abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 september 2024 @ 14:19:50 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214925711
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 13:50 schreef Gia het volgende:
Ik kijk dit ook. Het leuke eraan vind ik dat ze gezamenlijk een ruimte aan moeten pakken en samen tot een keuze moeten komen qua styling, indeling e.d. Dat geeft sowieso strijd, altijd leuk.

Wat ik er minder leuk aan vind, is dat de productie bepaalt hoe alle ruimtes gecreëerd worden. "Deze muur moet eruit en dan moet daar een wandje komen...." enz.

Ik heb ook het gevoel dat het programma een oude villa op wil knappen met gratis werklui. Eén stel mag er 5 jaar wonen. Dat is een prijs van, laten we zeggen, 3 ton. Daarna wordt de villa verkocht voor wellicht anderhalf miljoen. Dikke winst voor de programmamakers!
Dus die winnaars daar 5 jaar laten wonen kost volgens jou 3 ton, en als het huis dan over 5 jaar verkocht wordt voor anderhalf miljoen is dat dikke winst voor de programmamakers?

Ik zal je de cijfers even geven:
Aanschafprijs: ¤ 865.000
Overdrachtsbelasting 10,4% ¤ 89.960
Verbouwingsbudget: ¤ 250.000

Dat is samen al ¤ 1.204.960
Als het werkelijk 3 ton kost om de winnaars er 5 jaar lang te laten wonen dan zie ik niet hoe er "dikke winst" gemaakt is door de progammamakers.

Nou verwacht ik dat die 5 jaar wonen minder zullen kosten, dus ik ga er vanuit dat er idd wel winst gemaakt wordt door de programmamakers, maar ik verwacht niet dat dat "dikke winst" gaat zijn.

Overigens verwacht ik ook niet dat het huis over 5 jaar voor ¤ 1.500.000 verkocht gaat worden, daarvoor is de afwerking veel te goedkoop.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214925727
Naja het is geen schande dat je ergens weinig van weet

Ik heb geen flauw idee wat op dat gebied duur of goedkoop is en die posts over geld lees ik drie keer en gonst mijn hoofd van de cijfers

Ik kijk echt voor de toestanden. De budgetten geloof ik wel. Zelfde als bij Het Blok.

Maar goed... met mijn uitkering en sociale huur is het een "ver van mijn bedshow". Kan me voorstellen dat je met een koopwoning e.d. wel bewust bent van die prijzen

Maar wat ik wil zeggen: er is niks mis met ergens geen kennis van hebben :)
  zondag 8 september 2024 @ 14:25:40 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214925755
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 14:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Naja het is geen schande dat je ergens weinig van weet

Ik heb geen flauw idee wat op dat gebied duur of goedkoop is en die posts over geld lees ik drie keer en gonst mijn hoofd van de cijfers

Ik kijk echt voor de toestanden. De budgetten geloof ik wel. Zelfde als bij Het Blok.

Maar goed... met mijn uitkering en sociale huur is het een "ver van mijn bedshow". Kan me voorstellen dat je met een koopwoning e.d. wel bewust bent van die prijzen

Maar wat ik wil zeggen: er is niks mis met ergens geen kennis van hebben :)
Nee, het is idd geen schande dat je ergens weinig van weet, het is alleen wel dom om dan iemand "op de hak te willen nemen" die wel met realistische cijfers voor de betreffende situatie komt.

En ja, voor ¤ 15.000 kun je prima een keuken in je standaard tussen- of hoekwoning stoppen, maar als je dat in een villa doet dan heb je simpelweg niet de kwaliteit die bij het huis hoort, en dan is het ook nog een vrij grote keuken, met veel keukenkasten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 september 2024 @ 14:28:47 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214925779
Overigens ben ik nu met mijn zusje ook bezig met de keuken voor haar nieuwe huis, en die blijft ook wat onder de 15K, maar dat is dan ook geen enorme keuken met eiland.

En dan hebben we het over een gewone Ikeakeuken, dus ook nog eens geen geweldige kwaliteit apparatuur (hoewel we wel even gaan kijken of dat niet allemaal minstens Bosch/Siemens kan worden).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214925784
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 14:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, het is idd geen schande dat je ergens weinig van weet, het is alleen wel dom om dan iemand "op de hak te willen nemen" die wel met realistische cijfers voor de betreffende situatie komt.

