Contactspray-Rel van Jan Schouten. Psycholoog, TV-programmamaker, zakenman, schrijver (Genomineerd AKO-literatuurprijs) en o.a. voorzitter van FC Den Bosch. Vorig jaar helaas overleden.Kan geen foto maken en plaatsen. Dan maar zo.....
Pagina 18:
'Bij mijn favoriete voetbalclub heeft zich een 24-jarige miljardair gemeld die nieuwe spelers gaat kopen. In de Toren, het gratis huis-aan-huisblad voor de Bommelerwaard, meldt Herman van Tongerlo, dichter en chroniqueur, dat het laatste circus in Nederland in de polder zijn tenten heeft opgeslagen. De krant-die-moet sla ik over en ook het Financieel Dagblad is voor een andere keer, al neem ik van de voorpagina mee dat de goudprijs is als een speer omhoog gaat.'
Pagina 164:
'De maandagkranten hebben sport. De maandagkranten hebben rampen. Trouw zet zijn rapportage over de opkomst van de preppers voort. In de Brabander het bericht dat het olifantencircus nu uit de Bommelerwaard is vertrokken. Dat wordt ook nog eens bevestigd door Herman van Tongerlo in de Toren. De Zaltbommelse schrijver van gedichten en korte verhalen heeft het roer omgegooid en recenseert de eetgelegenheden van onze stad. Alle, zonder uitzondering. De deftige, La Provence, maar ook de cafetaria van de Hema, het pannenkoekenhuis, de fritestent van Tigo en nogwat.'
214:
'In ons huis-aan-huisblad tref ik een herhaling aan van een rapportage van Herman van Tongerlo, de schrijver die de eetgelegenheden in de stad recenseert. Hij is een genereus man. Welk etablissement het ook betreft, van Tongerlo eert het met minimaal een acht. Dat geldt ook voor Quo Ching. Hij interviewt Mei Ling. Zij blijkt naar het noorden te zijn verhuisd om in Deventer een nieuwe Chinees te starten. Kort en krachtig beschrijft hij hoe Mei Ling haar kansen gaat grijpen, hoe zij een man heeft gevonden en wil werken aan een gezin. Dat zij het restaurant wilde met een snackbar, omdat de markt voor Chinees-Indisch eten aan het teruglopen was. Een pijnlijk afscheid voor van Tongerlo die sterk aan haar gehecht is. Moet ik de schrijver melden dat ook ik dit afscheid pijnlijk vind, omdat de aanwezigheid van Mei Ling een feestje vormde waar ik mij alle dinsdagen op verheugde? De laatste regels van het stuk blijven hangen. 'Ik ga haar missen, ' had van Tongerlo geschreven, 'ik voelde mij op mijn gehak bij haar.' De zin wemelt in mijn hoofd en verlicht mij. 'Ik voelde mij op mijn gemak bij haar,' van Tongerlo bezigde gouden woorden.'
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !