Ik vind dat stel juist eigelijk wel heel erg leuk. Ik vind dat ongefilterde juist wel lekker, gewoon eerlijk en direct. Ik vind Kelly en Unu echt 'tv maken' is soms erg vermakelijk maar op een gegeven moment heb je dat ook wel weer gezien.quote:Op maandag 9 september 2024 21:33 schreef Leandra het volgende:
Daar maak je vrienden mee Kaylee, dat je de stijl van een ander "boers" noemt en dat denigrerend bedoelt, en dan op het platteland willen gaan wonen.
Ik denk dat een hoop ook te maken heeft met sponsering en/of veiligheid.quote:Op dinsdag 10 september 2024 07:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ergens vind ik het wel jammer dat heel veel dingen voor hun al geregeld zijn (uitbesteding van klussen, kopen van materialen).
Ja snap ik. Alleen bij Het Blok werken ze meer losgelaten met genoeg reclame voor oa de Praxisquote:Op dinsdag 10 september 2024 07:46 schreef ludolover het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop ook te maken heeft met sponsering en/of veiligheid.
Vind het ook wel ver gaan. Dat er bepaalde keuzes gemaakt worden vind ik wel OK (bijvoorbeeld vloerverwarming en van een bepaald merk/type), dat zag je ook in het Blok. Maar geef de mensen de vrijheid om het zelf aan te leggen. Net als de budgetten, laat ze zelf bepalen waar ze het aan uitgeven. Met die nieuwe ramen / pui ook, waarom mogen ze niet kiezen wat ze precies willen (bv. openslaande deuren)? Dat het moet gebeuren is verder prima en logisch.quote:Op dinsdag 10 september 2024 07:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ergens vind ik het wel jammer dat heel veel dingen voor hun al geregeld zijn (uitbesteding van klussen, kopen van materialen).
Ik heb hier de Hubo en Praxis Gamma gezien vooralsnog, maar zonder logo's in beeld zoals bij het Blok.quote:Op dinsdag 10 september 2024 07:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja snap ik. Alleen bij Het Blok werken ze meer losgelaten met genoeg reclame voor oa de Praxis
Dat idd! Je verwoord het beter dan ikquote:Op dinsdag 10 september 2024 08:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Vind het ook wel ver gaan. Dat er bepaalde keuzes gemaakt worden vind ik wel OK (bijvoorbeeld vloerverwarming en van een bepaald merk/type), dat zag je ook in het Blok. Maar geef de mensen de vrijheid om het zelf aan te leggen. Net als de budgetten, laat ze zelf bepalen waar ze het aan uitgeven. Met die nieuwe ramen / pui ook, waarom mogen ze niet kiezen wat ze precies willen (bv. openslaande deuren)? Dat het moet gebeuren is verder prima en logisch.
Ze waren vorige week naar de Gamma in Barneveld.quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb hier de Hubo en Praxis gezien vooralsnog, maar zonder logo's in beeld zoals bij het Blok.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was gisteren de Praxis? Daar moesten ze dan voor naar Amersfoort, Nijkerk, Putten of Ede.
Beetje nutteloos ver rijden als je alleen maar wat verf en behangstalen moet halen, dan zou de Karwei logischer zijn, en die is wel weer in Barneveld.
Ik denk dat de zaken die uitbesteed zijn simpelweg niet door een paar n00bs gedaan kunnen worden en sommige zaken niet eens door n00bs gedaan mogen worden.quote:Op dinsdag 10 september 2024 07:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
quote:Op dinsdag 10 september 2024 09:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze waren vorige week naar de Gamma in Barneveld.
En de Hubo in Voorthuizen, maar volgens mij was dat een dealtje met de buurman waar ze even langs gingen om oordopjes te brengen.Nee, ik had het mis. Ik typte de verkeerde naam, sorry.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was gisteren de Praxis? Daar moesten ze dan voor naar Amersfoort, Nijkerk, Putten of Ede.
Beetje nutteloos ver rijden als je alleen maar wat verf en behangstalen moet halen, dan zou de Karwei logischer zijn, en die is wel weer in Barneveld.
Dan gaat het waarschijnlijk in 8 weken ook niet lukken...quote:Op dinsdag 10 september 2024 08:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Vind het ook wel ver gaan. Dat er bepaalde keuzes gemaakt worden vind ik wel OK (bijvoorbeeld vloerverwarming en van een bepaald merk/type), dat zag je ook in het Blok. Maar geef de mensen de vrijheid om het zelf aan te leggen. Net als de budgetten, laat ze zelf bepalen waar ze het aan uitgeven. Met die nieuwe ramen / pui ook, waarom mogen ze niet kiezen wat ze precies willen (bv. openslaande deuren)? Dat het moet gebeuren is verder prima en logisch.
In het Blok lukt het toch ook?quote:Op dinsdag 10 september 2024 10:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan gaat het waarschijnlijk in 8 weken ook niet lukken...
Er zijn echt wel forse ontwerpkeuzes gemaakt voor de deelnemers kwamen, en ergens is dat ook wel logisch want ze worden de eigenaar niet.
Om het huis over 5 jaar weer verkoopbaar te hebben is het niet zo erg als de koper er weer een andere keuken en badkamer in moet gooien wegens op/baggerkwaliteit/uitgeleefd/spuuglelijk, maar als ze dat soort structurele zaken dan ook nog moeten aanpakken omdat de tijdelijke bewoners geldbesparende keuzes hebben gemaakt dan maakt dat dat het huis (veel) minder oplevert omdat dat dan allemaal weer opnieuw gedaan moet worden.
Ik kijk Het Blok niet, maar zijn dat geen totaal andere woningen?quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:22 schreef GereDathan het volgende:
[..]
In het Blok lukt het toch ook?
Ik snap wel dat er bouwtechnische keuzes gemaakt worden, ook met het oog op de kwaliteit / duurzaamheid / verkoopbaarheid. Dat gebeurd in het Blok ook. Maar er wordt wel erg weinig van de kandidaten verwacht dan inzet van spierballen. Denk dat ze prima kunnen bepalen wat ze willen en geen reden hebben om te besparen, ten slotte moeten ze er zelf ook 5 jaar wonen (en zullen wel de eerste optie tot koop krijgen).
Het Blok werkt met appartementen, elk stel krijgt een appartement om te verbouwen. 2 mensen verbouwen dan dus eigenlijk een volledig huis, al is de oppervlakte kleiner. Maar daar bepalen de stellen dus nagenoeg alles. Uitzonderingen zijn:quote:Op dinsdag 10 september 2024 13:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kijk Het Blok niet, maar zijn dat geen totaal andere woningen?
Maar hoeveel reden heb je om in te zetten op duurzaamheid als je zelf de energierekening niet hoeft te betalen en aan het eind van de rit niets van de winst meepakt?
Los van het gegeven dat sommigen zich sowieso nooit druk hebben hoeven maken om duurzaamheid en/of de energierekening, zoals de studenten en het stel dat tussen beide ouders heen en weer reist.
Nou nee, 865.000 (de aankoopprijs) is op die locatie echt over grens om te kunnen slopen en nieuw te bouwen, dan ben je zeker 550.000 maar eerder 650-750K verder en dat ga je er de eerste jaren zeker niet voor terugkrijgen, zelfs niet als je geen 10,4% maar 2% overdrachtsbelasting moet betalen.quote:Op dinsdag 10 september 2024 21:40 schreef Firuze60 het volgende:
Blijf erbij dat het plekje en de grondprijs zich uitstekend leent voor afbraak en nieuwbouw. Het is nu een beetje een timmer-en plakwerk. Ik weet niet waar jij alle info vandaan hebt, Leandra, maar ik kan mij niet voorstellen dat daar iemand over vijf jaar gaat wonen nadat de huurders verdwenen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |