Nu was ik net bij haar en ze vertelde me dat ze volgende week donderdag gaat stappen terwijl ze de volgende dag moet gaan werken (en dus om 7:30 op staan)! Ik liep op dat moment over van emotie & woede. Maar toch al mn emoties in bedwang gehouden en heb haar (rationeel) gevraagd of dat nu wel zo verstandig is omdat het een behoorlijke impact heeft (is niet de eerste keer, dus weet waar ik over spreek) en ze dan de komende weken oververmoeid is. Mn vriendin voelde zich toch enigszin aangevallen en de emoties liepen ook bij haar wat hoog op.
Bovendien is het zo dat ik er persoonlijk ook van baal; we hebben al enige tijd niet meer bij elkaar geslapen en dat mis ik, krijg nu ook het gevoel alsof ik op de tweede plaats sta! Voor de duidelijkheid, dit heb ik min of meer ook tegen haar zo gezegd.
Probleem is dat ze niet veel vriendinnen heeft waarmee ze kan gaan stappen en donderdag's eigenlijk de meest reele optie is.
Ik baal nu ontzettend! Mijn vriendin die al maanden oververmoeid is, die al geen tijden bij me heeft geslapen (mede daardoor hebben we al een maand geen seks meer gehad, maar dat is een bijeenkomstigheid) en krijg het gevoel alsof ik op de tweede plaats kom! Ik baal ervan dat ik dit tegen haar gezegd heb, maar sta er wel achter.
Wat is jullie mening? Ben ik nu egoistisch?
edit: hoe krijg ik het voor elkaar om ipv het woord verhaal "gevaal" te typen
[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 18-02-2003 21:51]
Het loopt ten einde, het komt me maar al te bekend voor. Het exacte scenario waarop een langdurige relatie uitgaat.
Maar ik kan het mis hebben hoor!
Ik begrijp ook wel dat ze toch wel weer eens iets leuks wil gaan doen. Verder is het juist als je slecht slaapt soms wel eens lekker om flink laat op te blijven, zodat je niet uren in bed wakker ligt, maar gewoon iets leuks doet. Ik weet niet of het per se iets met jou te maken heeft. Als ze echt niet meer wil proberen om naast jou te slapen dan vind ik dat wel een beetje vreemd.
Boos worden heeft in elk geval geen zin, denk ik.
quote:Ja, dit was precies het gevoel wat ik erbij had
Op dinsdag 18 februari 2003 21:53 schreef 303 het volgende:
Inderdaad... can't agree more.Het loopt ten einde, het komt me maar al te bekend voor. Het exacte scenario waarop een langdurige relatie uitgaat.
Maar ik kan het mis hebben hoor!
Maar goed, we kunnen het mis hebben.
Het probleem is niet dat ze een avondje met haar vriendinnen weg wil hoor... Het probleem is meer die hele tijd zonder jou, niet samen willen slapen (daar zo te lezen te moe voor is), niet willen vrijen....dat is een eng scenario wat echt lijkt op "einde belangstelling"
En nee, ik vind je niet egoisitisch. Als jij je zo voelt dan heeft dat een reden en moeten jullie daar over praten.
quote:Als je echt last hebt van slaapproblemen kan dat ook wel eens lastig zijn, vooral omdat je gewoon weet dat je de ander uit z'n slaap houdt.
Op dinsdag 18 februari 2003 21:57 schreef Isabeau het volgende:Het probleem is meer die hele tijd zonder jou, niet samen willen slapen (daar zo te lezen te moe voor is), niet willen vrijen....dat is een eng scenario wat echt lijkt op "einde belangstelling"
Heeft ze je het idee gegeven dat je mee zou mogen(stappen dus)?
Waarom slaapt ze slecht, vertelt ze een reden?
Zie je aan haar dat ze moe is?
beetje om het idee te krijgen hoeveel interesse ze in je toont de laatste tijd. Een maand geen sex is idd een beetje eng.
En nee, je bent niet onredelijk
Waarom slaapt ze slecht, vertelt ze een reden?
-> Ze heeft een zwakke blaas en moet regelmatig 's-nachts naar de wc, alleen dat heeft ze al een behoorlijke poos. Ze heeft de laatste tijd het één en ander aan haar hoofd gehad waardoor ze nog minder sliep.
Zie je aan haar dat ze moe is?
-> Ja. Ik zie & merk het ook.
beetje om het idee te krijgen hoeveel interesse ze in je toont de laatste tijd. Een maand geen sex is idd een beetje eng.
-> Seks is meer een samenloop van omstandigheden, haar maandelijkse periode (en helaas betekent dat voor ons iedere keer 2 weken geen seks), daarvoor hadden we wat onenigheid en afgelopen week is het er niet van gekomen.
Ik weet dat ze van me houdt, dat is duidelijk (en ook geen discussie over mogelijk), wel is het misschien zo dat 'houden van' niet genoeg is.....
En nee, je bent niet onredelijk
-> Thanks iedereen voor de snelle reacties, ik voel me alleen zo klote en ik voel me schuldig ook nog eens.
quote:Ze heeft helaas weinig vriendinnen en mist dat ook heel erg Daar hebben we het ook regelmatig over. Dit komt omdat ze erg onzeker en terughoudend is. Waar ze overigens (mijn inziens) geen reden voor heeft omdat het een super mooie meid is (wat ik ook regelmatig tegen haar zeg), alleen zij ziet dat anders......
Op dinsdag 18 februari 2003 21:49 schreef sundae het volgende:
Ben het wel met Isabeau eens..
Maar het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn, dat ze er gewoon even uit wil, even iets leuks wil doen, stappen dus. (Ik kan me dat heel goed voorstellen)
Praat er gewoon met haar over (op een normale toon) en leg uit wat je precies vervelend vindt en waarom. Zij is de enige die je duidelijkheid kan geven...
Ze heeft dus de behoefte om te stappen, wat ik ook goed snap, maar ik kan het niet hebben als dat op een donderdag is waardoor ze minimaal een week oververmoeid is (en dat is geen grapje).
En stel haar eens voor naar de huisarts te gaan ivm de blaasproblemen (een zwakke blaas bestaat eigenlijk niet...een onderliggende oorzaak is veel waarschijnlijker)
quote:Probleem is dat ze heel moeilijk over haarzelf kan praten. We hebben het toenstraks diverse keren erover gehad en daarmee is de kous af (bij haar dan). Heb geprobeerd het onderwerp opnieuw aan te snijden, alleen er is geen discussie. Zij luistert naar me en thats it. Enige wat ze dan zegt is dat ze weet hoe ik erover denk, alleen dat zij al een keuze heeft gemaakt.
Op dinsdag 18 februari 2003 22:19 schreef Isabeau het volgende:
Ga nou eens in alle rust met haar praten ipv met ons![]()
Zeg haar hoeveel je van haar houdt, leg haar het probleem voor etc.En stel haar eens voor naar de huisarts te gaan ivm de blaasproblemen (een zwakke blaas bestaat eigenlijk niet...een onderliggende oorzaak is veel waarschijnlijker)
En over haar blaas; het is helaas waar, 4 keer op een nacht naar wc is normaal bij haar. Is al diverse keren naar de dokter geweest, alleen niets geholpen. Ik waardeer jullie mening echt super en ben blij dat ik er nu even met iemand over kan praten, alleen haar slaap problemen is geen discussie over mogelijk (en is ook geen grapje oid).
Hoe zou ik volgens jou het gesprek moeten aanpakken?
quote:Ik geloof dat je daar al de hele waarheid zegt
Op dinsdag 18 februari 2003 22:12 schreef djaydoubleyou het volgende:Ik weet dat ze van me houdt, dat is duidelijk (en ook geen discussie over mogelijk), wel is het misschien zo dat 'houden van' niet genoeg is.....
Even voor de statistieken hoe oud is ze?
Verder vraag ik me af waarom het zo nodig op donderdag avond?
Ookal had ze maar 1 vriendin, dan kan die toch rekening houden met haar vriendin en gewoon op een normale vrijdag of zaterdag avond gaan stappen?? Echte vrienden hebben dat best over voor je.
quote:DUH!
Op dinsdag 18 februari 2003 22:45 schreef matando het volgende:
Verder vraag ik me af waarom het zo nodig op donderdag avond?
quote:Meestal betreft het hier een zelf ontwikkelde gewoonte die je ook weer zou kunnen afleren. Best moeilijk, dat wel....maar het proberen waard. Als ze hier al maanden mee loopt dan zie ik niet in hoe het de komende maanden gaat verbeteren. Kan nooit goed zijn voor de relatie. Niet met elkaar kunnen praten over dit soort zaken is ook niet goed voor een relatie. Ik neem aan dat jullie alletwee bij elkaar willen blijven, zij dus ook bij jou. Dan zal ze toch een keer moeten praten en niet alleen aanhoren
Op dinsdag 18 februari 2003 22:26 schreef djaydoubleyou het volgende:En over haar blaas; het is helaas waar, 4 keer op een nacht naar wc is normaal bij haar. Is al diverse keren naar de dokter geweest, alleen niets geholpen. Ik waardeer jullie mening echt super en ben blij dat ik er nu even met iemand over kan praten, alleen haar slaap problemen is geen discussie over mogelijk (en is ook geen grapje oid).
Hoe zou ik volgens jou het gesprek moeten aanpakken?
quote:Bedankt voor jullie reacties. En ja Frenkie je hebt gelijk, donderdag is één van de leukere stapavonden, tevens is het zo dat haar vriendin alleen donderdags kan (maar dat is een andere discussie).
Op dinsdag 18 februari 2003 22:48 schreef Frenkie het volgende:[..]
DUH!
Donderdag is de leukste avond van de week!
En voor de statistieken (& matando); mijn vriendin is 23.
Als jullie gaaan stappen is ze waarschijnlijk achter af kapot en kunnen jullie naast elkaar in slaap vallen en wakker worden.
AM
PS: je bezorgtheid zegt alleen maar iets over je liefde voor haar...
quote:Jij moet je schuldig voelen??? nee dacht ik niet, je bent gewoon bezorgd en je mist haar, da's toch niks mis mee? het is gewoon ronduit kut dat ze wel gaat stappen, maar daar zal ze zelf achterkomen als ze weer een dip krijgt en weer terugvalt qua slaap/humeur/sex....
Op dinsdag 18 februari 2003 22:12 schreef djaydoubleyou het volgende:
ik voel me schuldig ook nog eens.
dat je bezorgd bent is doodnormaal, maar schuldig voelen lijkt me hier niet echt tactisch...
Probeer (hoe moeilijk het ook is) haar wel even de tijd en rust te geven waar ze nu klaarblijkelijk behoefte aan heeft. Hoe meer je achter haar aan gaat nu, belt, smsjes stuurt ´in de hoop dat ze je niet vergeet´, hoe verder je haar van je af duwt.
Trust me, als jullie bij elkaar horen komt zij vanzelf ook tot die conclusie, gaat ze je missen en neemt ze vanzelf contact met je op. Geef haar rust. Daar vraagt ze om. Daarom noemt ze het ook ´tijdelijk´ uitmaken.
Studeren oke, als het feesten maar niet onder mijn studie leidt
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 20:39 schreef djaydoubleyou het volgende:
Thanks iedereen nog maals voor jullie reacties, het heeft me gister erg veel geholpen. Helaas was dit schijnbaar de druppel en heeft ze het dus 'tijdelijk' uitgemaakt.
2 dagen daarna had ze een ander, en op die jongen was ze al 2 maanden verliefd of zo, maar het was niet nodig om dat tegen mij te vertellen, nee, tegen mij ging ze zeggen dat ze twijfelde en dat dat aan MIJ lag...jaja...
Goed ik zeg niet dat dit bij jou ook het geval is, maar de symptomen die jij daar beschrijft waren exact gelijk aan die in mijn relatie...sorry man, maar ik denk niet dat het nog goedkomt na die pauze van jullie...
quote:no offence, maar hoe maak je het 'tijdelijk' uit?
Op woensdag 19 februari 2003 20:39 schreef djaydoubleyou het volgende:
Thanks iedereen nog maals voor jullie reacties, het heeft me gister erg veel geholpen. Helaas was dit schijnbaar de druppel en heeft ze het dus 'tijdelijk' uitgemaakt.
ALs ze in de 'tijdelijk' een andere gozer heeft gehad hoef je der toch niet meer...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |