Moonversion | dinsdag 3 september 2024 @ 14:50 |
Ik zit net op een bankje te wachten en kreeg de volgende conversatie mee van iemand die zijn vriend beldeIk ging er vanuit dat het over de auto theorie ging, daar wilde ik wat meer over weten dus toen vond ik dit op de cbr site https://www.cbr.nl/nl/rij(...)-theorie-examen-auto Bij gevaarherkenning mag je ongeveer de helft van de vragen fout hebben? Was dit examen altijd al zo simpel? In mijn beleving kreeg je 50 vragen en mocht je er totaal 3 of 5 fout hebben | |
junkiesietze | dinsdag 3 september 2024 @ 15:08 |
Theorie is paar jaar geleden helemaal op de schop gegaan ja. autotheorie heeft ook open vragen nu dacht ik toch? | |
Vvdjemoeder | dinsdag 3 september 2024 @ 15:14 |
Gewoon zonder rijden. | |
kwiwi | dinsdag 3 september 2024 @ 16:19 |
Dit is ook hoe ik me mijn examen herinner. Gevaarherkenning lijkt me overigens best een cruciaal onderdeel van autorijden. | |
Prego | dinsdag 3 september 2024 @ 17:21 |
Ok Hamid, puik taalgebruik van je kennissen ![]() | |
gers | dinsdag 3 september 2024 @ 17:32 |
Precies rijbewijs is niet nodig zolang je geen commerciele handelingen verricht. Right to travel ![]() | |
Doug-Heffernan | dinsdag 3 september 2024 @ 17:40 |
dagboek topic | |
Astrid23 | dinsdag 3 september 2024 @ 17:46 |
Ik heb hem toevallig laatst weer moeten doen en mijn ervaring was dat de oefenexamens vele malen moeilijker waren dan het daadwerkelijke examen. Had geloof ik 3 fout op gevarenherkenning en verder 0 fout. | |
CarbonC | dinsdag 3 september 2024 @ 17:49 |
Niet 70 vragen op je theorie-examen gehad hebben ![]() | |
DerekB | dinsdag 3 september 2024 @ 17:56 |
Kut marokkaantjes herken je overal. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 september 2024 @ 18:04 |
Had gevaarherkenning waar je inderdaad wat fouten mocht hebben. Dan het theoriegedeelte daar mocht je er maar 5 fout hebben en waren een hele serie aan vragen. Snap niet waar jij je druk om maakt, want als ik die nu weer moest maken zou ik gewoon keihard falen. ![]() | |
hoechst | dinsdag 3 september 2024 @ 21:47 |
Vroeger was het anders | |
stokj | woensdag 4 september 2024 @ 00:37 |
Dat is de 'nieuwe stijl'.... Toen ik voor mijn theorieexamen ging toen was er een vrouw van in de 50 die voor de 43e keer haar theorie probeerde te halen. En warempel was het die dag gelukt... Ik weet niet meer hoeveel fout je vroeger mocht hebben. Op die 50 of 60 vragen niet meer dan 7 ofzo. Zou ik moeten opzoeken weer op mijn theoriebriefje. Maar sommige vinden de nieuwe stijl lastiger omdat de vragen 'moeilijker' zijn door de categorisering. Aan de andere kant: CBR moet ook geld verdienen met die examens ![]() | |
CarbonC | woensdag 4 september 2024 @ 08:49 |
Ondertussen krijgen expats naast de 30% ruling ook nog eens zo een rijbewijs, vaak zonder ooit gereden te hebben.![]() | |
Sleeping_Dogs | woensdag 4 september 2024 @ 11:31 |
Met dank aan... Ah, alweer een vvd'r. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 4 september 2024 @ 11:33 |
Lang leve de VVD | |
Nattekat | woensdag 4 september 2024 @ 11:34 |
Toen ik examen deed, had ik echt een pleurishekel aan gevaarherkenning. Je kan zo'n complex onderwerp niet af doen met 3 mogelijke opties, dat gaat helemaal nergens over. De marge was toen volgens mij al best ruim. Niet zo extreem als wat ik hier lees, maar je mocht wel wat fouten maken. | |
IJsdraakje | woensdag 4 september 2024 @ 11:42 |
Gevaarherkenning is volgens mij al sinds de introductie ervan dat je net niet de helft fout mag hebben. In 2011 was dat in ieder geval wel al het geval. ![]() Kennis/inzicht was toen nog wel één onderdeel, daar waren ze inderdaad veel strenger op. Op zich, uit testoogpunt, geen verkeerd iets om te splitsen, aangezien kennis domweg uit je hoofd leren is en inzicht toch echt moet groeien door te oefenen. Kan me voorstellen dat het voor een instructeur nuttig is om te weten op welk vlak de lesser wat achterloopt. | |
FlippingCoin | woensdag 18 september 2024 @ 10:14 |
VVD zit er niet voor de Nederlander |