En ja, voor ¤ 15.000 kun je prima een keuken in je standaard tussen- of hoekwoning stoppen, maar als je dat in een villa doet dan heb je simpelweg niet de kwaliteit die bij het huis hoort, en dan is het ook nog een vrij grote keuken, met veel keukenkasten.
Touche! Je hebt gelijk

En ik vermoed dat de gegeven budgetten ook gebaseerd zijn op spanning in de groep oproepen. Met een goed budget kun je snel voor ieder wat wils doen
Net zoals met die keuzes (zwembad, uitbouw en dinges). Bij zo'n duur huis kan ik me voorstellen dat je huis meer waard wordt als je alle drie doet.
Net zoals meer van die keuzes (de kookkraan)... bij een dergelijke woning verwacht je het eigenlijk allemaal. Alleen dan heb je die sociale spanning niet
pi_214925818
Hier komt er een renovatie aan met misschien een nieuwe keuken. Ik ben erg blij met mijn huidige keuken. Alleen ik denk wel het toppunt van goedkoop

Kastjes en een blad erop. Los fornuis ernaast en een losse koelkast

Maar goed. Dat weet je bij een oude, sociale huurwoning.
En stiekem hoop ik dat het een keuze optie is. Ben erg blij met deze keuken :@
  zondag 8 september 2024 @ 14:33:35 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214925822
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 14:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Touche! Je hebt gelijk

En ik vermoed dat de gegeven budgetten ook gebaseerd zijn op spanning in de groep oproepen. Met een goed budget kun je snel voor ieder wat wils doen
Net zoals met die keuzes (zwembad, uitbouw en dinges). Bij zo'n duur huis kan ik me voorstellen dat je huis meer waard wordt als je alle drie doet.
Net zoals meer van die keuzes (de kookkraan)... bij een dergelijke woning verwacht je het eigenlijk allemaal. Alleen dan heb je die sociale spanning niet
Dat zou kunnen, plus dat ze geen van allen gewend zijn een villa in te richten, dus dan kun je ze er idd toe dwingen het goedkoop te doen, en dan krijg je een keuken met goedkope apparatuur en een goedkoop werkblad.
Het zal allemaal net die 5 jaar meegaan, maar ik verwacht dat er in 2029 bij de kopers gewoon weer een andere keuken in gaat omdat dat goedkope spul dan op is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214925858
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 14:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zou kunnen, plus dat ze geen van allen gewend zijn een villa in te richten, dus dan kun je ze er idd toe dwingen het goedkoop te doen, en dan krijg je een keuken met goedkope apparatuur en een goedkoop werkblad.
Het zal allemaal net die 5 jaar meegaan, maar ik verwacht dat er in 2029 bij de kopers gewoon weer een andere keuken in gaat omdat dat goedkope spul dan op is.
Ja... op zich wel goed ook. Wat ze nu hebben is naar de huidige mode. Ze denken niet echt vooruit voor tijdloos.
Kan me voorstellen dat als de basis van de villa goed is gemaakt (wat wel gebeurt) hij alsnog met winst verkocht kan worden. Dan heeft de televisie producent alsnog winst en relatief weinig kosten gemaakt

Wederom; geen verstand en probeer een beetje te redenering
  zondag 8 september 2024 @ 14:38:35 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214925883
Wat dat betreft mag het programma een volgende keer anders van opzet zijn: met 5 stellen die ieder 5 jaar gratis wonen kunnen verdienen door een betaalbare woning op te knappen en dat ze daarna het eerste recht op koop hebben.

Een blokje sociale huur dat in de verkoop gaat bijvoorbeeld.
En dan na het programma 5 jaar lang een jaarlijkse update.
Dat ze vrijwel allemaal woonruimte nodig hebben is duidelijk en ergens gun ik ze dat ook allemaal wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 september 2024 @ 14:41:20 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214925918
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 14:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... op zich wel goed ook. Wat ze nu hebben is naar de huidige mode. Ze denken niet echt vooruit voor tijdloos.
Kan me voorstellen dat als de basis van de villa goed is gemaakt (wat wel gebeurt) hij alsnog met winst verkocht kan worden. Dan heeft de televisie producent alsnog winst en relatief weinig kosten gemaakt

Wederom; geen verstand en probeer een beetje te redenering
Ik kan niet inschatten wat het de producent werkelijk kost om een stel daar 5 jaar te laten wonen, maar in de basis kost het huis incl verbouwing al ¤ 1.200.000 en ik moet nog maar eens zien dat het over 5 jaar veel meer waard is dan dat.

Vast wel meer, maar hoeveel meer is de vraag nog maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 8 september 2024 @ 14:50:24 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214926003
Vergelijk: dit huis staat aan het eind van de straat van het programma-huis te koop, minder grond, maar veel meer woonruimte en een echt zwembad, voor ¤ 1.275.000
https://www.funda.nl/detail/43697512

En het verrast me als het huis uit het programma hiermee vergelijkbaar gaat worden, los van het feit dat dat qua m² woonoppervlak niet gaat lukken, want dit huis heeft 378m² woonoppervlak en het huis uit het programma 194 m².
Wat overigens meer dan ruim is, ongeveer anderhalve standaard tussenwoning, maar het is wel een flink verschil.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214926578
Tot nu toe vermakelijk programma op te volgen.
Logisch dat Melanie eruit gestemd werd, beetje triest dat Hans zo gepikeerd was dat ie dan ook maar ging. Zoiets weet je toch van tevoren?

Wat me wel verbaasde is dat nu er eentje extra uitging deze week, er volgende week ook iemand moet vertrekken ipv dat er een weekje overgeslagen wordt. Dan eindigen ze toch eerder met minder mensen?
  zondag 8 september 2024 @ 20:21:01 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214928680
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 16:25 schreef NedKelly het volgende:
Tot nu toe vermakelijk programma op te volgen.
Logisch dat Melanie eruit gestemd werd, beetje triest dat Hans zo gepikeerd was dat ie dan ook maar ging. Zoiets weet je toch van tevoren?

Wat me wel verbaasde is dat nu er eentje extra uitging deze week, er volgende week ook iemand moet vertrekken ipv dat er een weekje overgeslagen wordt. Dan eindigen ze toch eerder met minder mensen?
Ja, dat verbaasde mij ook, maar kan ook betekenen dat er aan het eind een executie minder is, je maakt het ze immers meteen moeilijker door dit verlies aan extra handen niet te compenseren met direct een executie minder.

En degenen die er nog in zitten kunnen die gok nog een keer wagen natuurlijk: mijn partner wegstemmen? Dan ben ik ook weg, dat is weer een paar handen minder die je hard nodig hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214929384
Leuk programma, loop nog achter met kijken. Maar die keuken? Waarom kiezen voor een quooker, daar snap ik niks van. Extra kastruimte in het eiland leek mij veel praktischer. En geen afwasmachine???? Naja, hele vreemde keuzes en verschrikkelijk lelijk. Het huis zelf trouwens ook, misschien haast de moeite waard om helemaal te slopen en er iets nieuws op te bouwen, plekje lijkt heel mooi.
  zondag 8 september 2024 @ 21:32:09 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214929433
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 21:27 schreef Firuze60 het volgende:
Leuk programma, loop nog achter met kijken. Maar die keuken? Waarom kiezen voor een quooker, daar snap ik niks van. Extra kastruimte in het eiland leek mij veel praktischer. En geen afwasmachine???? Naja, hele vreemde keuzes en verschrikkelijk lelijk. Het huis zelf trouwens ook, misschien haast de moeite waard om helemaal te slopen en er iets nieuws op te bouwen, plekje lijkt heel mooi.
Geen vaatwasser was een geintje, ze namen de boel in de zeik toen ze terugkwamen.

Het is als kavel te duur om het huis te slopen en wat nieuws te bouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214929461
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 21:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Geen vaatwasser was een geintje, ze namen de boel in de zeik toen ze terugkwamen.

Het is als kavel te duur om het huis te slopen en wat nieuws te bouwen.
Hahaha, kom ik nu ook achter met verder kijken, maar dan nog.. _O-
pi_214930407
Ben helemaal bij nu. Vergeleken met het blok vind ik het nu al leuker om naar te kijken. Moest wel lachen om die danser (naam, geen idee) die zo pissig was geworden om zijn dag werk (paar plankjes afzagen voor een convectorput) dat voor niks was, de oen had zelf toch ook kunnen bedenken dat dat gat eerst met isolatiemateriaal gevuld moest worden? Ze hebben naast die lullige tenten wel de beschikking over een goede kantine met keuken en een werkschuur met zo te zien allemaal nieuw gereedschap, dat is best luxe vergeleken met het blok. Vermoed dat alle stellen wel naar huis gaan voor het weekend.
pi_214933535
Het is allemaal wel erg gejat van Het Blok. Al vind ik de basis van dit programma leuker omdat er meer competitie is en dat je echt van elkaar afhankelijk bent.

Vanavond benieuwd of er een nieuw stel inkomt of een executie minder. Dat Hans zou vertrekken had ik eerlijk gezegd niet verwacht, had het andersom wel verwacht (Hans wegstemmen = Melanie die ook vertrekt). Vind om eerlijk te zijn de keuze van de kandidaten om te stemmen op Melanie heel logisch en ik vind dat Hans een aansteller is door zo te reageren. Als hij ook maar 1 seconde had nagedacht dan had hij ook kunnen beseffen dat dit de meest logische en eerlijke keuze was. Iedereen, behalve Melanie en Hans in mindere mate, heeft een bijdrage geleverd aan de eerste week. Elke andere keuze om op te stemmen was onzin.

Maar goed, die Hans vind zichzelf heel wat had ik het idee. Leuk dat hij 40 jaar wat klusjes deed. Maar als ik hem zo zag metselen hoop ik dat de meeste mensen hem niet op uurbasis hebben ingehuurd.
pi_214934452
Hans en Melanie zijn gewoon te oud voor dit soort klussen (en programma's) dat was bij Het Blok ook al het geval. Hans had zijn karakter ook niet mee, veel te eigengereid en alles zelf willen doen en als ie wat deed nog het tempo van een slak. Die jut en jul met haar opgespoten achterwerk wordt ook niks, zijn alleen goed om de kijkcijfers vanwege irritatie op te krikken. Wat ik ook leuker vindt dan Het Blok is dat je meer ziet van het klussen en de dikbuikige opzichter er voortdurend met zijn neus op staat.
  maandag 9 september 2024 @ 17:41:00 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214935129
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 13:59 schreef GereDathan het volgende:
Het is allemaal wel erg gejat van Het Blok. Al vind ik de basis van dit programma leuker omdat er meer competitie is en dat je echt van elkaar afhankelijk bent.

Vanavond benieuwd of er een nieuw stel inkomt of een executie minder. Dat Hans zou vertrekken had ik eerlijk gezegd niet verwacht, had het andersom wel verwacht (Hans wegstemmen = Melanie die ook vertrekt). Vind om eerlijk te zijn de keuze van de kandidaten om te stemmen op Melanie heel logisch en ik vind dat Hans een aansteller is door zo te reageren. Als hij ook maar 1 seconde had nagedacht dan had hij ook kunnen beseffen dat dit de meest logische en eerlijke keuze was. Iedereen, behalve Melanie en Hans in mindere mate, heeft een bijdrage geleverd aan de eerste week. Elke andere keuze om op te stemmen was onzin.

Maar goed, die Hans vind zichzelf heel wat had ik het idee. Leuk dat hij 40 jaar wat klusjes deed. Maar als ik hem zo zag metselen hoop ik dat de meeste mensen hem niet op uurbasis hebben ingehuurd.
Maar Hans was vooral boos dat hij zelf ook stemmen gekregen had, 3 zelfs.

Dat is waarom hij ook ging, dat Melanie naar huis gestemd zou worden wisten ze zelf ook wel.

Het is echt kleutergedrag: "jij hebt op mij gestemd dus ik doe niks meer voor jou!!!".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214935260
Ik vind dat stel die niet meer bij elkaar zijn ook wel apart. Die Roberto is een wat vaag figuur, het licht brandt maar er is niemand thuis.
Plus willen ze blijkbaar hun eigen stekkie met twee badkamers, nou de groeten.
Lijkt me ook helemaal niks, heb je een leuke date mee naar huis word je voorgesteld aan een ex die daar ook woont :W
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 9 september 2024 @ 19:18:38 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214936107
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 17:55 schreef Soury het volgende:
Ik vind dat stel die niet meer bij elkaar zijn ook wel apart. Die Roberto is een wat vaag figuur, het licht brandt maar er is niemand thuis.
Plus willen ze blijkbaar hun eigen stekkie met twee badkamers, nou de groeten.
Lijkt me ook helemaal niks, heb je een leuke date mee naar huis word je voorgesteld aan een ex die daar ook woont :W
Volgens mij hoopt Roberto nog steeds dat het wat wordt maar houdt Katja die deur strak dicht.

En ondertussen kan hij wel bij haar in haar recreatiewoning blijven wonen waar een gedoogbeleid voor wordt gehanteerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 9 september 2024 @ 21:33:01 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214937404
Daar maak je vrienden mee Kaylee, dat je de stijl van een ander "boers" noemt en dat denigrerend bedoelt, en dan op het platteland willen gaan wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214937915
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 21:33 schreef Leandra het volgende:
Daar maak je vrienden mee Kaylee, dat je de stijl van een ander "boers" noemt en dat denigrerend bedoelt, en dan op het platteland willen gaan wonen.
Kaylee heeft iets naars over zich. En ik had het eerder over Roberto en deze aflevering trekt hij wel zijn mond open. Hij moest even warm lopen denk ik :D
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')