abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214778256
Welmoed Sijtsma zoekt onbekende redders in nieuwe NPO1-serie 'Redding na de Ramp'
In de nieuwe serie Redding na de Ramp van Omroep WNL ontmoet Welmoed Sijtsma Nederlanders die ooit slachtoffer werden van ongelukken, aanslagen, epidemieën en andere rampen die in ons collectieve geheugen staan gegrift. Zoals de Vuurwerkramp, de Poldercrash, de legionella-uitbraak in Bovenkarspel en de tsunami in Azië. Namens hen gaat ze op zoek naar onbekende redders die hen destijds hebben geholpen, maar die daarna in de hectiek uit beeld zijn verdwenen.

Vrachtwagenchauffeur Stephan Duijndam dobberde na de ramp met de ferry Estonia (1994) vier uur in de ijskoude Oostzee. Hij overleefde dankzij een man uit Estland die hem warm hield en moed insprak.

Gaël uit Enschede stond, als nieuwsgierige jongen van 14, helemaal vooraan toen de Vuurwerkramp (2000) gebeurde. Een brok beton ging dwars door hem heen. Hij had al de helft van zijn bloed verloren toen een brandweerman hem - als allereerste - in het ziekenhuis wist te krijgen.

Redding na de Ramp
Het zijn zomaar twee van de zes bijzondere verhalen in deze nieuwe serie, gemaakt door IDTV. Welmoed doet er alles aan de redders van toen te vinden en ze, na 15, 20 of 30 jaar, samen te brengen met degene die ze destijds hebben gered, maar die ze niet of nauwelijks kennen.

Die zoektochten, en de daaruit voortvloeiende ontmoetingen, vindt ze het mooist aan dit nieuwe project. "Het terugkijken op gebeurtenissen waarvan we ons allemaal nog wel flarden herinneren is heel bijzonder. Dit programma gaat in de kern niet over rampen, maar over mensen. Gewone mensen die elkaar in ongewone situaties bij toeval tegenkwamen. Soms maar voor heel even, en die toch een enorm grote rol in elkaars leven hebben gespeeld."

De zesdelige WNL-serie Redding na de Ramp, zie je vanaf dinsdag 13 augustus 2024 wekelijks om 21.20 uur, op NPO 1.

redding na de ramp wie kijkt?
Dame die het presenteert ben ik geen fan van, veel voor de hand liggende vragen, maar vind de onderwerpen heel interessant

[ Bericht 77% gewijzigd door Nizno op 22-08-2024 20:36:13 ]
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:16:46 #2
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_214785024
De 1e aflevering heb ik gemist, maar zojuist de aflevering over de vuurwerkramp Enschede gekeken.

Iedereen beleeft zo'n ramp uit een ander gezichtsveld.
Fijn om de verhalen te horen/zien.

Ik weet het nog als de dag van gisteren, maar man, wat was dat heftig.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  Trouwste user 2022 vrijdag 23 augustus 2024 @ 17:19:09 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_214785639
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 16:16 schreef Curiosity het volgende:
De 1e aflevering heb ik gemist, maar zojuist de aflevering over de vuurwerkramp Enschede gekeken.

Iedereen beleeft zo'n ramp uit een ander gezichtsveld.
Fijn om de verhalen te horen/zien.

Ik weet het nog als de dag van gisteren, maar man, wat was dat heftig.
Morgen eens naar de herhaling kijken. Welmoed proberen weg te zappen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:48:52 #4
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_214786345
Zojuist de 1e aflevering gezien over de tsunami.

Mooie aflevering.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_214820930
Ben het programma ook aan het volgen. Erg interessant. Wat ik dan wel mis in dit programma. Welke pogingen hebben de slachtoffers/hoofdrolspelers gedaan om hun held terug te vinden. Zeker met social media als Facebook moet je toch makkelijker mensen terug kunnen vinden. Ook dat verhaal van Enschede. Was die geredde jongen/man naar de brandweer gestapt dan hadden ze hem ongetwijfeld in contact kunnen brengen. Waarom is daar een tv programma voor nodig?
Net efkes anges
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:22:06 #6
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_214821224
Vandaag vond ik het wel mooi dat die Stephan met de zus van die andere gast getrouwd is.
pi_214822522
Die chauffeur is ook eens in klasgenoten of soortgelijk programma geweest.
Net efkes anges
pi_214823134
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
Die chauffeur is ook eens in klasgenoten of soortgelijk programma geweest.
Als hoofdpersoon of als medeleerling met een verhaal?
pi_214823313
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:05 schreef Nober het volgende:

[..]
Als hoofdpersoon of als medeleerling met een verhaal?
Medeleerling, toen werd er ook kort item aan besteed
Net efkes anges
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')