abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214911818
Aangezien mijn liefste & ik momenteel in de eerste hondloze periode zitten, bedachten we dat het nu tijd is om een reis naar Nieuw Zeeland te maken. Geen hond die ons belemmerd en de familie in NZ is inmiddels aardig op leeftijd - als we nog een paar jaar wachten zijn ze er misschien niet meer.

Dus.

We hebben allerlei plannen gemaakt die we al weer niet meer van plan zijn.
In februari gaan: toch maar niet; hoogseizoen in drukte, temperatuur en zandvliegen
Met de trein rondreizen: toch maar niet; te onflexibel (eeuwen van tevoren reserveren) en te duur (zeker als je geen eeuwen van tevoren gereserveerd hebt)
Meerdaagse wandeling op Steward Island; afgevallen wegens zandvliegen

Wat is er nu dan wél aan plannen:

We vliegen in maart naar Auckland en begin april ook vanaf daar weer terug.

Als we aankomen in Auckland gaan we eerst even acclimatiseren in rustig hotelletje:

Daarna gaan we per vliegtuig naar Christchurch en pikken daar een huurauto op. Gewoon een klein auto'tje, geen SUV of camper oder so etwas.

We nemen tent & slaapzak & -matjes mee en gaan met de auto wat rondreizen; eerst dus op het Zuidereiland, dan met de auto op de ferry en dan dus over het Noordereiland weer omhoog. Onderweg willen we dan vooral niet alle dagen rijden, en bij voorkeur overnachten op zeer eenvoudige campings. Van wat ik lees zouden die er best veel moeten zijn, van de DOC (department of conservation, overheidsinstantie dus).

En dan willen we graag wat wandelen. Niks uitdagends en ook niet meerdaags, maar bijvoorbeeld wel een wandeling naar een camping waar je per auto niet kan komen.

Maar ik vind het toch maar lastig om goed plannen te maken voor de andere kant van de wereld dus ik dacht misschien hebben er nog mensen tips (of afraders!) voor ons.

Wat willen we niet? Mensen. Hoe minder hoe beter. Dus alle bekende must-see attracties gaan we overslaan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214921947
Niemand heeft tips :'( ?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214921970
Inmiddels heb ik bevestiging binnen voor de autohuur.
Die pikken we dan op in Christchurch en leveren weer in in Auckland. Dus we zullen ermee op de ferry moeten.

Prijs viel me alleszins mee, nog iets minder dan ¤1000,- voor precies 4 weken auto.
Dat is dan wel kleinste auto die er is, maar eh, twee personen en twee rugzakken passen er altijd wel in.
pi_214923597
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 september 2024 23:02 schreef sigme het volgende:
Niemand heeft tips :'( ?
Geeft het wat tijd :)
Zullen niet heel veel in Nieuw-Zeeland geweest zijn en die persoon(-en) moeten maar net even hier dan weer checken.

Helaas zelf ook nog niet geweest, maar staat zeker op de wensenlijst.
Ziet er super leuk uit en gewoon een goed eenvoudig plan.
  zondag 8 september 2024 @ 16:22:28 #5
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214926564
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 september 2024 23:08 schreef sigme het volgende:
Inmiddels heb ik bevestiging binnen voor de autohuur.
Die pikken we dan op in Christchurch en leveren weer in in Auckland. Dus we zullen ermee op de ferry moeten.

Prijs viel me alleszins mee, nog iets minder dan ¤1000,- voor precies 4 weken auto.
Dat is dan wel kleinste auto die er is, maar eh, twee personen en twee rugzakken passen er altijd wel in.
Wij hadden ook de kleinste auto. Gewoon achterbank plat en alles past achterin.

Wij gingen ook met tent, aanrader is ter plekke even naar The Warehouse voor Stoeltjes en andere camping benodigdheden. Scheelt veel ruimte in de koffer.

Wij hebben wel veel van de toeristische dingen gedaan, simpelweg omdat het vaak toch wel heel bijzondere plekken zijn.
Wij waren er wel in hoog hoog seizoen, dat is geen aanrader, dus dat doe je al goed. :D
Die doc campings zijn echt op de mooiste plekjes te vinden. Dat waren wel ons favorieten.

Op de website van de doc kan je ook veel wandelingen vinden, echt vrijwel alles staat daarop. Alleen de tijden die zij aangeven zijn altijd zeer ruim genomen.

En wat ik echt heel tof vond was een kiwi tour in het natuurreservaat boven auckland. Dus geen dierentuin maar wel een beschermd leefgebied, met een klein groepje in het donker de natuur in. Die gekke beestjes in het echt zien, echt zo tof O+
pi_214926642
Ben er in 2019 geweest, maar niet gekampeerd en alles waar jij fel op tegen bent hebben wij wel gedaan. Dus helaas, geen tips wat dat betreft :D
Oké, misschien toch 1. De Catlins. Niet het meest toeristische deel van NZ, maar wel erg mooi.

Autohuur is trouwens wel duur geworden zeg. Wij betaalden voor 4 weken heel wat minder dan duizend euro voor een middenklasse auto inclusief all risk verzekering :o
pi_214928455
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 16:22 schreef gcjoel het volgende:
Alleen de tijden die zij aangeven zijn altijd zeer ruim genomen.
Bedoel je dat je daar makkelijk binnen blijft? Dat is goed om te weten, wij zijn relatief traag ten opzichte van wat ze in Frankrijk aangeven als wandelduur.
Maar daar komen we dan ook vaak mensen tegen die vrijwel rennend over die paden gaan. Onder de butsen en geen tijd voor wat dan ook. Tsja. Die blijven wel binnen de tijd.
  zondag 8 september 2024 @ 20:08:28 #8
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214928552
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2024 19:59 schreef sigme het volgende:

[..]
Bedoel je dat je daar makkelijk binnen blijft? Dat is goed om te weten, wij zijn relatief traag ten opzichte van wat ze in Frankrijk aangeven als wandelduur.
Maar daar komen we dan ook vaak mensen tegen die vrijwel rennend over die paden gaan. Onder de butsen en geen tijd voor wat dan ook. Tsja. Die blijven wel binnen de tijd.
Ja wij bleven ruim binnen de tijd. Alleen berg op deed ik er wel zo lang over als zij aangaven. Dan ben ik echt traag en neem ik veel pauzes :D
pi_214928824
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 16:37 schreef MissRelin het volgende:
Ben er in 2019 geweest, maar niet gekampeerd en alles waar jij fel op tegen bent hebben wij wel gedaan. Dus helaas, geen tips wat dat betreft :D
Oké, misschien toch 1. De Catlins. Niet het meest toeristische deel van NZ, maar wel erg mooi.

Autohuur is trouwens wel duur geworden zeg. Wij betaalden voor 4 weken heel wat minder dan duizend euro voor een middenklasse auto inclusief all risk verzekering :o
Niks fel op tegen hoor! Alleen weet ik inmiddels dat wij dergelijke (prachtige!) plaatsen niet zullen bezoeken ;)
Reuze dank voor de tip van de Catlins, ziet er mooi uit. Welke tijd van het jaar waren jullie daar en hadden jullie er last van zandvliegen?

Die auto van ons is ook inclusief all risk, en ietsje duurder doordat we 'm niet inleveren waar we de auto ophalen. Maar prijzen zullen wel gestegen zijn, zoals overal. Ik had gevreesd dat we nog meer zouden moeten incalculeren voor auto, dus mij valt het mee.
pi_214929127
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2024 20:31 schreef sigme het volgende:

[..]
Niks fel op tegen hoor! Alleen weet ik inmiddels dat wij dergelijke (prachtige!) plaatsen niet zullen bezoeken ;)
Reuze dank voor de tip van de Catlins, ziet er mooi uit. Welke tijd van het jaar waren jullie daar en hadden jullie er last van zandvliegen?

Die auto van ons is ook inclusief all risk, en ietsje duurder doordat we 'm niet inleveren waar we de auto ophalen. Maar prijzen zullen wel gestegen zijn, zoals overal. Ik had gevreesd dat we nog meer zouden moeten incalculeren voor auto, dus mij valt het mee.
Wij haalden de auto ook in Christchurch op en leverden hem in in Auckland. Wij waren er in november/december, dus meer aan het begin van het seizoen. Hou er trouwens wel rekening mee dat zeer waarschijnlijk de hendels voor knipperlicht en ruitenwisser andersom zitten dan in Nederland. Je wilt niet weten hoe vaak wij in het begin de ruitenwissers aanzetten als we wilden afslaan :X _O- Hopelijk heb je wel een automaat gehuurd, om het jezelf wat makkelijker te maken?

Zandvliegen hebben we wel gehad, daar is ook geen ontkomen aan in NZ, maar in Abel Tasman park, toch een plek waar die rotbeestjes graag vertoeven, hebben we niks gemerkt (wat heel prettig was als je een paar uur aan de wandel bent :D). Wel was Lake Matheson verschrikkelijk, daar werd je met duizenden tegelijk aangevallen en één van de watervallen op het noorder eiland was ook aan zandvlieg trekpleister. Maar verder gelukkig erg weinig last van gehad.

En qua wandeltijden is de inschatting inderdaad prima. Het is niet zoals in Noorwegen of de Alpenlanden bijvoorbeeld waar de tijden gebaseerd zijn op fitpeople die dol enthousiast een berg op rennen, terwijl jij na het tweede haarspeldbochtje je tong al op de knieën hebt hangen...
De Tongariro Alpine Crossing was ook reeël qua tijd en dat terwijl wij ook niet de fitste mensen zijn (maar we hebben het wel gered, dus dat!)
  maandag 9 september 2024 @ 13:07:18 #11
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_214933272
@sigme Dit was trouwens wel heel tof, en er was bijna niemand:

https://tcb.nz/pages/old-(...)4ghtDJaeD314dwxCrVRv

Deze fietsverhuurder biedt een lift naar een beginpunt van deze 'old coach road', en je fietst zelf terug naar de winkel uiteindelijk. Dus je hoeft niet heen en terug te fietsen.
Was een mooie route, met wat klimmen maar ze zeggen dat het op deze manier meer dalen is dan klimmen.
pi_214941783
Het is ondertussen wel al weer een tijdje geleden dat ik naar Nieuw Zeeland was (2001) volgens mij.

Wij hadden een camper en zijn beide eilanden rondgereden.

Ik weet niet of het nu nog zo is, maar je had veel staatscampings waar je voor 1,5 euro kon overnachten. Was dan wel een dixie of houten hutje als WC en soms een buitendouche, maar anders doken we gewoon een meer / beek in.

Kajakken bij het Abel Tasman Park, al kan ik mij voorstellen dat dat nu al een stuk populairder is.

Verder was volgens mij vooral Queenstown een behoorlijke kermis, maar kon je verder overal wel vrij rustig rondbanjeren. Al was er nog wel een wandeling van 17 kilometer die erg druk was, naam ben ik nu even kwijt.

De familie zou toch ook wel de nodige juweeltjes moeten weten.

Ik zal nog eens wat in mijn geheugen graven. Maar wij hebben toch ook wel de nodige toeristische trekpleisters aangedaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door pipster op 10-09-2024 14:36:57 ]
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_214941810
Oh wacht je schrijft het zelf al, die campings zijn er zo te zien nog dus.
pi_214941825
Groene mosselen eten, die waren erg lekker.
pi_214971867
Lastig tips geven als je alle must-see's wil overslaan. Haha. Ik vond het Abel Tasman national park prachtig. Daar kan je vast ook mooie wandelingen doen waar weinig mensen zijn.
Tongariro crossing raadt ik normaal ook aan, maar daar zijn wel degelijk mensen.
Als je nog leuke 'schattige' dorpjes/stadjes zoekt vond ik Wanaka en Dunedin erg gezellig.
  vrijdag 13 september 2024 @ 21:39:55 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214973241
Ik lees graag mee, over een paar jaar wil ik ook wel die kant op.
Resistance is futile.
pi_215243338
Tof plan! Nieuw Zeeland is geweldig. Als je zegt dat je de must sees gaat overslaan, heb je plaatsen/plekken in gedachten waar jullie absoluut niet heen willen? In mijn hoofd valt namelijk bijna het hele land onder must see :P maar de echt bekende en populaire plaatsen zoals Milford Sound, Wanaka (area) of Mount Cook NP, die zijn ook wel echt geweldig! Ik ben alleen buiten het hoogseizoen geweest, wel op alle bekende plekken, en vond het bijna nergens te druk. Zelfs Queenstown waar wel behoorlijk wat mensen zijn heeft echt een leuk sfeertje.

Wat ik zelf probeer op de echt bekende plekken is om er niet midden op de dag te zijn, dan is het best makkelijk om de grote massa's (zover je daarvan kan spreken) te ontwijken. Wat vroeger opstaan, of later op de dag (einde middag/avond) en het is al snel erg rustig.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:40:36 #18
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_215246347
Nieuw-Zeeland is fantastisch. Ik ben er in 2016 bijna 6 weken geweest. Zowel Noord als Zuider eiland bezocht. Aangedaan met een kleine camper in nov/dec.

Enkele aanbevelingen die zo in me opkomen;
- Milford Sound
- Doubtfull Sound
- Franz Jozef Gletsjer ( met heli heb ik gedaan )
- Mount Cook
- Abel Tasman np
- White Island vulkaan ( volgens mij na de uitbarsting gaan er geen tours meer. Staat een indrukwekkende docu van op netflix. Kippenvel toen ik die zag. Het idee dat je daar gestaan hebt en dit kan gebeuren... je kan geen kant op )
- Noorder eiland vulkaan gebied ( Hot water beach, wai o tapu, rotorua etc. ) ( leuk is zo'n diner avond bij de maori. Weet de naam zo niet meer maar er waren er meerdere )

- Hobbiton ( heeeel toeristisch maar als fan van de films erg leuk )
- Tongariro Crossing zeker doen die hike is zo mooi!!
- walvissen spotten rond kaikoura ( wij vanuit een vliegtuigje gedaan )

- Een tour bij waitomo caves. https://www.waitomo.co.nz/ Wij hadden de Lost World Epic tour. Daar zakte je 100m een grot in. Was echt geweldig! En dan die glow worms... echt zo bijzonder om te zien.

Nadeel van Nieuw Zeeland. Alles is erg duur. Een tour is zo 200 euro.

https://www.bookme.co.nz/

Wij boekte via deze site tours. Scheelde toch wat knaken.

Meest bijzondere van onze reis; op 14 nov 2016 was er een zware aardbeving van 7.8.
Kaikoura was van alle kanten opengespleten. Je kon er niet meer weg. Wij zouden daar zijn maar door een tour die niet doorging waren we die dag richting Abel Tasman gereden dus net buiten dat gebied. We stonden 's avonds op een parkeerplaats en lagen een boekje te lezen. De auto begon op en neer te schudden. We keken uit het raam. Veel auto's reden weg. We dachten eerst dat iemand tegen de auto aan het duwen was. Maar toen werd het heftiger. Echt alles schudde op en neer 10 minuten lang. Was heel bijzonder mee te maken. Gelukkig waren we er goed vanaf gekomen anders zaten we dagen vast bij Kaikoura.

Al met al Nieuw Zeeland is geweldig, prachtige natuur, erg duur en tering lang vliegen. Wel een van mn mooiste reizen die ik nooit meer zal vergeten. Enigste nadeel is dat er weinig dieren zijn. Op walvissen, dolfijnen en veel vogels na kom je er niet veel tegen. ( we kwamen van australie af wat weer echt een paradijs is kwa dieren )
pi_215257707
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:40 schreef egelhond het volgende:
Nieuw-Zeeland is fantastisch. Ik ben er in 2016 bijna 6 weken geweest. Zowel Noord als Zuider eiland bezocht. Aangedaan met een kleine camper in nov/dec.

