Ik zag dat van deze site nog geen topic was;
https://www.peterrdevries.nl/case-not-closed/
Elke week wordt daar aandacht besteed aan een niet opgeloste zaak ^O^

Op 13 juli 1990, deze zomer precies 34 jaar geleden, verdween de 19-jarige Angelique Hendrix uit Stein. Ze vertrok rond het middaguur op haar groene damesfiets, maar kwam nooit aan bij haar vriendin in Elsloo. Angelique was een sociale en energieke jonge vrouw, die ondanks een moeilijke jeugd altijd klaarstond voor anderen. Haar verdwijning blijft een raadsel, en de pijn voor haar familie is nog steeds voelbaar.
Het verhaal werd nog schrijnender toen haar vriendin Mirjam Verboort, zes jaar later, ook verdween en vermoord werd teruggevonden. De politie vermoedt dat er een misdrijf in het spel is, maar concrete aanwijzingen ontbreken nog steeds.

Hoe staat het er nu voor?
Na de verdwijning van Angelique werden diverse onderzoeken gestart, maar zonder succes. De politie heeft geen verdachten kunnen identificeren en er zijn geen concrete aanknopingspunten gevonden. Louis heeft drie jaar geleden nog een oproep gedaan op sociale media, maar ook dat heeft niet geleid tot nieuwe informatie.

Familie
Louis is de laatste die Angelique heeft gezien en weet al ruim dertig jaar niet waar zijn zus is en wat er met haar is gebeurd. Hij kan niet begrijpen dat iemand zijn lieve zus iets heeft aangedaan. De moeder van Louis en Angelique is helaas al overleden, maar Louis hoopt dat hij meer duidelijkheid kan krijgen over de verdwijning van zijn zus voordat zijn vader, die stervende is, overlijdt.

Vriendin
Het verhaal werd nog schrijnender toen haar vriendin Mirjam Verboort, zes jaar later, ook verdween en vermoord werd teruggevonden. De politie vermoedt dat er een misdrijf in het spel is, maar concrete aanwijzingen ontbreken nog steeds.
Angelique-Hendrix@1x.webp

Bericht 4% gewijzigd door Blues op 03-09-2024 11:31:35
Beetje zelfde regio en tijd als Tanja Groen.
Dit is ook bijna zeker de vriend als je het verhaal zo leest ;(

Coldcase:
Mieke Gulien
Vermist
23 september 1989
Weesp – Noord-Holland

Mieke-Harmina-Gulien@1x.webp

Wat is er gebeurd?
De 27-jarige Mieke Harmina Gulien uit Weesp is op 12 oktober 1989 als vermist opgegeven door haar ouders. Mieke was vijf maanden zwanger en sinds 23 september hadden haar ouders niets meer van haar vernomen. Peter, de vriend van Mieke, had voor haar een afspraak voor een zwangerschapscontrole gemaakt en Mieke zou haar zus laten weten hoe het was gegaan. De familie werd steeds ongeruster toen zij niets hoorden. Volgens Peter hadden Mieke en hij ruzie gehad en is zij met al haar spullen, waaronder veel sieraden, vertrokken. Later bleek dat er geen afspraak voor Mieke in het ziekenhuis gepland stond.

Meer details ook over Peter, de vriend:
https://www.coldcasezaken.nl/mieke-gulien

Crimesite:
Verslaggever Silvan Schoonhoven spoorde de ex van Mieke op.

Hij heet Peter W. en hij heeft een flink strafblad: zware mishandeling, drugs en wapenbezit. Vlak na de verdwijning van Mieke legde hij - in de ogen van de familie Guliën - bedenkelijke verklaringen af. Mieke zou bedreigd worden en met medeneming van haar juwelen zijn vertrokken terwijl W. zelf in het buitenland zou zijn. Haar familie achtte dat onwaarschijnlijk; Mieke was dolblij dat ze in verwachting was en ze was gek op Peter. Zijn naam stond getatoeëerd op haar enkel en haar bovenarm. Met haar zus had ze bijna dagelijks contact.

Schoonhoven vond W., die inmiddels een andere voornaam heeft aangenomen, in Almere waar hij samenwoont met een Bulgaarse die een massagesalon runt. Samen met de 80-jarige tante van Mieke belt hij aan. 'Ik heb Peter heel vaak brieven gestuurd om uitleg', zegt tante Greetje Stolk. 'Maar heb daar nooit iets op gehoord. Bang om hem te ontmoeten ben ik niet. Ik ben maar een oude vrouw, wat zal hij mij nou doen?'

Aanvankelijk is W. boos dat de vrouw die hem in de media wel vaker heeft beschuldigd, nu onaangekondigd voor zijn neus staat. Eerder vermeed hij het op de zaak in te gaan, maar tegenover Stolk barst hij los in een vier uur durende spraakwaterval om uit te leggen dat Mieke voor hem een afgesloten hoofdstuk is. Peter benadrukt dat hij niets met de hele zaak te maken heeft. Hij wás er namelijk helemaal niet toen zijn vriendin verdween van hun woonboot, hij zat in het buitenland. Welk buitenland en wat hij daar deed, dat weigert hij te zeggen

W. is voor justitie geen verdachte. 'Het onderzoek is vorig jaar afgesloten zonder dat nieuwe feiten naar boven zijn gekomen. Pas als daar sprake van is, kan de zaak eventueel worden heropend', aldus het Openbaar Ministerie. Zo blijft de zaak van Mieke Guliën een mysterie
Als ik dit zo lees, is de politie dan niet door gaan zoeken naar welk 'buitenland' hij is gegaan?

Bericht 17% gewijzigd door Blues op 24-09-2024 10:52:05
FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie
That's hot.
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:43 schreef Blues het volgende:
Dit is ook bijna zeker de vriend als je het verhaal zo leest ;(

Coldcase:
Mieke Gulien
Vermist
23 september 1989
Weesp – Noord-Holland

[ afbeelding ]
[..]

Meer details ook over Peter, de vriend:
https://www.coldcasezaken.nl/mieke-gulien

Crimesite:
[..]
Als ik dit zo lees, is de politie dan niet door gaan zoeken naar welk 'buitenland' hij is gegaan?

Wat een vaag verhaal. Dit lijkt echt vanuit alle kanten richting haar man te wijzen. Ik vind het heel bizar dat de politie niet verder zoekt of het ‘opgeeft’, want zo lijkt het nu. Als je dit zo leest, voelt het helemaal niet aan als een cold case, :').

[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?

0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 10:59 schreef Blues het volgende:
Ik zag dat van deze site nog geen topic was;
Elke week wordt daar aandacht besteed aan een niet opgeloste zaak ^O^
[..]
[ afbeelding ]
https://www.peterrdevries.nl/coldcase-angelique-hendrix/

Over bovenstaande zaak uit de OP:

Gevonden schedel van vermiste Limburgse na 34 jaar geïdentificeerd

Een 18-jarige vrouw uit het Limburgse dorp Stein die 34 jaar geleden vermist raakte, blijkt niet meer in leven. Haar schedel werd een jaar na haar vermissing gevonden en onlangs was er een DNA-match. Dat is bekendgemaakt door de politie.

De politie gaat uit van een misdrijf. Interpol, justitie en de politie loven een beloning van 30.000 euro uit voor de tip die leidt tot de oplossing van de zaak.

Verdwenen op de fiets
De vrouw, Angelique Hendrix, ging op 13 juli 1990 fietsen met haar broertje achterop. Op een gegeven moment stopte ze en stuurde ze haar broertje terug naar huis. Ze zei dat ze haar eigen weg wilde vervolgen. Daarna is ze nooit meer gezien.

Op 20 mei 1991 werd een schedel gevonden in Maasmechelen net over de Belgische grens bij Stein. In die tijd werd er in België nog nauwelijks DNA-onderzoek gedaan.

Voor het eerst
Later werd het DNA-profiel van de schedel toegevoegd aan de internationale databank I-Familia, van Interpol. Daarin worden DNA-gegevens verzameld van familieleden van vermiste personen. Dat leverde een match op met de vrouw uit Stein.

Aanvullend onderzoek in zowel Nederland als België heeft uitgewezen dat het 100 procent zeker is dat het om Angelique Hendrix gaat, meldt de politie. Het is voor het eerst dat een in Nederland vermiste persoon is gevonden op deze manier.
Bron: https://nos.nl/artikel/25(...)jaar-geidentificeerd
ootjekatootje
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:54 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
https://www.peterrdevries.nl/coldcase-angelique-hendrix/

Over bovenstaande zaak uit de OP:
[..]
Bron: https://nos.nl/artikel/25(...)jaar-geidentificeerd
Bijna tegelijk gepost, wat een verhaal weer. Ze is heel dicht in de buurt van haar ouderlijke woning gevonden begreep ik.

Ik kreeg bij deze twee vrouwen altijd een gouden ei gevoel, naar het Boek van Tim Krabbé.

De politie gaat nu uit van een dader.
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 15:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Bijna tegelijk gepost, wat een verhaal weer. Ze is heel dicht in de buurt van haar ouderlijke woning gevonden begreep ik.

Ik kreeg bij deze twee vrouwen altijd een gouden ei gevoel, naar het Boek van Tim Krabbé.

De politie gaat nu uit van een dader.
Binnen het jaar gevonden, afstand Stein - Maasmechelen is tien minuten rijden. Opmerkelijk dat er geen link met haar gelegd is.
ootjekatootje
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 18:28 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Binnen het jaar gevonden, afstand Stein - Maasmechelen is tien minuten rijden. Opmerkelijk dat er geen link met haar gelegd is.
Recherche en politie waren in die jaren al een puinhoop in België (Detroux oa), laat staan dat men de moeite nam om over de grenzen te gaan kijken of overleg te plegen. In Limburg waren die jaren 90 ook niet de beste van het korps Limburg…

Gelukkig boeken de huidige teams goede resultaten, net als Maria uit Putten.

Dit blijft een interessante zaak.
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 20:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Recherche en politie waren in die jaren al een puinhoop in België (Detroux oa), laat staan dat men de moeite nam om over de grenzen te gaan kijken of overleg te plegen. In Limburg waren die jaren 90 ook niet de beste van het korps Limburg…

Gelukkig boeken de huidige teams goede resultaten, net als Maria uit Putten.

Dit blijft een interessante zaak.
Dat is misschien wel waar maar de vondst zal toch ook de Nederlandse kranten gehaald hebben. Het is niet zo dat het op 100 km afstand gevonden is of 10 jaar later.
ootjekatootje
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:23 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Dat is misschien wel waar maar de vondst zal toch ook de Nederlandse kranten gehaald hebben. Het is niet zo dat het op 100 km afstand gevonden is of 10 jaar later.
Zou je verwachten, vorige maand kwam deze zaak pas groot in het nieuws in Nederland:
https://www.hln.be/dilsen(...)r-vermoord~a0e16846/
Was ook net over de grens.

Ik weet niet hoe die schedel in het nieuws kwam toen in België en Nederland. Misschien ga ik dat nog ff uitzoeken.
ootjekatootje
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 00:56 schreef Viv het volgende:

[..]
Mocht je iets kunnen terugvinden, dan is dat zeer welkom in het topic over haar verdwijning. :)

CRI / 1990: Verdwijning van Angelique Hendrix (18) - Schedel geïdentificeerd
Dinsdag uitzending vanuit haar dorp van opsporing verzocht.

Ik hoorde vorige week een podcast uit België over deze zaak. Bizar hoe ze accepteren dat die schedel bewust is vernietigd, dat was geen schedel uit de tweede wereld oorlog…
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 01:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik hoorde vorige week een podcast uit België over deze zaak. Bizar hoe ze accepteren dat die schedel bewust is vernietigd, dat was geen schedel uit de tweede wereld oorlog…
Welke podcast?
steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo