abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214899063
quote:
’Ik zet in op terugkeer in plaats van gesubsidieerde opvang’

Asielminister Faber stopt met financieren opvang uitgeprocedeerden
Onze parlementaire redactie

3 uur geledenin Binnenland

Den Haag - De financiering van de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers wordt per 2025 stopgezet. Dat meldt minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie, PVV) na overleg met betrokken gemeenten. Er kwam in juli kritiek op het kabinetsplan, onder meer omdat de financiering al zo snel wordt gestopt. Maar Faber houdt voet bij stuk: „Ik zet in op terugkeer in plaats van gesubsidieerde opvang.”

Minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie)
© ANP

Minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie)

Het stopzetten van de rijksbijdrage van 15 miljoen euro aan de Landelijke Vreemdelingenvoorzieningen is opgenomen in het hoofdlijnenakkoord van het kabinet. Daarop kwam vrijwel direct kritiek van de gemeente Amsterdam – waar plek is om zo’n 500 van zulke uitgeprocedeerde asielzoekers op te vangen.

Amsterdam
De Amsterdamse wethouder Rutger Groot Wassink (GL) kondigde in juli aan in ieder geval volgend jaar nog door te zullen gaan met de opvang en begeleiding van deze groep uitgeprocedeerde migranten. Amsterdam vindt de opvang ’heel belangrijk’ en trekt er zelf daarom extra geld voor uit. De 500 opvangplekken voor uitgeprocedeerde asielzoekers in de hoofdstad kosten jaarlijks miljoenen euro’s, waarvan naar schatting zo’n 9 miljoen euro van het Rijk komt.

In totaal doen vijf gemeenten in Nederland sinds 2019 mee aan de proef Landelijke Vreemdelingenvoorzieningen (LVV) – zoals de opvolger van de vroegere bed-bad-broodregeling heet. Naast Amsterdam gaat het om Eindhoven, Groningen, Rotterdam en Utrecht. Migranten die geen recht hebben om in Nederland te blijven worden in die vijf steden opgevangen in afwachting van hun terugkeer naar land van herkomst, migratie naar een ander land of toch nog een verblijfsvergunning in Nederland.

Faber laat vandaag weten dat ze na overleg met de vijf gemeenten besluit om de Rijksbijdrage ’voor onderdak aan mensen die al lang hadden moeten vertrekken’ per 1 januari te beëindigen.
https://www.telegraaf.nl/(...)ng-uitgeprocedeerden

Per 1 januari 2025 dus geen opvang uitgeprocedeerde asielzoekers meer, tenminste betaald vanuit het Rijk.

Ik verwacht dat gemeenten veelal toch zullen doorgaan met opvang om humanitaire redenen, maar het gaat om ettelijke miljoenen aan kosten, dus waren halen de gemeenten die dit blijven financieren deze miljoenen dan vandaan? Waar blijven die uitgeprocedeerde mensen als zij in de winter toch op straat komen te staan? De illegaliteit in met alle ellende van dien?

Dit is best wel een groot aankomend probleem voor de betrokken gemeenten en vanzelfsprekend nog meer voor de uitgeprocedeerde asielzoekers in kwestie.

Voor alle mensen die eens de zaak willen bekijken vanuit het perspectief van uitgeprocedeerde asielzoekers

http://wijzijnhier.org/who-we-are/
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 5 september 2024 @ 13:56:34 #2
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214899068
Waar komt toch dat idee vandaan dat als mensen niet terug zouden kunnen naar hun thuisland, dat ze dan per se in Nederland moeten blijven?
pi_214899071
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:52 schreef Harvest89 het volgende: [..] Omdat het in hun thuisland vast nog kutter is vanwege allerlei redenen. En nu worden ze buitengesloten, mogen ze niet werken, iets van een bestaan bouwen. Ik weet niet wat jij doet, maar als ik toch al vogelvrij ben dan ga ik stelen, roven, kraken, etc.
Prima, dan zetten we je in de gevangenis op 9m2. Kijken hoe lang je dat gezellig vind
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214899072
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
En nu worden ze buitengesloten, mogen ze niet werken, iets van een bestaan bouwen. Ik weet niet wat jij doet, maar als ik toch al vogelvrij ben dan ga ik stelen, roven, kraken, etc.
Ik ga altijd gewoon netjes naar huis wanneer mijn visa verloopt.
pi_214899077
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar worden er dan ook extra afspraken gemaakt met landen die hun mensen nu niet terug nemen? Want dat lees ik niet.

Nu dump je dit probleem gewoon op de stoep van het Leger des Heils en andere daklozen.
En zelfs dat is al een vooruitgang want dan hebben ze in ieder geval geen voorkeursbehandeling meer op onze eigen daklozen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214899093
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Komt de ware aard toch even naar boven.
De ware aard van zowat ieder mens zul je bedoelen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214899094
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waar komt toch dat idee vandaan dat als mensen niet terug zouden kunnen naar hun thuisland, dat ze dan per se in Nederland moeten blijven?
Precies dit.

Je kan niet naar je thuisland, en je mag niet in Nederland blijven. Dan zijn er nog zo'n 190 andere landen waar je een poging kunt wagen. Je hoeft hier niet te zijn en we willen je hier niet hebben. Wegwezen.
pi_214899097
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Prima, dan zetten we je in de gevangenis op 9m2. Kijken hoe lang je dat gezellig vind
Dat is nog beter dan niets. Elke dag eten, verzorgen, sporten, in bed slapen.
En dat kost allemaal niets zeker. :')
  donderdag 5 september 2024 @ 14:01:23 #9
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_214899101
Succes met uitzetten. Het thuisland wil ze ook niet. Die zijn juist blij dat ze van het zooitje ongeregeld af zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 5 september 2024 @ 14:01:35 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214899104
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Misschien is het in Duitsland, Frankrijk of België minder kut, trekken ze daarheen en is het ons probleem niet meer.
Dat is EU en dus nog steeds ons probleem.
pi_214899115
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Weet je wat nog frappanter is? Dat men het oké vind dat mensen hier doelbewust naar toe komen om financieel beter te worden, Nederland terecht zegt “je mag hier niet blijven”, en andere mensen het dan volkomen normaal vinden dat de parasieten criminele activiteiten gaan vertonen want tja “het is thuis vast kutter dan hier”.

Dat is gewoon hersengymnastiek van de bovenste plank, om dat normaal te vinden. Zijn vaak ook de geweldsverheerlijkende types die geen enkel probleem hebben om Nederland bezet te zien worden door dit soort crimineel uitvreterstuig.
pi_214899119
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Precies dit.

Je kan niet naar je thuisland, en je mag niet in Nederland blijven. Dan zijn er nog zo'n 190 andere landen waar je een poging kunt wagen. Je hoeft hier niet te zijn en we willen je hier niet hebben. Wegwezen.
En waarom moeten ze dan wel naar Duitsland, om maar die vraag te stellen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 5 september 2024 @ 14:04:05 #13
3542 Gia
User under construction
pi_214899125
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Oppakken, in kampen zetten en laten werken voor hun onderdak en eten. Of de keuze geven te vertrekken naar elders.
pi_214899135
quote:

[..]
Helemaal prima, illegaliteit strafbaar maken en ze opsluiten totdat ze naar land van herkomst gaan of besluiten ergens anders hun geluk te beproeven.

Ons niet meer bellen, en oh ja, vertel de thuisblijvers vooral dat Nederland zo’n kutland is dat illegalen vastzet en niks geeft, zet het desnoods op een flyer, zeg het voort zeg het voort.

Eens kijken hoe snel de illegaal genezen is van zijn uitvretersgedrag als hij dag in dag uit achter de tralies zit.
pi_214899137
quote:

[..]
Ik denk dat 90% dat geen jaar volhoudt, helemaal niet als ze weten dat het permanent is. Dan vertrek je gewoon.

En ja dat kost geld, dit gaat niet om geld maar om leefbaarheid van het land en ik denk dat het ons opde lange termijn geld bespaard. een investering in de toekomst dus.
  donderdag 5 september 2024 @ 14:05:45 #16
3542 Gia
User under construction
pi_214899149
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Moeten ze niet, maar kunnen ze proberen. Of naar een ander land. Maar niet hier.
pi_214899150
quote:

[..]
Omdat ze daar aldus “DE HEILIGE EU VOORSCHRIFTEN WAARAAN NIET GETOORN MAG WORDEN” ze een nieuwe asiel poging mogen doen. Veel succes ermee :W

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2024 14:06:06 ]
pi_214899152
quote:

[..]
Ik heb het helemaal niet over duitsland.

het kan mij ook helemaal niet schelen waar ze heen gaan zo lang het maar niet Nederland is.
pi_214899156
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het kabinet doet wel degelijk wat. Die stopt met het faciliteren. Een aantal mensen zal dan eieren voor hun geld kiezen en vertrekken. Dus is beleid van lange adem en we moeten eerst de puinhoop van de afgelopen 30 jaar opruimen.

Dus ja, dat zal in het begin wat frictie geven maar het heeft tijd nodig voor men beseft dat ze in Nederland echt niet geholpen gaan worden.
Goedgelovig.
pi_214899159
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik denk dat 90% dat geen jaar volhoudt, helemaal niet als ze weten dat het permanent is. Dan vertrek je gewoon.

En ja dat kost geld, dit gaat niet om geld maar om leefbaarheid van het land en ik denk dat het ons opde lange termijn geld bespaard. een investering in de toekomst dus.
Ik weet wel zeker dat als je Nederland maximaal onaantrekkelijk maakt het op den duur veel meer loont dan gratis alles geven aan mensen waarvan het zonder twijfel vaststaat dat ze hier niet mogen blijven.
  donderdag 5 september 2024 @ 14:07:14 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214899160
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:04 schreef Gia het volgende:
in kampen zetten
Oh boy
  donderdag 5 september 2024 @ 14:09:06 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_214899172
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 12:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat een rare opmerking. En GroenLinks wil eigenlijk dat er een klimaatprobleem blijft bestaan, de PvdD wil dierenleed niet uit de wereld helpen en de SP wil niets aan sociale ongelijkheid doen. Want hé, anders zouden ze hun bestaansrecht kwijtraken.

De PVV zit voor het eerst in een regering en moet bovendien compromissen sluiten. Dat daadwerkelijk beleid een verwaterde versie is van partijprogramma's, is in Nederland praktisch onvermijdelijk.
Dus het is raar om te zeggen dat een immigratieprobleem de bestaansreden van de PVV is, maar de asielindustrie een verdienmodel noemen is volkomen legitiem?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_214899180
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Goedgelovig.
Misschien. Maar in ieder geval verstandig genoeg om te zien dat het anders moet dan de afgelopen 30 jaar. Dus ja, dan wil ik best wat proberen ipv alleen maar jammeren dat dingen niet kunnen, niet werken, niet mogen, te duur zijn of weet ik veel wat voor kutsmoesje er nu weer opgeworpen wordt om maar niet in actie te hoeven komen.,
  donderdag 5 september 2024 @ 14:09:46 #24
3542 Gia
User under construction
pi_214899183
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Oh boy
Speciale opvanglocaties met hekken eromheen, als vervanging voor een plek in de gevangenis. Gevangenis is i.m.o. ook opvang. Ze mogen vastgehouden worden en werken voor hun kostje of ervoor kiezen te vertrekken naar elders.
pi_214899198
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik weet wel zeker dat als je Nederland maximaal onaantrekkelijk maakt het op den duur veel meer loont dan gratis alles geven aan mensen waarvan het zonder twijfel vaststaat dat ze hier niet mogen blijven.
Dat kan een kind nog beredeneren inderdaad. Het is dan ook puur onwil en men wringt zich in de vreemdste bochten en komt met de meest vergezochte excuses om dit probleem in stand te houden.

Waarom vraag je je af, wie is er nou gebaat bij dit beleid? Echt helemaal niemand behalve de mensen die er bakken met geld aan verdienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')