Ja leuk en aardig maar die hebben we vaker gehoord. Ook in 2017 toen IBA ging sluiten en KAN het overnam. Israël weet dat Eurovisie een enorm grote propaganda tool is. No way José dat ze dat gaan opgeven. Dit loopt met een sisser af.quote:
Haar auditie:quote:Israel: Yuval Raphael selected for Eurovision 2025
The Final of Israel's HaKokhav HaBa was held tonight with four artists fighting for the throne. The Israeli representative at the Eurovision Song Contest 2025 will be Yuval Raphael
The first show of the talent show HaKokhav HaBa (The Next Star / הכוכב הבא) was aired back in November 2024, and after numerous auditions and elimination rounds, it was time for the Final tonight. The Final was held in Neve Ilan and hosted by Assi Azar (host of Eurovision 2019) and Rotem Sela.
The four finalists performed covers of songs, and the top-3 advanced to the Superfinal. Here, the three participants who were still in the competition each sang a song, and then it was time for the final vote.
And... Eden Golan's successor for Eurovision is: Yuval Raphael.
The song that Yuval Raphael will sing on the Eurovision stage in May will be selected internally by a committee.
The song will include Hebrew lyrics and will be announced in March 2025. Annoucing the selected singer a few weeks earlier than usual, will allow songwriters in Israel to know the identity of the singer before they write the song and creating a song that is more tailored to the singer’s voice and identity.
Yuval Raphael
Yuval, 24, has never performed or sung professionally before HaKokhav HaBa, as she was very shy and avoided singing for many years. She lives in the Israeli city of Ra’anana, same as the Israeli artist for Eurovision 2023, Noa Kirel. Growing up, Yuval and her family was living in Geneva, Switzerland for 3 years, which made her fluent in French.
Yuval Raphael survived the Nova Music Festival massacre on 7 October 2023, after hiding from the terrorists in a small bomb shelter together with 50 other people. The terrorists found the shelter and strafed it with bullets multiple times. Only 11 out of the 50 people in the shelter survived. Yuval had to play dead under dead bodies for 8 hours.
Mijn eerste gedachte kwam ook op hetzelfde neer. Er gaat veel meer gedoe zijn rondom de deelneemster dan dat het om het liedje zal gaanquote:Op woensdag 22 januari 2025 23:18 schreef TheVulture het volgende:
Oh ik heb hier echt zo geen zin in. Erg mooi en fijn dat dat meisje de aanslag heeft overleefd, maar dit gaat natuurlijk weer enorm uitgemolken worden.
Nog even los van de vraag of de televote sowieso al weer niet gekaapt zou gaan worden.
Och jezus stel je voor dat een overlevende van een terreuraanslag een platform krijgt, dat moeten we niet willen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 23:18 schreef TheVulture het volgende:
Oh ik heb hier echt zo geen zin in. Erg mooi en fijn dat dat meisje de aanslag heeft overleefd, maar dit gaat natuurlijk weer enorm uitgemolken worden.
Nog even los van de vraag of de televote sowieso al weer niet gekaapt zou gaan worden.
ESF / [2024] IJsland: Hera Björk - Scared of Heights #1quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Och jezus stel je voor dat een overlevende van een terreuraanslag een platform krijgt, dat moeten we niet willen.
En vorig jaar allemaal juichen hier omdat er een Palestijn in de IJslandse voorronde stond.
Echt totaal niet zelfs. Maar leef vooral verder in je eigen realiteit.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
En vorig jaar allemaal juichen hier omdat er een Palestijn in de IJslandse voorronde stond.
Vorig jaar stond ook niemand hier te juichen om die Palestijnse deelnemer in IJsland, omdat ook dat enkel een politiek statement zou zijn geweest. Zo zag ik het in ieder geval wel.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Och jezus stel je voor dat een overlevende van een terreuraanslag een platform krijgt, dat moeten we niet willen.
Dat zou het sowieso denk ik al worden qua resultaat. Zoals ook Oekraïne gewoon jaarlijks 200 punten minimaal binnen harktquote:Op donderdag 23 januari 2025 12:58 schreef Nexum het volgende:
Leuk. Weer een krokodillentranen lied. Zal wel weer 200+ bij de televote opleveren.
Het songfestival is echt laag aan het zinken.
Hahahahaquote:Op donderdag 23 januari 2025 11:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Bij Oekraïne stoor ik me er iets minder aan omdat ik wel vind dat de liedjes zelf het ook wel verdienen. En in 2022 mochten ze ook wel een hart onder de riem krijgen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zou het sowieso denk ik al worden qua resultaat. Zoals ook Oekraïne gewoon jaarlijks 200 punten minimaal binnen harkt
Het is politiek, zeker, maar doe dan als EBU ook niet alsof dat niet zo is. En ga niet allerlei trucs uithalen om de uitslag helemaal te regisseren en te zorgen dat het niet politiek wordt. Ga niet de tekst van het Israëlische nummer helemaal censureren, laat ze lekker over de oorlog zingen want zo wordt het toch wel geïnterpreteerd, zelfs al zingen ze over sneeuwklokjes. Haal niet Oekraïne en Israël helemaal naar voren in de running order om zo weinig mogelijk televotes te halen. Slachtoffer niet een televotekanon als Joost Klein om Israël een beetje te overschaduwen (voordat hij werd gediskwalificeerd, waar zijn irritatie over Israël vermoedelijk ook een rol bij speelde). Laat het gewoon gebeuren, en als Israël dan wint, so be it.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:26 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik geloof niet in de ‘Eurovisie zou niet politiek moeten zijn’ discussie want ik ben van mening dat het altijd al politiek is geweest, dat vind ik juist ook een interessant aspect, maar het stoort me wel mateloos dat we nu op voorhand al weten dat liedjes en acts zoals dit moeiteloos een top 10 positie kunnen halen zonder ook maar enige moeite. Dat haalt de lol er echt vanaf.
Helemaal mee eens, maar dan stel je ook wel ter discussie of Rusland dan nog mee zou mogen doenquote:Op donderdag 23 januari 2025 13:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is politiek, zeker, maar doe dan als EBU ook niet alsof dat niet zo is. En ga niet allerlei trucs uithalen om de uitslag helemaal te regisseren en te zorgen dat het niet politiek wordt. Ga niet de tekst van het Israëlische nummer helemaal censureren, laat ze lekker over de oorlog zingen want zo wordt het toch wel geïnterpreteerd, zelfs al zingen ze over sneeuwklokjes. Haal niet Oekraïne en Israël helemaal naar voren in de running order om zo weinig mogelijk televotes te halen. Slachtoffer niet een televotekanon als Joost Klein om Israël een beetje te overschaduwen (voordat hij werd gediskwalificeerd, waar zijn irritatie over Israël vermoedelijk ook een rol bij speelde). Laat het gewoon gebeuren, en als Israël dan wint, so be it.
De tactiek van Israël is "how can I make this about me". Behandel ze dan als ieder ander, dan kunnen ze die tactiek niet toepassen.
Ik ben er in principe niet voor natuurlijk, maar als tegenwicht tegen Israël zou het niet gek zijn. De stem van de Wilders-achterban wordt dan een beetje verdeeld. Hongarije ook terug, hoppa, gaan met die fascistische banaan!quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:48 schreef Nexum het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar dan stel je ook wel ter discussie of Rusland dan nog mee zou mogen doen
De keuzestress die dat zal opleveren.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:57 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ben er in principe niet voor natuurlijk, maar als tegenwicht tegen Israël zou het niet gek zijn. De stem van de Wilders-achterban wordt dan een beetje verdeeld. Hongarije ook terug, hoppa, gaan met die fascistische banaan!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |