervaring. Als er ergens veel volk is dan gaan we liever een endje verderop kijken. Niks ten nadele van de de prachtige plaatsen die mensen niet voor niks komen bewonderen hoor!quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 09:38 schreef M90 het volgende:
Als je zegt dat je de must sees gaat overslaan, heb je plaatsen/plekken in gedachten waar jullie absoluut niet heen willen? In mijn hoofd valt namelijk bijna het hele land onder must see
Thanx!quote:Op woensdag 16 oktober 2024 03:53 schreef dodoria het volgende:
Je kunt zeker de toeristische trekpleisters vermijden, maar dat betekent wel dat je de meest bereikbare/spectaculaire dingen overslaat.
Ik zie dat je echt heel erg je best doet om zandvliegen te vermijden? Is daar een specifieke reden voor? Ik vind zandvliegen veel beter te handelen dan bijvoorbeeld de muggen die je in Nederland in de zomer hebt. Als je gewoon spuit met eucalyptus olie (overal te koop in NZ) vallen ze je niet lastig.
Als je weinig mensen zoekt dan is Steward Island juist wel een aanrader. Het wordt vaak overgeslagen door toeristen, en zelfs door de plaatselijke bevolking, en je kunt er prachtig wandelen.
De hele kust van Southland, zoals de eerder genoemde Catlins, maar ook de kust ten Westen van Invercargill, zoals Blue Rocks en de Hump Ridge track richting Fjordland. Als je Milford Sound wil vermeiden zijn er nog andere sounds die je kunt bezoeken, bijvoorbeeld Doubtful Sound en de Zuidelijke meren zoals Te Anau en Wakatipu.
Queenstown is druk, maar de kleinere dorpjes er om heen niet, en die zijn stukken mooier dan Queesntown. Glenorchy, Kinloch, Kingston, Arrow town, Gibston etc.
Ik zou inderdaad rekening houden met de hoge kosten in Nieuw-Zeeland, maar laat het je zeker niet tegenhouden!
We hebben 30 dagen in NZ. De eerste twee nachten brengen we door in Auckland en dan hebben we een vliegticket naar Zuidereiland. Daar hebben we een auto gereserveerd die we in Auckland weer moeten inleveren, maar we hebben geen ferry gereserveerd. Juist omdat we niet weten hoeveel tijd we op het Zuidereiland zullen willen blijven hangen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 03:57 schreef dodoria het volgende:
Hoe lang heb je in totaal in NZ, en heb je al je Ferry crossing geboekt? In dat geval, hoeveel tijd Zuidereiland/Noordereiland?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |