abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214905467
Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een lange relatie met een moslim hebben gehad en hoe dit uiteindelijk is afgelopen?
Zelf heb ik een lange relatie gehad en heeft hij het uitgemaakt om vervolgens 2 maanden getrouwd te zijn met iemand van zijn eigen cultuur.
Ik kom graag in contact met jullie!
Liefs,
pi_214905503
Het is maar net hoe belangrijk de leer voor zo iemand is. Stel dat religie zo belangrijk voor hem zou zijn dat hij van je vraagy mee te werken? Zou je bereid zijn om een hoofddoek te dragen? Je vromer te kleden dan je gewend bent?
-nee-
  vrijdag 6 september 2024 @ 09:43:27 #3
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_214905579
Mijn zus heeft een lange relatie gehad met een moslim. Was een leuke, intelligente man die echt helemaal dol op haar was en haar practisch adoreerde. Hij had nog geen verblijfsvergunning en ik geloof dat hij een baantje (zwart dan neem ik aan) had als bezorger voor een shoarmatent (dit speelde zich 20 jaar geleden ofzo af, voor er zoiets was als Thuisbezorgd). Hij had in Bagdad gestudeerd en had daar gewerkt als ingenieur, dus het was best kut voor hem dat hij dat werk niet weer kon doen. Ik denk dat hij, doordat zijn situatie tamelijk uitzichtloos leek, zich extra vastklampte aan mijn zus en aan ons, als haar familie. Hij miste zijn eigen familie erg en genoot er zichtbaar van als hij bij familieaangelegenheden was. De eerste keer dat hij Sinterklaas met ons meevierde zal ik nooit vergeten, hij wist niet wat hem overkwam hahaha.
Uiteindelijk vond mijn zus de relatie te beklemmend worden, ik denk ook dat ze vanaf het begin al minder intens verliefd was dan hij. Ze heeft het toen uitgemaakt, na een jaar of 2 denk ik, ik weet nog dat ze dat heel moeilijk vond. Ik vraag me af hoe het nu met hem gaat. Ik weet dat hij directe familie in Engeland had, misschien is hij uiteindelijk daar naartoe verhuisd, en misschien heeft hij inmiddels zelf een gezin. Ik hoop het voor hem.

THE END
pi_214906171
Een huwelijk van slechts 2 maanden na een "lange relatie" zegt genoeg toch?
  vrijdag 6 september 2024 @ 11:06:28 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214906178
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 september 2024 11:04 schreef Socios het volgende:
Een huwelijk van slechts 2 maanden na een "lange relatie" zegt genoeg toch?
Het staat er beroerd. Er wordt bedoeld dat hij twee maanden na beëindiging van de relatie met TS trouwde met een ander.
The love you take is equal to the love you make.
pi_214906225
Er zijn moslims en er zijn moslims. Het is een breed spectrum, van zeer gematigd tot fundamenteel. Ik denk dat je met een aanduiding "moslim" weinig mee kunt. Zo zijn er genoeg moslimvrouwen die hun haren vrij in de wind laten wapperen tegenover volledig bedekte vrouwen en zijn er genoeg moslimmannen zonder baard die niet voorop lopen met hun "leer" en geen Joden lopen uit te kafferen.
pi_214907679
Ik heb zojuist een reactie geplaatst in een andere topic.

POL / Moslim-integratie binnen westerse landen

Omdat het met het onderwerp van dit topic te maken heeft, zal ik het even kort samenvatten. Ik vind het een irritatie dat bij bevolkingsgroepen die in meerderheid de islam aanhangen vaak een dubbele moraal heerst aangaande de omgang tussen mannen en vrouwen, wat er meestal op neerkomt dat de mannen wel volop mogen genieten van de vrijheden van de westerse cultuur maar dat ze de vrouwen die vrijheden ontzeggen.

In een land als Nederland komen relaties tussen een Nederlandse vrouw en een moslimman wel veel voor, maar komen relaties tussen een Nederlandse man en een moslimvrouw maar heel weinig voor.
pi_214907714
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 09:34 schreef verborgen123 het volgende:
heeft hij het uitgemaakt om vervolgens 2 maanden getrouwd te zijn met iemand van zijn eigen cultuur.
Ben je verbaasd?
pi_214907973
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2024 09:36 schreef Marsenal het volgende:
Het is maar net hoe belangrijk de leer voor zo iemand is. Stel dat religie zo belangrijk voor hem zou zijn dat hij van je vraagy mee te werken? Zou je bereid zijn om een hoofddoek te dragen? Je vromer te kleden dan je gewend bent?
Buiten de 'leer' kan het ook zijn dat iemand vanuit een bepaalde sub-cultuur afkomt en daarin nog steeds zeer geworteld is... met al zijn familie en veel bekenden die ook zich binnen deze cultuur bevinden.

Dat kan betekenen dat iemand die zelf nog steeds persoonlijk helemaal niet gelovig is, domweg wegens 'groepsdruk' en om te confomeren aan bepaalde verwachtingen van zijn/haar familie toch net doet alsof hij zeer 'streng' in die leer is, en opvolgt wat er van hem/haar verwacht wordt; om een conflict met de familie te vermijden.
Een partner buiten die 'community' is dan veelal absoluut onacceptabel

in veel gemeenschappen die zeer streng religieus zijn of iig waarin de religie ook een sterk bindende factor is, (moslims, maar evengoed bepaalde gereformeerden in de bible-belt, ik heb zelf vroeger ook daarin enige ervaring gehad onder hindoestanen) is dat veelal de praktijk
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_214908139
Nee, niet mijn ding... 😒
pi_214908398
Oehh jullie.

Dat woord mag niet gebruikt worden voor buitenlanders.
pi_214910091
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 15:59 schreef hoechst het volgende:
Oehh jullie.

Dat woord mag niet gebruikt worden voor buitenlanders.
Wetsartikel nummer?
pi_214912221
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 19:04 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Wetsartikel nummer?
Whahaha denk je dat ze daar iets van aan trekken😆😆😆
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')