Enkele aanbevelingen die zo in me opkomen;
- Milford Sound
- Doubtfull Sound
- Franz Jozef Gletsjer ( met heli heb ik gedaan )
- Mount Cook
- Abel Tasman np
- White Island vulkaan ( volgens mij na de uitbarsting gaan er geen tours meer. Staat een indrukwekkende docu van op netflix. Kippenvel toen ik die zag. Het idee dat je daar gestaan hebt en dit kan gebeuren... je kan geen kant op )
- Noorder eiland vulkaan gebied ( Hot water beach, wai o tapu, rotorua etc. ) ( leuk is zo'n diner avond bij de maori. Weet de naam zo niet meer maar er waren er meerdere )

- Hobbiton ( heeeel toeristisch maar als fan van de films erg leuk )
- Tongariro Crossing zeker doen die hike is zo mooi!!
- walvissen spotten rond kaikoura ( wij vanuit een vliegtuigje gedaan )

- Een tour bij waitomo caves. https://www.waitomo.co.nz/ Wij hadden de Lost World Epic tour. Daar zakte je 100m een grot in. Was echt geweldig! En dan die glow worms... echt zo bijzonder om te zien.

Nadeel van Nieuw Zeeland. Alles is erg duur. Een tour is zo 200 euro.

https://www.bookme.co.nz/

Wij boekte via deze site tours. Scheelde toch wat knaken.

Meest bijzondere van onze reis; op 14 nov 2016 was er een zware aardbeving van 7.8.
Kaikoura was van alle kanten opengespleten. Je kon er niet meer weg. Wij zouden daar zijn maar door een tour die niet doorging waren we die dag richting Abel Tasman gereden dus net buiten dat gebied. We stonden 's avonds op een parkeerplaats en lagen een boekje te lezen. De auto begon op en neer te schudden. We keken uit het raam. Veel auto's reden weg. We dachten eerst dat iemand tegen de auto aan het duwen was. Maar toen werd het heftiger. Echt alles schudde op en neer 10 minuten lang. Was heel bijzonder mee te maken. Gelukkig waren we er goed vanaf gekomen anders zaten we dagen vast bij Kaikoura.

Al met al Nieuw Zeeland is geweldig, prachtige natuur, erg duur en tering lang vliegen. Wel een van mn mooiste reizen die ik nooit meer zal vergeten. Enigste nadeel is dat er weinig dieren zijn. Op walvissen, dolfijnen en veel vogels na kom je er niet veel tegen. ( we kwamen van australie af wat weer echt een paradijs is kwa dieren )
TS geeft aan juist niet de toeristische dingen te willen doen ;)
pi_215276732
Ik was er rond O-N in 2007-2008. Echt wel lang geleden. Ik was alleen, had geen auto, sliep in hostels en deed vooral de toeristische dingen. Ik vrees dat je weinig aan mijn ervaringen gaat hebben.

Had wel een weekje gewerkt voor Whale Watch in Kaikoura. Dat was tof. Had het niet zo gepland, is wel zo geworden.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_215277142
Je kunt zeker de toeristische trekpleisters vermijden, maar dat betekent wel dat je de meest bereikbare/spectaculaire dingen overslaat.

Ik zie dat je echt heel erg je best doet om zandvliegen te vermijden? Is daar een specifieke reden voor? Ik vind zandvliegen veel beter te handelen dan bijvoorbeeld de muggen die je in Nederland in de zomer hebt. Als je gewoon spuit met eucalyptus olie (overal te koop in NZ) vallen ze je niet lastig.
Als je weinig mensen zoekt dan is Steward Island juist wel een aanrader. Het wordt vaak overgeslagen door toeristen, en zelfs door de plaatselijke bevolking, en je kunt er prachtig wandelen.
De hele kust van Southland, zoals de eerder genoemde Catlins, maar ook de kust ten Westen van Invercargill, zoals Blue Rocks en de Hump Ridge track richting Fjordland. Als je Milford Sound wil vermeiden zijn er nog andere sounds die je kunt bezoeken, bijvoorbeeld Doubtful Sound en de Zuidelijke meren zoals Te Anau en Wakatipu.

Queenstown is druk, maar de kleinere dorpjes er om heen niet, en die zijn stukken mooier dan Queesntown. Glenorchy, Kinloch, Kingston, Arrow town, Gibston etc.

Ik zou inderdaad rekening houden met de hoge kosten in Nieuw-Zeeland, maar laat het je zeker niet tegenhouden!
pi_215277148
Hoe lang heb je in totaal in NZ, en heb je al je Ferry crossing geboekt? In dat geval, hoeveel tijd Zuidereiland/Noordereiland?
pi_215284851
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:38 schreef M90 het volgende:
Als je zegt dat je de must sees gaat overslaan, heb je plaatsen/plekken in gedachten waar jullie absoluut niet heen willen? In mijn hoofd valt namelijk bijna het hele land onder must see
Het is geen harde eis ofzo, het is meer een opmerking uit ervaring. Als er ergens veel volk is dan gaan we liever een endje verderop kijken. Niks ten nadele van de de prachtige plaatsen die mensen niet voor niks komen bewonderen hoor!

Maar zeg maar het lijstje dat egelhond opnoemt zijn allemaal Grote Bezienswaardigheden die in elke reisgids en elke georganiseerde reis zijn opgenomen zowat. Opnieuw: niet ten onrechte, het is vast schitterend, maar ervaring leert dat wij die plaatsen dus zullen overslaan.

Ik heb al wel wat zeer bruikbare suggesties gekregen; de Catlins lijkt me voor ons heel geschikt, en ik was van plan Queenstown volledig links te laten liggen maar ik heb (dankzij dit topic) gehoord dat de route erheen erg mooi is.

En niemand voedt onze angst voor zandvliegen, dus misschien is dat niet zo'n allesoverheersende horror als we vrezen.
pi_215284909
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 03:53 schreef dodoria het volgende:
Je kunt zeker de toeristische trekpleisters vermijden, maar dat betekent wel dat je de meest bereikbare/spectaculaire dingen overslaat.

Ik zie dat je echt heel erg je best doet om zandvliegen te vermijden? Is daar een specifieke reden voor? Ik vind zandvliegen veel beter te handelen dan bijvoorbeeld de muggen die je in Nederland in de zomer hebt. Als je gewoon spuit met eucalyptus olie (overal te koop in NZ) vallen ze je niet lastig.
Als je weinig mensen zoekt dan is Steward Island juist wel een aanrader. Het wordt vaak overgeslagen door toeristen, en zelfs door de plaatselijke bevolking, en je kunt er prachtig wandelen.
De hele kust van Southland, zoals de eerder genoemde Catlins, maar ook de kust ten Westen van Invercargill, zoals Blue Rocks en de Hump Ridge track richting Fjordland. Als je Milford Sound wil vermeiden zijn er nog andere sounds die je kunt bezoeken, bijvoorbeeld Doubtful Sound en de Zuidelijke meren zoals Te Anau en Wakatipu.

Queenstown is druk, maar de kleinere dorpjes er om heen niet, en die zijn stukken mooier dan Queesntown. Glenorchy, Kinloch, Kingston, Arrow town, Gibston etc.

Ik zou inderdaad rekening houden met de hoge kosten in Nieuw-Zeeland, maar laat het je zeker niet tegenhouden!
Thanx!

Steward Island blijft hoog op mijn wensenlijst staan, mits we niet worden weggejaagd door die enge zandvliegen. Ik kan niet goed zeggen waarom ik er zo voor vrees, behalve dat ze me vreselijk lijken en de tolerantie voor dat soort steekbeesten vrijwel nul is (lees: we slaan op de vlucht).
pi_215284978
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 03:57 schreef dodoria het volgende:
Hoe lang heb je in totaal in NZ, en heb je al je Ferry crossing geboekt? In dat geval, hoeveel tijd Zuidereiland/Noordereiland?
We hebben 30 dagen in NZ. De eerste twee nachten brengen we door in Auckland en dan hebben we een vliegticket naar Zuidereiland. Daar hebben we een auto gereserveerd die we in Auckland weer moeten inleveren, maar we hebben geen ferry gereserveerd. Juist omdat we niet weten hoeveel tijd we op het Zuidereiland zullen willen blijven hangen.
De laatste week zullen we wel weer op het Noordereiland willen doorbrengen; we willen immers bij familie langs dus dan moeten we daar ook wat tijd voor uittrekken. Die zitten rond Auckland.

Al met al hebben we niet heel veel tijd, maar mede doordat de prijs van vliegticket ons erg meeviel besloten we dat als we NZ nou echt zo geweldig vinden, dat we dan gewoon maar nog een keertje moeten ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')